Video

Friday, 5 December 2014

ပုညၾကိယ၀တၳဳ ၁၀-ပါး အေၾကာင္း (ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာ - ၄၃)


ပုညၾကိယ၀တၳဳ ၁၀-ပါး
 
မိမိစိတ္အစဥ္ကို သန္႔ရွင္းျဖဴစင္ေစတတ္ေသာ တရားကို ပါဠိလုိ “ပုည”၊ ျမန္မာလုိ “ေကာင္းမူ=ေကာင္းေသာအမူ” ဟုေခၚ၏။ ထုိပုညစုကို ဧကန္ျပဳထုိက္ေသာေၾကာင့္ ပါဠိလုိ “ၾကိယ”၊ ျမန္မာလို ျပဳသင့္ေသာတရား” ဟုေခၚ၏။ [၀တၳဳ = ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာ၏ တည္ရာ] ဤစကားစဥ္ျဖင့္ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာ မဂၤလာ၏တည္ရာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ စင္စစ္ ျပဳထုိက္ေသာ ေကာင္းမူမ်ားကို “ပုညၾကိယ၀တၳဳ”ဟုေခၚသည္ဟု မွတ္ပါ။ ထုိပုညၾကိယ ၀တၳဳတုိ႔သည္ ၁၀-ပါးရွိ၏။

၁။ ဒါန
၂။ သီလ
၃။ ဘာ၀နာ
၄။ အပစာယန
၅။ ေ၀ယ်ာ၀စၥ
၆။ ပတၱိဒါန
၇။ ပတၱာႏုေမာဒန
၈။ ဓမၼႆ၀န
၉။ ဓမၼေဒသနာ
၁၀။ ဒိ႒ိဇုကမၼ…တည္း။



ဒါနအေၾကာင္း

စြန္႕ၾကဲေပးကမ္းလွဴဒါန္းမူကို “ဒါန”ဟုေခၚ၏။ ဤဒါနသည္ ေစတနာဒါန၊ ၀တၳဳဒါနဟု ၂-မ်ိဳးရွိ၏။ ဆြမ္း၊ သကၤန္း၊ ေက်ာင္းစေသာ လွဴဖြယ္၀တၳဳမ်ားသည္ “၀တၳဳဒါန” မည္၏။ ထုိ၀တၳဳမ်ားကို စြန္႔ၾကဲေပးကမ္း လွဴဒါန္းေနေသာအခါ ကိုယ္အတြင္း၌ စိတ္ေစတနာတုိ႔ကို ျဖစ္ေစ၏။ ထုိေစတနာကို “ေစတနာဒါန”ဟု ေခၚ၏။ ေနာက္ ဘ၀သံသရာ၀ယ္ အက်ိဳးေပးရာ၌ ဆြမ္း၊ သကၤန္း၊ ေက်ာငး္စေသာ ၀တၳဳဒါနမ်ားကသာ အက်ိဳးေပးၾကသည္။ လွဴဖြယ္ ၀တၳဳက မြန္ျမတ္လွ်င္ ေစတနာလည္း မြန္မြန္ျမတ္ျမတ္ ျဖစ္တတ္သည္။
ဆက္ပါဦးမည္ - ဆြမ္းလွဴရာ၌ ထုိဆြမ္းကို အာရုံျပဳ၍ လည္းေကာင္း၊ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးၾကေသာ သံဃာမ်ားကို အာရုံျပဳ၍လည္းေကာင္း အတြင္းသႏၱာန္ စိတ္ေစတနာမ်ားစြာ ဆက္၍ ျဖစ္ေန၏။ ထုိစိတ္ေစတနာေတြသည္ ျဖစ္ျပီးလွ်င္ ခ်ဳပ္ၾကေသာ္လည္း တစ္ခါတည္း မ်ိဳးျပဳတ္ေအာင္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ၾကသည္ မဟုတ္။ ေနာင္အခါ အက်ိဳးေပးရန္ မိမိတုိ႔ သတၱိကို ျမွဳပ္ႏွံ၍ ခ်ဳပ္သြားၾကသည္။ (ကံ၏ သတၱိမ်ား ခႏၶာအစဥ္၌ က်န္ရစ္ပံုကို ကံအခန္း၌ ျပမည္။ ထုိဆြမ္းေကြ်းမူ ကုသိုလ္ျပဳရာ အခ်ိန္သည္ ၃နာရီၾကာလွ်င္ ထုိအတြင္း၌ ေစတနာေပါင္း မည္မွ်မ်ားျပားမည္ကို မွန္းဆပါ။ လက္ေဖ်ာက္ တစ္ခ်က္တီးအခ်ိန္တြင္ စိတ္ေပါင္း ကုေဋတစ္သိန္းမက ျဖစ္ပ်က္ႏုိင္ပါသည္။)
ပစၥည္းႏွင့္ အလွဴခံက ေစတနာထက္သန္ေအာင္ ကူညီပံု

ဆြမ္းစေသာ လွဴဖြယ္၀တၳဳ၊ ရဟန္း သံဃာေတာ္ စေသာ အလွဴခံ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ ေနာက္ေနာက္ဘ၀၌ လုိက္၍ အက်ိဳးမေပးႏုိင္ၾကေသာ္လည္း ေစတနာထက္သန္ကား ကူညီႏုိင္ၾကသည္။ သာမန္ ရုိးရုိး ဆြမ္းလွဴရေသာအခါႏွင့္ အထူးတလည္ ခ်က္ျပဳတ္စီစဥ္လွဴရေသာအခါ ၂-မ်ိဳးတြင္ ရုိးရုိးဆြမ္းကို အာရုံျပဳရေသာ ေစတနာသည္ လြန္စြာ ထက္သန္ျခင္းမရွိ။ အထူးတလည္စီစဥ္ခ်က္ျပဳတ္အပ္ေသာ ဆြမ္းကို အာရုံျပဳရေသာ ေစတနာကား လြန္စြာထက္သန္၏။ အလွဴခံ ပုဂၢိဳလ္အတြက္လည္း ေတာ္စြာေလ်ာ္စြာ အလွဴခံကို လွဴရေသာအခါ ေစတနာသည္ သိပ္မထက္သန္လွ။ အလြန္မြန္ျမတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ကို လွဴရေသာအခါ ေစတနာသည္ လြန္စြာထက္သန္၏။ ဤသို႔လွ်င္ လွဴဖြယ္၀တၳဳႏွင့္ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္တုိ႔ကလည္း ေစတနာကို ထက္သန္ေအာင္ မြန္ျမတ္ေအာင္ ကူညီႏုိင္ၾကသည္ဟု မွတ္ပါ။
နည္းနည္းအလွဴႏွင့္ မ်ားမ်ားအလွဴ

ပစၥည္းနည္းနည္းကို လွဴဖုိ႔ရန္ႏွင့္ ပစၥည္းမ်ားမ်ားကို (ၾကီးၾကီးက်ယ္က်ယ္) လွဴဖုိ႔ရန္ အားထုတ္ရာ၌လည္း အားထုတ္မူ လံု႕လခ်င္း မတူၾကေခ်။ နည္းနည္းလွဴဖုိ႔ရန္ အားထုတ္ရာ၌ တစ္ခဏႏွင့္ ကိစၥျပီး၏။ မ်ားမ်ားလွဴဖုိ႔ အားထုတ္ရာ၌ကား အလွဴ၀တၳဳမ်ားျပား ၾကီးက်ယ္သေလာက္ အခ်ိန္ၾကာ၏။ လွဴဖုိ႔ရန္ ပစၥည္းကို ရွာေဖြစုေဆာင္းခိုက္မွာလည္း (မလွဴမီ ေရွးအဖို႔၌ ဗုဗၺေစတနာေတြ) အေတာ္မ်ားစြာ ျဖစ္ေနျပီ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ နည္းနည္းအလွဴႏွင့္ မ်ားမ်ားအလွဴ ၂-မ်ိဳး၌ ပုဗၺေစတနာခ်င္း ယွဥ္ျပိဳင္ၾကည့္လွ်င္ မ်ားမ်ားအလွဴက သာလြန္ေၾကာင္းသိသာေပ၏။ ေပးလွဴေနတုန္းအခါမွာလည္း အမ်ားၾကီး လွဴေနရသူမွာ အာရုံက ၾကီးက်ယ္ခမ္းနားသေလာက္ ေစတနာလည္း ခမ္းနားၾကီးက်ယ္ႏုိင္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ လွဴေနတနု္း မုဥၥေစတနာ အခုိက္မွာလည္း အၾကီးအက်ယ္ အမ်ားအျပား သားသားနားနား အလွဴ၌သာ ေစတနာထက္သန္ပံု သာလြန္ဖြယ္ရွိေပသည္။ လွဴဒါန္းျပီးေနာက္ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ အပရေစတနာ ျဖစ္ဖုိ႔ရန္လည္း ၾကီးက်ယ္ခမ္းနားေသာ မိမိအလွဴၾကီးကို ျပန္၍မွန္းလုိက္လွ်င္ အင္မတန္ ၀မ္းေျမာက္ၾကေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အပရေစတနာ အခုိက္မွာလည္း ၾကီးက်ယ္ေသာ အလွဴကို အာရုံျပဳရေသာ စိတ္ေစတနာကသာ၍ ထက္သန္တတ္ေလသည္။ ဤကား အမ်ားျဖစ္ရုိးတည္း။
ၾကီးက်ယ္သေလာက္ ၀မ္းမေျမာက္မူ ေစတနာသာပဓာန

တခ်ိဳ႕မွာကား လွဴရတာမ်ားလွ၍ အၾကီးအက်ယ္ လွဴဒါန္းရပါေသာ္လည္း သိပ္ၾကီး၀မ္းမေျမာက္လွ၊ ေစတနာလည္း သိပ္ၾကီး မထက္လွ။ အမွတ္တမဲ့ပင္ လွဴလုိက္ၾက၏။ ထုိသူတုိ႔အတြက္မွာ လွဴဖြယ္၀တၳဳက မ်ားျပားေစကာမူ ေစတနာထက္သန္ဖြံ႕ျဖိဳးမည္ဟု မဆုိႏုိင္။ ဒု႒ဂါမဏိ အဘယမင္းသည္ စုေတခါနီး၌ မဟာေစတီေတာ္ၾကီးကို တည္ရေသာ ဒါနမူထက္ စစ္ရူံးစဥ္က ေတာထဲ၌ ဆြမ္းတစ္ထပ္စာလွဴခဲ့ဖူးေသာ ကုသိုလ္ကို သာ၍ ၀မ္းေျမာက္ရကား ထုိဆြမ္းကုသိုလ္ေၾကာင့္ပင္ တုသိတာ နတ္ျပည္သို႔ ေရာက္ရေလသည္။ အခ်ဳပ္မွာ အလွဴ၀တၳဳထက္ ေစတနာထက္သန္မူကသာ၍ အေရးၾကီးေၾကာင္း သတိျပဳၾကပါကုန္။

No comments:

Post a Comment

Gold price estimated