တိတိၳေတြ ေၾကာ္ျငာၾကပံု
ပါတိေမာက္ကုိ သင္ၿပီးေသာအခါ သရဘပရိဗုိဇ္ကုိ ဆရာတင္၍ ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕တြင္းသုိ႔ အေစာႀကီး ၀င္ၿပီးလွ်င္ သူတုိ႔ဆုိင္ရာပရိသတ္ အလယ္၌ သရဘပရိဗုိဇ္က ေျပာသည္မွာ… ငါသည္ ရဟန္းတုိ႔၏ တရားကုိ အကုန္သိၿပီ၊ ရဟန္းေဂါတမရဲ႕တရား၌ အဆီအႏွစ္ ဘာမွ် မရွိဘူး၊ တကယ္ရွိ လွ်င္ ငါကုိယ္တုိင္ သူတုိ႔အထဲက ထြက္ခဲ့မွာ မဟုတ္ဘူး၊ ယခုေတာ့ အႏွစ္သာရ ဘာမွ်မရွိလုိ႔ ငါထြက္ လာခဲ့တယ္၊ ရဟန္းေတြဟာ အာ၀႗နီမာယာ (မ်က္လွည့္အတတ္)ကုိ သြင္းၿပီးေတာ့ ေလာက၌ ညာစားေနၾကတယ္၊
ဤသုိ႔ စသည္ျဖင့္ သာသနာေတာ္ကုိ ေစာ္ကားပုတ္ခတ္ေနသံကုိ ဆြမ္းခံ၀င္ေသာ ရဟန္းအခ်ိဳ႕ ၾကားခဲ့ၾကေလသည္၊ ထုိသုိ႔ ၾကားခဲ့ရေသာ ရဟန္းအမ်ားတုိ႔တြင္ ပုထုဇဥ္အခ်ိဳ႕က မခံခ်င္ၾကေသာ ေၾကာင့္ ျပန္ေရာက္ေသာအခါ ဗုဒၶရွင္ေတာ္အား ေလွ်ာက္ၾကၿပီးလွ်င္ “သူေျပာသမွ်ကုိ ဆိတ္ဆိတ္ ေနလွ်င္ သာ၍ ေရာင့္တက္ကာ သူ႕မွာ အျပစ္မ်ားဖြယ္ ရွိပါသည္၊ သရဘကုိ သနားေသာအားျဖင့္ ပရိဗုိဇ္ေက်ာင္းသုိ႔ ႂကြေတာ္မူပါ”ဟု ေတာင္းပန္ၾကေလသည္။
ဗုဒၶႂကြေတာ္မူျခင္း
ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္သည္ ႐ုတ္တရက္ႂကြေတာ္မမူေသးဘဲ ေန႔လယ္အခ်ိန္၀ယ္ သမာပတ္ ၀င္စား၍ ညေနအခ်ိန္မွ ကုိယ္ေတာ္တစ္ပါးတည္း ပရိဗုိဇ္ေက်ာင္း တုိက္သုိ႔ ႂကြေတာ္မူေလသည္၊ [သံဃာ့ပရိသတ္ႏွင့္ ႂကြေတာ္မူလွ်င္ “ပရိသတ္အားျဖင့္ တိတိၳ၀ါဒကုိ ႏွိမ္သည္”ဟု စြပ္စဲြဖြယ္ရွိေသာ ေၾကာင့္ တစ္ပါးတည္း ႂကြေတာ္မူျခင္း ျဖစ္သည္၊ ] ဗုဒၶ ႂကြေတာ္ မမူမီပင္ ပရိဗုိဇ္တုိ႔လည္း သရဘကုိ ေမးျမန္းေနၾကသည္မွာ…
ပရိသတ္။ ။ ဆရာရဲ႕… ယေန႔ ရဟန္းေဂါတမ၏ အျပစ္ေတြ ကုိေတာ့ တစ္ၿမိဳ႕လံုး လွည့္၍ ေျပာခဲ့ၾကၿပီ၊ ယခုႏွယ္အခါ အရွင္ေဂါတမ လာလွ်င္ ဘယ့္ႏွယ္လုပ္မလဲ။
သရဘ။ ။ ရွင္ေဂါတမက တစ္ခုေလာက္ျပဳလွ်င္ ငါက ႏွစ္ခုေလာက္ ျပဳလုိက္မယ္၊ ရွင္ေဂါတမက ႏွစ္ခုျပဳလွ်င္ ငါက ေလးခု, ရွင္ေဂါတမက ေလးခုျပဳလွ်င္ ငါက ရွစ္ခု ျပဳျပမယ္၊ သူက တစ္ရာျပဳလွ်င္ ငါက တစ္ေထာင္ ျပဳျပမယ္။ [ထုိကဲ့သုိ႔ ေျပာေနတုန္း မွာပင္ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ ႂကြလာေတာ္မူသည္ကုိ ပရိသတ္ ျမင္၍ “အဟုတ္ကုိ ရဟန္းေဂါတမ လာေနၿပီ”ဟု ေျပာလုိက္ရာ သရဘဆရာလည္း အေတာ္ကေလး ထိတ္သြားသည့္ လကၡဏာျဖင့္ ဦးေခါင္း က်ံဳ႕သြားေလသည္။]
ဗုဒၶ။ ။ (ခင္းထားေသာေနရာ၌ ထုိင္ၿပီးလွ်င္) “သရဘ … ရဟန္း၏တရားကုိ ငါ အကုန္သိၿပီ, ထုိသုိ႔ သိေသာေၾကာင့္ ငါသည္ သူတုိ႔၏ သာသနာမွ ထြက္လာခဲ့သည္”ဟု လွည့္လည္ ေျပာဆုိေနေၾကာင္းကုိ ၾကားရ တယ္, ဒီအတုိင္း ေျပာေနတာ မွန္သလား။
သရဘ။ ။ (ဘာမွ် ျပန္၍ မေျပာ။)
ဗုဒၶ။ ။ ေရွးနည္းအတုိင္း ထပ္၍ ေမးေတာ္မူၿပီးလွ်င္, သရဘ… ေျပာပါ၊ ရဟန္းတုိ႔ တရားကို သင္က ဘယ္လုိ သိေနသလဲ၊ သင္သိထားတဲ့ တရားထဲမွာ လုိေနေသးတာ ရွိလွ်င္ ငါက ျဖည့္စြက္ေပးပါ့မယ္၊ သင္သိထားေသာတရားက ျပည့္စံုေနလွ်င္ ငါက ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ သာဓု ေခၚပါ့မယ္။
[သရဘကား ဘာမွ် မေျပာေတာ့ေခ်၊ ဗုဒၶလည္း သံုးႀကိမ္တုိင္ေအာင္ ေမး၏၊ ထုိအခ်ိန္မွာ ရဟန္း ေတာ္မ်ားႏွင့္ ၿမိဳ႕တြင္းက လူအေပါင္း အေတာ္မ်ားမ်ားပင္ ပရိဗုိဇ္ေက်ာင္းတုိက္သုိ႔ ဗုဒၶ ႂကြသြား ေတာ္မူေၾကာင္းကုိ ၾကားရ၍ ေရာက္လာၾကေလၿပီ၊ သရဘမွတစ္ပါး အျခားေသာ ပရိဗုိဇ္တုိ႔ကလည္း ဗုဒၶက သရဘကုိ ဆန္႔က်င္ဘက္ မေျပာဘဲ လုိက္ လုိက္ေလ်ာေလ်ာ ေမးေနပံုကုိ ျမင္ၾကရ၍ ဗုဒၶ ဘက္သုိ႔ အေတာ္ႀကီး စိတ္ၫြတ္ေနၾကေလၿပီ။]
ပရိဗုိဇ္မ်ား။ ။ ငါ့ရွင္ သရဘ…သင္ေတာင့္တေနေသာ အခ်က္ကုိပင္ အရွင္ေဂါတမက ဖိတ္မန္ေနတယ္,“ရဟန္းတုိ႔ တရားကုိ ဘယ္ပံုဘယ္နည္း သိထားတယ္“ ”ဆုိတာ ေျပာလုိက္ပါေတာ့လား၊ လုိေနလွ်င္ ျဖည့္လိမ့္မေပါ့, ျပည့္စံုလွ်င္လည္း ၀မ္းေျမာက္ပါ လိမ့္မည္။
ရဲရဲေတာက္ မိန္႔ခြန္းေတာ္
သရဘသည္ ဘာမွ် ျပန္မေျပာေတာ့ဘဲ ၾကက္ဖႀကီး ႐ုိက္ထားသကဲ့သုိ႔ ဦးေခါင္းငုိက္စုိက္ က်ကာ မိႈင္၍ ေနရွာ၏၊ ဤသုိ႔ စကားေမး မရေလာက္ေအာင္ မိႈင္၍ ေနေသာအခါ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္ သည္ ““သီဟနာဒ””ေခၚ ျခေသၤ့ ေဟာက္သကဲ့သုိ႔ ရဲရဲေတာက္ မိန္႔ေတာ္မူသည္မွာ…
၁။ “ငါသည္ အလံုးစံုကုိ အကုန္သိ၏”ဟု ၀န္ခံထားရာ၌ “မည္သည့္ တရားေတြ မသိဘဲ က်န္ေနေသးတယ္” လုိ႔မ်ား ပရိဗုိဇ္ တစ္ေယာက္ေယာက္က ေျပာလွ်င္ ထုိေျပာသူကုိ ျပန္၍ စစ္ေဆး ေမးျမန္းေသာအခါ သူသည္ ေရွ႕စကားကုိ ေနာက္ စကားျဖင့္ ဖံုးကြယ္လွ်င္လည္း ဖုံးကြယ္လိမ့္မည္၊ အျပင္ဘက္က စကားတစ္ခုခုကုိ အပုိသြင္းခ်င္ သြင္းေပလိမ့္မည္၊ စိတ္တုိျခင္း, ေဒါသထြက္ျခင္း, မႏွစ္သက္ျခင္းကုိေသာ္လည္း ထင္ရွားျပ လိမ့္မည္၊ ထုိသံုးမ်ိဳးတြင္ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳး ဧကန္ျဖစ္ရမည္၊ ထုိသုိ႔ မျဖစ္လွ်င္ ယခု သရဘ မႈိင္ေနသလုိ စကားေမးမရေအာင္ မႈိင္ေနရလိမ့္မည္။
၂။ “ငါ့မွာ ကိေလသာ ကုန္ၿပီ”ဟု ၀န္ခံထားရာ၌ “ကိေလသာ မကုန္ေသးဘူး”ဟု ပရိဗုိဇ္ တစ္ေယာက္ေယာက္က ေျပာလွ်င္ ထုိေျပာသူကုိ ျပန္၍ စစ္ေဆးေမးျမန္းေသာအခါ သူသည္ (အထက္ပါ အျဖစ္သံုးမ်ိဳးတြင္) တစ္မ်ိဳးမ်ိဳး ဧကန္ျဖစ္ရမည္၊ ထုိသုိ႔ မျဖစ္လွ်င္ သရဘကဲ့သုိ႔ စကားေမးမရေအာင္ မႈိင္၍ ေသာ္လည္း ေနရလိမ့္မည္။
၃။ “ငါေျပာသည့္အတုိင္း က်င့္သူသည္ ငါေျပာအပ္ေသာအက်ိဳးကုိ မရႏုိင္။”
(က) ရာဂကုိ ပယ္ျခင္း အက်ိဳးငွာ အသုဘကမၼ႒ာန္းကုိ ေဟာေတာ္မူရာ၌ “အသုဘ ကမၼ႒ာန္းကုိ အားထုတ္ေသာ္လည္း ရာဂကုိ မပယ္ႏုိင္”ဟုလည္းေကာင္း၊
(ခ) ေဒါသ အာဃာတ (ရန္ၿငိဳးဖဲြ႕ျခင္း)ကုိ ပယ္ေဖ်ာက္ဖုိ႔ရာ မတၱာကမၼ႒ာန္းကုိ ေဟာ ေတာ္မူရာ၌ “ေမတၱာကမၼ႒ာန္း သည္ ထုိေဒါသ အာဃာတကုိ မပယ္ေဖ်ာက္ႏုိင္”ဟု လည္းေကာင္း၊
(ဂ) မေကာင္းၾကံမႈ ၀ိတက္ကုိ ပယ္ဖုိ႔ရာ အာနာပါနကမၼ႒ာန္းကုိ ေဟာေတာ္မူရာ၌ “ထုိအာနာပါနသည္ ၀ိတက္ကုိ မပယ္ႏုိင္”ဟုလည္းေကာင္း၊
(ဃ) မဂ္ဖုိလ္ရဖုိ႔ရာ သတိပ႒ာန္စေသာ တရားတုိ႔ကုိ ေဟာေတာ္မူရာ၌ “သတိပ႒ာန္စေသာ (ေဗာဓိပကိၡယတရား)(၃၇)ပါးသည္ မဂ္ဖုိလ္ရေၾကာင္း မဟုတ္”ဟုလည္းေကာင္း ပရိဗုိဇ္ တစ္ေယာက္ေယာက္က ေျပာလွ်င္ ထုိေျပာသူကုိ ျပန္၍စစ္ေဆးေမးျမန္းေသာအခါ အထက္ပါ အျဖစ္သံုးမ်ိဳးတြင္ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးေသာ္လည္း ျဖစ္လိမ့္မည္၊ သုိ႔မဟုတ္လွ်င္ သရဘကဲ့သုိ႔ မိႈင္၍ ေနရလိမ့္မည္။
ဤသုိ႔ ရဲရဲေတာက္ မိန္႔ခြန္းသံုးခ်က္ကုိ မိန္႔ႁမြက္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ ေရာက္လာေသာ ပရိသတ္အား သစၥာေလးပါးတရားကုိ ေဟာေတာ္မူ၍ တရားရေစေတာ္မူၿပီးလွ်င္ အဘိညာဥ္ျဖင့္ ျပန္ႂကြေတာ္မူေသာအခါ အျခားပရိဗုိဇ္တုိ႔က သရဘကုိ ၀ုိင္း၍ “ငါ့ရွင္ သရဘ… ျခေသၤ့ႏွင့္ မေတြ႕ခင္က ျခေသၤ့လုိ ေဟာက္လုိက္မည္ဟု ၾကံဳး၀ါး၍ ေတြ႕ေသာအခါ မေဟာက္၀ံ့ေသာ ေျမေခြးလုိ ျဖစ္ေနပါပေကာ”ဟု ေျပာဆုိၾကေလသည္။
No comments:
Post a Comment