မဟာစည္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး စီစစ္ေတာ္မူထားေသာ
ဥပသမၸဒ ကမၼ၀ါစာ
ရဟန္းေလာင္းအား ျမန္မာသက္သက္ျဖင့္ ညႊန္ၾကားသင္ျပ ဆုမၼပံု
နေမာ တႆ ဘဂ၀ေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ
ဥပဥမၸဒကံ မေဆာင္မီ ေရွးဦးစြာ ဥပဇၩာယ္ဆရာကို ယူေစရမည္ဟု ဗုဒၶျမတ္စြာ မိန္႔မွာေတာ္မူခဲ့ေသာေၾကာင့္ ယခုအခါ သင္ပဥၨင္းေလာင္း (တို႔) သည္ ဥပဇၩာယ္ဆရာကို ယူ(ၾက)ဦးေလာ့။
ဥပဇၩာေယာ ေမ (ေနာ) ဘေႏၲ ေဟာဟိ၊ ( ၃-ႀကိမ္ )
အရွင္ဘုရား၊ အရွင္ဘုရားသည္ ဘုရားတပည့္ေတာ္ (တို႔) ၏ အျပစ္ႀကီး အျပစ္ငယ္ကို ၾကည့္ရႈ၍ ဆိုဆုမၼေသာ ဥပဇၩာယ္ဆရာ ျဖစ္ေတာ္မူပါ အရွင္ဘုရား။
ပါသာဒိေကန သမၸာေဒဟိ ( သမၸာေဒထ ) ( ၃-ႀကိမ္ )။
ၾကည္ညိဳဘြယ္ကိုေဆာင္ေသာ ကိုယ္အမူအရာ ႏႈတ္အမူအရာ စိတ္အမူအရာႏွင့္ ျပည့္စံု (ၾက) ေစေလာ့့။ ( ျပည့္စံုေအာင္ အားထုတ္၍ ေနထိုင္ၾကရမည္ )။
အာမ ဘေႏၲ။ ( ေကာင္းပါျပီဘုရား ျပည့္စံုေစပါမည္ )။
(ဥပဇၩာယ္ဆရာဆိုတာ တပည့္ရဟန္းသစ္အား ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္မ်ားႏွင့္ အညီ က်င့္တတ္-ေနထိုင္တတ္ေအာင္ သားငယ္ကို ေစာင့္ေရွာက္ေသာ ဖခင္ကဲ့သို႔ သင္ျပဆုမၼေပးတဲ့ ဆရာျမတ္ပဲ၊ ဥပဇၩာယ္ယူထားတဲ့ တပည့္ ကလဲ ဥပဇၩာယ္ဆရာကို ဖခင္ကဲ့သို႔ ရိုေသေလးစားရတယ္ )။
ဥပဇၩာယ္ယူေစျပီးလွ်င္ သပိတ္သကၤန္းကို ေျပာၾကားရမည္ဟု ဗုဒၶ ျမတ္စြာ မိန္႔မွာေတာ္မူခဲ့ေသာေၾကာင့္ ယခုအခါ သင္ပဥၨင္းေလာင္း(တို႔) အား သပိတ္သကၤန္းကို ေျပာၾကားမယ္။ ( ဒီလိုေျပာၾကားရတာကလဲ ဘုရား လက္ထက္ေတာ္ ကာလတုန္းက ရဟန္းခံၾကရာမွာ ဥပဇၩာယ္ဆရာက ေပးတဲ့ သပိတ္သကၤန္းနဲ႔ ရဟန္းခံေပးၾကတာပဲ မ်ားတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ေခတၱ ခဏ ငွါးတာေလလားလို႔ သံသယျဖစ္ဖြယ္ ရွိေနတဲ့အတြက္ အဲဒီလို သံသယ မျဖစ္ရေအာင္ ရဟန္းေလာင္း၏ ကိုယ္ပိုင္ သပိတ္ သကၤန္းမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္းေျပာၾကားရျခင္း ျဖစ္တယ္။
အဲဒီတုန္းက အစဥ္အလာအရ ယခုအခါမွာလဲ ကိုယ္ပိုင္ သပိတ္ သကၤန္းျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားေအာင္ ေျပာၾကားရတာပဲ။)
သင္ပဥၨင္းေလာင္း(တို႔)၏ ေရွ႔၌ခ်ထားေသာ (အသီးသီးေသာ) သပိတ္ဟာ သင္ (တို႔) ၏ ကိုယ္ပိုင္ သပိတ္ပဲ၊ အဲဒါကို မိမိ (တို႔) ၏ ကိုယ္ပိုင္သပိတ္လို႔ မွတ္ (ထားၾက)။
သပိတ္ေပၚမွာတင္ထားတဲ့ (အသီးသီးေသာ) ႏွစ္ထပ္သကၤန္း ႀကီးဟာ သင္ (တို႔) ၏ ကိုယ္ပိုင္ ႏွစ္ထပ္သကၤန္းႀကီးပဲ၊ အဲဒါကို မိမိ (တို႔) ၏ ကိုယ္ပိုင္ ႏွစ္ထပ္သကၤန္းႀကီးလို႔ မွတ္ (ထားၾက)။
သင္ (တို႔) ၏ ကိုယ္မွာရံုထားတဲ့ ဧကသီသကၤန္းဟာ သင္ (တို႔) ၏ ကိုယ္ပိုင္ ဧကသီသကၤန္းပဲ၊ အဲဒါကို မိမိ(တို႔)၏ ကိုယ္ပိုင္ ဧကသီသကၤန္းလို႔ မွတ္ (ထားၾက)။
သင္ (တို႔) ၏ ခါးမွာ၀တ္ထားတဲ့ သင္းပိုင္သကၤန္းဟာ သင္ (တို႔) ၏ ကိုယ္ပိုင္ ခါး၀တ္သင္းပိုင္သကၤန္းပဲ၊ အဲဒါကို မိမိ (တို႔) ၏ ကိုယ္ပိုင္ ခါး၀တ္သင္းပိုင္သကၤန္းလို႔ မွတ္ (ထားၾက)။
( ရဟန္းေလာင္းမွာ ယခုေျပာခဲ့တဲ့ သပိတ္တလံုးနဲ႔ သကၤန္း သံုးထည္ ျပည့္စံုရတယ္၊ အဲဒီ သပိတ္တလံုးနဲ႔ သကၤန္းသံုးထည္ ျပည့္စံုယင္ သပိတ္သကၤန္း ျပည့္စံုျပီလို႔ ဆိုရတယ္၊ အဲဒီလို ျပည့္စံုမွ ရဟန္း ခံေပးရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီ သပိတ္သကၤန္းမ်ား ျပည့္စံုေၾကာင္း ထင္ရွားေအာင္လို႔ ယခုေျပာၾကားရတာပဲ)။
( အမည္မွည့္ပံု )။ ။ ယခုအခါ ဥပသမၸဒကံ ေဆာင္ရာ၌ ဉတ္ကမၼ၀ါစာ ရြတ္ဖတ္၍ လြယ္ကူေစျခင္းအက်ိဳးငွါ ရဟန္းေလာင္းကို နာဂ-ဟု အမည္သစ္ မွည့္ပါ၏၊ သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္တို႔က ရဟန္းေလာင္းကို နာဂ-ဟု မွတ္ေတာ္မူၾကပါ၊ ရဟန္းေလာင္းကလဲ မိမိအမည္ကို နာဂ-ဟု မွတ္ထားပါ။
( ရဟန္းေလာင္း ၂-ပါးျဖစ္လွ်င္ အႀကီးရဟန္းေလာင္းကို နာဂ-ဟု မွည့္ပါ၏၊ အငယ္ရဟန္းေလာင္းကို ဒတၱ-ဟု မွည့္ပါ၏-ဟူ၍၄င္း။
၃-ပါးျဖစ္လွ်င္ အႀကီးဆံုးရဟန္းေလာင္းကို နာဂ-ဟု မွည့္ပါ၏၊ အလတ္ရဟန္းေလာင္းကို ဒတၱ-ဟု မွည့့္ပါ၏၊ အငယ္ရဟန္းေလာင္းကို မိတၱ-ဟု မွည့္ပါ၏ ဟူ၍၄င္း။
၄-ပါးရွိလွ်င္ ၂-ပါးတစံု ၂-ပါးတစံုျပဳ၍၊ သို႔မဟုတ္ အႀကီး ၂-ပါးကို တစံု ၊ အငယ္ ၂-ပါးကို တစံု ျပဳ၍ ထို ၂-စံုတြင္ တစံုတစံုထဲမွ အႀကီး ၂-ပါးကို နာဂ-ဟု မွည့္ပါ၏၊ အငယ္ ၂-ပါးကို ဒတၱ-ဟု မွည့္ပါ၏-ဟူ၍၄င္း။
၆-ပါးစသည္ရွိလွ်င္ အစဥ္အတိုင္း သံုးပါးစီ တစုတစုျပဳ၍ ထိုတစု တစုထဲမွ အႀကီးရဟန္းေလာင္းမ်ားကို နာဂ-ဟု မွည့္ပါ၏၊ အလတ္ ရဟန္းေလာင္းမ်ားကို ဒတၱ-ဟု မွည့္ပါ၏၊ အငယ္ရဟန္းေလာင္းမ်ားကို မိတၱ-ဟု မွည့္ပါ၏-ဟူ၍၄င္း အမည္မွည့္ ေၾကျငာျပီးလွ်င္၊ သံဃာေတာ္ အရွင္ျမတ္တို႔က ထို ၂-ပါးထဲက အႀကီးရဟန္းေလာင္းကို နာဂ-ဟု၊ အငယ္ရဟန္းကို ဒတၱ-ဟု မွတ္ေတာ္မူၾကပါ-ဟူ၍၄င္း။
ထို ၃-ပါးထဲမွ အႀကီးကို နာဂ-ဟု, အလတ္ကို ဒတၱ-ဟု, အငယ္ကို မိတၱ-ဟု မွတ္ေတာ္မူၾကပါ-ဟူ၍၄င္း။
ထို ၂-စံုထဲမွ အႀကီး ၂-ပါးကို နာဂ-ဟု, အငယ္ ၂-ပါးကို ဒတၱ-ဟု, မွတ္ေတာ္မူၾကပါ-ဟူ၍၄င္း။
ထိုတစုတစုထဲမွ အႀကီးရဟန္းေလာင္းမ်ားကို နာဂ-ဟု, အလတ္ ရဟန္းေလာင္းမ်ားကို ဒတၱ-ဟု, အငယ္ ရဟန္းေလာင္းမ်ားကို မိတၱ-ဟု, မွတ္ေတာ္မူၾကပါ-ဟူ၍၄င္း၊ ရဟန္းေလာင္းမ်ားကလဲ မိမိတို႔၏ အမည္သစ္ကို နာဂ, ဒတၱ, မိတၱဟု အသီးသီး မွတ္ထားၾက-ဟူ၍၄င္း ေျပာၾကားရာ၏။)
ဥပသမၸဒကံ ေဆာင္ရာ၌ ဉတ္ကမၼ၀ါစာ ရြတ္ဖတ္၍ လြယ္ကူေစျခင္း အက်ိဳးငွါ၄င္း၊ ဂရုဂါရ၀ ျဖစ္ေစျခင္းအက်ိဳးငွါ၄င္း ရဟန္းေလာင္း(တို႔)၏ ဥပဇၩာယ္ဆရာေတာ္ အရွင္ျမတ္ကို (အရွင္) တိႆ-ဟု အမည္သစ္ မွည့္ပါ၏၊ သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္တို႔က ရဟန္းေလာင္း(တို႔) ၏ ဥပဇၩာယ္ဆရာေတာ္ကို (အရွင္) တိႆ-ဟု အမည္သစ္ျဖင့္ မွတ္ေတာ္ မူၾကပါဘုရား၊ (ဥပဇၩာယ္ဆရာေတာ္ အရွင္ျမတ္ကလဲ မိမိ၏အမည္ကို (အရွင္) တိႆ-ဟု မွတ္ေတာ္မူပါ အရွင္ဘုရား။)
( သံဃာ့အလယ္မွ အျပင္ထုတ္ပံု )
ပဥၨင္းေလာင္း နာဂ ( ဒတၱ-မိတၱ-တို႔ )၊ ယခုအခါ သင္ (တို႔) အား ညႊန္ၾကားသင္ျပရန္ အခ်ိန္က်ေရာက္လာျပီ၊ သို႔ေသာ္လဲ သံဃာေတာ္၏ အလယ္မွာ ညႊန္ၾကားသင္ျပရန္ မသင့္ေတာ္တဲ့အတြက္ မတ္တတ္ထျပီး သံဃာေတာ္ကို လက္အုပ္ခ်ီကာ ေနာက္ဆုတ္ေနာက္ဆုတ္ ထြက္သြားပါ၊ (တိုးတိုးမွန္မွန္ေျပာတဲ့စကားကို သံဃာေတာ္မ်ား မၾကားေလာက္ရာ နားမလည္ေလာက္ရာ) တဆယ့္ႏွစ္ေတာင္ထြာခန္႔ ေ၀းကြာတဲ့ ဟိုအရပ္မွာ ေခတၱခဏ ရပ္တည္ေနပါေခ်။(အဲဒီနရာသို႔ ငါ-လာ၍ ညႊန္ၾကား သင္ျပေပးပါမည္)။
(ရဟန္းေလာင္းတပါးအတြက္ အႏုသာသကသမၼဳတိဉတ္)
သုဏာတု ေမ ဘေႏၲ သံေဃာ၊ နာေဂါ အာယသၼေတာ တိႆႆ ဥပသမၸဒါေပေကၡာ၊ ယဒိ သံဃႆ ပတၱကလႅံ၊ အဟံ နာဂံ အႏုသာေသယ်ံ။
( ၂-ပါးအတြက္ သမုစၥယဉတ္ )
သုဏာတု ေမ ဘေႏၲ သံေဃာ၊ နာေဂါ စ ဒေတၱာ စ အာယသၼေတာ တိႆႆ ဥပသမၸဒါေပကၡာ၊ ယဒိ သံဃႆ ပတၱကလႅံ၊ အဟံ နာဂံ စ ဒတၱံ စ အႏုသာေသယ်ံ။
( ၃-ပါးအတြက္ )
သုဏာတု ေမ ဘေႏၲ သံေဃာ၊ နာေဂါ စ ဒေတၱာ စ မိေတၱာ စ အာယသၼေတာ တိႆႆ ဥပသမၸဒါေပကၡာ၊ ယဒိ သံဃႆ ပတၱကလႅံ၊ အဟံ နာဂံ စ ဒတၱံ စ မိတၱံ စ အႏုသာေသယ်ံ။
( ၂-ပါးအတြက္ ဒြႏၵသမာသဉတ္ )
သုဏာတု ေမ ဘေႏၲ သံေဃာ၊ နာဂဒတၱာ အာယသၼေတာ တိႆႆ ဥပသမၸဒါေပကၡာ၊ ယဒိ သံဃႆ ပတၱကလႅံ၊ အဟံ နာဂဒေတၱ အႏုသာေသယ်ံ။
( ၃-ပါးအတြက္ ဒြႏၵ )
သုဏာတု ေမ ဘေႏၲ သံေဃာ၊ နာဂဒတၱမိတၱာ အာယသၼေတာ တိႆႆ ဥပသမၸဒါေပကၡာ၊ ယဒိ သံဃႆ ပတၱကလႅံ၊ အဟံ နာဂဒတၱမိေတၱ အႏုသာေသယ်ံ။
(နာဂဒတၱမိတၱ အမ်ားအတြက္ သမုစၥယဉတ္)
သုဏာတု ေမ ဘေႏၲ သံေဃာ၊ နာဂါ စ ဒတၱာ စ မိတၱာ စ အာယသၼေတာ တိႆႆ ဥပသမၸဒါေပကၡာ၊ ယဒိ သံဃႆ ပတၱကလႅံ၊ အဟံ နာေဂ စ ဒေတၱ စ မိေတၱ စ အႏုသာေသယ်ံ။
(နာဂဒတၱ ၂-စံုအတြက္ ဒြန္ဉတ္မွာ ၂-ပါးအတြက္ ဒြႏၵႏွင့္ ပါဠိတူ၏။ နာဂဒတၱမိတၱ အမ်ားအတြက္ဒြန္မွာ ၃-ပါးအတြက္ ဒြႏၵႏွင့္ ပါဠိအတူပင္)
( ညႊန္ၾကားသင္ျပပံု )။ ။ စူးစိုက္ျပီးနားေထာင္(ၾက)ပါ ပဥၨင္းေလာင္း နာဂ (ဒတၱ-မိတၱတို႔)၊ယခုအခါ သင္(တို႔)သည္ အမွန္ကို ေျဖဆိုေလွ်ာက္ထားရမည့္အခါ၊ အဟုတ္ကို ေျဖဆို ေလွ်ာက္ထားရမည့္အခါ ျဖစ္သည္၊ သင္(တို႔)၏ သႏၲာန္၌ ျဖစ္ေပၚလ်က္ရွိေသာ အေၾကာင္းအရာအမႈ ၀တၳဳသေဘာကို သံဃာ့အလယ္၌ သမၼဳတိရေသာမေထရ္က ေမးျမန္းတဲ့ အခါမွာ ထင္ရွားရွိလွ်င္ ဟုတ္မွန္လွ်င္ ရွိပါသည္ဘုရား၊ ဟုတ္ပါသည္ဘုရား ဟု ေလွ်ာက္ထားေျဖဆို(ၾက)ရမည္၊ ထင္ရွားမရွိလွ်င္ မဟုတ္မမွန္လွ်င္ မရွိပါဘုရား မဟုတ္ပါဘုရားဟု ေလွ်ာက္ထား ေျဖဆို(ၾက)ရမည္။ မေလွ်ာက္၀ံ႔ မေျဖဆို၀ံ႔ပဲ ေၾကာက္ရြ႔ံမေန(ၾက)နဲ႔၊ ရဲရဲရင့္ရင့္ ပီပီသသ အသံက်ယ္က်ယ္နဲ႔ ေလွ်ာက္ထား ေျဖဆို(ၾက)ရမည္၊ ရွက္စရာေတြကိုေမးရမည္လားဟု ႏွလံုးမသာ မ်က္ႏွာမလွ မရွိ(ၾက)နဲ႔၊ ယခုေျပာမည့္ အျခင္းအရာအားျဖင့္ သင္ (တို႔) ကို ေမးၾကလိမ့္မယ္၊
သင္(တို႔)မွာ ဤသို႔ေသာအနာမ်ား ရွိသလား၊ (ကု႒ံ) ႏူနာရွိသလား (ဒီလိုလဲ ေမးၾကလိမ့္မယ္၊ အမွန္အတိုင္း ေျဖရံုပဲ၊ မရွိဘူးမဟုတ္လား၊ မရွိယင္ မရွိပါဘုရားလို႔ ေလွ်ာက္ထားေျဖဆိုရမယ္။)
ေနာက္ျပီးေတာ့ (ဂေ႑ာ) ထြတ္ျမင္းေခၚဆို အသားပို ျမင္းဖုနာ ရွိသလား၊ (ဒီလိုလဲ ေမးၾကလိမ့္မယ္၊ မရွိယင္ မရွိပါဘုရားလို႔ ေလွ်ာက္ထားေျဖဆိုရမယ္။)
ေနာက္ျပီးေတာ့ (ကိလာေသာ) အေရျပားတြင္ နီျဖဴအကြက္ သမင္ယက္ သမင္ျဖဴအနာ ရွိသလား၊ (ဒီလိုလဲ . . ေျဖဆိုရမယ္)။
ေနာက္ျပီးေတာ့ (ေသာေသာ) ေခ်ာင္းဆိုးေသြးပါ အဆုတ္နာ ျမစ္ေျခာက္နာ ရွိသလား၊ (ဒီလိုလဲ . . ေျဖဆိုရမယ္။)
ေနာက္ျပီးေတာ့ (အပမာေရာ) သည္းေျခရူူး နတ္ဖမ္းစားရူးနာ ရွိသလား၊ (ဒီလိုလဲ ေမးၾကလိမ့္မယ္၊ အမွန္အတိုင္း ေျဖရံုပဲ၊ မရွိဘူး မဟုတ္လား၊ မရွင္ယင္ မရွိပါဘုရားလို႔ ေလွ်ာက္ထားေျဖဆိုရမယ္။)
(ဒီလိုေမးရတာကလဲ အေၾကာင္းရွိတယ္၊ ဘုရားလက္ထက္ေတာ္ကာလ တုန္းက ယခုေျပာခဲ့တဲ့ ႏူနာအစရွိေသာ အနာႀကီးငါးမ်ိဳး စြဲကပ္ေနတဲ့ သူေတြက သမားေတာ္ ဆရာဇီ၀က၏ အကုအသ ခံခ်င္တဲ့အတြက္ သာသနာေတာ္မွာ ၀င္ျပီး ရဟန္းျပဳၾကတယ္၊ ေရာဂါေပ်ာက္တဲ့အခါ က်ေတာ့ လူ႔ေဘာင္ ျပန္ထြက္သြားၾကတယ္၊ အဲဒါကို အေၾကာင္းျပဳျပီး ဆရာဇီ၀က-က ကဲ့ရဲ႔တယ္၊ ေနာက္ျပီးေတာ့ ဗုဒၶသာသနာေတာ္မွာ စက္ဆုပ္ဖြယ္ေရာဂါ စြဲကပ္ေနတဲ့သူေတြ မရွိသင့္ဘူး၊ အဲဒီ အေၾကာင္း မ်ားေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက အနာႀကီးငါးမ်ိဳး စြဲကပ္ေနတဲ့လူကို ရွင္ရဟန္း ျပဳမေပးရ-လို႔ သိကၡာပုဒ္ ပညတ္ေတာ္မူတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ယခုေျပာခဲ့တဲ့အတိုင္း ေမးၾကလိမ့္မယ္၊ ေမးတဲ့အခါမွာ အမွန္အတိုင္း ေျဖရံု ပါပဲ၊ မရွိယင္ မရွိပါဘုရားလို႔ ေျဖဆိုရမယ္။)
ေနာက္ျပီးေတာ့ လူသားစင္စစ္ ဟုတ္ရဲ႔လားလို႔လဲ ေမးၾကလိမ့္မယ္၊ (အဲဒီလို ေမးရတာကေတာ့ ဘုရားလက္ထက္ေတာ္ ကာလတုန္းက နဂါးတေကာင္က သာသနာေတာ္ကို ၾကည္ညိဳတာနဲ႔ လူေယာင္ဖန္ဆင္းျပီး သံဃာေတာ္မ်ားထံ ရဟန္းအျဖစ္ ေတာင္းပန္တယ္၊ သံဃာေတာ္က အဲဒီနဂါးကို လူသားထင္ျပီး ရဟန္းျပဳေပးလိုက္တယ္၊ ေနာက္က်ေတာ့ သူ႔အမႈမွန္က ေပၚလာတယ္၊ အဲဒီအခါ လူသားမဟုတ္တဲ့သူကို ရဟန္းျပဳ မေပးထိုက္တဲ့အတြက္ ျမတ္စြာဘုရားက-တိရစၧာန္ကို ရဟန္းျပဳ မေပးရ-လို႔ သိကၡာပုဒ္ ပညတ္ေတာ္မူတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ လူသားစင္စစ္ ဟုတ္ရဲ႔လားလို႔ ေမးရတာပဲ၊ သင္ပဥၨင္ေလာင္း (တို႔) ကေတာ့ လူသားျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဟုတ္ပါတယ္ဘုရားလို႔ ေလွ်ာက္ထားေျဖဆိုရံုပါပဲ။)
ေနာက္ျပီးေတာ့ ေယာက်္ားစင္စစ္ ဟုတ္ရဲ႔လားလို႔လဲ ေမးၾကလိမ့္ မယ္၊ ဟုတ္ယင္ ဟုတ္ပါတယ္ဘုရားလို႔ ေလွ်ာက္ထားေျဖဆိုရမယ္။
ေနာက္ျပီးေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အစိုးပိုင္သူ ဟုတ္ရဲ႔လား လို႔လဲ ေမးၾကလိမ့္မယ္၊ ဒီလိုေမးရတာကလဲ ေရွးတုန္းက ကၽြန္-ဆိုတာရွိခဲ့တယ္၊ အဲဒီကၽြန္ဟာ သူ႔ကိုယ္ကိုယ္ သူ အစိုးမပိုင္ဘူး၊ သူ႔အရွင္သခင္က အစိုးပိုင္ေနတယ္၊ ယခုေခတ္မွာေတာ့ အဲဒီလို ကၽြန္-ဆိုတာ မရွိပါဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ကုိယ္ကို အစိုးပိုင္သူ ဟုတ္ရဲ႔လားလို႔ ေမးတဲ့အခါ ဟုတ္ပါတယ္ဘုရားလို႔ ေလွ်ာက္ထားေျဖဆိုရမယ္။
ေနာက္ျပီးေတာ့ ေၾကြးျမီကင္းသူ ဟုတ္ရဲ႔လားလို႔လဲ ေမးၾက လိမ့္မယ္။ ေၾကြးမည္ကင္းသူ ဟုတ္ယင္ ဟုတ္ပါတယ္ဘုရားလို႔ ေလွ်ာက္ထား ေျဖဆိုရမယ္။
ေနာက္ျပီးေတာ့ မင္းမႈထမ္းအျဖစ္မွ ကင္းလြတ္သူ ဟုတ္ရဲ႔လား လို႔လဲ ေမးၾကလိမ့္မယ္၊ ဟုတ္ယင္ ဟုတ္ပါတယ္ဘုရားလို႔ ေလွ်ာက္ထားေျဖဆိုရမယ္၊ ယခုေခတ္မွာ မင္းမႈထမ္း ဟုတ္ေပမဲ့ အခြင့္ယူထားခိုက္မွာ ဆိုယင္ မင္းမႈထမ္းအျဖစ္မွ ကင္းလြတ္ေနတယ္လို႔ပဲ ယူရပါတယ္။
ေနာက္ျပီးေတာ့ ရဟန္းျပဳရန္ မိခင္ဖခင္တို႔က ခြင့္ျပဳသူ ဟုတ္ရဲ႔လား လို႔လဲ ေမးၾကလိမ့္မယ္၊ ဗုဒၶသာသနာ၀င္မိဖေတြက ခြင့္ျပဳတာခ်ည္းပါပဲ၊ ခြင့္ျပဳတယ္မဟုတ္လား၊ မိဖမရွိသူဆိုယင္ေတာ့ ခြင့္ေတာင္းဘို႔ေတာင္ မလိုပါဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ခြင့္ျပဳသူ ဟုတ္ရဲ႔လားလို႔ ေမးယင္ ဟုတ္ပါတယ္ ဘုရားလို႔ ေလွ်ာက္ထားေျဖဆိုရမယ္။
ေနာက္ျပီးေတာ့ အသက္ႏွစ္ဆယ္ ျပည့္ျပီလားလို႔လဲ ေမးၾက လိမ့္မယ္၊ ၁၉-ႏွစ္ႏွင့္ သံုးလ ငါးလ ဆိုယင္ အသက္ႏွစ္ဆယ္ ျပည့္ျပီလို႔ ဆိုရတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီလို အသက္ႏွစ္ဆယ္ ျပည့္ေနရင္ ျပည့္ပါျပီဘုရား လို႔ ေလွ်ာက္ထားေျဖဆိုရမယ္။
ေနာက္ျပီးေတာ့ သင္ပဥၨင္းေလာင္း(တို႔)မွာ သပိတ္ သကၤန္း ျပည့္စံု ပါျပီလားလို႔လဲ ေမးၾကလိမ့္မယ္၊ ဒါကေတာ့ ခုတင္က ေျပာခဲ့တဲ့အတိုင္း ျပည့္စံုေနေၾကာင္း ထင္ရွားေနပါျပီ၊ ဒါေၾကာင့္ ျပည့္စံုပါျပီဘုရားလို႔ ေလွ်ာက္ထား ေျဖဆိုရမယ္။
ေနာက္ျပီးေတာ့ သင္ဟာ အဘယ္အမည္ရွိသလဲလို႔လဲ ေမးၾကလိမ့္ မည္၊ သင့္ကို နာဂ-လို႔ အမည္သစ္ မွည့္ထားတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားတပည့္ေတာ္ နာဂ အမည္ရွိပါသည္ဘုရားလို႔ ေလွ်ာက္ထား ေျဖဆိုရ မယ္။ ယခု ငါေမးၾကည့္မယ္ ေျဖဆိုၾကည့္စမ္း၊ သင္ဟာ အဘယ္အမည္ ရွိသလဲ၊ (ဘုရားတပည့္ေတာ္ နာဂ အမည္ရွိပါသည္ဘုရား)(၂-၃-ႀကိမ္ေမးၾကည့္ပါ)
ေနာက္ျပီးေတာ့ သင္၏ ဥပဇၩာယ္ဆရာဟာ အဘယ္အမည္ရွိပါ သလဲ-လို႔လဲ ေမးၾကလိမ့္မယ္၊ သင္၏ ဥပဇၩာယ္ဆရာေတာ္ကို အရွင္တိႆ လို႔ အမည္မွည့္ထားတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားတပည့္ေတာ္၏ ဥပဇၩာယ္ ဆရာေတာ္သည္ အရွင္တိႆမေထရ္ အမည္ရွိပါသည္ဘုရားလို႔ ေလွ်ာက္ထားေျဖဆိုရမယ္။(၂-၃-ႀကိမ္ ေမးၾကည့္ပါ)။
သံဃာ့အလယ္မွာ ေမးျမန္းစိစစ္မည့္ ေမးခြန္းမ်ားႏွင့္စပ္၍ ေလွ်ာက္ထား ေျဖဆိုပံုမ်ားကို သင္ပဥၨင္းေလာင္းအား ညႊန္ၾကားသင္ျပျပီးျပီ၊ ငါသည္ သင္ႏွင့္အတူ သံဃာ့ထံသို႔ မသြားအပ္-မသြားေကာင္းဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ဒီေနရာမွာပဲ ေခတၱရပ္တည္ေနရစ္ဦး၊ သံဃာေတာ္က လာခဲ့ရန္ ေခၚတဲ့အခါက်မွ သံဃာေတာ္ကို လက္အုပ္ခ်ီျပီး လာခဲ့ရမယ္။
(ပဥၨင္းေလာင္း ၂-၃-ပါး စသည္တို႔ကို ညႊန္ၾကားသင္ျပေသာအခါ စကားလံုးမ်ားကို သင့္ေလ်ာ္ေအာင္ ျပင္၍ ေျပာဆိုရာ၏ )
( ရဟန္းေလာင္း ၁-ပါး သံဃာ့အလယ္သို႔ သြင္းရန္ ဉတ္ )
သုဏာတု ေမ ဘေႏၲ သံေဃာ၊ နာေဂါ အာယသၼေတာ တိႆႆ ဥပသမၸဒါေပေကၡာ၊ အႏုသိေ႒ာ ေသာ မယာ၊ ယဒိ သံဃႆ ပတၱကလႅံ၊ နာေဂါ အာဂေစၧယ်။ ( လာခဲ့ေတာ့လို႔ ေခၚပါ )
( ၂-ပါး ၃-ပါးအတြက္ သမုစၥယၾသသာရဏ ဉတ္ )
သုဏာတု ေမ ဘေႏၲ သံေဃာ၊ နာေဂါ စ ဒေတၱာ စ ( မိေတၱာ စ ) အာယသၼေတာ တိႆႆ ဥပသမၸဒါေပကၡာ၊ အႏုသိ႒ာ ေတ မယာ၊ ယဒိ သံဃႆ ပတၱကလႅံ၊ နာေဂါ စ ဒေတၱာ စ ( မိေတၱာ စ ) အာဂေစၧယ်ံဳ။
( အမ်ားမွ ၃-ပါးကို သြင္းရန္ သမုစၥယဉတ္ )
သုဏာတု ေမ ဘေႏၲ သံေဃာ၊ နာဂါ စ ဒတၱာ စ မိတၱာ စ အာယသၼေတာ တိႆႆ ဥပသမၸဒါေပကၡာ၊ အႏုသိ႒ာ ေတ မယာ၊ ယဒိ သံဃႆ ပတၱကလႅံ၊ ပဌမ၀ေဂၢ နာေဂါ စ ဒေတၱာ စ မိေတၱာ စ အာဂေစၧယ်ံဳ၊
( ပဌမအစု ၃-ပါး လာခဲ့ၾကလို႔ ေခၚပါ )။ဒုတိယ၀ဂ္ စသည္ကိုလဲ နည္းမွီး၍ ဆိုရာ၏။
၂-စံုတြင္ ပဌမအစံုကို သြင္းရာ၌ ပဌမယုေဂ-ဟု ၀ိေသသန မ-၍ ဆိုရာ၏။
( ဒြႏၵၾသသာရဏ ဉတ္ )
သုဏာတု ေမ ဘေႏၲ သံေဃာ၊ နာဂဒတၱာ (နာဂဒတၱမိတၱာ) အာယသၼေတာ တိႆႆ ဥပသမၸဒါေပကၡာ၊ အႏုသိ႒ာ ေတ မယာ၊ ယဒိ သံဃႆ ပတၱကလႅံ၊ နာဂဒတၱာ (နာဂဒတၱမိတၱာ) အာဂေစၧယ်ံဳ။
(၂-စံုရွိရာ ၂-စု ၃-စု စသည္ ရွိရာတို႔၌ ပဌမယုေဂ နာဂဒတၱာ-ဟူ၍၄င္း၊ ပဌမ၀ေဂၢ နာဂဒတၱမိတၱာ-ဤသို႔ စသည္ျဖင့္၄င္း သင့္ေလွ်ာ္ေအာင္ ျဖည့္စြက္ဆိုရာ၏)
( သံဃာ့အလယ္သို႔ သြင္းျပီးလွ်င္-ဘိကၡဴနံ ပါေဒ ၀ႏၵာေပတြာ-ဟူေသာ ညႊန္ၾကားခ်က္ႏွင့္အညီ ရဟန္းသံဃာေတာ္တို႔၏ ေျခေတာ္တို႔ကို ရွိခိုးပါ၏-ဟု ႏႈတ္ျဖင့္ ဆိုေစလ်က္ ရွိခိုးေစသင့္၏။ ထို႔ေနာင္ သံဃာေတာ္အား ရဟန္းျပဳေပးရန္ ေလွ်ာက္ေတာင္းရမည္-ဟု ေျပာၾကား၍ ေအာက္ပါအတိုင္း လိုက္ဆိုေစလ်က္ ေလွ်ာက္ေတာင္းေစရမည္)။
(ေလွ်ာက္ေတာင္းပံု)။ ။ သံဃံ ဘေႏၲ ဥပသမၸဒံ ယာစာမိ (ယာစာမ) ဥလႅဳပၸတု မံ (ေနာ) ဘေႏၲ သံေဃာ အႏုကမၸံ ဥပါဒါယ။(ဒုတိယမၸိ-တတိယမၸိ)
အရွင္ျမတ္တို႔ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္(တို႔)သည္ သံဃာေတာ္ကို ရဟန္းအျဖစ္(ကို) သံုးႀကိမ္တိုင္တိုင္ ေလွ်ာက္ေတာင္းပါ(ကုန္)၏ အရွင္ျမတ္တို႔ဘုရား၊ သံဃာေတာ္သည္ တပည့္ေတာ္(တို႔)ကို သနားခ်ီးေျမႇာက္ျခင္းကို အေၾကာင္းျပဳ၍ (၀ါ-သနားခ်ီးေျမႇာက္ေသာ အားျဖင့္) (ျမင့္ျမတ္ေသာ ရဟန္းအျဖစ္သို႔) ျမႇင့္တင္ေပးေတာ္မူပါ အရွင္ဘုရား။
( တပါးအတြက္ ပုစၧကသမၼဳတိ ဉတ္ )
သုဏာတု ေမ ဘေႏၲ သံေဃာ၊ အယံ နာေဂါ အာယသၼေတာ တိႆႆ ဥပသမၸဒါေပေကၡာ၊ ယဒိ သံဃႆ ပတၱကလႅံ၊ အဟံ နာဂံ အႏၲရာယိေက ဓေမၼ ပုေစၧယ်ံ။ ။
( ၂-ပါး ၃-ပါးအတြက္ သမုစၥယဉတ္ )
သုဏာတု ေမ ဘေႏၲ သံေဃာ၊ အယံ စ နာေဂါ အယံ စ ဒေတၱာ (အယံ စ မိေတၱာ) အာယသၼေတာ တိႆႆ ဥပသမၸဒါေပကၡာ၊ ယဒိ သံဃႆ ပတၱကလႅံ၊ အဟံ နာဂံ စ ဒတၱံ စ (မိတၱံ စ) အႏၲရာယိေက ဓေမၼ ပုေစၧယ်ံ။ ။
( ဒြန္ဉတ္ )
သုဏာတု ေမ ဘေႏၲ သံေဃာ၊ ဣေမ နာဂဒတၱာ (ဣေမ နာဂဒတၱ မိတၱာ) အာယသၼေတာ တိႆႆ ဥပသမၸဒါေပကၡာ၊ ယဒိ သံဃႆ ပတၱကလႅံ၊ အဟံ နာဂဒေတၱ (နာဂဒတၱမိေတၱ) အႏၲရာယိေက ဓေမၼ ပုေစၧယ်ံ
(ေမးျမန္း စိစစ္ပံု)။ ။ ပဥၨင္းေလာင္း နာဂ (ဒတၱ-မိတၱတို႔) စူးစိုက္ျပီး နားေထာင္(ၾက)၊ ယခုအခါ သင္(တို႔)သည္ အမွန္ကို ေျဖဆိုေလွ်ာက္ထား ရမည့္အခါ၊ အဟုတ္ကို ေျဖဆိုေလွ်ာက္ထားရမည့္အခါ ျဖစ္သည္၊ သင္(တို႔)၏ သႏၲာန္၌ ျဖစ္ေပၚလ်က္ရွိေသာ ရဟန္းျပဳေပးရာ၀ယ္ အႏၲရာယ္ႏွင့္ စပ္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာအမႈ ၀တၳဳသေဘာကို ေမးပါ၏၊ ထင္ရွား ရွိလွ်င္ ဟုတ္မွန္လွ်င္ ရွိပါသည္ဘုရား ဟုတ္ပါသည္ဘုရားဟု ေလွ်ာက္ထားေျဖဆို(ၾက)ရမည္၊ ထင္ရွားမရွိလွ်င္ မဟုတ္မမွန္လွ်င္ မရွိပါဘုရား၊ မဟုတ္ပါ ဘုရားဟု ေလွ်ာက္ထားေျဖဆို(ၾက)ရမည္၊ သင္(တို႔)မွာ ဒီလိုအနားမ်ား ရွိသလား၊ သရုပ္ေဖာ္၍ ေမးရလွ်င္-
ႏူနာရွိသလား ( မရွိပါဘုရား )
ထြတ္ျမင္းေခၚဆို အသားပိုျမင္းဖုနာ ရွိသလား ( မရွိပါဘုရား )
အေရျပား နီ ျဖဴ အကြက္ သမင္ယက္ သမင္ျဖဴနာ ရွိသလား (မရိွပါဘုရား)
ေခ်ာင္းဆိုးေသြးပါ အဆုတ္နာ ျမစ္ေျခာက္နာ ရွိသလား ( မရွိပါဘုရား )
သည္းေျခရူး နတ္ဖမ္းစားရူးနာ ရွိသလား ( မရွိပါဘုရား )
သင္(တို႔)ဟာ လူသားစင္စစ္ ဟုတ္ရဲ႔လား ( ဟုတ္ပါတယ္ဘုရား )
ေယာက်္ားစင္စစ္ ဟုတ္ရဲ႔လား ( ဟုတ္ပါတယ္ဘုရား )
ကိုယ့္ကိုယ္ကို အစိုးပိုင္သူ ဟုတ္ရဲ႔လား ( ဟုတ္ပါတယ္ဘုရား )
ေၾကြးျမီကင္းသူဟုတ္ရဲ႔လား ( ဟုတ္ပါတယ္ဘုရား )
မင္းမႈထမ္းအျဖစ္မွ ကင္းလြတ္သူ ဟုတ္ရဲ႔လား ( ဟုတ္ပါတယ္ဘုရား )
ရဟန္းျပဳရန္ မိခင္ဖခင္တို႔က ခြင့္ျပဳသူ ဟုတ္ရဲ႔လား (ဟုတ္ပါတယ္ဘုရား)
အသက္ႏွစ္ဆယ္ ျပည့္ပါျပီလား (ျပည့္ပါျပီဘုရား)
သပိတ္သကၤန္း ျပည့္စံုပါျပီလား ( ျပည့္စံုပါျပီဘုရား )
သင္ အဘယ္အမည္ရွိသလဲ (ဘုရားတပည့္ေတာ္ နာဂ အမည္ရွိပါသည္ ဘုရား)
(သင္ရဟန္းေလာင္းတို႔ အသီးသီး အဘယ္အမည္ ရွိၾကသလဲ၊ ဘုရားတပည့္ေတာ္ နာဂအမည္ရွိပါသည္ဘုရား၊ ဒတၱ အမည္ရွိပါသည္ ဘုရား၊ မိတၱ အမည္ရွိပါသည္ဘုရား။)
သင္(တို႔)၏ ဥပဇၩာယ္ဆရာေတာ္သည္ အဘယ္အမည္ ရွိပါသလဲ
(ဘုရားတပည့္ေတာ္(တို႔)၏ ဥပဇၩာယ္ ဆရာေတာ္သည္ အရွင္တိႆ မေထရ္ အမည္ရွိပါသည္ဘုရား)။
( ဥပသမၸဒ ကမၼ၀ါစာ )
သုဏာတု ေမ ဘေႏၲ သံေဃာ၊ အယံ နာေဂါ အာယသၼေတာ တိႆႆ ဥပသမၸဒါေပေကၡာ ပရိသုေဒၶါ အႏၲရာယိေကဟိ ဓေမၼဟိ၊ ပရိပုဏၰႆ ပတၱစီ၀ရံ၊ နာေဂါ သံဃံ ဥပသမၸဒံ ယာစတိ အာယသၼတာ တိေႆန ဥပဇၩာေယန၊ ယဒိ သံဃႆ ပတၱကလႅံ၊ သံေဃာ နာဂံ ဥပသမၸာေဒယ် အာယသၼတာ တိေႆန ဥပဇၩာေယန။ ဧသာ ဉတၱိ။
သုဏာတု ေမ ဘေႏၲ သံေဃာ၊ အယံ နာေဂါ အာယသၼေတာ တိႆႆ ဥပသမၸဒါေပေကၡာ ပရိသုေဒၶါ အႏၲရာယိေကဟိ ဓေမၼဟိ၊ ပရိပုဏၰႆ ပတၱစီ၀ရံ၊ နာေဂါ သံဃံ ဥပသမၸဒံ ယာစတိ အာယသၼတာ တိေႆန ဥပဇၩာေယန၊ သံေဃာ နာဂံ ဥပသမၸာေဒတိ အာယသၼတာ တိေႆန ဥပဇၩာေယန။ ယႆာယသၼေတာ ခမတိ နာဂႆ ဥပသမၸဒါ အာယသၼတာ တိေႆန ဥပဇၩာေယန၊ ေသာ တုဏွႆ၊ ယႆ နကၡမတိ၊ ေသာ ဘာေသယ်။
ဒုတိယမၸိ ဧတမတၳံ ၀ဒါမိ။ တတိယမၸိ ဧတမတၳံ ၀ဒါမိ။
ဥပသမၸေႏၷာ သံေဃန နာေဂါ အာယသၼတာ တိေႆန ဥပဇၩာေယန၊ ခမတိ သံဃႆ၊ တသၼာ တုဏွီ၊ ဧ၀ေမတံ ဓာရယာမိ။
( ဒိြဥပသမၸဒါေပကၡ သမုစၥယူပသမၸဒ ကမၼ၀ါစာ )
သုဏာတု ေမ ဘေႏၲ သံေဃာ၊ အယံ စ နာေဂါ အယံ စ ဒေတၱာ အာယသၼေတာ တိႆႆ ဥပသမၸဒါေပကၡာ ပရိသုဒၶါ အႏၲရာယိေကဟိ ဓေမၼဟိ၊ ပရိပုဏၰိေမသံ ပတၱစီ၀ရံ၊ နာေဂါ စ ဒေတၱာ စ သံဃံ ဥပသမၸဒံ ယာစႏၲိ အာယသၼတာ တိေႆန ဥပဇၩာေယန၊ ယဒိ သံဃႆ ပတၱကလႅံ၊ သံေဃာ နာဂံ စ ဒတၱံ စ ဥပသမၸာေဒယ် အာယသၼတာ တိေႆန ဥပဇၩာေယန။ ဧသာ ဉတၱိ။
သုဏာတု ေမ ဘေႏၲ သံေဃာ၊ အယံ စ နာေဂါ အယံ စ ဒေတၱာ အာယသၼေတာ တိႆႆ ဥပသမၸဒါေပကၡာ ပရိသုဒၶါ အႏၲရာယိေကဟိ ဓေမၼဟိ၊ ပရိပုဏၰိေမသံ ပတၱစီ၀ရံ၊ နာေဂါ စ ဒေတၱာ စ သံဃံ ဥပသမၸဒံ ယာစႏၲိ အာယသၼတာ တိေႆန ဥပဇၩာေယန၊ သံေဃာ နာဂံ စ ဒတၱံ စ ဥပသမၸာေဒတိ အာယသၼတာ တိေႆန ဥပဇၩာေယန။ ယႆာယသၼေတာ ခမတိ နာဂႆ စ ဒတၱႆ စ ဥပသမၸဒါ အာယသၼတာ တိေႆန ဥပဇၩာေယန၊ ေသာ တုဏွႆ၊ ယႆ နကၡမတိ၊ ေသာ ဘာေသယ်။
ဒုတိယမၸိ ဧတမတၳံ ၀ဒါမိ။ တတိယမၸိ ဧတမတၳံ ၀ဒါမိ။
ဥပသမၸႏၷာ သံေဃန နာေဂါ စ ဒေတၱာ စ အာယသၼတာ တိေႆန ဥပဇၩာေယန၊ ခမတိ သံဃႆ၊ တသၼာ တုဏွီ၊ ဧ၀ေမတံ ဓာရယာမိ။
( တိဥပသမၸဒါေပကၡ သမုစၥယူပသမၸဒ ကမၼ၀ါစာ )
သုဏာတု ေမ ဘေႏၲ သံေဃာ၊ အယံ စ နာေဂါ အယံ စ ဒေတၱာ အယံ စ မိေတၱာ အာယသၼေတာ တိႆႆ ဥပသမၸဒါေပကၡာ ပရိသုဒၶါ အႏၲရာယိေကဟိ ဓေမၼဟိ၊ ပရိပုဏၰိေမသံ ပတၱစီ၀ရံ၊ နာေဂါ စ ဒေတၱာ စ မိေတၱာ စ သံဃံ ဥပသမၸဒံ ယာစႏၲိ အာယသၼတာ တိေႆန ဥပဇၩာေယန၊ ယဒိ သံဃႆ ပတၱကလႅံ၊ သံေဃာ နာဂံ စ ဒတၱံ စ မိတၱံ စ ဥပသမၸာေဒယ် အာယသၼတာ တိေႆန ဥပဇၩာေယန။ ဧသာ ဉတၱိ။
သုဏာတု ေမ ဘေႏၲ သံေဃာ၊ အယံ စ နာေဂါ အယံ စ ဒေတၱာ အယံ စ မိေတၱာ အာယသၼေတာ တိႆႆ ဥပသမၸဒါေပကၡာ ပရိသုဒၶါ အႏၲရာယိေကဟိ ဓေမၼဟိ၊ ပရိပုဏၰိေမသံ ပတၱစီ၀ရံ၊ နာေဂါ စ ဒေတၱာ စ မိေတၱာ စ သံဃံ ဥပသမၸဒံ ယာစႏၲိ အာယသၼတာ တိေႆန ဥပဇၩာေယန၊ သံေဃာ နာဂံ စ ဒတၱံ စ မိတၱံ စ ဥပသမၸာေဒတိ အာယသၼတာ တိေႆန ဥပဇၩာေယန။ ယႆာယသၼေတာ ခမတိ နာဂႆ စ ဒတၱႆ စ မိတၱႆ စ ဥပသမၸဒါ အာယသၼတာ တိေႆန ဥပဇၩာေယန၊ ေသာ တုဏွႆ၊ ယႆ နကၡမတိ၊ ေသာ ဘာေသယ်။
ဒုတိယမၸိ ဧတမတၳံ ၀ဒါမိ။ တတိယမၸိ ဧတမတၳံ ၀ဒါမိ။
ဥပသမၸႏၷာ သံေဃန နာေဂါ စ ဒေတၱာ စ မိေတၱာ စ အာယသၼတာ တိေႆန ဥပဇၩာေယန၊ ခမတိ သံဃႆ၊ တသၼာ တုဏွီ၊ ဧ၀ေမတံ ဓာရယာမိ။
( ၾသ၀ါဒ ကထာ )
တာ၀ေဒ၀ ဆာယာ ေမတဗၺာ၊ ဥတုပၸမာဏံ အာစိကၡိတဗၺံ၊ ဒိ၀သ ဘာေဂါ အာစိကၡိတေဗၺာ၊ သဂႌတိ အာစိကၡိတဗၺာ၊ စတၱာေရာ နိႆယာ အာစိကၡိတဗၺာ၊ စတၱာရိ အကရဏီယာနိ အာစိကၡိတဗၺာနိ။
(၁) ပိ႑ိယာေလာပေဘာဇနံ နိႆာယ ပဗၺဇၨာ၊ တတၳ ေတ (ေ၀ါ) ယာ၀ဇီ၀ံ ဥႆာေဟာ ကရဏီေယာ။
အတိေရကလာေဘာ သံဃဘတၱံ, ဥေဒၵသဘတၱံ, နိမႏၲနံ, သလာကဘတၱံ, ပကၡိကံ, ဥေပါသထိကံ, ပါဋိပဒိကံ။
(၂) ပံသုကူလစီ၀ရံ နိႆာယ ပဗၺဇၨာ၊ တတၳ ေတ (ေ၀ါ) ယာ၀ဇီ၀ံ ဥႆာေဟာ ကရဏီေယာ။
အတိေရကလာေဘာ ေခါမံ, ကပၸါသိကံ, ေကာေသယ်ံ, ကမၺလံ, သာဏံ, ဘဂႍ ။
(၃) ရုကၡမူလေသနာသနံ နိႆာယ ပဗၺဇၨာ၊ တတၳ ေတ (ေ၀ါ) ယာ၀ဇီ၀ံ ဥႆာေဟာ ကရဏီေယာ။
အတိေရကလာေဘာ ၀ိဟာေရာ, အၯေယာေဂါ, ပါသာေဒါ, ဟမၼိယံ, ဂုဟာ။
(၄) ပူတိမုတၱေဘသဇၨံ နိႆာယ ပဗၺဇၨာ၊ တတၳ ေတ (ေ၀ါ) ယာ၀ဇီ၀ံ ဥႆာေဟာ ကရဏီေယာ။
အတိေရကလာေဘာ သပၸိ, န၀နီတံ, ေတလံ, မဓု, ဖာဏိတံ။
(၁) ဥပသမၸေႏၷန ဘိကၡဳနာ ေမထုေနာ ဓေမၼာ နပၸဋိေသ၀ိတေဗၺာ အႏၲမေသာ တိရစၧာနဂတာယပိ။ ေယာ ဘိကၡဳ ေမထုနံ ဓမၼံ ပဋိေသ၀တိ၊ အႆမေဏာ ေဟာတိ အသက်ပုတၱိေယာ။
ေသယ်ထာပိ နာမ ပုရိေသာ သီသစၧိေႏၷာ အဘေဗၺာ ေတန သရီရ- ဗႏၶေနန ဇီ၀ိတံု၊ ဧ၀ေမ၀ ဘိကၡဳ ေမထုနံ ဓမၼံ ပဋိေသ၀ိတြာ အႆမေဏာ ေဟာတိ အသက်ပုတၱိေယာ၊ တံ ေတ (ေ၀ါ) ယာ၀ဇီ၀ံ အကရဏီယံ။
(၂) ဥပသမၸေႏၷန ဘိကၡဳနာ အဒိႏၷံ ေထယ်သခၤါတံ န အာဒါတဗၺံ အႏၲမေသာ တိဏသလာကံ ဥပါဒါယ။ ေယာ ဘိကၡဳ ပါဒံ ၀ါ ပါဒါရဟံ၀ါ အတိေရကပါဒံ ၀ါ အဒိႏၷံ ေထယ်သခၤါတံ အာဒိယတိ၊ အႆမေဏာ ေဟာတိ အသက်ပုတၱိေယာ။
ေသယ်ထာပိ နာမ ပ႑ဳပလာေသာ ဗႏၶနာ ပ၀ုေတၱာ အဘေဗၺာ ဟရိတတၳာယ၊ ဧ၀ေမ၀ ဘိကၡဳ ပါဒံ ၀ါ ပါဒါရဟံ ၀ါ အတိေရကပါဒံ ၀ါ အဒိႏၷံ ေထယ်သခၤါတံ အာဒိယိတြာ အႆမေဏာ ေဟာတိ အသက်ပုတၱိေယာ။ တံ ေတ (ေ၀ါ) ယာ၀ဇီ၀ံ အကရဏီယံ။
(၃) ဥပသမၸေႏၷန ဘိကၡဳနာ သဥိၥစၥ ပါေဏာ ဇီ၀ိတာ န ေ၀ါေရာေပ- တေဗၺာ အႏၲမေသာ ကုႏၲကိပိလႅိကံ ဥပါဒါယ။ ေယာ ဘိကၡဳ သဥၥိစၥ မႏုႆ၀ိဂၢဟံ ဇီ၀တာ ေ၀ါေရာေပတိ အႏၲမေသာ ဂဗၻပါတနံ ဥပါဒါယ၊ အႆမေဏာ ေဟာတိ အသက်ပုတၱိေယာ။
ေသယ်ထာပိ နာမ ပုထုသိလာ ေဒြဓာဘိႏၷာ အပၸဋိသႏၶိကာ
ေဟာတိ၊ ဧ၀ေမ၀ ဘိကၡဳ သဥၥိစၥ မႏုႆ၀ဂၢဟံ ဇီ၀ိတာ ေ၀ါေရာေပတြာ အႆမေဏာ ေဟာတိ အသက်ပုတၱိေယာ။ တံ ေတ (ေ၀ါ) ယာ၀ဇီ၀ံ အကရဏီယံ။
(၄) ဥပသမၸေႏၷန ဘိကၡဳနာ ဥတၱရိမႏုႆဓေမၼာ န ဥလႅပိတေဗၺာ အႏၲမေသာ သုညာဂါေရ အဘိရမာမီတိ။ ေယာ ဘိကၡဳ ပါပိေစၧာ ဣစၧာပကေတာ အသႏၲံ အဘူတံ ဥတၱရိမႏုႆဓမၼံ ဥလႅပတိ စ်ာနံ ၀ါ ၀ိေမာကၡံ ၀ါ သမာဓႎ ၀ါ သမာပတၱႎ ၀ါ မဂၢံ ၀ါ ဖလံ ၀ါ၊ အႆမေဏာ ေဟာတိ အသက်ပုတၱိေယာ။
ေသယ်ထာပိ နာမ တာေလာ မတၳကစၧိေႏၷာ အဘေဗၺာ ပုန၀ိရုဠႇိယာ၊ ဧ၀ေမ၀ ဘိကၡဳ ပါပိေစၧာ ဣစၧာပကေတာ အသႏၲံ အဘူတံ ဥတၱရိမႏုႆဓမၼံ ဥလႅပိတြာ အႆမေဏာ ေဟာတိ အသက်ပုတၱိေယာ။ တံ ေတ (ေ၀ါ) ယာ၀ဇီ၀ံ အကရဏီယံ။ ။( ၾသ၀ါဒကထာ နိ႒ိတာ)။
ဥပသမၸဒခ႑ံ နိ႒ိတံ
=============
( ဧကူပသမၸဒါေပကၡ ခ႑ )
နေမာ တႆ ဘဂ၀ေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ
ပဌမံ ဥပဇၩံ ဂါဟာေပတေဗၺာ၊ ဥပဇၩံ ဂါဟာေပတြာ ပတၱစီ၀ရံ အာစိကၡိတဗၺံ၊ အယံ ေတ ပေတၱာ၊ အယံ သံဃာဋိ၊ အယံ ဥတၱရာသေဂၤါ၊ အယံ အႏၲရ၀ါသေကာ။
ဂစၧ အမုမွိ ၾသကာေသ တိ႒ာဟိ။
သုဏာတု ေမ ဘေႏၲ သံေဃာ၊ နာေဂါ အာယသၼေတာ တိႆႆ ဥပသမၸဒါေပေကၡာ၊ ယဒိ သံဃႆ ပတၱကလႅံ၊ အဟံ နာဂံ အႏုသာေသယ်ံ။
သုဏသိ နာဂ၊ အယံ ေတ သစၥကာေလာ ဘူတကာေလာ၊ ယံ ဇာတံ၊ တံ သံဃမေဇၩ ပုစၧေႏၲ သႏၲံ အတၳီတိ ၀တၱဗၺံ၊ အသႏၲံ နတၳီတိ ၀တၱဗၺံ၊ မာ ေခါ ၀ိတၳာယိ၊ မာ ေခါ မကၤု အေဟာသိ၊ ဧ၀ံ တံ ပုစၧိႆႏၲိ-သႏၲိ ေတ ဧ၀ရူပါ အာဗာဓာ ကု႒ံ, ဂေ႑ာ,ကိလာေသာ,ေသာေသာ,အပမာေရာ၊ မႏုေႆာသိ၊ ပုရိေသာသိ၊ ဘုဇိေႆာသိ၊ အနေဏာသိ၊ နသိ ရာဇဘေဋာ၊ အႏုညာေတာသိ မာတာပိတူဟိ၊ ပရိပုဏၰ၀ီသတိ ၀ေႆာသိ၊ ပရိပုဏၰံ ေတ ပတၱစီ၀ရံ၊ ကိႏၷာေမာသိ၊ ေကာနာေမာ ေတ ဥပဇၩာေယာတိ။
သုဏာတု ေမ ဘေႏၲ သံေဃာ၊ နာေဂါ အာယသၼေတာ တိႆႆ ဥပသမၸဒါေပေကၡာ၊ အႏုသိေ႒ာ ေသာ မယာ၊ ယဒိ သံဃႆ ပတၱကလႅံ၊ နာေဂါ အာဂေစၧယ်။( အာဂစၧာဟီ-တိ ၀တၱေဗၺာ )။
သံဃံ ဘေႏၲ ဥပသမၸဒံ ယာစာမိ၊ ဥလႅဳမၸတု မံ ဘေႏၲ သံေဃာ အႏုကမၸံ ဥပါဒါယ။ ( ဒုတိယမၸိ-တတိယမၸိ )
သုဏာတု ေမ ဘေႏၲ သံေဃာ၊ အယံ နာေဂါ အာယသၼေတာ တိႆႆ ဥပသမၸဒါေပေကၡာ၊ ယဒိ သံဃႆ ပတၱကလႅံ၊ အဟံ နာဂံ အႏၲရာယိေက ဓေမၼ ပုေစၧယ်ံ။
သုဏသိ နာဂ၊ အယံ ေတ သစၥကာေလာ ဘူတကာေလာ၊ ယံ ဇာတံ၊ တံ ပုစၧာမိ၊ သႏၲံ အတၳီတိ ၀တၱဗၺံ၊ အသႏၲံ နတၳီတိ ၀တၱဗၺံ၊ သႏၲိ ေတ ဧ၀ရူပါ အာဗာဓာ ကု႒ံ,ဂေ႑ာ,ကိလာေသာ,ေသာေသာ,အပမာေရာ၊ (န သႏၲိ ဘေႏၲ)၊
မႏုေႆာသိ (အာမ ဘေႏၲ)၊ ပုရိေသာသိ (အာမ ဘေႏၲ)၊ ဘုဇိေႆာသိ (အာမ ဘေႏၲ)၊ အနေဏာသိ (အာမ ဘေႏၲ)၊ နသိ ရာဇဘေဋာ (အာမ ဘေႏၲ)၊ အႏုညာေတာသိ မာတာပိတူဟိ (အာမ ဘေႏၲ)၊ ပရိပုဏၰ ၀ီသတိ ၀ေႆာသိ (အာမ ဘေႏၲ)၊ ပရိပုဏၰံ ေတ ပတၱစီ၀ရံ (အာမ ဘေႏၲ)၊ ကိႏၷာေမာသိ (အဟံ ဘေႏၲ နာေဂါ နာမ)၊ ေကာနာေမာ ေတ ဥပဇၩာေယာ ( ဥပဇၩာေယာ ေမ ဘေႏၲ အာယသၼာ တိႆေတၳေရာ နာမ)။
No comments:
Post a Comment