နာမ္ကလာပ္စည္း
စိတ္တစ္ခုတစ္ခု ျဖစ္ရာ၌ စိတ္သက္သက္ ျဖစ္သည္ မဟုတ္၊ စိတ္ႏွင့္အတူ ျဖစ္၍ အတူ ပ်က္ၾကေသာ ေစတသိက္ေခၚ တရားစုလည္း ပါ၀င္ၾကေသး သည္၊ ထုိတရားမ်ားကား အာ႐ံုကုိ ဓာတ္သေဘာအလုိက္ ထိခုိက္ ေသာ ဖႆ, အာ႐ံုအရသာကုိ ခံစားေသာ ေ၀ဒနာ, အာ႐ံုကုိ မွတ္ သားးေသာ သညာ, တဲြဖက္တရားမ်ားကုိ ဆုိင္ရာကိစၥမ်ား၌ ေဆာင္ ရြက္ဖုိ႔ရာ လႈံ႕ေဆာ္ေသာ ေစတနာ, အာ႐ံု၌ (တစ္ခဏမွ်ျဖစ္ေစ) ၿငိမ္သက္စြာ တည္တံ့ေနေသာ ဧကဂၢတာ (သမာဓိ), ထုိတရားတုိ႔၏ အသက္ဟု ေခၚရေသာ ဇီ၀ိတိေႁႏၵ, ထုိအာ႐ံုကုိ ႏွလံုးသြင္းေသာ “မနသိကာရ”ဟု (အနည္းဆံုးအားျဖင့္) ဤတရား ခုနစ္ပါးသည္ လည္း အျမဲပါေနေပသည္၊ ဤသုိ႔ စိတ္ ေစတသိက္တုိ႔ အစုလုိက္ အစုလုိက္ ျဖစ္ျခင္းကုိ ““နာမ္ကလာပ္””ဟု ေခၚၾကစုိ႔။ [နာမ=နာမ္+ ကလာပ=အစု။]
႐ုပ္ကလာပ္စည္း
ဗုဒၶရွင္ေတာ္သည္ ႐ုပ္အေၾကာင္းကုိ ေဟာျပေတာ္မူရာ၌လည္း “ဤ ဓာတ္သည္ ခက္မာျခင္းသေဘာ ရွိ၏၊ ပထ၀ီဓာတ္”ဟု ေခၚ၏၊ “ဤဓာတ္သည္ ဖဲြ႕စည္းျခင္းသေဘာ ယုိစီးျခင္းသေဘာ ရွိ၏၊ အာေပါဓာတ္”ဟု ေခၚ၏၊ “ဤဓာတ္သည္ အေငြ႕သေဘာ ရွိ၏၊ (အပူ႐ုပ္၌ အပူေငြ႕, အေအး႐ုပ္၌ အေအးေငြ႕ ရွိ၏၊) ေတေဇာဓာတ္”ဟု ေခၚ၏၊ “ဤဓာတ္သည္ ေထာက္ကန္ျခင္း, တြန္းဖိျခင္းသေဘာရွိ၏၊ ၀ါေယာ ဓာတ္”ဟု ေခၚ၏၊ “ဤဓာတ္သည္ အဆင္းအေရာင္သေဘာ ရွိ၏၊ ၀ဏၰဓာတ္”ဟု ေခၚ၏၊ “ဤဓာတ္သည္ အနံ႔သေဘာရွိ၏၊ ဂႏၶဓာတ္” ဟု ေခၚ၏၊ “ဤဓာတ္သည္ အရသာသေဘာရွိ၏၊ ရသဓာတ္”ဟု ေခၚ၏၊ “ဤဓာတ္သည္ အဆီအႏွစ္တည္း၊ ၾသဇာဓာတ္”ဟု ေခၚ၏၊
ဤျပခဲ့ေသာ ႐ုပ္ရွစ္ခုအေပါင္းသည္ အနည္းဆံုး ႐ုပ္ကလာပ္တစ္ခု ျဖစ္၏၊ သာမန္မ်က္စိျဖင့္ မျမင္ႏုိင္ဘဲ အလြန္ေကာင္းေသာ မွန္ေျပာင္းျဖင့္သာ ျမင္ႏုိင္ေသာ အေသးဆံုးဆုိရေသာ (အဏုျမဴ ထက္ပင္ ေသးငယ္၍ “ပရမာဏုျမဴ”ဟု ေခၚရေသာ) ႐ုပ္မႈန္႔ကေလး ၌ေသာ္မွ ရွစ္ခု ရွစ္ခု ေပါင္းစုေနေသာ ႐ုပ္ကလာပ္ကေလးေတြ အေတာ္မ်ားမ်ား စုေ၀းတည္ေနပါသည္၊ ႐ုပ္တံုး ႐ုပ္ခဲက ႀကီးက်ယ္ေလ ထုိ႐ုပ္ကလာပ္မႈန္႔ကေလးေတြ မ်ားေလ ျဖစ္၏။
အဘိဓမၼာအေရးႀကီးပံု
နာမ္အစု ႐ုပ္အစုကုိ သူ႕ကလာပ္ႏွင့္သူ ခဲြစိတ္၍ ျပထားသည့္ျပင္ တစ္စုႏွင့္တစ္စု ေရွ႕ေနာက္ျဖစ္ရာ၌ အခ်င္းခ်င္း ေက်းဇူးျပဳသြားၾကပံုကုိလည္းေကာင္း, သူတုိ႔ျဖစ္ခုိက္၌ အခ်င္းခ်င္း ေက်းဇူးျပဳေနၾကပံုကုိ လည္းေကာင္း အဘိဓမၼာ၌ ေဟာျပထားေတာ္မူ၏၊ လက္ေတြ႕ စဥ္းစားေလ့ရွိၾကေသာ ယခုေခတ္၀ယ္ ထုိအဘိဓမၼာသေဘာအတုိင္း မမွန္ႏုိင္ဟု ပယ္လွန္မည့္သူကုိ ေတြ႕စမ္းခ်င္ပါသည္၊
ဘုန္းႀကီးတုိ႔ အယူအဆ၌ကား ထုိမွ်ေလာက္ အေသးစိတ္၍ ခဲြျခားစိတ္ျဖာၿပီးလွ်င္ ဤသေဘာသည္ ဖႆ, ဤသေဘာသည္ ေ၀ဒနာ စသည္ျဖင့္ သိႏုိင္သူကုိ မဆုိထားဘိ၊ ဗုဒၶ မေပၚထြန္းခဲ့ပါလွ်င္ “ဖႆ, ေ၀ဒနာ” စေသာ နာမည္မ်ိဳးကုိမွ် တပ္ျပႏုိင္သူ မရွိဟု ယူဆပါသည္၊
ဘုန္းႀကီးတုိ႔သည္ ႐ုပ္ဓာတ္ကုိ လက္ေတြ႕ ခဲြၾကည့္ဖုိ႔ရာ လက္နက္ကိရိယာ အျပည့္အစံု မရၾကေသး၍ မခဲြႏုိင္ေသာ္လည္း လူတစ္ေယာက္၏ စိတ္ေနစိတ္ထားကုိကား စကားေျပာပံု, ျပဳက်င့္ေနထုိင္ပံုကုိ ေထာက္ ထား၍ “ထုိအခ်ိန္မွာ မည္သည့္ နာမ္ကလာပ္ျဖစ္ေနသည္”ဟု အဘိဓမၼာအေလ့အက်င့္အရ အေတာ္မွန္ေအာင္ မွန္းဆႏုိင္ၾကပါ၏၊ တရားအားထုတ္၍ တရားေပါက္ေနသူ (ပရစိတၱ၀ိဇာနနဉာဏ္ရေနသူတုိ႔ကား) ထုိ႔ထက္ပင္ ေသခ်ာေအာင္္္ သိႏုိင္ၾကပါသည္။
မိမိ၏ စိတ္ထားကုိ စဥ္းစားေသာအခါ၌ကား အလြန္ေသခ်ာစြာ သိ၍ မေကာင္းေသာ နာမ္ကလာပ္ကုိ ေနာက္ထပ္မျဖစ္ေအာင္လည္း ခ်ဳပ္တည္းႏုိင္, ေကာင္းေသာနာမ္ကလာပ္ကုိ တုိးတက္ေအာင္လည္း ျပဳျပင္ႏုိင္ၾကပါသည္။
ယခုအခ်ိန္အခါသည္ “ဖန္ဆင္းသူ ရွိ၏”ဟူေသာ ေရွးက်သည့္ ၀ါဒကုိ မသံုးစဲြၾကေတာ့ဘဲ လက္ေတြ႕ကုိသာ လုိက္စားခ်ိန္ျဖစ္၏ ထုိ႔ေၾကာင့္ အလြန္ ေသခ်ာက်နေသာ (မလဲြႏုိင္ေသာ) အဘိဓမၼာ၏ သဘာ၀မ်ားကုိ အထက္တန္း ေလာကီေက်ာင္းမ်ား၌ သင္ျပသင့္ၾကပါသည္၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ား၌လည္း အရက်က္႐ံု မဟုတ္ဘဲ လက္ေတြ႕သင္၍ ကမၻာကုိ ျပဖုိ႔ရန္ ႀကိဳးစားသင့္ၾကပါၿပီ၊ ဤက်မ္း ၌ကား အနာဂတ္သာသနာကို ျပဳျပင္ခ်င္လာေအာင္ ၫႊန္ျပရဦးမည္ ျဖစ္၍ ထုိသဘာ၀ကုိ အက်ယ္ျပႏုိင္ေတာ့မည္ မဟုတ္ပါ။
Credit to
No comments:
Post a Comment