Video

Monday, 15 December 2014

အဒိႏၷာဒါန ကာေမသုမိစၧာစာရ မုသာ၀ါဒ သုရာပါန ဝိရတိမ်ား (ကိုယ့္က်င့္အဘိဓမၼာ - ၅၅)

အဒိႏၷဒါန၀ိရတိ
 
သူ႔ဥစၥာကို ခိုး၍ တုိက္၍ လုယက္၍ ယူမူေၾကာင့္ ဥစၥာရွင္တုိ႔မွာ ဆင္းရဲၾကရရွာသည္။ တစ္ႏုိင္ငံလံုးကို တုိက္ခုိက္လုယူမူေၾကာင့္ ႏုိင္ငံရွင္ ဘုရင္ မိဖုရား ေဆြေတာ္မ်ဳိးေတာ္မ်ားႏွင့္တကြ ႏုိင္ငံသူႏုိင္ငံသားတုိ႔ မခံမရပ္ႏုိင္ေအာင္ စိတ္ဆင္းရဲၾကရ၏။ ရသင့္ရထုိက္ေသာ ႏုိင္ငံတြင္းရွိ အလုပ္မ်ားကို မလုပ္ႏုိင္ၾက။ လုပ္ဖုိ႔ အခြင့္လည္း မရၾကသျဖင့္ ဥစၥာဓနရွားပါး၍ ကိုယ္ဆင္းရဲရ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အဒိႏၷာဒါနမူသည္ ဥစၥာရွင္မ်ားကို အဆက္ဆက္ နာလန္မထူႏုိင္ေအာင္ ဖိစီးႏွိပ္စက္ေသာ အမူၾကီးေပတည္း။ ထုိအဒိႏၷဒါဒါနမွ ေရွာင္ၾကဥ္၍ အဒိႏၷာဒါန၀ိရတိ သီလကို ေစာင့္ထိန္းၾကပါလွ်င္ ထုိဆင္းရဲမ်ိဳးကို ကမၻာမွာ ေတြ႕ျမင္ၾကရေတာ့မည္ မဟုတ္သျဖင့္ အဒိႏၷာဒါန၀ိရတိ သီလသည္ ကမၻာသူကမၻာသားမ်ားကို ဆင္းရဲဒုကၡမွ မုခ်လြတ္လပ္ခြင့္ရေစႏုိင္ေသာ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ ခ်မ္းသာေစႏုိင္ေသာ သီလေပတည္း။

ကာေမသုမိစၦာစာရ၀ိရတိ
 
ကာမဂုဏ္အေတြ႕သည္ ပုထုဇဥ္မ်ား၌ ထူးျခားေသာ အာရုံတစ္မ်ိဳးျဖစ္ရကား ထုိအေတြ႕ပစၥည္းကို အျခားပစၥည္းထက္ ခင္မင္၏။ မိမိပိုင္ဆုိင္ေသာ (မိမိအလြန္ျမတ္ႏုိးေသာ) ထုိကာမအေတြ႕ကို အျခားသူအား (အရူး အႏွမ္း မဟုတ္လွ်င္) အပိုင္ေပးဖုိ႔ မဆုိထားဘိ၊ ေခတၱမွ် မေပးႏုိင္ရုံသာမက တစ္နည္းအားျဖင့္ ေႏွာက္ယွက္လုယူမည့္သူကိုပင္ ရန္သူၾကီးအစစ္ဟု တထစ္ခ် မွတ္ယူေလ့ရွိၾကသည္။ 
 
ထုိ႔ေၾကာင့္ သူပုိင္ကာမကို ခုိး၍ လု၍ ယူလွ်င္ ပိုင္ရွင္ျဖစ္သူမွာ အျခားပစၥည္းကို လုယူသြားသည္ထက္ နက္နက္နဲနဲဆင္းရဲရ၏။ တကယ္လို႔ ခုခံႏုိင္လွ်င္ အသက္ခ်င္းလဲမည့္သူသာ မ်ားေလသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိမိစၦာစာရမွ ေရွာင္ၾကဥ္မူ သီလသည္ သူတစ္ပါး၏ ဆင္းရဲရမည့္အေရးကို ေလးေလးပင္ပင္ ေရွာင္ၾကဥ္ရာေရာက္သျဖင့္ ကမၻာသူကမၻာသား လူအမ်ား ခ်မ္းသာေစႏုိင္ေသာ သီလတစ္မ်ိဳး ျဖစ္ေပသည္။

မုသာ၀ါဒ၀ိရတိ
 
ေလာက၀ယ္ အလိမ္ခံရေသာ ဆင္းရဲလည္း “ေပ်ာ့ေပ်ာ့ႏွင့္ နံ”ဆုိသလုိ အေတာ့္ကို အခံရခက္ေသာ ဆင္းရဲတစ္မ်ိဳးတည္း။ ထုိ အလိမ္ခံရသည့္အတြက္ အက်ိဳးပ်က္စီးရပံုတုိ႔မွာ မ်က္ျမင္အားျဖင့္ ထင္ရွားရုံသာမက လိမ္သူက စြမ္းလွလွ်င္ ႏုိင္ငံတစ္ခုလံုးကိုပင္ ရေအာင္ လိမ္ႏုိင္ၾကသျဖင့္ မည္မွ်ေလာက္ နစ္နာၾကသည္ကိုစဥ္းစားၾကေလေတာ့။ ယခုေခတ္ ဘာသာအမ်ိဳးမ်ိဳး၏ ဆရာအမ်ိဳးမ်ိဳး တရားေတြေၾကာင့္ (ဗုဒၶဘာသာ တရားေတာ္အရ ဆုိလွ်င္) ေျမာ္ျမင္မွန္းဆ၍ မကုန္ႏုိင္ေသာ ဆင္းရဲကိုလည္း အမွားလမ္း လုိက္မိသူတုိင္း ေတြ႕ရေတာ့မည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မုသာ၀ါဒမွ ေရွာင္ၾကဥ္မူသီလလည္း တစ္ေယာက္ ႏွစ္ေယာက္မွစ၍ ကမၻာသူကမၻာသားတုိ႔၏ ဒုကၡကို မုခ် ေစာင့္ေရွာက္ရာ ေရာက္ေပသည္။ (ဤေနရာ၀ယ္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ထဲမွ တခ်ိဳ႕တရားေဟာဆရာေတြ ညာေနပံု၊ ဉာဏ္မရွိသူ လူအမ်ားပင္ ထိုအညာဆရာကို အထင္ၾကီးပံုကိုပါ စဥ္းစားၾကပါေလ။)

သုရာပါန၀ိရတိ
 
ေသရည္ေသရက္ ေသာက္သူသည္ မိမိဘာသာ ေသာက္ရုံ သက္သက္ျဖစ္လွ်င္ မိမိမွာ ေနာင္ဘ၀သံသရာ၌ မေကာင္းၾကိဳးခံစားရရုံမွတစ္ပါး အျခားသူတို႔၌မ်ားစြာ မထိခိုက္ေသးေပ။ သို႔ေသာ္ ထုိကဲ့သို႔ ေသာက္ရုံသက္သက္ျဖင့္ အျမဲတင္းတိမ္မည္ မဟုတ္၊ မူးလာေသာအခါ ေရွ႕သိကၡာပုဒ္မ်ားကို က်ဴးလြန္ဖုိ႔ရန္ အေျခခံ ျဖစ္ေလျပီ။ ေလာက၌ အလြန္လည္ပတ္သူ လူတစ္ေယာက္သည္ သတ္မူ ခိုးမူ ကာမမူစသည္တုိ႔ကို တစ္စံုတစ္ခုမွ် ကိုယ္တုိင္မျပဳ။ သို႔ေသာ္ သူ၏ဘက္သား ရဲေဘာ္မ်ားကို က်က်နန နည္းေပးလမ္းျပေလ့ရွိ၏။ ထုိလူလည္ျဖစ္သည္သည္ (သူကိုယ္တုိင္မလုပ္ေသာ္လည္း) ကိစၥအားလံုး၌ နည္းေပးလမ္းျပ ေခါင္းေဆာင္ေနသူျဖစ္ရကား ကိုယ္တုိင္လုပ္သူထက္ပင္ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ ေကာင္းေသး၏။ ကိုယ္တုိင္လုပ္သူထက္ပင္ သူမ်ားကို ဆင္းရဲေစေသး၏။ ထုိ႔အတူ သုရာပါနမူလည္း တျဖည့္းျဖည္း အနယ္က်၍ ယစ္ထုပ္ဘ၀သို႔ ေရာက္ေသာအခါ ပါဏာတိပါတမူစသည္ထက္ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ေကာင္းလွ၍ ပါဏာတိပါတမူစသည္တုိ႔ထက္ သတၱ၀ါအမ်ား၏ ဆင္းရဲဒုကၡကို မ်ားစြာ ျဖစ္ေစႏုိင္ပါသည္။ ထုိွ႔ေၾကာင့္ သုရာပါန၀ိရတိလည္း မိမိအိမ္သူအိမ္သားမွစ၍ ကမၻာသူ ကမၻာသားအထိ ဆင္းရဲမည့္ အျဖစ္မွ ကယ္တင္ရာ ေရာက္ေလသည္။
ဤနည္းအားျဖင့္ အျခားေသာ အာဇီ၀႒မကသီလ စသည္တုိ႔၏ အက်ိဳးကို စဥ္းစားၾကပါေလ။ ဤကဲ့သို႔ အက်ိဳးအျပစ္ကို စိစစ္လုိက္ေသာအခါ တစ္ကမၻာလံုး ငါးပါးသီလ လံုျခံဳေနပါမူ တစ္ကမၻာလံုး ခ်မ္းသာၾကမည့္အေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းၾကီး ထင္ရွားရကား ငါးပါးသီလတစ္မ်ိဳးတည္းသည္ပင္ ဒါနထက္ သာလြန္ျမင့္ျမတ္ေၾကာင္း ထင္ရွားျပီ။ သို႔ျဖစ္၍ မိမိကိုယ္တုိင္ႏွင့္ စပ္ဆုိင္ရာ အားလံုး၀ယ္ ငါးပါးသီလ ျပည့္၀လံုျခံဳသူခ်ည္းျဖစ္ေအာင္ သတိေဆာင္ကာ သတၱ၀ါမ်ားအေပၚ၌ ေမတၱာ ကရုဏာ ထားႏုိင္ၾကပါေစသတည္း။

No comments:

Post a Comment

Gold price estimated