Video

Saturday, 31 May 2014

အနာဂတ္သာသနာေရး အပိုင္း(၇) ဗုဒၶရွင္ေတာ္ႏွင့္ ျဗဟၼာယုပါေမာကၡ




ဗုဒၶရွင္ေတာ္ႏွင့္ ျဗဟၼာယုပါေမာကၡ
ဥတၱရလုလင္ေစလႊတ္ပံု
          အိႏိၵယ၌ ယခုအခါ  ေန႐ူး စေသာ ပ႑ိတ္တုိ႔ကဲ့သုိ႔ ဓနရွင္ပညာတတ္ ဇာတ္ျမင့္ေသာ ျဗာဟၼဏ (ျဗဟၼမင္း-ပုဏၰား)လူမ်ိဳးတုိ႔သည္ သူတုိ႔ ကုိယ္တုိင္ လူအမ်ားကုိ ပညာႏွင့္ ၾသ၀ါဒေပးေသာ ဆရာႀကီးေတြ ျဖစ္ေပရကား ဗုဒၶထြန္းေပၚေတာ္မူလာေသာအခါ ထုိျဗာဟၼဏတုိ႔ သည္ ဗုဒၶအေပၚ၌ အထင္မႀကီးႏုိင္ၾကေသးေခ်၊ 
ထုိသုိ႔ ဗုဒၶကုိ အထင္ မႀကီးႏုိင္ၾကေသာ္လည္း သူတုိ႔ကုိယ္တုိင္ ပညာရွိႀကီးမ်ား ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ ဧကန္ဗုဒၶအစစ္ ျဖစ္ေၾကာင္းကုိ သိသည့္အခါ တပည့္ သာ၀က ခံဖုိ႔ရန္လည္း ၀န္မေလးၾကေပ၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶ၏ ဂုဏ္သတင္းမ်ား တစ္စ တစ္စ ပ်ံ႕ႏွံ႕လာရာ မိထိလာၿမိဳ႕ “ျဗဟၼာယု” မည္ေသာ  ပါေမာကၡဆရာႀကီးလည္း  ၾကားရသျဖင့္  သူကုိယ္တုိင္ စံုစမ္းခ်င္စိတ္ျဖစ္ေသာ္လည္း ဗုဒၶအတုႏွင့္ေတြ႕ေနလွ်င္“မဆင္မျခင္ သြားရမလား”ဟု အမ်ားကဲ့ရဲ႕ဖြယ္ျဖစ္မည္စုိးေသာေၾကာင့္ ကုိယ္တုိင္ မသြားဘဲ သူ၏လက္ေထာက္ “ဥတၱရ”မည္ေသာ ဆရာကေလးကုိ ေခၚ၍…
          “ဥတၱရ…သာကိယဇာတ္ ခတိၱယမ်ိဳးမွ ထြက္၍ ရဟန္းျပဳေသာ အရွင္ေဂါတမသည္ ငါတုိ႔ ၀ိေဒဟတုိင္းမွာ ဘိကၡဳမ်ားစြာ ျခံရံလ်က္ လွည့္လည္ေနတယ္၊ ထုိအရွင္ေဂါတမ၏ ဂုဏ္သတင္းလည္း အလြန္ ေက်ာ္ၾကားတယ္၊ ထုိအရွင္ေဂါတမ အထံသုိ႔ သြား၍ ေက်ာ္ၾကား သေလာက္ ဟုတ္, မဟုတ္ကုိ စံုစမ္းပါေခ်”ဟု ေျပာေလသည္။

ဥတၱရ။           ။ ေက်ာ္ၾကားသေလာက္ ဟုတ္, မဟုတ္ကုိ ဘယ္လုိနည္းျဖင့္ သိရပါမည္လဲ။
ဆရာႀကီး။        (ေ၀ဒက်မ္းဂန္မွာ ဗုဒၶစသူတို႔၏ လကၡဏာေတြကုိျပေသာ ဂါထာမႏၲန္ေပါင္း တစ္ေသာင္းေျခာက္ေထာင္ ရွိ၏၊ ထုိမႏၲန္တုိ႔တြင္ ဗုဒၶဆုိင္ရာ ဂါထာတုိ႔ကုိ ၫႊန္ျပၿပီးလွ်င္) “ဤ ဂါထာမႏၲန္တုိ႔၌ ပါေသာ လကၡဏာမ်ားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္စံုစမ္းရမည္၊ ထုိလကၡဏာႏွင့္ ညီၫြတ္သူသည္ လူ႕ေဘာင္မွာေနလွ်င္ စၾကာမင္း, ေတာထြက္လွ်င္ ဗုဒၶ ျဖစ္ရမည္။”
 ဗုဒၶလကၡဏာေတြ႕ရပံု
ဥတၱရလုလင္သည္   ဗုဒၶအထံေတာ္သုိ႔ ေရာက္၍ ဗုဒၶ၏ ႐ုပ္လကၡဏာတုိ႔ကုိ ေ၀ဒမႏၲန္ႏွင့္ ညီ, မညီ စံုစမ္းေလရာ (လကၡဏာေတာ္ ၃၂ ပါး ရွိသည္တြင္  ၃၀ တုိ႔မွာ  အျပင္၌  ျမင္ႏုိင္ေသာေၾကာင့္  မႏၲန္ႏွင့္ညီၫြတ္ေၾကာင္းကုိ သိရေသာ္လည္း) အဂၤါဇာတ္ေတာ္ႏွင့္ လွ်ာေတာ္မွာ အတြင္းျဖစ္ေနေသာ ေၾကာင့္ မျမင္ႏုိင္ရကား ထုိလကၡဏာႏွစ္ပါး အတြက္ ယံုမွားသံသယျဖစ္ေနသည္ကုိ သိေတာ္မူေသာ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ ျမတ္သည္ လွ်ာေတာ္ကုိ ထုတ္ေတာ္မူ၍ လက္၀ဲ လက္ယာ ႏွာေခါင္းႏွင့္ နားတြင္းတုိ႔ကုိလည္း သံုးသပ္ျပေတာ္မူ၏၊ နဖူးေတာ္ကုိလည္း ဖံုးျပေတာ္မူ၏၊ ထုိသုိ႔ ျပေတာ္မူသျဖင့္ လွ်ာေတာ္၏ ရွည္ေၾကာင္း ျပန္႔က်ယ္ေၾကာင္းကုိ သိသြားေလသည္၊
အဂၤါဇာတ္ေတာ္ကုိကား တုိက္႐ုိက္ျပ၍ မျဖစ္ႏုိင္ေသာေၾကာင့္ အ၀တ္တြင္း၌ရွိေသာ အဂၤါ၏ ပံုသဏၭာန္ကုိ (ဓာတ္ပံုျပသကဲ့သုိ႔) အရိပ္မွ်ျပေတာ္မူေလေသာ္ အအိမ္ျဖင့္ ဖံုးကာ ပဒုမၼာၾကာတုိက္ႏွင့္ ပံုသဏၭာန္တူ၍ ေရႊအဆင္းရွိေသာ အဂၤါဇာတ္ေတာ္ကုိ ျမင္ရေသာေၾကာင့္ ဗုဒၶလကၡဏာ အားလံုးညီၫြတ္ေနေၾကာင္းကုိ သိရေလသည္။
အေနအထုိင္ကုိ စံုစမ္းပံု
ဥတၱရလုလင္သည္ ဆရာႀကီးက လကၡဏာကုိသာ   စံုစမ္းဖုိ႔ရန္   ေစခုိင္းေသာ္လည္း “ဘယ္ပံု ဘယ္နည္း ေနထုိင္သလဲ”ဟု ေမးလွ်င္ မေျဖႏုိင္မည္စုိးေသာေၾကာင့္ ဗုဒၶ၏ အေနအထုိင္ကုိပါ သိလုိသျဖင့္ ဗုဒၶ၏ ေနပံု ထုိင္ပံု ေဟာပံု ေျပာပံု ပရိသတ္ႏွင့္ ဆက္ဆံပံု ဤအလံုးစံုကုိ ဆက္လက္ စံုစမ္းေလသည္၊
ကာလအတန္ ၾကာလွ်င္ “ဗုဒၶဟုတ္, မဟုတ္ စံုစမ္းေနေသာလုလင္”ဟု အသိမ်ားလာရကား ဗုဒၶကုိ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးရန္ ပင့္သူတုိ႔သည္ ဥတၱရလုလင္ကုိပါ ဖိတ္မန္ၾကေလသည္၊ ဥတၱရလည္း ဗုဒၶေနာက္က တေကာက္ေကာက္ လုိက္ကာ ဆြမ္းအကပ္ခံပံု, ဆြမ္းဘုဥ္းေပးပံု, ဆြမ္းဘုဥ္း ေပးၿပီးေနာက္ သပိတ္ေဆးပံု, ထုိ႔ေနာက္ ဆြမ္းတရား ေဟာပံု, ထုိမွ ျပန္လာ၍ ရဟန္းမ်ား ဆြမ္းစားၿပီးခ်ိန္ကုိ ေစာင့္ဆုိင္း ေတာ္မူၿပီးလွ်င္ ရဟန္းေတာ္မ်ား လာသည့္အခါ ဂႏၶကုဋိ (ဘုရား ေက်ာင္းေတာ္)၏ ဆင္၀င္စမုတ္၌ ရပ္ေတာ္မူ၍…
         
“ဘိကၡဳတုိ႔…ကုသုိလ္ကိစၥ၌ မေမ့တတ္ေသာ သတိျဖင့္ သီလ သမာဓိ ပညာကုိ ျပည့္စံုေအာင္ အားထုတ္ၾက၊ ကမၻာေလာက၀ယ္ ဗုဒၶျဖစ္ခ်ိန္မွာ လြန္စြာ ႀကံဳႀကိဳက္ခဲလွသည္၊ ထုိသုိ႔ ခဲယဥ္းစြာေသာ ဗုဒၶျဖစ္ခ်ိန္ႏွင့္ ၾကံဳႀကိဳက္ပါေသာ္လည္း မိမိကုိယ္တုိင္က လူ႕ဘ၀ကုိ ရဖုိ႔အေရးလည္း မလြယ္ကူေသးေခ်၊ ဗုဒၶျဖစ္ခ်ိန္မွာ မိမိကုိယ္တုိင္က လူ႕ဘ၀ကုိ ရေနေစကာမူ (အထံုအထုိင္း အ-အႏွင့္ မိစၦာအယူ ရွိသူမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ)သဒၶါ ပညာ သမၼာအယူစေသာ သမၸတိၱအမ်ိဳးမ်ိဳး ႏွင့္ ျပည့္စံုဖုိ႔ရန္ အင္မတန္ ခဲယဥ္းျပန္၏၊ ထုိသုိ႔ သမၸတိၱႏွင့္ ျပည့္စံု ေစကာမူ ဃရာ၀ါသ ကိစၥမ်ားေျမာင္ လူ႕ေဘာင္ကုိ စြန္႔ခြာ၍ လြတ္လြတ္ကၽြတ္ကၽြတ္ တရားအားထုတ္ႏုိင္ခြင့္ရေသာ ပဗၺဇိဘ၀ကုိ ရဖုိ႔ အေရးမွာ သာ၍ ေ၀းေသး၏၊ (ပဗၺဇိတ ဟူရာ၌ ရေသ့ဘ၀, ရဟန္းဘ၀ ႏွစ္မ်ိဳးႏွင့္ ဆက္ဆံေနေသာေၾကာင့္) ထုိပဗၺဇိတဘ၀ကုိ ရေနေသာ္လည္း ဗုဒၶ၏ သစၥာေလးပါးႏွင့္စပ္ေသာတရားကို နာယူဖုိ႔ အေရးလည္း ခဲယဥ္းေသး၏။”
          “သင္တုိ႔မွာကား ဗုဒၶ၏ ျဖစ္ေပၚခ်ိန္မွာ လူ႕ဘ၀ကုိ ရ၍ သဒၶါ ပညာ စေသာ သမၸတိၱအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ဗုဒၶသာ၀ကမ်ား ျဖစ္ၾကၿပီးလွ်င္ သစၥာေလးပါးႏွင့္ယွဥ္ေသာ တရားတုိ႔ကုိ နာယူကာ ခဲယဥ္းဖြယ္ဟူသမွ်ကုိ အျပည့္အစံု ရၾကေသာေၾကာင့္ အမွတ္တမဲ့ ေပါ့ေပါ့ဆဆ မေနၾကဘဲ သတိႀကီးစြာ ထား၍ သီလ သမာဓိ ပညာ သိကၡာသံုးပါးကုိ ျပည့္၀စံုလင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမည္” ဤသုိ႔ ၾသ၀ါဒေပးေတာ္မူၿပီးလွ်င္ ဂႏၶကုဋိသုိ႔ ၀င္ေတာ္မူသည္။ [ဤၾသ၀ါဒေပးေတာ္မူျခင္းကား တစ္ရက္မက ေန႔စဥ္ေလာက္ပင္ျဖစ္သည္။]

No comments:

Post a Comment

Gold price estimated