Video

Monday 15 December 2014

အပစာယနအေၾကာင္း (ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာ - ၅၈)

ေပးမူကို “အပစာယန”ဟုေခၚ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိထက္ အသက္ၾကီးသူ၊ သီလဂုဏ္၊ သမာဓိဂုဏ္၊ ပညာဂုဏ္၊ သိကၡာတစ္မ်ိဳးမ်ိဳး ၾကီးသူကိုျဖစ္ေစ၊ အမိအဖ၊ မိၾကီး မိေထြး (ေဒၚၾကီး ေဒၚေလး၊ အရီးၾကီး အရီးေလး)၊ ဘၾကီး ဘေထြး၊ ဦးၾကီး ဦးေလး စသူကို ျဖစ္ေစ ရုိေသျခင္းသည္ “အပစာယန” ျဖစ္၏။
“ရုိေသ” ဟူသည္ကား ရုိေသထုိက္သူလာလွ်င္ ေနရာမွ ထေပးျခင္း၊ လမ္းဆံုေနျပန္လွ်င္ လမ္းဖယ္ေပးျခင္း၊ ထုိသူ၏ေရွ႕၌ မားမား မတ္မတ္ မသြားဘဲ ရုိေသေသာ အမူအရာျဖင့္ ဦးေခါင္းကို ညႊတ္၍ျဖစ္ေစ၊ ကိုယ္ကိုညႊတ္ကိုင္း ကုန္းကြ၍ ျဖစ္ေစ သြားျခင္း၊ ရဟန္းသံဃာေရွ႕မွာ ျဖစ္လွ်င္ လက္အုပ္ခ်ီျခင္း စသည္တည္း။ 
မိမိတုိ႔ ထံုးစံအတုိင္း ဦးထုပ္ခြ်တ္ျခင္း၊ ဆလံေပးျခင္း စသည္မ်ားလည္း ရုိေသျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ ထုိသို႔ အရုိအေသေပးရာ၌ စိတ္ေစတနာ ရုိးရုိးျဖင့္ ရုိေသမွသာ အပစာယနကုသိုလ္ျဖစ္သည္။ စိတ္မပါဘဲ ကိုယ့္ထက္ အရာၾကီးသူကို ေၾကာက္၍လည္းေကာင္း၊ တစ္စံုတစ္ရာလာဘ္ကိုေျမာ္၍လည္းေကာင္း ရုိေသဟန္ ေဆာင္ျခင္းမွာ ကုသိုလ္မဟုတ္သည့္ျပင္ လွည့္စားေသာ မာယာတစ္မ်ိဳးပင္ ျဖစ္ေသး၏။

စဥ္းစားဖြယ္
 
ဦးေခါင္းညႊတ္မူ၊ ကိုယ္ကိုကုိင္းညႊတ္မူ၊ လက္အုပ္ခ်ီမူမ်ားကို အရိုအေသေပးျခင္းဟု အမ်ားယူဆၾကသည္။ တခ်ိဳ႕ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔သည္ ဦးေခါင္းေပၚ၌ ေလးလံေသာ ၀န္ထုပ္ကို ရြက္ထားရင္း ရဟန္း သံဃာကိုေတြ႕ျမင္ေသာအခါ ထုိ၀န္ထုပ္ကို ပင္ပန္းစြာ ခ်၍ ရွိုိးဦးခ်ၾက၏။ 
 
အခ်ိဳကလည္း သစ္သစ္လြင္လြင္ အ၀တ္ကို ၀တ္ဆင္ျပီးလွ်င္ ေျမၾကီးေပၚထုိင္လ်က္ ရ်ိခိုးဦးခ်ၾက၏။ အခ်ိဳ႕လည္း သေဘၤာ၊ ရထား၊ လူအမ်ား ရူပ္ေထြးေသာ အရပ္၌ ဖိနပ္ခြ်တ္၍ ရွိခိုး ဦးခ်ၾက၏။ ထုိကဲ့သို႔ ရုိေသမူကို အျပစ္ရွိသည္ဟု မဆိုလုိပါ။ စိတ္ေစတနာ အမွန္အတုိင္း ရုိေသျခင္း ျဖစ္လွ်င္ အမွန္ အက်ိဳးရွိပါ၏။ 
 
သို႔ေသာ္ ေခတ္ကာလအလုိက္ ေျပာရလွ်င္ ထုိကဲ့သို႔ ေနရာမ်ိဳး၌ ေယာက္်ားျဖစ္ေစ၊ မိန္းမျဖစ္ေစ၊ လက္အုပ္ခ်ီ ဦးေခါင္းညြတ္ရုံ တစ္ခုခုျဖင့္လည္းေကာင္း၊ “သြားပါဦးမည္၊ ဦးတင္ပါေသး”စေသာ စကားျဖင့္လည္းေကာင္း ရိုေသေသာ အမူအရာကိုျပလွ်င္ ေတာ္သင့္ေပသည္ဟု ထင္မိပါသည္။ 
 
တစ္ရံတစ္ခါ လူအလြန္ရူပ္ေထြးေသာ ရထား သေဘၤာငယ္ ဆရာေတာ္ လုပ္သူကလည္း စိတ္မအား ကိုယ္မအား၊ လာေရာက္သူတို႔ကလည္း အရုိအေသမ်ားမ်ားႏွင့္ လူမ်ိဳးျခားတုိ႔က အထက္အျမင့္မွာ ထုိင္ေနစဥ္ ရွိခုိးဦးခ်သည္ကို ေတြ႕ရသည္မွာ အဆင္မေျပသလုိ ရွိပါသည္။

No comments:

Post a Comment

Gold price estimated