Video

Saturday, 31 May 2014

အနာဂတ္သာသနာေရး အပိုင္း(၃၉) ၀ိနည္းတရားေတာ္ကုိ ျပန္လည္ထူေထာင္သင့္ပံု



၀ိနည္းတရားေတာ္ကုိ  ျပန္လည္ထူေထာင္သင့္ပံု
၀ိနည္းတရားေတာ္ အတုိင္းသာ ရဟန္းေတာ္မ်ား   ေနထုိင္ သြားလာ ေျပာဆုိၾကပါလွ်င္ ျမန္မာ လူုမ်ိဳးတုိ႔၏ေလးစားျခင္းသာမက ကမၻာေပၚတြင္ ယဥ္ေက်းသည္ဟု ေခၚရေသာ လူတုိင္းကပင္ ေလးစားျခင္းကုိ ခံရေလာက္ပါေပ၏၊ ေရွးတုန္းက ျဗာဟၼဏတစ္ေယာက္သည္ ၀ိနည္းက်မ္းစာမ်ားကို ဖတ္႐ံုမွ်ျဖင့္ သာသနာေတာ္ကုိ ၾကည္ညိဳစိတ္ ျဖစ္လာခဲ့ရ၏၊
ဓမၼာေသာကမင္းတရားလည္း ၀ိနည္းႏွင့္အညီ ဣေႁႏၵရရ သြားေနေသာ နိေျဂာဓသာမေဏငယ္ကုိ ျမင္သည္မွစ၍ သာသနာ့ဒါယကာ ျဖစ္လာသည္၊ ဤသုိ႔လွ်င္ “၀ိနယ”ဟုေခၚေသာ ဥပေဒသတရား ေတာ္သည္ ျမင္သူတုိင္း ေလးစားရေလာက္ေအာင္ စည္းကမ္းနည္း လမ္းကုိ ၫႊန္ျပထားေပရကား အနာဂတ္ကာလ၌ ဗုဒၶ၏ သာသနာကုိ အထက္တန္းေရာက္ေအာင္ ျပဳျပင္လုိၾကေသာ ရဟန္း လူ ရွင္  သူေတာ္စင္တုိ႔သည္ ထုိ၀ိနည္းဥပေဒသေတာ္ႀကီးကုိ ျပန္၍ ထင္ရွား ထြန္းကားလာေအာင္ ပထမဆံုး ႀကိဳးစားသင့္ၾကေပသည္။
ျပန္၍ထူေထာင္နည္းအခ်ဳပ္
၀ိနည္း ပါဠိေတာ္ အ႒ကထာ ဋီကာမ်ားကို စာခ်ဆရာေတာ္ မ်ားက အထူးဂ႐ုျပဳ၍ အျမန္ဆံုးေပါက္လြယ္ေအာင္ ပုိ႔ခ်ျခင္း, ပုိ႔ခ်တုိင္း၌ လက္ေတြ႕ အလုပ္ လုပ္ျပျခင္း, လူအမ်ားတုိ႔ ၾကည့္႐ႈ၍ လြယ္ကူေအာင္ ရာဇသတ္ စာအုပ္ႀကီးကဲ့သုိ႔ သူ႕အခန္းႏွင့္သူ စာအုပ္ႀကီးျဖစ္ေအာင္ ျပဳစုျခင္း, ရဟန္းေတာ္မ်ားက ၀ိနည္းေတာ္ အတုိင္း ေနထုိင္ၾကျခင္း, လူမ်ားက ၀ိနည္းေတာ္ႏွင့္ ညီစြာေနေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ေလးစားကုိးကြယ္ျခင္း, ၀ိနည္းေတာ္ႏွင့္ မညီ မၫြတ္ ေနသူကုိ အစုိးရကုိယ္တုိင္ႏွင့္ အသင္းအဖဲြ႕မ်ားက အေရး ယူျခင္းတုိ႔ျဖင့္ ၀ိနည္းသာသနာ ျပန္၍ ထြန္းကားလာေအာင္ ႀကိဳးစား သင့္ပါသည္။

အဘိဓမၼာ
ယခုေခတ္သည္ အစစ္အမွန္ သဘာ၀ကုိ လုိက္စားေနေသာ ပညာေခတ္ ျဖစ္၏၊ ထုိကဲ့သုိ႔ အစစ္အမွန္ သဘာ၀သည္ အဘိဓမၼာတရားေတာ္၌ အစံုအလင္ ပါ၀င္၏၊ အဘိဓမၼာ၏ ျပင္ဘက္၌ အစစ္အမွန္ကုိ မည္မွ်ေလာက္ပင္ စိစစ္ ရွာေဖြၾကေသာ္လည္း ေတြ႕ရလိမ့္မည္မဟုတ္၊ ထုိစကားကုိ ရွင္းျပ ပါဦးမည္ …“အဆင္းတစ္ခုကုိ ၾကည့္႐ႈသည္”ဟု ဆုိရာ၌ မ်က္လံုး အိမ္အတြင္း၀ယ္ စကၡဳအၾကည္ဓာတ္ကုိ ထုိ အဆင္းအာ႐ံုက ပထမဆံုး ဓာတ္ခုိက္၏၊ ထုိကဲ့သုိ႔ ဓာတ္ခုိက္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ထုိအာ႐ံုကို ဆင္ျခင္ေသာ “အာ၀ဇၨန”ေခၚ စိတ္တစ္ခု အလြန္ လ်င္ျမန္စြာ ျဖစ္၍ ပ်က္သြား၏၊ ထုိ႔ေနာက္ တစ္ဆက္တည္းပင္ ထုိအာ႐ံုကုိ ျမင္သိ-သိေသာ “စကၡဳ၀ိညာဏ”ေခၚ စိတ္တစ္ခု အလြန္ လ်င္ျမန္စြာ ျဖစ္၍ ပ်က္ျပန္၏။
          ထုိ႔ေနာက္ ဆက္၍ ဆက္၍ ထိုအာ႐ံုကုိ ခံယူေသာ သမၸဋိစၧန စိတ္, စံုစမ္းေသာ သႏီၲရဏစိတ္, ဆံုးျဖတ္ေသာ ေ၀ါ႒ဗၺနစိတ္, အာ႐ံု၏အရသာကုိ ခံစားေသာ (အလြန္လည္း အဟုန္အရွိန္ျပင္း ေသာ) “ဇ၀န”ေခၚ စိတ္ ခုနစ္ႀကိမ္, ထုိအာ႐ံုကုိ ဆက္၍ အာ႐ံုျပဳ ေသာ “တဒါရမၼဏ”ေခၚ စိတ္ ႏွစ္ႀကိမ္ ျဖစ္၍ ပ်က္၏၊ ဤမွ်ေသာ စိတ္အစဥ္ ျဖစ္႐ံုမွ်ျဖင့္ “ငါျမင္၏”ဟု ဆုိရေလာက္ေအာင္ စိတ္ မစံုေသး၊ ဆက္၍ စိတ္အစဥ္ သံုးတန္း ေလးတန္း ျဖစ္ရေသး၏၊ စိတ္အစဥ္ျဖစ္ရေသာ္လည္း ၾကာသည္ဟု မမွတ္ထုိက္၊ လက္ေဖ်ာက္ တစ္ခ်က္တည္း အခ်ိန္မွာ ကုေဋမ်ားစြာ စိတ္ေတြ ျဖစ္၍ ပ်က္ႏုိင္ ေသာေၾကာင့္ ခ်က္ခ်င္း ျမင္ရသည္ဟုပင္ ဆုိႏုိင္သည္။

Credit to

No comments:

Post a Comment

Gold price estimated