ပရမတၳသစၥာ
ေနာက္တစ္ခု ပရမတၳသစၥာကို သြားရေအာင္၊ ပရမတၳသစၥာ ဆိုတာက်ေတာ့ သမၼဳတိသစၥာနဲ႔ မတူေတာ့ဘူး၊ သမၼဳတိသစၥာက သဏၭာန္ေျပာင္းလုိက္ရင္ အမည္ေျပာင္း သြားတယ္၊ analyze လုပ္လုိက္ရင္ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ ၾကည့္လုိက္လို႔ ရွိရင္ ေပ်ာက္သြားတယ္၊
ပရမတၳက်ေတာ့ အဲဒါမ်ိဳး မဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ ဘယ္လိုပဲ ခြဲခြဲ ေပ်ာက္မသြားဘူး၊ သူက ရွိေန တယ္၊ သဘာ၀အေနနဲ႔ ရွိေနတယ္၊ ဘယ္ေနရာပဲ ေရာက္ေရာက္ ပံုသဏၭာန္ေတြ ဘယ္ေလာက္ေျပာင္းေျပာင္း ေျပာင္းမသြားဘူး။
ဆိုပါစို႔- ခုနက ၀ါဂြမ္းဆိုတာေလးမွာ ႏူးည့ံတဲ့သေဘာ၊ ခက္မာတဲ့သေဘာ ဒီသေဘာေလးေတြရွိတယ္၊ ကိုင္ၾကည့္လို႔ရွိရင္ ပူတဲ့အခါ ပူမယ္၊ ေအးတဲ့အခါ ေအးမယ္၊ တြန္းကန္တဲ့သေဘာေလး ရွိတယ္၊ ခက္မာတဲ့သေဘာ၊ ေပ်ာ့အိတဲ့သေဘာ၊ အဲဒီသေဘာ ေလးဟာ ပရမတၳအေနနဲ႔ ေျပာမယ္ဆိုရင္ ပထ၀ီလို႔ဆိုတဲ့ ႐ုပ္ရဲ႕ အရည္အေသြးေလးတစ္ခုပဲ၊ material quality လို႔ ေခၚတယ္၊ အဲဒီ ႐ုပ္ရဲ႕ အရည္အေသြးေလးဟာ ၀ါဂြမ္းဆိုတုန္းကလည္း ရွိတာပဲ၊
ခ်ည္ျဖစ္သြားေတာ့လည္း ရွိေနတာပဲ၊ အထည္ျဖစ္သြားတဲ့ အခါက်ေတာ့လည္း ဒါေလးက ရွိေနတာပဲ၊ အတြင္းအႏွစ္သာရ အေနနဲ႔ကေတာ့ ရွိေနတာပဲ၊ နာမည္ေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာင္းသြားတယ္၊ ၀ါဂြမ္းကေန ခ်ည္၊ ခ်ည္ကေန အထည္၊ အထည္ကေနၿပီးေတာ့ အ၀တ္၊ ဘယ္လုိပဲ ေျပာင္းသြားသြား သူ႔သဘာ၀ အႏွစ္သာရေလးကေတာ့ က်န္ေနတယ္၊ အဲဒါေလးကို ‘ပရမတၳ’ လို႔ ေခၚတာ။
ပရမတၳဆိုတာ ပံုသဏၭာန္ေျပာင္းေပမယ့္ လိုက္ၿပီးေျပာင္းမသြားဘူး၊ ပံုသဏၭာန္ ပ်က္သြားေပမယ့္ လိုက္ၿပီးေတာ့ ပ်က္မသြားဘူးတဲ့၊ တည္ရွိၿမဲ တည္ရွိေနတာ၊ အဲဒါဟာ ပရမတၳပဲ၊ ပရမတၳဆိုတာ ပရမ-အျမင့္ဆံုး၊ အတၳ- သိရမယ့္အႏွစ္သာရ၊ အျမင့္ဆံုးေသာ သဘာ၀၊ အျမင့္ဆံုး အႏွစ္သာရ (တစ္နည္းအားျဖင့္) မေျပာင္းလြဲတဲ့ အႏွစ္သာရ ၊ မေျပာင္းလြဲတဲ့ သေဘာ၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ဆိုရင္ေတာ့ ပရမ-ဆိုတာ အင္မတန္ထူးျခားတဲ့ အသိဉာဏ္ျဖင့္ သိရတဲ့၊ အတၳ- ဆိုတာ သဘာ၀တရားလို႔ ဒီလိုလည္း ဖြင့္ဆိုၾကတယ္၊ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ မေျပာင္းလြဲတဲ့ အႏွစ္သေဘာကို ပရမတၳလို႔ ေခၚတယ္။
အဲဒီေတာ့ ပညတ္ဆိုတာ အေပၚယံ အခြံအအုပ္မွ်သာျဖစ္တယ္၊ ေျပာင္းလြဲေနတယ္၊ ပရမတ္ဆိုတာ အတြင္းအႏွစ္ quality လို႔ ဒီလို ေျပာလို႔ရတယ္၊ အဲဒီ ပရမတၳဆိုတာ လံုး၀မွန္ကန္သြားတယ္၊ ဘယ္ေနရာ ေရာက္ေရာက္၊ ဘယ္သူ႔သႏာၱန္ျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္ေနရာ ေျပာင္းေျပာင္း၊ သူက မေျပာင္းဘူး၊ အတြင္း အႏွစ္သာ အေနနဲ႔ ထာ၀ရ တည္ရွိေနတယ္၊ အဲဒီေတာ့ မေျပာင္းဘူးဆိုတဲ့ ေနရာမွာ မပ်က္စီးဘူးလို႔ ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး၊ ဘယ္ေနရာပဲ ရွိရွိ ဒီသဘာ၀တရားဟာ ရွိေနတယ္လို႔ ေျပာတာ ပစၥည္း၀တၳဳတစ္ခုခု ဘယ္လိုပဲ ပံုသဏၭာန္ေျပာင္းသြားသြား ရွိတယ္။
ဆိုပါစို႔၊ စားပြဲလုပ္တဲ့ ကၽြန္းသားေတြ ကၽြန္းပင္ႀကီးကေန လာတယ္၊ ကၽြန္းပင္ႀကီးမွာ လည္း ခုနက မာတဲ့သေဘာ၊ ေပ်ာ့တဲ့သေဘာရွိတယ္၊ ေနာက္ သစ္သားအျဖစ္ ခြဲစိပ္လိုက္တဲ့ အခါလည္း မာတဲ့သေဘာ၊ ေပ်ာ့တဲ့သေဘာဟာလည္း ရွိၿမဲပဲ၊ စားပြဲ ျဖစ္သြားေတာ့ေရာ၊ မာတဲ့သေဘာ၊ ေပ်ာ့တဲ့သေဘာ ရွိေနတုန္းပဲ၊
ဆုိလုိတာ ပထ၀ီဆိုတ့ဲ ဒီ႐ုပ္ရဲ႕ material quality ကေတာ့ ရွိေနတုန္းပဲလို႔ ဒီလိုေျပာတယ္၊ ခုနက ကၽြန္းကေန သစ္သား၊ သစ္သားကေန စားပြဲ၊ ဒီလို အမည္ေတြ ေျပာင္းသြားေပမယ့္လို႔ အတြင္းအႏွစ္ျဖစ္တဲ့ မာသေဘာ၊ ေပ်ာ့သေဘာက ေတာ့တည္ၿမဲ တည္ေနတယ္လို႔ ဒီလို ဆုိလိုတယ္၊ အဲဒါ ပရမတ္လို႔ ေျပာတာ၊ လံုး၀ေျပာင္းလြဲမႈ မရွိဘူး၊ ပညတ္နဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ သေဘာတရား။
သဘာ၀အားျဖင့္ မွန္ကန္လို႔ ပရမတၳေခၚ
ဒီပရမတၳဟာ မွန္ကန္တယ္တဲ့၊ ဘာျဖစ္လို႔ မွန္ကန္တာ တုန္းဆိုလို႔ရွိရင္ သဘာ၀အားျဖင့္ မွန္ကန္လို႔တဲ့၊ ခုနက ပညတ္တုန္းကေတာ့ အမ်ားအသိအမွတ္ျပဳလို႔ မွန္တာ၊ ပရမတၳဆိုတာ ကေတာ့ အမ်ားက အသိအမွတ္ ျပဳခ်င္ျပဳ မျပဳခ်င္ေန၊ သူ႔ဘာသူ မွန္ေနတာပဲ။
မီးဆိုတာ ပူတဲ့သေဘာရွိတယ္၊ လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၅၀၀-က မီးက မပူဘူး၊ ေအးတယ္၊ ခုမွ ပူလာတာ၊ ဒီလို ေျပာင္းလြဲတာ ရွိရဲ႕လား၊ မရွိဘူး၊ ျမန္မာျပည္က မီးသာ ပူတယ္၊ တျခားႏိုင္ငံ မီးက မပူဘူးလို႔ေရာ ရွိရဲ႕လား၊ မရွိဘူး။ မီးရဲ႕ သဘာ၀သည္ ပူတဲ့ သေဘာပဲ၊ ပူတယ္ ေလာင္တယ္ဆိုတဲ့ သေဘာဟာ ဘယ္မွာပဲ ရွိရွိ၊ မီးဟာ ေျပာင္းလြဲျခင္းသေဘာ မရွိဘူး၊ ပရမတ္ဆိုတာ အဲဒါမ်ိဳးကို ေျပာတာ၊ အဂၤလိပ္လိုေျပာတဲ့ အခါ က်ေတာ့ Ultimate reality လို႔ ေျပာတယ္၊ တကယ့္ ေနာက္ဆံုး အဆင့္ absolute reality လံုး၀ မွန္ကန္တဲ့ ေနာက္ဆံုး အမွန္သဘာ၀ တရားလို႔ ဒီလိုေျပာတယ္။
*ဆက္ရန္* -------
{ပရမတၳသစၥာကိုသိမွ သံသရာကလြတ္ႏိုင္၊ သဘာ၀သစၥာ နဲ႔ အရိယသစၥာ} အား ဆက္လက္ေရးသား ပူေဇာ္ပါမည္။
မွတ္ခ်က္။ ။ ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိ၀ံသ၏ အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာမွ ပူေဇာ္ပါသည္။
No comments:
Post a Comment