ကုသိုလ္ရွင္တုိ႔က အမွ်ေ၀ေသာအခါ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ သာဓုေခၚမူကို “ပတၱာနုေမာဒန” ကုသိုလ္ဟုေခၚ၏။ (ပတၱ = အမွ်ေ၀သျဖင့္ မိမိသို႔ ေရာက္လာေသာ ကုသုိလ္ကို + အႏုေမာဒန = ၀မ္းေျမာက္ျခင္း၊ သာဓုေခၚျခင္း။) သူတစ္ပါးတုိ႔ ကုသိုလ္ျပဳႏုိင္ၾကသည္ကို မိမိက ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာျဖစ္၍ ေနျခင္းသည္ အေတာ္ျမင့္ျမတ္ေသာ (မုဒိတာ သေဘာရွိေသာ) စိတ္ထားေပတည္း။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤ၀မ္းေျမာက္မူကို ကုသိုလ္တစ္မ်ိဳးဟု သတ္မွတ္ရေပသည္။ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာမူ မဟုတ္ဘဲ ေခၚရုိးေခၚစဥ္ (ေတြးခ်င္ရာေတြး၍) သာဓုေခၚရာ၌ “ပတၱာႏုေမာဒန” ကုသိုလ္ အစစ္ျဖစ္ဖို႔ ခဲယဥ္းလွေပသည္။ အခ်ိဳ႕ကား သူတစ္ပါးတုိ႔ လွဴဒါန္းႏုိင္သည္ကို ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ မရွိသည့္အျပင္ ဣႆာပင္ ျဖစ္တတ္ေသးသည္။
ပတၱာႏုေမာဒန ကုသိုလ္၏ ဒိ႒ဓမၼအက်ိဳး
ပတၱာႏုေမာဒန ကုသိုလ္၏ ဒိ႒ဓမၼအက်ိဳး
ေသလြန္ေလေသာ မိဘေဆြမ်ိဳးကို ရည္စူး၍ က်န္ရစ္ေသာ ေဆြမ်ိဳးမ်ားက ဆြမ္းေကြ်းတရားနာျပီးေနာက္ အမွ်ေ၀သည္ကို ေသသူေဆြမ်ိဳးက သာဓုေခၚကာ ၀မ္းေျမာက္ရာ၌ ေသလြန္သူေဆြမ်ိဳးမွာ လက္ငင္းအက်ိဳးရ၏။ ဆြမ္းေကြ်း၍ အမွ်ေ၀သည္ကို သာဓုေခၚလွ်င္ ငတ္မြတ္ေနသူမွာ အစာေကာင္းရ၏။ အ၀တ္လွဴ၍ အမွ်ေ၀လွ်င္ အ၀တ္မရွိသူမွာ အ၀တ္ေကာင္းမ်ား ရရွိ၏-ဟု က်မ္းစာတုိ႔၌ ေတြ႕ရေလသည္။
ထုိကဲ့သို႔ ေသသူကိုရည္မွန္း၍ က်န္ရစ္သူေဆြမ်ိဳးက လွဴဒါန္းရာ၌လည္း အလွဴခံ ပုဂၢိဳလ္က သီလရွိသူျဖစ္ဖုိ႔လည္း အေရးၾကီးလွေပသည္။ ေရွးတုန္းက ဒုႆီလ ရဟန္း (သီလမရွိေသာရဟန္း) တစ္ပါးအား လွဴဒါန္းရာ၌ အမွ်ေ၀ရာ ၃-ၾကိမ္တုိင္ေအာင္ပင္ လွဴဒါန္းအမွ်ေ၀ပါေသာ္လည္း အဖုိ႔မရသျဖင့္ “ငါ့အဖုိ႔ ဥစၥာကို ဒုႆီလၾကီးက လုယူေနပါတယ္”ဟု ျပိတၱာေဆြမ်ိဳးက ဟစ္ေအာ္ရွာသည္။ ထုိ႔ေနာက္ သီလရွိေသာ ရဟန္းတစ္ပါးကို ပင့္ဖိတ္လွဴဒါန္း၍ အမွ်ေ၀မွ ကုသိုလ္အဖုိ႔ကို ရသည္။ (ဥပရိပဏၰာသ ဒကၡိဏ ၀ိဘဂၤသုတ္၊ အ႒ကထာ။)
ဤစကားအရ ေသလြန္သူကို ရည္စူး၍ အမွ်ေ၀ရာ၌ ေရွးဦးစြာ မိမိစိတ္၌ စိုးရိမ္ပူေဆြးငိုေၾကြးမူ အကုသိုလ္မ်ားကို ကင္းေစလ်က္ ကုသိုလ္ စင္စင္ၾကယ္ၾကယ္ျဖင့္ ဆြမ္း၊ သကၤန္း၊ ဖိနပ္၊ ထီး၊ ေက်ာင္း၊ ဒါနမ်ိဳးကို ျပဳၾကရေပလိမ့္မည္။ (ေက်ာင္းသည္ သြားေလသူမွာ ေနစရာအတြက္ျဖစ္၏။) ထုိဒါနကိုလည္း သီလ အစင္ၾကယ္ဆံုး ပုဂၢိဳလ္ကို ေရြးခ်ယ္၍ (သို႔မဟုတ္ သံဃိကဒါနျဖစ္ေစ၍) ျပဳရမည္။ ထုိ ကုသိုလ္ျပဳခါနီး၌ သြားေလသူကို ေခၚယူဖိတ္ထားလွ်င္ သာ၍ေကာင္း၏။ (လာႏုိင္လွ်င္ လာလိမ့္မည္။) ထုိ႔ေနာက္ သြားေလသူ၏ နာမည္ကိုေခၚ၍ ၾကားေလာက္ေအာင္ အသံက်ယ္စြာျဖင္ ့အမွ်ေ၀ရမည္။
ယခုကာလျဖစ္ပံု
ယခုကာလျဖစ္ပံု
ယခုကာလ၌ကား ပုဂၢိဳလ္ေကာင္းဆိုးကိုလည္း မေရြးခ်ယ္အား၊ မိမိ၏စိတ္ကို စင္ၾကယ္ေအာင္(ကုသိုလ္ျဖစ္ေအာင္လည္း) သတိမထားႏုိင္ေတာ့ဘဲ သူတစ္ပါး အကဲ့ရဲ႕လြတ္ရုံ ခ်ီးမြမ္းခံရရုံ သေဘာထား၍ ငိုငိုရီရီႏွင့္ သုသာန္မွာ လွဴဖြယ္၀တၳဳကို (တခ်ိဳ႕မွာ ေငြေတြကို) လွဴဒါန္းလ်က္ အမွ်ေ၀ၾကသည္။
ထုိဒါနမ်ားအတြက္ သြားေလသူ အက်ိဳးရႏုိင္မည္ မရႏုိင္မည္ကိုကား မစဥ္းစားေတာ့ေခ်။ ထုိကဲ့သို႔ ေသာကပရိဒေ၀ျဖင့္ သုသာန္မွာ လွဴဒါန္းမည့္အစား ေသာကပရိေဒ၀ကင္း၍ စိတ္ၾကည္လက္ၾကည္ႏွင့္ မိမိတုိ႔အိမ္မွာ က်က်နန ကုသိုလ္ျပဳျခင္း၊ အမွ်ေ၀ျခင္းသာ စည္းကမ္းက်ဖြယ္ရွိ၏။ ေသာကကင္း၍ စိတ္ရွင္းရွင္း လွဴႏုိင္ပါမူ သုသာန္မွာလွဴလည္း အက်ိဳးမယုတ္ပါ။
အမွ်ရႏုိင္သူ
အမွ်ရႏုိင္သူ
ဤသို႔ အမွ်ေ၀ရာ၀ယ္ ေသလြန္သူက အိမ္၏ အနီးအပါးစသည္၌ ျပိတၱာျဖစ္ေနမွသာ သာဓုေခၚႏုိင္၍ အမွ်ရသည္။ လူနတ္ တိရစၦာန္ ေတာၾကီးေတာင္ၾကီးတုိ႔၌ ျပိတၱာ ျဖစ္ေနလွ်င္ကား အမွ်ေ၀ေသာ္လည္း သာဓုမေခၚႏုိင္၊ အမွ်မရ။ သို႔ေသာ္ ေရွးေရွးက ေဆြမ်ိဳးေဟာင္း ျပိတၱာမ်ား ရွိေနလွ်င္ သူတို႔မွာ အမွ်ရႏုိင္ၾကေသးသျဖင့္ တစ္စံုတစ္ေယာက္ ေသဆံုးရာ၌ ကုသိုလ္ျပဳ အမွ်ေ၀ျခင္း ထံုးစံမွာ ေကာင္းေသာ ထံုစံပင္ ျဖစ္ပါသည္။
No comments:
Post a Comment