ပညာျဖင့္ ေမာဟ, ဒိ႒ိပယ္ပံု
ဗုဒၶအေလာင္းေတာ္သည္ ဘ၀မ်ားစြာ၀ယ္ ငယ္ရြယ္စဥ္ကပင္ ပညာကုိ ႀကိဳးစားခဲ့၍ အရြယ္ေရာက္ေသာအခါ၌ တျဖည္းျဖည္း ပါေမာကၡဆရာႀကီး ျဖစ္ရ၏၊ ထုိသုိ႔ ဆရာႀကီး ျဖစ္လာေသာအခါ မသိမႈ မုိက္မဲမႈ ေမာဟတုိ႔သည္ အလုိေလ်ာက္ ပေပ်ာက္ကုန္၏၊ သူ႕ေခတ္သူ႕ခါအေလ်ာက္ ေရွးေရွးက အစဲြအလမ္း မွားေနေသာ အထင္မွား အျမင္မွား မိစၦာအယူ (ဒိ႒ိ)မ်ားလည္း ဘ၀တုိင္းမွာ ေတြ႕ရတတ္ေသး၏၊ [ယခုအခါ တုိင္းျပည္အရပ္ရပ္၌ အယူ၀ါဒ အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိေနသကဲ့သုိ႔တည္း၊ ထုိအယူ၀ါဒမ်ားစြာတြင္ တစ္မ်ိဳးႏွင့္ တစ္မ်ိဳး ဆန္႔က်င္ဘက္ ျဖစ္ေနေသာ အယူ၀ါဒလည္း အမ်ားအျပား ရွိ၏၊ ထုိသုိ႔ ဆန္႔က်င္ေနရာ၀ယ္ ဧကန္မုခ် တစ္ခုခုေတာ့ လဲြရေတာ့ မည္သာ၊ မည္သည့္ အယူ၀ါဒပင္ျဖစ္ေစ လဲြမွားေနေသာ အယူကုိ “မိစၦာဒိ႒ိ”ဟု ေခၚရ၏၊] ပညာတတ္ပါေမာကၡႀကီး အျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ ရဖန္မ်ားေသာ ဘုရားအေလာင္းသည္ မိမိ၏ တတ္သိေသာ ဉာဏ္ပညာကုိ အရင္းခံ၍ ေ၀ဖန္စဥ္းစား ဆင္ျခင္တံုတရားျဖင့္ ထုိမိစၦာ အယူ၀ါဒမ်ားကို ပယ္ရွားႏုိင္ခဲ့၏၊ ဤသုိ႔ ဘ၀မ်ားစြာ၀ယ္ မိစၦာအယူ ေတြကုိ ပယ္ခဲ့လွၿပီ ျဖစ္၍ အေလာင္းေတာ္၏ သႏၲာန္၌ မသိမႈ မလိမၼာမႈ ေမာဟႏွင့္ အယူအဆလဲြမွားမႈ ဒိ႒ိတရားလည္း မရွိသေလာက္ပင္ နည္းပါးေလေတာ့သည္။
ဆရာျမတ္ထံ ဆည္းကပ္၍ ၀ိစိကိစၦာပယ္ပံု
ဗုဒၶအေလာင္းေတာ္သည္ မိမိကုိယ္တုိင္ ပညာရွိ ျဖစ္ေနေသာ္လည္း အလံုးစံုကုိ အကုန္သိျမင္ ႏုိင္ေသာဉာဏ္ကား(ဗုဒၶမျဖစ္ေသးသမွ်) မရႏုိင္ေသးေခ်၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ “ေရွးေရွးက မိမိျဖစ္ခဲ့ မျဖစ္ခဲ့, ေနာက္ဘ၀၌ ျဖစ္မည္ မျဖစ္မည္, ကံ ရွိ မရွိ, ကံ၏အက်ိဳး ရွိ မရွိ, သတၱ၀ါေတြ၏အစ ရွိ မရွိ, ငရဲ နတ္ျပည္ ျဗဟၼာ့ျပည္ႏွင့္ နိဗၺာန္ဆုိတာ ရွိ မရွိ, ခႏၶာကုိယ္အတြင္း၌ အတၱဟု ေခၚေသာ တစ္ဘ၀မွ တစ္ဘ၀သုိ႔ ေျပာင္းေရႊ႕လုိက္ပါႏုိင္ ေသာ အသက္ေကာင္ ၀ိညာဥ္ေကာင္ဆုိတာ ရွိ မရွိ” ဤသုိ႔ စေသာ ယံုမွားစရာ, ေတြးစရာေတြကုိ ယံုမွားေနေသာ ၀ိစိကိစၦာကား မၾကာခဏ ျဖစ္တတ္ပါေသးသည္။
ဗုဒၶအေလာင္းေတာ္သည္ ေရွးေရွး ဗုဒၶရွင္ေတာ္မ်ား၏ အထံ၌ ဆည္းကပ္၍လည္းေကာင္း, ရဟန္းျပဳ၍လည္းေကာင္း, ပေစၥကဗုဒၶါ ႏွင့္ ရဟန္းမ်ားအထံ ခ်ဥ္းကပ္၍လည္းေကာင္း ထုိယံုမွားဖြယ္အခ်က္ မ်ားကုိ ေမးျမန္း စံုစမ္း၍ ထုိ ယံုမွားမႈေတြကုိ ပယ္ေဖ်ာက္ခဲ့ရ၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ အေလာင္းေတာ္၏ သႏၲာန္၀ယ္ ၀ိစိကိစၦာဟု ေခၚဆုိ ရေသာ ယံုမွားမႈမ်ားလည္း မရိွသေလာက္ နည္းပါးခဲ့ေပသည္။ [ဗုဒၶအေလာင္းေတာ္သည္ ေရွးေရွးဗုဒၶတုိ႔၏အထံေတာ္၌ ရဟန္းျပဳ၍ ပိဋကေတာ္ကုိ သင္ယူ ပုိ႔ခ်ေန႐ံုသာမက ၀ိပႆနာကုိလည္း မဂ္ဖုိလ္ ဆုိက္လုနီးနီး အားထုတ္ေတာ္မူခဲ့ေပသည္။]
No comments:
Post a Comment