Video

Monday 15 December 2014

ခႏၶာအစဥ္၌ ကံ၏သတၱိက်န္ရွိရစ္ပံု (ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာ - ၆၇)

ခႏၶာအစဥ္၌ ကံ၏သတၱိက်န္ရွိရစ္ပံု
ထုိကဲ့သို႔ အထင္အရွား ျဖစ္ေနၾကေသာ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ ထံုးစံအတုိင္း ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ၾကေသာ္လည္း ျပီးျပီးေပ်ာက္ေပ်ာက္ ခ်ဳပ္သြားၾကသည္မဟုတ္။ မိမိတုိ႔၏ ကံစြမ္းသတၱိကို ခႏၶာအစဥ္မွာ ျမွဳပ္ထားလ်က္ ခ်ဳပ္သြားၾကေလသည္။  
ဆုိလုိရင္းကား - ခႏၶာကိုယ္၌ စိတ္တစ္ခုျပီးတစ္ခု ျဖစ္ရာ၀ယ္ သတၱိနည္းေသာ စိတ္တုိ႔သည္ ခ်ဳပ္ျပီးေနာက္၌ သူတို႔၏ အစြမ္းသတၱိ တစ္စံုတစ္ရာ မက်န္ရစ္ေတာ့။ သတၱိထက္ျမက္ေသာ ေဇာေစတနာတုိ႔၏ သတၱိကား ခႏၶာအစဥ္မွာ က်န္ရစ္ၾကေလသည္။
ဥပမာ - မထက္ျမက္ မထင္ရွားေသာ မိဘတို႔ ကြယ္လြန္ေသာအခါ သူတို႔၏ အရွိအ၀ါသည္ သားသမီးအေပၚ၌ သိသိသာသာ မက်န္ရစ္ေတာ့ဘဲ ထက္ျမက္ထင္ရွားေသာ မိဘတုိ႔ ကြယ္လြန္ေသာအခါ၌သာ သူတို႔၏ အရွိန္အ၀ါသည္ သားသမီးတို႔မွာ သိသိသာသာ က်န္ရစ္သကဲ့သို႔တည္း။

ခႏၶာအစဥ္၌ ကံသတၱိမ်ားလုိက္ပါပံု
 
အသီးသီးေသာ သစ္ပင္မ်ိဳး၌ အသီးသီးေစတတ္ေသာ ဓာတ္ သတၱိ အျမဲ ပါရွိသည္။ သစ္ပင္ေပါက္ခါစ၌လည္း ပါရွိ၏။ အညြန္႔ အခက္ အရြက္ထြက္ေသာအခါ ပင္လံုးႏွင့္တကြ ထုိအသီးႏွင့္ အသီး၏ အေစ့မွာလည္း ပါရွိ၏။ ထုိအေစ့ရင့္၍ ေျမ၌ခ်ျပီး စုိက္ပ်ိဳးေသာ အခါ၌လည္း အသီးသီးေစတတ္ေသာ ဓာတ္ သတၱိ ပါရွိ၏။ 
 
ထုိဓာတ္သတၱိသည္ “ဘယ္လို အရာ”ဟု ခြဲျခားမရေသာ္လည္း ထုိသစ္ပင္အမ်ိဳးတုိ႔၏ အစဥ္အဆက္မွာ သီးေစတတ္ေသာ ဓာတ္သတၱိ တစ္မ်ိဳးကား ဧကန္ပါရွိသကဲ့သို႔ ထုိ႔အတူ ရုပ္တစ္ခုျပီးတစ္ခု၊ နာမ္တစ္ခုျပီးတစ္ခု ဆက္၍ဆက္၍ ျဖစ္ပ်က္ေနၾကရာ၌ အသစ္ျဖစ္ေသာ ရုပ္နာမ္ ခႏၶာအစဥ္၀ယ္ခ်ဳပ္ေလျပီးေသာ ထုိေစတနာ ကံတရား၏ သတၱိလည္း အျမဲလုိက္ပါလ်က္ရွိသည္။
 
စုတိစိတ္ အခိုက္မွာလည္း ကံ၏ သတၱိေတြ အမ်ားအျပား ပါရွိေနသည္။ စုေတျပီးေနာက္ ဘ၀အသစ္ ပဋိသေႏၶခဏ၌လည္း ကံ၏သတၱိေတြပါရွိ၏။ ထုိ႔ေနာက္ တစ္ဘ၀လံုးႏွင့္ ထိုဘ၀၏ စုတိ၊ ထုိ႔ေနာက္ တစ္ဖန္ ပဋိသေႏၶခဏ၌လည္း ရုပ္နာမ္ခႏၶာ အစဥ္မွာ (ဘယ္လုိ အရာမ်ိဳးဟု အထင္အရွား အထည္၀တၳဳကို ခြဲျခားမရေသာ္လည္း) အက်ိဳးမေပးရေသးေသာ ကံ၏သတၱိေတြ လုိက္ပါတည္ရွိေလသည္။ (ကံ၏ သတၱိဟူသည္ အထည္ကိုယ္ အထင္အရွား မဟုတ္၊ သတၱိမွ်သာ ျဖစ္ေၾကာင္းကို သတိျပဳပါ။)
 
ကံျပဳသူ၌ ကံအက်ိဳး တုိက္ရုိက္ရပံု

ျပခဲ့ေသာ စကားစဥ္အရ သတၱ၀ါတုိ႔ တစ္ဘ၀မွ တစ္ဘ၀ေျပာင္းၾကရေသာ္လည္း ေရွးဘ၀က မိမိ၏ အ၀ိဇၨာ တဏွာ ကံစြြမ္းအတြက္ ေနာက္ဘ၀အသစ္၌ ျဖစ္ရေသာေၾကာင့္ ေနာက္ဘ၀ျဖစ္သူသည္ သူမ်ားမဟုတ္ မိမိပင္တည္း။ ျပဳခဲ့သမွ်ေသာ ေစတနာ ကံတရားတို႔သည္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္သြားေသာ္လည္း ထိုကံ၏ အရွိန္ သတၱိေတြ အက်ိဳးမေပးရေသးသမွ် မေပ်ာက္မပ်က္ လုိက္ပါလ်က္ ရွိေသာေၾကာင့္ မိမိျပဳေသာ ကုသိုလ္ကံ၏ သတၱိသည္ မိမိသႏၱာန္မွာ (လူသြားရာသို႔ လူရိပ္ လုိက္ပါသလုိ) မိမိကို ေစာင့္ေရွာက္ဖုိ႔ရန္ အျမဲ လုိက္ပါေန၏။

မိမိျပဳအပ္ေသာ အကုသိုလ္ကံ၏ သတၱိမ်ားလည္း (လွည္း၌ တပ္အပ္ေသာ ႏြား၏ေနာက္သို႔ လွည္းဘီးပါသကဲ့သို႔) မိမိကို ႏွိပ္စက္ဖုိ႔ရန္ အျမဲလုိက္ပါေန၏။ မိမိျပဳအပ္ေသာ အကုသိုလ္ကံ၏ အက်ိဳးကို မိမိသာ တုိက္ရုိက္ရေသာေၾကာင့္ “ဒီဘ၀ ဒီကိုယ္စံ၊ ေနာက္ဘ၀- ေနာက္ကိုယ္ခံလိမ့္မည္”ဟု အခ်ိဳ႕က ေျပာေသာ္လည္း ေနာက္ဘ၀ ေနာက္ကိုယ္မွာ သူမ်ားမဟုတ္၊ မိမိပင္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းၾကီး နားလည္ၾကပါကုန္။

No comments:

Post a Comment

Gold price estimated