Video

Saturday, 31 May 2014

အနာဂတ္သာသနာေရး အပိုင္း(၃၈) ငါတုိ႔ ဗုဒၶကုိ ဓမၼျဖင့္အကဲျဖတ္ေလာ့



၂။ ဓမၼရတနာအခန္း
ဓမံၼ သရဏံ ဂစၦာမိ။
     ငါတုိ႔ ဗုဒၶကုိ ဓမၼျဖင့္အကဲျဖတ္ေလာ့
          စိတ္ရင္းေစတနာ ျဖဴစင္စြာျဖင့္ အမ်ားေကာင္းက်ိဳးကုိသာလွ်င္   လုိလားေနေသာ လူႀကီးသူမတစ္ေယာက္၏ ေျပာေလသမွ် စကားေတြႏွင့္ ျပဳေလသမွ် အလုပ္ေတြသည္ အမ်ား ႏွစ္သက္စရာေတြခ်ည္းသာ ျဖစ္ေတာ့သကဲ့သုိ႔ ထုိ႔အတူ အူလႈိက္ အသည္းလႈိက္ဆုိသလုိ သတၱ၀ါအက်ိဳးကုိ လုိလားေတာ္မူ၍ ထုိလုိလားေတာ္မူသည့္အတုိင္း ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ထိေအာင္ အမ်ားအက်ိဳးကုိ ေဆာင္ႏုိင္ေသာ ဗုဒၶ၏တရားေတာ္မ်ားသည္ သတၱ၀ါမ်ား ႏွစ္သက္စရာ အက်ိဳးရွိစရာေတြခ်ည္း ျဖစ္ေနေတာ့၏၊
အလုပ္ေကာင္း လုပ္ေနသူ လူတစ္ေယာက္ကုိ နဂိုသာမန္ဟု ထင္ခဲ့ၾကေသာ္လည္း သူ၏အလုပ္ေၾကာင့္ လူအမ်ား အက်ိဳးရေနသည္ကုိ ေတြ႕ရ ေသာအခါ (ကုိယ္တုိင္လည္း အက်ိဳးရလာေသာအခါ) ထုိသူ႕ကုိ မေလးစားဘဲ မေနသာေတာ့သကဲ့သုိ႔ ထုိ႔အတူ ဗုဒၶ၏တရားေတာ္အရ ေနထုိင္၍ က်င့္ၾကံ၍ သုခရေနသူမ်ားကုိ ျမင္ရေသာအခါ သုိ႔မဟုတ္ ကုိယ္တုိင္က်င့္၍ ခ်မ္းသာသုခ ခံစားရေသာအခါ ဗုဒၶ ရွင္ေတာ္ကုိ မေလးစားဘဲ မေနႏုိင္ေတာ့ပါ၊

 ျမင္႐ံု ၾကား႐ံုျဖင့္ ဗုဒၶကုိ ၾကည္ညိဳမႈ (သဒၶါ)က  အစတည္ခဲ့သူတုိ႔သည္  ပုဂိၢဳလ္မင္သျဖင့္ ဗုဒၶတရားေတာ္ကုိလည္း  ခင္ၾကသကဲ့သုိ႔  တရားေတာ္ကုိ  ျမင္ရ ၾကားနာရသျဖင့္ ပညာဉာဏ္တုိးတက္၍ ႏွစ္သက္အားရသူတုိ႔လည္း တရားမင္သျဖင့္ တရားရွင္ဗုဒၶကုိ ခင္လာၾကရပါသည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶအေပၚ၌ မယံုၾကည္တတ္ေသးသူတုိ႔သည္ ဗုဒၶ စစ္ မစစ္, မွန္ မမွန္ကုိ အကဲျဖတ္ၾကဖုိ႔ရန္ ဗုဒၶ၏ တရားအခ်ိဳ႕တုိ႔ကို ဤအခန္း၌ ထုတ္ျပပါမည္။
တရားေတာ္သံုးမ်ိဳး
ေလးဆယ့္ငါး၀ါကာလပတ္လံုး မေန မနား ေဟာထားေတာ္မူအပ္ေသာ တရားေတာ္သည္ အလြန္မ်ားလွ၏၊ ယခုအခါ ေတြ႕ေနၾကရေသာ ပိဋကပါဠိ ေတာ္မ်ားကုိကား ဗုဒၶေဟာေတာ္မူသမွ် အားလံုး ျပည့္စံုၿပီဟု မဆုိႏုိင္ေသးပါ၊ ယခု ပါဠိေတာ္မ်ား၀ယ္ မပါခဲ့ေသာ “ပကိဏၰကေဒသနာ” ေခၚ အလြတ္တရားေတာ္မ်ားကုိ (အ႒ကထာတုိ႔၀ယ္ ဟုိေနရာ သည္ေနရာ၌) ေတြ႕ၾကရပါေသး၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ အ႒ကထာတုိ႔မွာ လည္း မပါေသာ ပကိဏၰကေဒသနာေတာ္သည္ အလြန္မ်ားစြာ က်န္ေပလိမ့္ဦးမည္၊ ယခု ေတြ႕ရေသာ တရားေတာ္မ်ား၏ အမ်ိဳးအစားကုိ ခဲြျခားလုိက္လွ်င္ “၀ိနည္း, အဘိဓမၼာ, သုတၱန္”ဟု သံုးမ်ိဳးရွိ၏။
၀ိနည္းတရား ။           ။ ရဟန္းေတာ္မ်ား၏  ကုိယ္မႈ  ႏႈတ္မႈကုိ ယဥ္ေက်း သိမ္ေမြ႕ေအာင္ ၫႊန္ျပေသာ ဥပေဒသတရားေတာ္ႀကီးေပတည္း။
အဘိဓမၼာတရား။        ။ အစစ္အမွန္ (မလဲြႏုိင္ေသာ) သဘာ၀ဓမၼ စုကုိ ျပေသာ တရားေတာ္ေပတည္း။
သုတၱန္တရား။           ။ ထုိႏွစ္မ်ိဳးမွ ႂကင္းသမွ် တရားေတာ္အားလံုးကုိ “သုတၱန္”ဟုခ်ည္း ေခၚရသည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ သုတၱန္တရားေတာ္သည္ သတၱ၀ါတုိ႔အလုိကုိ လုိက္၍ ႏွစ္ၿခိဳက္ေအာင္ ေဟာထားေတာ္မူရ သည့္အတြက္ အတိမ္ အနက္ကဲြျပား၍ သတၱ၀ါတုိ႔အား အကၽြတ္တရားကုိရေစေသာ တရားေတာ္လည္း ျဖစ္ပါသည္။
 
Credit to

No comments:

Post a Comment

Gold price estimated