Video

Monday, 12 January 2015

အမွတ္စဥ္(၁၆) {သူ႔ေနရာနဲ႔သူ မွန္တယ္၊ ပညတ္ရဲ႕ သေဘာလကၡဏာ}


သူ႔ေနရာနဲ႔ သူမွန္တယ္
ပရမတ္နဲ႔ ပညတ္ အျငင္းအခုန္ေတြ အရင္တုန္းက ျမန္မာ ျပည္မွာ ေတာ္ေတာ္ေလး ျဖစ္ခဲ့ဖူးတယ္၊ သူ႔ေနရာနဲ႔သူ မွန္တယ္လုိ႔ ဒီလို မွတ္ရမယ္၊ ျငင္းစရာ မလိုဘူးေနာ္၊ သမၼဳတိသစၥာအတိုင္း လိုက္နာရမယ္၊ သမၼဳတိသစၥာအတိုင္း မလိုက္နာလို႔ရွိရင္ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ စိတ္မမွန္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္သြားမယ္၊ အဲဒီေတာ့ သမၼဳတိသစၥာကို အသံုးျပဳၿပီးေတာ့ ဗုဒၶျမတ္စြာက လူေတြရဲ႕ က်င့္၀တ္ေတြကို ခ်မွတ္ေတာ္မူခဲ့တယ္၊ ဘာလုပ္သင့္တယ္၊ ဘာမလုပ္သင့္ဘူးဆိုတာ။
ၾကည့္ေလ လူေတြမွာ အဆင့္ဆင့္ မင္းက အေဖ၊ မင္းက သား၊ သမီး၊ မင္းက အေမဆိုၿပီး လူေတြမွာ Hierarchy (အနိမ့္ အျမင့္ အဆင့္ခြဲသည့္ စနစ္) အဆင့္ဆင့္ ခြဲထားခဲ့တယ္၊ သားသမီး လုပ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္က အေမ, အေဖဆိုၿပီးေတာ့ ေလးစားရမယ္၊ ေဆာင္ရြက္ ရမယ့္ ၀တၱရားေတြ ေဆာင္ရြက္ေပးရမယ္၊  ေစာ္ကားလို႔ မရဘူး၊
 အေမကလည္း အမ်ိဳးသမီးပဲ၊ အေဖကလည္း အမ်ိဳးသားပဲ၊ ဒီျပင္ လူေတြကလည္း အမ်ိဳးသားပဲ၊ ဒီျပင္လူေတကြလည္း အမ်ိဳးသမီးေတြပဲလို႔ ဒီလိုေျပာလို႔ ရပါ့မလား၊ မရဘူး၊ သူ႔အဖို႔မွာ ေလးစားရမယ့္ အေမ, အေဖဆိုတာ ျဖစ္သြားတယ္၊ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမဆိုလည္း ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမလို႔ ဒီလို သတ္မွတ္ထားတဲ့ သမၼဳတိသစၥအတိုင္း အမွန္အကန္ပဲ ျဖစ္တယ္၊ လူခ်င္း အတူတူ ပါပဲလို႔ လုပ္လို႔ မရဘူး။
ဒီလိုပါပဲ၊ ေသာက္ေရအိုးထဲက ေရနဲ႔ အိမ္သာထဲက ေရ၊ တူတူထားလို႔ ရလား၊ ေရခ်င္း တူတူပါပဲ၊ သို႔ေသာ္လည္း ေနရာတို႔, အသံုးတို႔က်ေတာ့ ကြာသြားတယ္၊ ကြာသြားသည့္ အတြက္ေၾကာင့္ လူေတြရဲ႕စိတ္ထဲမွာလည္း ခြဲျခားမႈ ျဖစ္သြားတယ္၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ သမၼဳတိသစၥာကို ေဖာက္ဖ်က္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ ေလာကမွာ ႐ူးသြပ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ပဲ ျဖစ္မယ္တဲ့ေနာ္။
ျမတ္စြာဘုရားက သမၼဳတိသစၥာကို အသံုးျပဳၿပီးေတာ့ ေရွာင္ရမယ့္ တရားေတြ၊ ေဆာင္ရမယ့္ တရားေတြ၊ သိဂၤ ါေလာ၀ါဒသုတ္မွာ မိဘက်င့္၀တ္ေတြ၊ သားသမီးက်င့္၀တ္ေတြ၊ အလုပ္ရွင္ရဲ႕ က်င့္၀တ္ေတြ၊ အလုပ္သမားေတြရဲ႕ က်င့္၀တ္ေတြ ဆိုၿပီးေတာ့ စည္းကမ္းေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေဟာခဲ့တယ္၊ ေလာကႀကီးပြားေရးေတြ, သံသရာ ႀကီးပြားေရးေတြကို ေဟာခဲ့တယ္၊ သမၼဳတိသစၥာပိုင္းက ေဟာတာပါတဲ့၊
ဒါေၾကာင့္မို႔ သမၼဳတိသစၥာဟာ ေလာကႀကီးတစ္ခုလံုးကို စည္းကမ္းကလနားရွိရွိနဲ႔ ႀကီးပြားတိုးတက္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္တာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သမၼဳတိသစၥာဟာ ပယ္ရမယ့္ အရာမဟုတ္ဘူး၊ သူ႔ေနရာနဲ႔သူ ေလးစား လိုက္နာရမယ္လို႔၊ ဒီလိုေျပာတာေနာ္။

ပညတ္ရဲ႕ သေဘာလကၡဏာ
အဲဒီေတာ့ ပညတ္ေတြ မွန္သမွ်ဟာ သမၼဳတိသစၥလုိ႔ဆိုေတာ့ ပညတ္ရဲ႕ အသြင္အျပင္ သဏၭာန္ေလးကို ၾကည့္ရေအာင္၊ ဘာေၾကာင့္ ပညတ္လို႔ ေခၚရသလဲ၊ ဘယ္လို သဘာ၀တရားကို ပညတ္လို႔ ေခၚသလဲဆိုတာကို ၾကည့္ရမယ္၊ ခုနက ေျပာခဲ့ၿပီ၊ လူေတြ ေန႔စဥ္သံုးေနတဲ့ စကားလံုးေတြ၊ မွည့္ေခၚထားတဲ့ အမည္နာမေတြ ထုိအမည္နာမေတြက ေဖာ္ျပတဲ့ အရာ၀တၳဳေတြ၊ အားလံုးဟာ ပညတ္ခ်ည္းပဲလို႔ ဒီလို ေျပာခဲ့ၿပီ။
ဒါျဖင့္ ပညတ္ရဲ႕ သေဘာလကၡဏာက ဘယ္ပံု ဘယ္သဏၭာန္ ရွိသလဲလို႔ ဆိုရင္ ပညတ္ဆိုသည္မွာ “ယသိၼ ံ ဘိေႏၷ ဉာေဏန၀ါ ၀ိေဘဒိေတ န တံ သမညာ” ဘယ္လိုပဲ general consensus အမ်ားက အသိအမွတ္ ျပဳထားေပမယ့္လို႔ ပညတ္ဆိုတာဟာ ပံုပန္းသဏၭာန္ ပ်က္သြားလို႔ရွိရင္ အမည္ေျပာင္းသြားတက္တယ္၊ ဒါ ပညတ္ရဲ႕သေဘာပါပဲ၊ ပညတ္ဆိုတာ သဏၭာန္ပ်က္သြားလို႔ရွိရင္ အမည္ ေျပာင္းသြားတက္တယ္။
ေယဘုယ်အားျဖင့္ ေျပာရေအာင္၊ ဘုန္းႀကီးတို႔တစ္ေတြ၊ ၀တ္ေနတဲ့ အ၀တ္ဟာ ၀ါဂြမ္းကေန ရတဲ့ခ်ည္က ျဖစ္လာတာ၊ ပထမဆံုးက အပင္မွာ သီးပြင့္ေနတဲ့အရာ ၀ါဂြမ္းလို႔ ဒီလို မေျပာၾကဘူးလား၊ ၀ါပင္ကေန ပြင့္ၿပီးေတာ့ သီးလာတဲ့ ဒီအရာ၀တၳဳေလးကို လူတိုင္းက ‘၀ါဂြမ္း’၊ အဂၤလိပ္လို cotton လို႔ ေခၚတယ္၊ အဲဒီ ၀ါဂြမ္းကို ခ်ည္အျဖစ္ သဏၭာန္ေျပာင္း လိုက္မယ္၊ ၀ါဂြမ္းလို႔ ေခၚေသးလား၊ ဘယ္သူမွ မေခၚဘူး၊ ၀ါဂြမ္းသည္ ခ်ည္ျဖစ္သြားၿပီ၊ လူတိုင္းလူတိုင္းဟာ ‘ခ်ည္’ ပဲလို႔ ေခၚၾကတယ္၊ အဲဒါ ပညတ္ရဲ႕ သေဘာပဲ၊ သဏၭာန္ေျပာင္းသြားတိုင္း အမည္ေျပာင္းသြားရတယ္။
တစ္ခါ ခ်ည္ကို ရက္ကန္းစက္ေပၚတင္ၿပီး ယက္လိုက္တယ္၊ အတိုင္ခ်ည္ အေဖာက္ခ်ည္နဲ႔ ယက္လိုက္တယ္၊ အဲဒါကို ‘အထည္’ တဲ့ ျဖစ္သြားျပန္ၿပီ၊ နာမည္ ေျပာင္းသြားျပန္ၿပီ၊ ခ်ည္ဘ၀ကေန အထည္ဘ၀ေရာက္သြားၿပန္ေရာ၊
အဲဒီအထည္ကို တစ္ခါ ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ လူေတြ၀တ္တဲ့ ၀တ္စံုခ်ဳပ္လိုက္တဲ့ အခါက်ေတာ့ နာမည္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာင္းသြားၿပီ၊ ဒါက ‘တီရွပ္’ တဲ့၊ ဒါက ‘ပုဆိုး’ ‘အိကၤ် ီ’ ဆိုၿပီး အမ်ိဳးစံု ေခၚၾကျပန္ၿပီ၊ ဘုန္းႀကီးေတြ ၀တ္တာက်ေတာ့ ‘သကၤန္း’ တဲ့၊ အမ်ိဳးစံု ျဖစ္မသြားဘူးလား၊ အဲဒီလို ပံုပန္းသဏၭာန္ေတြ ေျပာင္းလိုက္တာနဲ႔ အမည္ ေျပာင္းေျပာင္းသြားတဲ့ အရာေတြကို ပညတ္လို႔ ေခၚတာပါ။
ထို႔အတူပဲ ၾကည့္ေလ၊ အသားနဲ႔ လုပ္ထားတဲ့ စားပြဲကို ေျပာရေအာင္ ပထမတုန္းက ‘သစ္ပင္’ တုန္းက စားပြဲလို႔ မေခၚပါဘူး၊ ကၽြန္းဆိုရင္ ကၽြန္းပင္ႀကီးပဲလို႔ ေခၚမယ္၊ တျခား အပင္ေတြဆိုရင္ တျခားသူ႔နာမည္နဲ႔ ေခၚမယ္၊ ပထမဆံုးက သစ္ပင္လို႔ေခၚတာ၊ လွဲလိုက္တဲ့အခါ ခြဲစိပ္လိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့ ‘သစ္သား’ လို႔ ျဖစ္သြားျပန္ေရာ၊ သစ္ပင္လို႔ ဘယ္သူမွ မေခၚဘူး၊ သစ္သားျဖစ္သြားတယ္၊ အဲဒီသစ္သားကိုမွ တစ္ခါ ပရိေဘာဂဆရာက ပံုသဏၭာန္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ စပ္လုိက္မယ္၊ အသံုးအေဆာင္ ၾကည့္ၿပီး ေတာ့ စပ္လိုက္မယ္ဆိုရင္ ဒါကိုေတာ့ ‘စားပြဲ’ ေခၚတယ္၊ ဒါကိုေတာ့ ‘ကုလားထိုင္’ ေခၚတယ္နဲ႔ လူေတြ အသံုးအေဆာင္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖစ္မသြားဘူးလား၊ ပညတ္ဆိုတာ ရပ္မေနဘူးေနာ္၊ ပံုသဏၭာန္ေျပာင္းတာနဲ႔ လိုက္ေျပာင္းဦးမွာပဲ။
ခုန အ၀တ္အထည္ေလးကို မ၀တ္ေတာ့ဘူး၊ လက္ႏွီးစုတ္လုပ္မယ္၊ ေျခသုတ္ပုဆိုးလုပ္မယ္ဆိုရင္ အ၀တ္လု႔ိ ေခၚေသးလား၊ မေခၚေတာ့ျပန္ဘူး၊ အသံုးလိုက္ၿပီးေတာ့ နာမည္ေျပာင္းသြားျပန္ေရာ၊ အိမ္မွာပိုေနတယ္။ ဒီအတိုင္းႀကီး အသံုးမက်ဘူးဆို ၿပီးေတာ့ မီးဖိုထည့္လိုက္တဲ့ အခါကေတာ့ ျပာျဖစ္သြားတယ္၊ အဲဒီက်ေတာ့ အ၀တ္အထည္ ေခၚေသးလား၊ ျပာလို႔ ျဖစ္သြားျပန္ေရာ၊ အဲဒီလို တစ္ခုၿပီး တစ္ခုေျပာင္း လဲၿပီးေနတာ မတည္ၿမဲဘဲနဲ႔ ပံုသဏၭာန္ေျပာင္းသြားတာနဲ႔ အမည္ ေျပာင္းေျပာင္းသြားတာ မွန္သမွ်ဟာလည္း ပညတ္တဲ့၊ ဒါ စာေပက်မ္းဂန္မွာ ဆိုတာကို ခ်ဲ႕ၿပီးေတာ့ ေျပာတာ။

 *ဆက္ရန္* ------- ေဒါက္တာ အရွင္နႏၵမာလာဘိ၀ံသ၏ အဘိဓမၼာ ျမတ္ေဒသနာ (ပထမတြဲ) -

 {သဏၭာန္ပ်က္ရင္ အမည္ေျပာင္းတဲ့သေဘာ၊ ပညတ္ကို ဘာအတြက္သံုးၾကသလဲ} အား ဆက္လက္ေရးသား ပူေဇာ္ပါမည္။

No comments:

Post a Comment

Gold price estimated