Video

Monday, 12 January 2015

အမွတ္စဥ္(၁၄) {မရွိပညတ္၊ ရွိပညတ္ }

မရွိပညတ္

ေလာကမွာ မရွိဘူးလို႔ သတ္မွတ္ထားတာ၊ “ယုန္မွာ ခ်ိဳ မရွိဘူး” လို႔ ေျပာၾကတယ္၊ ခု ေမာ္ဒန္ယုန္က်ေတာ့ မေျပာတက္ဘူး၊ ခ်ိဳ ေပါက္ခ်င္ေပါက္ေနမွာေနာ္၊ အဲဒီေတာ့ ယုန္ခ်ိဳဆိုတဲ့ စကားလံုးကိုၾကည့္ရင္ ယုန္မွာ ခ်ိဳမရွိေသာ္လည္း စကားလံုး အေနနဲ႔ေတာ့ ယုန္ခ်ိဳလို႔ ေျပာလို႔ မရဘူးလား၊ ရတယ္၊
သို႔ေသာ္ ယုန္ခ်ိဳလို႔ ေျပာတဲ့အတိုင္း တကယ္ ခ်ိဳကို ရွာေတြ႕ႏိုင္ပါ့မလား၊ မေတြ႔ႏိုင္ဘူး၊ အဲဒီလို မရွိတာဟာ ပင္ကိုယ္က မရွိတာ၊ သဘာ၀အားျဖင့္ မရွိတာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္၊ အဲဒီလို မရွိတာကို အစြဲျပဳၿပီးေတာ့ ‘မရွိတဲ့ ပညတ္’ တကယ္ မရွိတာကို အရွိလုပ္ၿပီး လူေတြက ေျပာေလ့ရွိတဲ့ ပညတ္ကို အ၀ိဇၨာမာန ပညတ္လို႔ ေခၚတယ္။

ရွိပညတ္
တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ သဘာ၀အားျဖင့္ တကယ္ကို ရွိတယ္၊ ဥပမာ- အာ႐ံုကို သိတက္တဲ့သေဘာကို စိတ္လို႔ေခၚတယ္၊ လူတိုင္း လူတိုင္းမွာ စိတ္ရွိတယ္၊ မေတြ႔ႏိုင္ဘူးလား၊ ေတြ႔ႏိုင္တယ္၊ စိတ္ဆိုတဲ့ အာ႐ံုကို
သိတက္တဲ့သေဘာ၊ လူတိုင္း လူတိုင္းမွာ မရွိဘူးလား၊ အဲဒီအရွိကို အစြဲျပဳၿပီးေတာ့ ေခၚေ၀ၚပညတ္တဲ့ စိတ္ဆိုတဲ့ ေ၀ါဟာရေလးက်ေတာ့ ၀ိဇၨာမာနပညတ္ လို႔ ေခၚတယ္။
ေနာက္ ဥပမာ ‘နိဗၺာန္’၊ နိဗၺာန္ဆိုတာလည္း ဘုရား အဆူဆူဟာ နိဗၺာန္ကို ၀င္စံေတာ္မူၾကတယ္၊ ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္ ေတြလည္း ကိေလသာအာသေ၀ါ ကုန္သြားတဲ့အခါ နိဗၺာန္ကို ၀င္စံေတာ္မူၾကတယ္၊ လူတိုင္း လူတိုင္းဟာလည္း ဒီေကာင္းမႈေၾကာင့္ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို မ်က္ေမွာက္ျပဳရပါလို၏လို႔ ဆိုၿပီး နိဗၺာန္ကို ဦးတည္ဆုေတာင္းေနၾကတယ္၊
အဲဒီ နိဗၺာန္ဟာ တကယ္ ရွိသလားလို႔ ဆိုေတာ့ အၿငိမ္းဓာတ္အေနနဲ႔သာ တကယ္ရွိတာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ နိဗၺာန္ဆိုတဲ့ စကားလံုးသည္ ၀ိဇၨာမာနပညတ္၊ ပညတ္ေတာ့ ပညတ္ပဲ၊ သူက အရွိကို ေခၚထားတဲ့ ပညတ္လု႔ိ ဒီလို ေျပာတယ္၊ အဲဒါကို ၀ိဇၨာမာန ပညတ္
လူတိုတာ ဥပမာ အသားျဖဴတဲ့ လူကိုလည္း ‘ေမာင္နက္’ လို႔ ေခၚခ်င္ေခၚမယ္၊ ‘ေမာင္ညိဳ’ လို႔ ေခၚခ်င္ေခၚမယ္၊ အသားမည္းတဲ့ လူကိုလည္း ‘ေမာင္ျဖဴ’ လို႔ ေခၚခ်င္ေခၚမယ္၊ ကိုက္ရဲ႕လား၊ မကိုက္တာေတြလည္း အမ်ားႀကီးပဲ၊ ေခၚခ်င္ရာ တစ္ခုခုကို စြဲၿပီးေတာ့ ေခၚလိုက္တာ၊ ‘မေခ်ာ’ လို႔ ဆိုေပမယ့္ ေခ်ာခ်င္မွ ေခ်ာမွာေနာ္၊ ‘မ႐ုပ္ဆိုး’ ဆိုတာက ေခ်ာခ်င္လည္း ေခ်ာေနမွာပဲ၊
မဟုတ္တာကို စြဲၿပီးေတာ့ လူ႔ေလာကမွာ ေခၚခ်င္သလို ေခၚၾကတဲ့ အဲဒီလို အေခၚအေ၀ၚေတြ အားလံုးဟာလည္းပဲ ပညတ္ေတြခ်ည္းပဲလို႔ ဒီလိုေျပာတ၊ ဒါေတြဟာ မမွန္ဘူးလားဆိုေတာ့ သမၼဳတိသစၥာအေနနဲ႔ေတာ့ မွန္တယ္၊ ဘာေၾကာင့္ မွန္တာတုန္း၊ အားလံုးက သေဘာတူထားလို႔ မွန္တာတဲ့။
ျမန္မာစကားထဲမွာ ရွိတယ္ မဟုတ္လား၊ “လူညီရင္ ဤကို ကၽြဲဖတ္” ဆိုတာ လူညီလို႔ မွန္ေနၾကတဲ့ အမွန္ေတြလို႔ ေျပာတာ၊ အဲဒါဟာ သမၼဳတိသစၥာေတြခ်ည္းပဲ၊ ပညတ္ေတြခ်ည္းပဲ၊ မမွန္တာကို စြဲေျပာတာလည္း ရွိတယ္၊ မွန္္တာကို စြဲေျပာတာလည္း ရွိတယ္၊ ဟုတ္တာကို စြဲေျပာတာ ရွိတယ္၊ မဟုတ္တာကို စြဲေျပာတာ ရွိတယ္၊ တကယ္ရွိတာကို စြဲေျပာတာ ရွိတယ္၊ တကယ္မရွိတာကို စြဲေျပာတာ ရွိတယ္၊ ဘာပဲ ေျပာေျပာ လူေတြက အသိအမွတ္ ျပဳလိုက္လို႔ ရွိရင္ ဒါ သမၼဳတိသစၥာ ျဖစ္သြားေရာ၊
ဒီလို ပညတ္က သမၼဳတိသစၥာ ျဖစ္တယ္၊ အဲဒီ သမၼဳတိသစၥာဟာ ထ၀ရ မွန္ေနတာ မဟုတ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ေျပာင္းလို႔ရတယ္၊ ၾကည့္ေလ- သတင္စာထဲနာမည္ေျပာင္းတာ ေတြ မေတြ႔ဘူးလား၊ သမၼဳတိသစၥာဆိုတာ ေျပာင္းလို႔ရတယ္တဲ့၊ ဘာျဖစ္လု႔ိလဲဆိုေတာ့ just label ျဖစ္လို႔ပဲ၊ အမည္ေခၚစရာေလး တစ္ခုခု သတ္မွတ္ေပးလိုက္တာပဲ၊ ဒါေၾကာင့္ အေခၚအေ၀ၚ မွန္သမွ်ေတြဟာ ပညတ္ေတြလို႔ ဒီလို မွတ္ရမယ္။

ေဒါက္တာ အရွင္နႏၵမာလာဘိ၀ံသ၏ အဘိဓမၼာ ျမတ္ေဒသနာ (ပထမတြဲ) -မွ 

  *ဆက္ရန္* ------- {ပညတ္ရဲ႔ သဘာ၀၊ သမၼဳတိသစၥာကို ေလးစားၾက } အား ဆက္လက္ေရးသား ပူေဇာ္ပါမည္။

No comments:

Post a Comment

Gold price estimated