"အလွဴေပးရာ၌ မ်ိဳးေစ့စုိက္ပံုႏွင့္ တူဟန္ "
အလွဴခံမွာ လယ္ပမာ၊ လွဴရွာသူမ်ား လယ္သမား။
အမ်ားလွဴဖြယ္မ်ိဳးေစ့ႏွယ္၊ ေနာက္၀ယ္ အသီးစား။
ေပတ၀တၳဳပါဠိေတာ္၀ယ္ “အလွဴခံပုဂၢိဳလ္သည္ လယ္ယာႏွင့္ တူ၏။ အလွဴ႕ဒကာ အလွဴ႕အမတုိ႔မွာ လယ္ယာလုပ္သူႏွင့္တူ၏။ လွဴဖြယ္ ၀တၳဳမ်ားက မ်ိဳးေစ့ႏွင့္ တူ၏။ ေနာက္သံသရာ၌ ရႏုိင္မည့္ အက်ိဳးတုိ႔မွာ ထုိမ်ိဳးေစ့ေၾကာင့္ အပင္ေပါက္၍ အသီးသီးျခင္းႏွင့္ တူသည္”ဟု ဥပမာျပထား၏။ ဤဥပမာမ်ားကို ေလးေလးနက္နက္ စဥ္းစားေသာအခါ လယ္ယာလုပ္ကိုင္မူ၌
၁။ လယ္ယာက ေျမေကာင္း၊ မေကာင္း လုိက္၍ အပင္အသီး ကြာျခားသကဲ့သို႔ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္က ေကာင္း၊ မေကာင္းလုိက္၍ အက်ိဳးေပး ကြာျခားဖြယ္ရွိ၏။
၂။ မ်ိဳးေစ့က ေအာင္၊ မေအာင္လုိက္၍ အပင္အသီး ကြာျခားသကဲ့သို႔ လွဴဖြယ္ပစၥည္း တရားသျဖင့္ ဟုတ္၊ မဟုတ္ႏွင့္ အနည္းအမ်ားလုိက္၍ အက်ိဳးေပးကြာျခားဖြယ္ရွိ၏။
၃။ လယ္ယာလုပ္သူက နားလည္၊ မလည္၊ လံု႔လ၀ီရိယ ရွိ၊ မရွိလုိက္၍ အပင္အသီးကြာျခားသကဲ့သို႔ အလွဴရွင္က ဉာဏ္ရွိ၊ မရွိ၊ အားတက္သေရာႏွင့္ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ရွိ၊ မရွိ လုိက္၍ အက်ိဳးေပးကြာျခားဖြယ္ရွိ၏။
၄။ မစိုက္ပ်ိဳးမီ မ်ိဳးေစ့တို႔ကို ျပဳျပင္၊ မျပဳျပင္ လုိက္၍ အပင္အသီး ကြာျခားသကဲ့သို႔ မိမိ၏ ပုဗၺေစတနာကို ထက္သန္ေအာင္ ျပဳ၊ မျပဳ လုိက္၍လည္း အက်ိဳးေပး ကြာျခားဖြယ္ရွိ၏။
၅။ လယ္ယာတုိ႔၌ မ်ိဳးေစ့ကို စိုက္ပ်ိဳးျပီးေနာက္ ေရေလာင္းျခင္း၊ ေပါင္းသင္ျခင္း စသည္တုိ႔ကို ျပဳ၊ မျပဳ လုိက္၍ အပင္အသီးကြာျခားသကဲ့သို႔ လွဴဒါန္းျပီးေနာက္ ထုိကုသိုလ္ကံကို ထပ္မံ၍ သတိရမူ၊ သတိရတုိင္း ၀မ္းေျမာက္မူ (အပရ ေစတနာ ထက္သန္၊ မထက္သန္ လုိက္၍) အက်ိဳးေပးကြာျခားဖြယ္ရွိ၏။
၆။ မ်ိဳးေစ့စိုက္ပ်ိဳးျပီးေနာက္ စိတ္ေပါက္ေပါက္ရွိ၍ ဖ်က္ဆီးလုိက္သကဲ့သို႔ လွဴဒါန္းျပီးေနာက္ 'ငါလွဴမိတာ မွားေပါ့'စသည္ျဖင့္ စိတ္ပ်က္မႈျဖစ္ရျပန္လွ်င္ (အပရေစတနာခ်ိဳ႕တဲ့ျပန္လွ်င္) ထိုဒါနသည္ပင္ အက်ိဳးမရဘဲ (အက်ိဳးရေစကာမူ ေကာင္းစြာမဟုတ္ဘဲ) ပ်က္စီးဖြယ္ရွိ၏။
၇။ မ်ိဳးေစ့လယ္ယာတုိ႔က အားလံုးအဆင္သင့္ေသာ္လည္း စိုက္ပ်ိဳးသင့္ေသာအခါ စိုက္ပ်ိဳးမွ အပင္အသီး ဖြံ႕ထြားသကဲ့သို႔ အလွဴခံႏွင့္ လွဴဖြယ္၀တၳဳ အဆင္သင့္ေသာ္လည္း လွဴသင့္ေသာအခါ (လုိေနေသာ ေနရာ၀ယ္၀ယ္) လွဴမွသာ ဖြံ႕ဖြံ႕ထြားထြား အက်ိဳးမ်ားဖြယ္ရွိ၏။
ဤသို႔လွ်င္ ေပတ၀တၳဳပါဠိေတာ္ကို ေလးေလးနက္နက္ ဆင္ျခင္စဥ္းစားလိုက္ေသာအခါ ညႊန္ျပအပ္ခဲ့ေသာ အခ်က္မ်ား ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း ရွင္းလင္းစြာ ေပၚလာေပသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ဒါနျပဳရာ၌ အလွဴခံကိုလည္း ေရြးသင့္၏။ လုိေနေသာ ဌာန၌သာ လွဴသင့္၏။ မိမိတုိ႔စိတ္ကို ၾကည္ႏူးေစသင့္၏။ ေလာကီစည္းစိမ္ကိုေတာင့္တတတ္ေသာ တဏွာသေဘာ မေရာေႏွာေအာင္လည္း ျဖဴစင္ေစသင့္ပါသည္။
အလွဴခံမွာ လယ္ပမာ၊ လွဴရွာသူမ်ား လယ္သမား။
အမ်ားလွဴဖြယ္မ်ိဳးေစ့ႏွယ္၊ ေနာက္၀ယ္ အသီးစား။
ေပတ၀တၳဳပါဠိေတာ္၀ယ္ “အလွဴခံပုဂၢိဳလ္သည္ လယ္ယာႏွင့္ တူ၏။ အလွဴ႕ဒကာ အလွဴ႕အမတုိ႔မွာ လယ္ယာလုပ္သူႏွင့္တူ၏။ လွဴဖြယ္ ၀တၳဳမ်ားက မ်ိဳးေစ့ႏွင့္ တူ၏။ ေနာက္သံသရာ၌ ရႏုိင္မည့္ အက်ိဳးတုိ႔မွာ ထုိမ်ိဳးေစ့ေၾကာင့္ အပင္ေပါက္၍ အသီးသီးျခင္းႏွင့္ တူသည္”ဟု ဥပမာျပထား၏။ ဤဥပမာမ်ားကို ေလးေလးနက္နက္ စဥ္းစားေသာအခါ လယ္ယာလုပ္ကိုင္မူ၌
၁။ လယ္ယာက ေျမေကာင္း၊ မေကာင္း လုိက္၍ အပင္အသီး ကြာျခားသကဲ့သို႔ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္က ေကာင္း၊ မေကာင္းလုိက္၍ အက်ိဳးေပး ကြာျခားဖြယ္ရွိ၏။
၂။ မ်ိဳးေစ့က ေအာင္၊ မေအာင္လုိက္၍ အပင္အသီး ကြာျခားသကဲ့သို႔ လွဴဖြယ္ပစၥည္း တရားသျဖင့္ ဟုတ္၊ မဟုတ္ႏွင့္ အနည္းအမ်ားလုိက္၍ အက်ိဳးေပးကြာျခားဖြယ္ရွိ၏။
၃။ လယ္ယာလုပ္သူက နားလည္၊ မလည္၊ လံု႔လ၀ီရိယ ရွိ၊ မရွိလုိက္၍ အပင္အသီးကြာျခားသကဲ့သို႔ အလွဴရွင္က ဉာဏ္ရွိ၊ မရွိ၊ အားတက္သေရာႏွင့္ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ရွိ၊ မရွိ လုိက္၍ အက်ိဳးေပးကြာျခားဖြယ္ရွိ၏။
၄။ မစိုက္ပ်ိဳးမီ မ်ိဳးေစ့တို႔ကို ျပဳျပင္၊ မျပဳျပင္ လုိက္၍ အပင္အသီး ကြာျခားသကဲ့သို႔ မိမိ၏ ပုဗၺေစတနာကို ထက္သန္ေအာင္ ျပဳ၊ မျပဳ လုိက္၍လည္း အက်ိဳးေပး ကြာျခားဖြယ္ရွိ၏။
၅။ လယ္ယာတုိ႔၌ မ်ိဳးေစ့ကို စိုက္ပ်ိဳးျပီးေနာက္ ေရေလာင္းျခင္း၊ ေပါင္းသင္ျခင္း စသည္တုိ႔ကို ျပဳ၊ မျပဳ လုိက္၍ အပင္အသီးကြာျခားသကဲ့သို႔ လွဴဒါန္းျပီးေနာက္ ထုိကုသိုလ္ကံကို ထပ္မံ၍ သတိရမူ၊ သတိရတုိင္း ၀မ္းေျမာက္မူ (အပရ ေစတနာ ထက္သန္၊ မထက္သန္ လုိက္၍) အက်ိဳးေပးကြာျခားဖြယ္ရွိ၏။
၆။ မ်ိဳးေစ့စိုက္ပ်ိဳးျပီးေနာက္ စိတ္ေပါက္ေပါက္ရွိ၍ ဖ်က္ဆီးလုိက္သကဲ့သို႔ လွဴဒါန္းျပီးေနာက္ 'ငါလွဴမိတာ မွားေပါ့'စသည္ျဖင့္ စိတ္ပ်က္မႈျဖစ္ရျပန္လွ်င္ (အပရေစတနာခ်ိဳ႕တဲ့ျပန္လွ်င္) ထိုဒါနသည္ပင္ အက်ိဳးမရဘဲ (အက်ိဳးရေစကာမူ ေကာင္းစြာမဟုတ္ဘဲ) ပ်က္စီးဖြယ္ရွိ၏။
၇။ မ်ိဳးေစ့လယ္ယာတုိ႔က အားလံုးအဆင္သင့္ေသာ္လည္း စိုက္ပ်ိဳးသင့္ေသာအခါ စိုက္ပ်ိဳးမွ အပင္အသီး ဖြံ႕ထြားသကဲ့သို႔ အလွဴခံႏွင့္ လွဴဖြယ္၀တၳဳ အဆင္သင့္ေသာ္လည္း လွဴသင့္ေသာအခါ (လုိေနေသာ ေနရာ၀ယ္၀ယ္) လွဴမွသာ ဖြံ႕ဖြံ႕ထြားထြား အက်ိဳးမ်ားဖြယ္ရွိ၏။
ဤသို႔လွ်င္ ေပတ၀တၳဳပါဠိေတာ္ကို ေလးေလးနက္နက္ ဆင္ျခင္စဥ္းစားလိုက္ေသာအခါ ညႊန္ျပအပ္ခဲ့ေသာ အခ်က္မ်ား ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း ရွင္းလင္းစြာ ေပၚလာေပသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ဒါနျပဳရာ၌ အလွဴခံကိုလည္း ေရြးသင့္၏။ လုိေနေသာ ဌာန၌သာ လွဴသင့္၏။ မိမိတုိ႔စိတ္ကို ၾကည္ႏူးေစသင့္၏။ ေလာကီစည္းစိမ္ကိုေတာင့္တတတ္ေသာ တဏွာသေဘာ မေရာေႏွာေအာင္လည္း ျဖဴစင္ေစသင့္ပါသည္။
No comments:
Post a Comment