မိမိရေသာ ကုသိုလ္အဖုိ႔ကို သူတစ္ပါးတုိ႔အား အမွ်ေပးေ၀ျခင္းကို “ပတၱိဒါန”ဟုေခၚ၏။ (ပတၱိ = မိမိ၌ရအပ္ေသာ အဖုိ႔ကို + ဒါန = သူတစ္ပါးအား ေပးေ၀ျခင္း) ဒါနျပဳရာ၌ ထိုဒါနအတြက္ အလွဴ႕ရွင္မွာ ရသင့္ရထုိက္ေသာ ကုသိုလ္မ်ားကို ရေလသည္။ ထုိမိမိရရွိေသာ ကုသိုလ္အဖုိ႔ကို မိမိရသလုိ ညီတူ ညီမွ် သူတစ္ပါးလည္း ရေစလုိေသာဆႏၵသည္ အလြန္ျဖဴစင္ျမင့္ျမတ္ေသာ စိတ္ထားေပတည္း။
ထုိဆႏၵမ်ိဳးျဖင့္ “အကြ်ႏု္ပ္ျပဳေသာ ကုသိုလ္အဖုိ႔ကို ၾကားၾကားသမွ် သတၱ၀ါအေပါင္းအား အမွ်ေပးေ၀ပါ၏။ အကြ်ႏု္ပ္ႏွင့္အတူ ကုသိုလ္အဖုိ႔ကို ရၾကပါေစ”ဟု အမွ်ေပးေပျခင္း (အညီအမွ်ရေအာင္ ေ၀ျခင္း) ကိုသာ “ပတၱိဒါနကုသိုလ္”ဟု မွတ္ပါ။
သတိျပဳရန္
ထုိကဲ့သို႔ သူတစ္ပါးတုိ႔အား မိမိက့ဲသို႔ ကုသိုလ္ရေစလိုေသာ စိတ္မရွိေသာ “သူမ်ားေယာင္လုိ႔ေယာင္၊ အမယ္ေတာင္မွန္း ေျမာက္မွန္းမသိ” ဟူသကဲ့သို႔ သူမ်ား အမွ်ေ၀ရိုး ရွိ၍သာ မိမိႏူတ္က “အမွ်ယူေတာ္မူၾကပါ”ဟု ဆိုေသာ္လည္း ပတၱိဒါန ကုသိုလ္စစ္ျဖစ္ဖုိ႔ရန္ ခဲယဥ္းေလသည္။
ေရွးတုန္းက နာမည္ၾကီးေသာ အလွဴ႕ဒကာတစ္ေယာက္မွာ ေၾကြးယူ၍ အလွဴအၾကီးအက်ယ္ေပး၏။ သူထင္ သေလာက္ ေငြကူမလာေသာေၾကာင့္ ညေန ေရစက္ခ်ရင္း (ဘုန္းၾကီးက ေရစက္ခ်ေပးေနစဥ္) မိမိ၏ စိတ္ကူးႏွင့္ အေၾကြးစာရင္း ရွင္းေန၏။ ထုိအခါ အေၾကြးမ်ားစြာ က်န္ရွိေတာ့မည့္ အေၾကာင္းကို သိရ၍ ေရစက္ခ်လည္းဆံုး စိတ္ကလည္း မၾကည္မသာရွိေနတုန္းမွာ အနီးအပါးမွ လူၾကီးမ်ားက “အမွ်ေ၀လုိက္ အမွ်ေ၀လုိက္”ဟု တုိက္တြန္းမွ ျဗဳန္းခနဲသတိရသျဖင့္ “အမွ်ဗ်ိဳ႕”ဟု ဆုိရမည့္ အစား “ေသာက္က်ိဳးနည္းပါျပီဗ်ိဳ႕”ဟု ဆုိမွားေလသတဲ့။
အမွ်ေ၀ေသာ္လည္း အက်ိဳးမနည္း
မိမိရေသာ ကုသိုလ္အဖုိ႔ကို သူတစ္ပါးအား အမွ်ေ၀ေသာအခါ “မိမိမွာ ကုသိုလ္အရ နည္းမသြားေပဘူးလား”ဟု စဥ္းစားဖြယ္ရွိ၏။ ကုသိုလ္ဆုိသည္မွာ စိတ္ေစတနာသာ လိုရင္းျဖစ္၏။ မိမိပထမျပဳေသာ ဒါန ကုသိုလ္အတြက္ စိတ္ေစတနာေကာင္း ျဖစ္ျပီးေလျပီ။ မိမိမွာ ဒါနကုသိုလ္ ျဖစ္သလုိ သူတစ္ပါးအားလည္း ျဖစ္ေစလုိေသာအခါ “ေရႊေပၚျမတင္”သကဲ့သို႔ မူလဒါန ကုသိုလ္အေပၚတြင္ ပတၱိဒါန ကုသိုလ္ထပ္၍ တင္ရာေရာက္သြားေလ၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္ အမွ်ေ၀သည့္အတြက္ ကုသိုလ္အရနည္းမသြားသည့္အျပင္ ပို၍ပင္ ကုသိုလ္ရပါေသးသည္။ မီးျခစ္အကုန္ခံ၍ ပထမ ဆီမီးထြန္းျပီးေနာက္ ထုိဆီမီးမွ အဆင့္ဆင့္မီးကူးေပးရာ၌ မူလမီးမွာ အေရာင္မမွိန္သည့္အျပင္ ေနာက္မီးေတြ၏ အကူအညီေၾကာင့္ သာ၍ အားရွိသကဲ့သို႔တည္း။ (သီလကုသိုလ္၊ ဘာ၀နာကုသိုလ္ စသည္မ်ားလည္း အမွ်ေ၀လွ်င္ ပတၱိဒါန ကုသိုလ္ျဖစ္ၾကသည္သာ)။
No comments:
Post a Comment