ပ႒ာန္းျမတ္ေဒသနာေတာ္ အပိုင္း (၁၂)
Dr နႏၵမာလာဘိ၀ံသ
အာဟာရပစၥယေယာ
အာဟာရပစၥေယာဆိုတာ ရုပ္နာမ္ ၂ ရပ္ကို တည္တံ့ေအာင္ ေထာက္ပံ့ေပးႏိုင္တဲ့ စြမ္းရည္သတၱိလို႕ ဒီလိုအဓိပၸာယ္ရိွတယ္၊ မ်ားေသာအားျဖင့္ အာဟာရဆိုရင္ စားေသာက္စရာလိုု႕ အသိမ်ားၾကတယ္၊ စားစရာအာဟာရမွ်ကိုသာ ဒီေနရာမွာ အာဟာရပစၥည္းလို႕ ေခၚတာ မဟုတ္ဘူး၊ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ အက်ဳိးတရားေတြကို စြမ္းေဆာင္မႈေပးေနတဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြကိုလည္း အာဟာရ။
စြမ္းေဆာင္တယ္ဆိုတဲ့ေနရာမွာ သာမန္ထက္ ထူးကဲၿပီး စြမ္းေဆာင္တာ၊ ဒါေၾကာင့္မို႕ အာဟာရပစၥည္းနဲ႕ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုတဲ့အခါမွာ သက္ဆိုင္ရာ အက်ဳိးတရားမ်ားကို လြန္စြာစြမ္းေဆာင္ႏိုင္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလို႕၊ သက္ဆိုင္ရာအက်ဳိးတရားမ်ားကိ
ု လြန္စြာ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္တဲ့ အေၾကာင္းတရားသည္ အာဟာရပစၥည္းလို႕ ဒီလိုမွတ္ရမယ္။
အေၾကာင္းတရား သာမညကို ေျပာတာမဟုတ္ဘူး၊ လြန္ကဲစြာစြမ္းေဆာင္ႏိုင္တဲ့ စြမ္းရည္သတၱိရိွတဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြလို႕ ေျပာတာ။
အ႒ကထာမ်ားမွာေတာ့ ရူပါရူပါနံ ဥပတၳမ ၻကေ႒န ဥပကာရေကာ - ရူပါရူပါနံ ရုပ္နာမ္ ၂ ပါးတို႕ကို၊ ဥပတၳမ ၻကေ႒န - အေထာက္အပံ့ေပးတဲ့ အေနအားျဖင့္၊ ဥပကာရေကာ - ေက်းဇူးျပဳတဲ့တရားလို႕ဆိုတယ္။ ေထာက္ပံ့တယ္ဆိုတာ အက်ဳိးတရား အခိုင္အမာ ရပ္တည္မႈရိွေနေအာင္ ေထာက္ပံ့တာ၊ ေလာကမွာ လူေတြလည္း ေျပာၾကတယ္ေလ၊ လိုအပ္ေနတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြြကို ေထာက္ပ့့ံတယ္ ကူညီတယ္။
“ေထာက္” တယ္ဆိုတာ ဆိုပါစို႕ - သစ္ပင္ႀကီးတစ္ပင္ လဲေတာ့မယ္ဆိုရင္ မလဲရေအာင္ ေထာက္ေပးထားတယ္၊ ေထာက္ထားသည့္အတြက္ သစ္ပင္ႀကီးဟာ လဲမသြားႏိုင္ဘူး၊ ၿပိဳလဲေတာ့မယ္အရာကို ေထာက္ထားလို႕ရိွရင္ မလဲႏိုင္ေတာ့ဘူး။
“ပံ့” တယ္ဆိုတာ ပံ့ပိုးကူညီတာ၊ လိုအပ္တဲ့အကူအညီေတြ ေပးထားသျဖင့္ ဆက္လက္တည္တံ့တယ္၊ လဲၿပိဳသြားမယ့္ သစ္ပင္ႀကီး ၿပိဳမသြားေအာင္ “ေထာက္” ထားတာ၊ လိုအပ္ခ်က္ေတြေၾကာင့္ အေျခအေနယိုယြင္းသြားတာ မရိွရေအာင္ “ပံ့ပိုး” ကူညီထားတာ၊ ဒီလိုဆိုလိုတယ္။
ဒါေၾကာင့္ အာဟာရပစၥည္းကေထာက္ပံ့တယ္၊ ကူညီတယ္၊ အေထာက္အပံ့ေပးတယ္၊ ဥပတၳမ ၻက အခိုင္အမာ ေထာက္ခံထားတယ္၊ ေထာက္ပံ့ထားတဲ့ အေၾကာင္းတရားလို႕ ဒီလိုေျပာလိုုတာ။
ရုပ္အာဟာရ
အာဟာရပစၥည္းကို ရုပ္အာဟာရနဲ႕ နာမ္အာဟာရလို႕ ၂ မ်ဳိး ခြဲတယ္၊ ရုပ္အာဟာရဆိုတာကေတာ့ အမ်ားသိေနၾကတဲ့ အစားအစာမွာ ရိွေနတဲ့ ၾသဇာဓာတ္ကို ရုပ္အာဟာရလို႕ ေခၚတယ္၊ ရုပ္ဟာ အနည္းဆံုး ၈ ခု တြဲထားတယ္၊ ၈ ခုကို တစ္ခုအေနနဲ႕ ဖြဲ႕စည္းထားတယ္၊ မဟာဘုတ္ ၄ ပါးရယ္၊ မ်က္စိကျမင္ရတဲ့ အဆင္းရုပ္ရယ္၊ ႏွာေခါင္းနဲ႕ ရွဴလို႕ရတဲ့ အနံ႕ရုပ္ရယ္၊ လွ်ာနဲ႕ လ်က္လို႕ရတဲ့ အရသာရုပ္ရယ္၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ၾသဇာလို႕ေခၚတဲ့ ရုပ္ေတြထဲမွာ စိမ့္၀င္ပ်ံ႕ႏွံၿပီးေတာ့ တည္ေနတဲ့ စြမ္းရည္သတၱိရိွတဲ့ ရုပ္တစ္မ်ဳိးရယ္လို႕ - အားလံုးေပါင္းလိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့ ရုပ္ ၈ ခု၊ အဲဒီ ရုပ္ ၈ ခုဟာ တစ္ခုစီ ခြဲျခားလို႕ မရတဲ့ရုပ္မ်ဳိးလို႕ ေျပာတာ။
အဲဒီရုပ္ ၈ ခုဟာ ဘယ္ေနရာမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ထာ၀ရတြဲေနတဲ့ ရုပ္ ၈ ခု၊ အကယ္၍ ခြဲလိုက္ၿပီဆိုလို႕ရိွရင္ ရုပ္လို႕ေခၚစရာ မရိွေတာ့ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္မို႕ အဲဒီ ရုပ္ေတြကို “အ၀ိနိေဗၻာဂရုပ္” တဲ့၊ ၀ိနိ ဆိုတာ တစ္ခုစီတစ္ခုစီ သီးသီးျခားျခား၊ ေဘာဂ - ခြဲျခားပစ္လိုက္တာ၊ တစ္ခုစီ တစ္ခုစီ ခြဲျခားလို႕ရရင္ ၀ိနိေဗၻာဂ၊ ခြဲျခားလို႕ မရဘူးဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္က်ေတာ့ “အ၀ိနိေဗၻာဂ” လို႕ ဒီလိုေျပာတာ၊ အဂၤလိပ္လိုျပန္တဲ့အခါ Indivisible လို႕ ျပန္တယ္၊ ခြဲလို႕စိတ္လို႕မရတဲ့ ရုပ္မ်ဳိးလို႕ေျပာတာ။
ၾသဇာရုုပ္ဆိုတာ
အဲဒီရုပ္ ၈ခု ထဲမွာ အျမဲတမ္းပါ၀င္ေနတဲ့ ၾသဇာရုပ္ဆိုတာ ရိွတယ္၊ ဘယ္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ပါတယ္၊ ၾသဇာရဲ႕ အဓိပၸာယ္က “အတၱေနာ ဥဒယာ နႏၱရံ ဇေနတီတိ ၾသဇာ” ၊ အတၱေနာ ဥဒယာ နႏၱရံ - မိမိျဖစ္ေပၚလာၿပီးတဲ့ေနာက္ အျခားမဲ့မွာ၊ ဇေနတိ - အျခားရုပ္တစ္မ်ဳိးကို ထုတ္လုပ္တတ္တယ္၊ အက်ဳိးတစ္မ်ဳိးကို ထုတ္လုပ္ေပးတတ္တယ္၊ ၾသဇာရဲ႕အဓိပၸာယ္က “ၾသ” ဆိုတာ ကိုယ္ျဖစ္လာၿပီးတဲ့ေနာက္၊ “ဇ” ဆိုတာ ျဖစ္ေစတာ၊ သူေပၚလာရင္ တစ္ခုခုကိုျဖစ္ေစမွာပဲလို႕ ဒီလိုေျပာတာ၊ အဲဒီ ၾသဇာဆိုတဲ့ရုပ္ဟာ ေနရာတကာမွာ ရိွတယ္။
ၾသဇာရဲ႕အဓိပၸာယ္က ေကာင္းက်ဳိးျဖစ္ေစ ဆိုးက်ဳိးျဖစ္ေစ ရုပ္သစ္တစ္မ်ဳိးကို ျဖစ္ပြားေစတာ၊ ဒါ ၾသဇာဓာတ္လို႕ ေခၚတယ္၊ သူ႕ခ်ည္းေတာ့ ျဖစ္ပြားေစတာ မဟုတ္ဘူး၊ အျခားတစ္ခုခုနဲ႕ ေပါင္းစပ္လိုက္ၿပီဆိုလို႕ရိွရင္ ျဖစ္ပြားေစတယ္။
ဒီေနရာမွာ ပ႒ာန္းပါဠိေတာ္က ဒီၾသဇာဆိုတဲ့ရုပ္ကိုၾကည့္ၿပ
ီး အာဟာရပစၥေယာလို႕ တစ္ခုအေနနဲ႕ ေဟာတာ၊ အဲဒီ ရုပ္အာဟာရနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ပ႒ာန္းပါဠိေတာ္ ေဟာပံုက -
“ကဗဠီကာေရာ အာဟာေရာ ဣမႆ ကာယႆ အာဟာရပစၥေယန ပစၥေယာ” - လို႕ ျမတ္စြာဘုရားက ဒီလို ေဟာတယ္၊ ဒီေနရာမွာ ကဗဠီကာေရာဆိုတဲ့ စကားလံုးထည့္ထားတာကို ၾကည့္၊ ကဗဠ ဆိုတာ လူေတြက အစာစားေတာ့မယ္ ဆိုလို႕ရိွရင္ ပါးစပ္နဲ႕တန္ရံု အတံုးအခဲေလးေတြ လုပ္ေလ့ရိွတယ္၊ ပါးစပ္နဲ႕ တန္ရံု အတံုးအခဲေလးေတြက ကဗဠ၊ ထမင္းလုပ္ဆိုတာ လက္နဲ႕စားတာကို ဦးတည္ေျပာတယ္၊ ဘာလို႕တုန္းဆို ေရွးေဟာင္အိႏၵိယႏိုင္ငံမွာ ထမင္းစားရင္ လက္နဲ႕စားၾကတာမို႕လား၊ လက္နဲ႕စားတဲ့အခါ ထမင္းအားလံုးစုၿပီး အလုပ္အလုပ္ေလးေတြ လုပ္ၾကတယ္၊ ဇြန္းနဲ႕စားရင္လည္း ထမင္းလုပ္ပဲ၊ ဇြန္းထဲမွာပါတဲ့ အတိုင္းအတာေလး တစ္ခုက ဒါ အလုပ္လုပ္တာ၊ အတံုးအခဲေလးလုပ္တယ္လို႕ ေျပာတာ၊ အရည္ေသာက္ရင္ေတာ့ အရည္ေပါ့။
( ဒီေနရာမွာ ဆရာေတာ္က တူနဲ႕စားတာ၊ ဆင္ေတြ၊ ႏြားေတြရဲ႕စားပံု ဒါေတြကိုလဲ ကဗဠ ပဲလို႕ ထည့္သြင္းေဟာၾကားထားပါတယ္။ TNO )
ဆိုလိုတာက အာဟာရသည္ သူ႕ဖာသူေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ဆိုပါစို႕ - ဟင္းရြက္ကေလးတစ္ရြက္ သစ္ပင္ေပၚမွာပဲျဖစ္ေစ၊ ဟင္းပန္းကန္ထဲမွာျဖစ္ေစ သူ႕ဖာသူေနေနတယ္္၊ ပါးစပ္ထဲ မေရာက္ေသးဘူးဆိုရင္ အက်ဳိးတစ္ခုကို ျဖစ္ေစႏိုင္ပါ့မလား၊ မျဖစ္ေစဘူး၊ အစာအာဟာရသည္ သူ႕ဖာသူေနေနလို႕ရိွရင္ အက်ဳိးတစ္ခုကို မထုတ္လုပ္ေသးဘူးတဲ့၊ လူေတြက ပါးစပ္ထဲထည့္ၿပီ ဆိုတဲ့အခါက်မွ သက္ဆိိုင္ရာ အက်ဳိးတစ္ခု ျဖစ္ေစတယ္၊ လွ်ာေပၚေရာက္တာနဲ႕ တစ္ၿပိဳင္နက္ သူက အာဟာရသတၱိက လာေတာ့မယ္၊ လွ်ာနဲ႕ေတြ႕ၿပီဆိုရင္ အာဟာရသတၱိကလာတယ္၊ ဘယ္ဟာပဲျဖစ္ျဖစ္ လွ်ာနဲ႕ထိလိုက္ၿပီဆိုရင္ေတာ့ သူ႕ရဲ႕စြမ္းရည္သတၱိေတြ ျပလာတယ္။
ဒီေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက အာဟာေရာလို႕တင္ မေဟာဘဲနဲ႕ ကဗဠီကာေရာလို႕ ေဟာတာက ဘာအတြက္တုန္းဆိုေတာ့ ဗဟိဒၶ ျပင္ပမွာရိွတဲ့ အစာအာဟာရသည္ အာဟာရသတၱိနဲ႕ ေက်းဇူးမျပဳဘူး။ ကဗဠီကာရ ျဖစ္လာၿပီးေတာ့ ပါးစပ္ထဲထည့္ၿပီး ၀ါးၿပီးစားၿပီ ဆိုေတာ့မွ ဒီအထဲမွာပါတဲ့ ၾသဇာဓာတ္သည္ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕အက်ဳိးကို သက္ေရာက္လို႕ အာဟာရပစၥည္းတပ္တယ္လို႕ ေျပာတာေနာ္၊ ဒီအဓိပၸာယ္ရိွေအာင္လို႕ ျမတ္စြာဘုရားက ကာဗဠီကာေရာလို႕ ေဟာတာ။
အာဟာရဆိုတာ စတုသမု႒ာနိက၊ ကံေၾကာင့္ျဖစ္တာ၊ စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္တာ၊ ဥတုေၾကာင့္ျဖစ္တာ၊ အာဟာရေၾကာင့္ျဖစ္လာတာ၊ စားသံုးလိုက္ရတဲ့ ၾသဇာဓာတ္သည္ ေဟာဒီရုပ္ခႏၶာႀကီးအား - ရုပ္ခႏၶာလို႕ဆိုတာ ဣမႆ ကာယႆ အေၾကာင္း ၄ ပါးေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ ရုပ္ခႏၶာႀကီး၊ ကံေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ရုပ္ခႏၶာ၊ စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ရုပ္ခႏၶာ၊ ဥတုေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ရုပ္ခႏၶာ၊ အာဟာရေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ရုပ္ ခႏၶာ၊ ကံ စိတ္ ဥတု အာဟာရ လို႕ဆိုတဲ့ အေၾကာင္း ၄ ပါးေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ ရုပ္ခႏၶာႀကီးကို ေဟာဒီ ၾသဇာဆိုတဲ့ ရုပ္တရားက ေထာက္ပံ့ေပးထားပါတယ္လို႕ ဒီလိုေျပာတာ။
ရုပ္အာဟာရပစၥည္းက ၾသဇာရုပ္ပဲ ျဖစ္တယ္၊ ၾသဇာရုပ္သည္ အာဟာရပစၥည္း၊ အာဟာရေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ရုပ္နဲ႕ ကံ စိတ္ ဥတု ေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ရုပ္ေတြက ပစၥယုပၸန္၊ အာဟာရေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ရုပ္ေတြကို တိုက္ရိုက္ေက်းဇူးျပဳၿပီး က်န္တဲ့ရုပ္ေတြကို အေထာက္အကူျပဳတယ္၊ ကံေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ရုပ္ကိုလည္း ကူညီတယ္၊ ေထာက္ပံ့တယ္၊ စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ရုပ္ကိုလည္း ကူညီေထာက္ပံ့တယ္၊ ဥတုေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ရုပ္ကိုလည္း ကူညီေထာက္ပံ့တယ္၊ ေနာက္ပိုင္းမွာ ေထာက္ပံ့မႈေတြ ယိုယြင္းက်ဆင္းလာတဲ့ အခါက်ေတာ့ ၾသဇရုပ္က ခႏၶာကိုယ္ႀကီးကို မေထာက္ပံ့ႏိုင္ေတာ့ဘူးဆို ဘယ္သြားတုန္း၊ မေထာက္ပံ့ဘူးဆို မရဏေရာက္သြားတာပဲ၊ သူ ေထာက္ပ့ံေနတုန္းသာ ရွင္သန္ေနမွာ။
သူကလည္း ေထာက္ပံ့ေနရင္းကေနၿပီး တျဖည္းျဖည္းေတာ့ က်ဆင္းလာတာ၊ အရိွန္ဆိုတာ တျဖည္းျဖည္းကုန္လာတာပဲ၊ ဘယ္အရာပဲျဖစ္ျဖစ္ အရိွန္ဟာရိွတယ္၊ အဲဒီအရိွန္သည္ က်ဆင္းလာတဲ့အခါ သူ႕ရဲ႕အက်ဳိးဆက္ေတြကလည္း ေမွးမွိန္လာတာေပါ့၊ ေထာက္ပံ့မႈအားနည္းလာၿပီဆိုရင္ အျပည့္အ၀ မရသည့္ အတြက္ေၾကာင့္ ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ ၿပိဳလဲသြားတာပဲ၊ ေထာက္ပံ့တယ္ဆိုတာ ၿပိဳလဲမသြားေအာင္ ရပ္တည္ႏို္ငေအာင္ ေထာက္ပံ့ေနတာ၊ အဲဒါကို အာဟာရပစၥေယာလို႕ ေဟာတာ။
ဒီအာဟာရပစၥေယာသည္ သူရိွတဲ့အခိုက္သာ ေထာက္ပံ့တာျဖစ္လို႕ အတၳိ၊ သူနဲ႕ မကင္းကြာမီအခ်ိန္မွာ ေထာက္ပံ့တာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အ၀ိဂတ သတၱိ ၃ မ်ဳိးနဲ႕ ၾသဇာရုပ္ဟာ က်န္တဲ့ခႏၶာႀကီးကို ေထာက္ပံ့ေပးထားတယ္၊ အာဟာရသတၱိဆိုတာ သတၱိတစ္ခု၊ အာဟာရသတၱိဆိုတာ ေထာက္ပံ့ထားတဲ့သတၱိကို ေျပာတာ၊ အတၳိဆိုတာ ရိွေနတုန္းအက်ဳိးျပဳတာကိုေျပာတာ၊ အ၀ိဂတဆိုတာ လံုး၀ကင္းေပ်ာက္ မသြားခင္ အက်ဳိးျပဳတာကိုေျပာတာ။
ဒါေၾကာင့္မို႕ ၾသဇာရုပ္သည္ က်န္တဲ့ရုပ္ခႏၶာကိုယ္အား အာဟာရသတၱိထူးနဲ႕ ေက်းဇူးျပဳရံုမွ်မက အတၳိ - ရိွေနတုန္း ေက်းဇူးးျပဳလိုက္တယ္၊ အ၀ိဂတ - မိမိမေပ်ာက္ကင္းအခ်ိန္မွာ ေက်းဇူးျပဳထားတယ္၊ သတၱိ ၃ မ်ဳိးနဲ႕ ေက်းဇူးျပဳေနတယ္၊ ရုပ္အာဟာရဆိုတာ သီးသန္႕ပဲ၊ ဒီလိုဟာမ်ဳဳိး တျခားမွာ မရိွဘူး၊ ၾသဇာရုပ္က ရုပ္ခႏၶာကိုယ္ကို ေထာက္ပံ့တယ္ဆိုတာ တျခားမွာ မရိွဘူး။
**** အာဟာရ၊ အတၳိ၊ အ၀ိဂတ ဒီ ၃ခုနဲ႕ပဲ ဆိုင္တယ္၊ က်န္တာေတြနဲ႕ မဆိုင္ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္မို႕ သီးသန္႕မ်ဳိးကြဲပစၥည္း တစ္ခု၊ ၂၄ ပစၥည္းထဲမွာ သီးသန္႕တြဲလို႕ ရတာ ဒီ ၃ ခုပဲ ရိွတယ္၊ ဒါက ရုပ္အာဟာရ။
နာမ္အာဟာရ
နာမ္အာဟာရဆိုတာ ရိွေသးတယ္ေနာ္၊ နာမ္အာဟာရဆိုတာ ဘာတုန္း၊ “ဖေႆာ ဒုတိေယာ၊ မေနာသေဥၥတနာ တတိယာ၊ ၀ိညာဏံ စတုတၳံ” ပါဠိမွာ ရိွတယ္၊ ကဗဠီကာရ အာဟာရက ပထမ၊ ဒုတိယက ဖႆ၊ တတိယက မေနာသေဥၥတနာ၊ ဒီေနရာမွာ မေနာဆိုတဲ့စကားလံုး ထည့္ေျပာထားတာ ေစတနာ ပါပဲ၊ **** မေနာသေဥၥတနာ စိတ္ထဲမွာရိွတဲ့ စြမ္းအားျပည့္တဲ့ေစတနာ၊ ဖႆရယ္၊ ေစတနာရယ္၊ ၀ိညာဏ္ရယ္ေပါ့။
**** အဲဒီ ၃ မ်ဳိးဟာ က်န္တဲ့နာမ္တရားေတြရဲ႕ စြမ္းေဆာင္မႈထက္ သူတို႕က လြန္ကဲတဲ့စြမ္းေဆာင္မႈ ရိွတယ္္တဲ့၊ ဒါေၾကာင့္ အာဟာရလို႕ ေခၚတယ္၊ ဒီေနရာမွာ စြမ္းေဆာင္တယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ကို ယူရမယ္၊ စားရတယ္ဆိုတဲ့ အာဟာရမ်ဳိးနဲ႕ မဆိုင္ဘူးေနာ္၊ အာဟာရဆိုတာကိုက စြမ္းေဆာင္မႈဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ကို ေျပာတာ၊ လြန္လြန္ကဲကဲ အက်ဳိးတရားကို စြမ္းေဆာင္ထားႏိုင္တဲ့တရား။
**** ေနာက္တစ္ခုက အာဟာရဆိုတာ အေၾကာင္းတရားကို ေျပာတာ၊ စားတဲ့ အစာတစ္မ်ဳိးတည္းကိုသာ အာဟာရေခၚတာ မဟုတ္ဘူး၊ အေၾကာင္းတရား မွန္သမွ် ဘာေၾကာင့္ အာဟာရလို႕ ေခၚတုန္းဆိုေတာ့ “အာ” ဆိုတာ လြန္လြြန္ကဲကဲ၊ “ဟာရ” ဆိုတာ ေဆာင္ထားတာ၊ အက်ဳိးတရားေတြ ၿပိဳလဲမသြားေအာင္ လြန္လြန္ကဲကဲ ေဆာင္ထားတဲ့အရာ၊ ေဆာင္ထားတယ္ဆိုတာ ထိန္းထားတာ၊ အဲဒါေၾကာင့္ အေၾကာင္းတရားကိုလည္း အာဟာရေခၚတယ္။
( ဒီမွာလည္း အာဟာရနဲ႕ပတ္သက္လိုက ငရဲနဲ႕ျဗဟၼာ အေၾကာင္းကို ခ်ဳံ႕လိုက္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ TNO )
ေစတနာ အာဟာရ
**** ေနာက္တစ္ခါ မေနာသေဥၥတနာဟာရ၊ ေစတနာဆိုတာ ကံပဲေပါ့၊ အဲဒီ ကံတရားက ဘာကို အက်ဳိးျပဳေနတာလဲ၊ ဘာကို စြမ္းေဆာင္ေနတာလဲလို႕ဆိုလို႕ရိွရင္ ေစတနာသည္ ပဋိသေႏၶကို မျဖစ္ေစဘူးလား၊ ေစတနာဟာ ကံ၊ ထိုကံသည္ ဘ၀ပဋိသေႏၶကို ျဖစ္ေစတယ္၊ ဒါက အထူးအဆန္း မဟုတ္ဘူး၊ ပဋိစၥသမုပၸာဒ္နဲ႕ ေျပာမယ္ဆိုရင္ “သခၤါရပစၥယာ ၀ိညာဏံ” ပဲ၊ သခၤါရဆိုတာ ကံ၊ ၀ိညာဏဆိုတာ ပဋိသေႏၶစိတ္္၊ မေနာသေဥၥတနာဟာရဆိုတာ ေစတနာကို ေျပာတာတဲ့၊ ေစတနာသည္ ပဋိသေႏၶကို ေဆာင္စြမ္းႏိုင္သည့္ သတၱိရိွလို႕ သူ႕ကိုလည္း အာဟာရလို႕ ေခၚတယ္၊ လြန္လြန္ကဲကဲျဖစ္ေစႏိုင္လို႕ အာဟာရလို႕ ေခၚတယ္၊ အဲဒီအာဟာရက ပဋိသေႏၶဆိုတဲ့ အက်ဳိးကို ေဆာင္တယ္။
အဲဒီေစတနာကို ပိုင္းပိုင္းျခားျခားသိၿပီဆိုလို႕ရိွရင္ တဏွာ ၃ မ်ဳိးကို ပိုင္းပိုင္းျခားျခား ဖယ္ရွားႏိုင္ပါတယ္တဲ့၊ တဏွာ ၃ မ်ဳိး ဆိုတာ ကာမတဏွာ ဘ၀တဏွာ ၀ိဘ၀တဏွာ၊ အဲဒီ တဏွာ ၃မ်ဳိးကို ပိုင္းပိုင္းျခားျခားသိသြားၿပီ ဖယ္ရွားပစ္ႏိုင္ၿပီဆိုလို႕ရိွရင္ တဏွာကုန္သြားရင္ လုပ္စရာရိွေသးလား၊ မရိွေတာ့ဘူး၊ နတၳိ ကိဥၥိဥတၱရိ ကရဏီယံ - ဘာမွ လုပ္စရာ မရိွေတာ့ဘူး၊ အဲဒီေစတနာဟာလည္း အာဟာရပစၥည္းပဲတဲ့ေနာ္။
၀ိညာဏ အာဟာရ
ေနာက္အာဟာရတစ္ခုက ဘာတုန္းဆိုေတာ့ “၀ိညာဏ” တဲ့၊ ***** ၀ိညာဏဆိုတာ ပဋိသေႏၶစိတ္ကို ေျပာတာ၊ ဒီေနရာမွာ အဲဒီပဋိ္သေႏၶစိတ္ကလည္းပဲ ဘာေတြြကို စြမ္းေဆာင္ေနတာတုန္းလို႕ဆိုရင္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကိုၾကည့္ - “၀ိညာဏပစၥယာ နာမရူပံ” ပဋိသေႏၶစိတ္ရိွလို႕ နာမ္ေတြ ရုပ္ေတြဟာ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာတာ၊ မ်ဳိးေစ့ေလးကေန အျမစ္တြယ္လာလို႕ အကိုင္းအခက္ေတြ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာတာ၊ အျမစ္ကေလး သက္ဆင္းလိုက္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ အကိုင္းအခက္ေတြ ထြက္လာတာ။
ထို႕အတူပဲ ပဋိသေႏၶစိတ္ ျဖစ္လာသည့္အတြက္ေၾကာင့္ နာမ္ေတြရုပ္ေတြ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာတယ္၊ ဒီလို နာမ္ေတြရုပ္ေတြကို စြမ္းစြမ္းတမံ ေဆာင္က်ဥ္းတတ္ေသာေၾကာင့္ အာဟာရလို႕ ေခၚတယ္။
****အခုေျပာခဲ့တဲ့ ဖႆရယ္ ေစတနာရယ္ ၀ိညာဏ္ရယ္ ဆိုတဲ့ ဒီ ၃ ခုကို နာမ္အာဟာရလို႕ ေခၚပါတယ္၊ အဲဒီ နာမ္အာဟာရေတြက ဖႆကလည္း ဖႆနဲ႕ယွဥ္တဲ့ စိတ္ေစတသိက္ေတြ၊ ေစတနာကလည္း ေစတနာနဲ႕ယွဥ္တဲ့ စိတ္ေစတသိက္ေတြ၊ ၀ိညာဏ္ကလည္း ၀ိညာဏ္နဲ႕ယွဥ္တဲ့ ေစတသိက္ေတြ၊ အဲဒါေတြကို အျပန္အလွန္ အေထာက္အကူ ျပဳေနၾကတယ္တဲ့၊ အျပန္အလွန္ စြမ္းေဆာင္ၿပီးေတာ့ အေထာက္အကူျပဳေနၾကတယ္၊ သတၱ၀ါေတြရဲ႕ သႏၱာန္မွာ ေက်းဇူးျပဳေနၾကတယ္။
**** ဒါေၾကာင့္မို႕ နာမ္အာဟာရအေနနဲ႕ ပစၥည္းက ဖႆ ေစတနာ ၀ိညာဏ၊ ပစၥယုပၸန္တရားက စိတ္ေစတသိက္ စိတၱဇရုပ္တဲ့၊ ဒီနာမ္အာဟာရေတြဟာ သတၱ၀ါေတြရဲ႕သႏၱာန္မွာ အက်ဳိးတရားေတြကို စြမ္းေဆာင္မႈျပဳေနတာ၊ ဖႆက သဟဇာတသတၱိနဲ႕ ေက်းဇူးျပဳမယ္၊ အညမညသတၱိနဲ႕ ေက်းဇူးျပဳမယ္၊ နိႆယသတၱိနဲ႕ ေက်းဇူးျပဳမယ္၊ သမၸယုတၱသတၱိနဲ႕ ေက်းဇူးျပဳမယ္၊ သူတို႕ရိွေနခုိက္ ေက်းဇူးျပဳလို႕ အတၳိတို႕ အ၀ိဂတတို႕နဲ႕ ေက်းဇူးူျပဳမယ္၊ ေစတနာက်ေတာ့ ကမၼသတၱိပါလာမယ္၊ ၀ိညာဏ္က်ေတာ့ အဓိပတိတို႕ ပါလာမယ္၊ ဣျႏၵိယတို႕ ပါလာမယ္၊ ဘာျဖစ္လို႕တုန္း၊ စိတ္က အဓိပတိထဲမွာ ပါတယ္ေနာ္၊ ဣျႏၵိယထဲမွာ ပါတယ္၊ ပါတာေလးေတြကို ထည့္ၿပီးေတာ့ မွတ္ၿပီး ပစၥယသတၱိေတြအမ်ားႀကီးနဲ႕ ေဟာဒီအာဟာရပစၥည္းက ေက်းဇူးျပဳပါတယ္တဲ့။
ျမတ္စြာဘုရားသခင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က “အရူပိေနာ အာဟာရာ သမၸယုတၱကာနံ ဓမၼာနံ တံ သမု႒ာနာနဥၥ ရူပါနံ အာဟာရပစၥေယန ပစၥေယာ” - နာမ္အာဟာရတရားေတြဟာလည္းပဲ ယွဥ္ဘက္တရားေတြကို ထိုယွဥ္ဘက္တရားေၾကာင့္ ျဖစ္လာတဲ့ စိတၱဇရုပ္ေတြ ပဋိသေႏၶအခိုက္မွာ ပဋိသေႏၶကမၼဇရုပ္ေတြကို ေဟာဒီ အာဟာရသတၱိနဲ႕ ေက်းဇူးျပဳပါတယ္လို႕ ပ႒ာန္းမွာ ဒီလို ေဟာတာျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ေလာကမွာ အာဟာရ ၄ မ်ဳိး၊ ကဗဠီကာရအာဟာရလို႕ ေခၚတဲ့ လူေတြေန႕စဥ္စားသံုးတဲ့ အစာအာဟာရထဲမွာပါတဲ့ ၾသဇာ၊ သ၀တၳဳက အာဟာရ မီွရာ၀တၳဳနဲ႕တကြျပလို႕ ကဗဠီကာရအာဟာရေနာ္၊ ထမင္းဆိုရင္ ထမင္းထဲမွာပါတဲ့ ၾသဇာဓာတ္၊ ဟင္းဆိုရင္ ဟင္းထဲမွာပါတဲ့ ၾသဇာဓာတ္၊ ဒီၾသဇာဓာတ္ေလးသည္ ထမင္းဟင္းဆိုတဲ့ အတံုးအခဲေပၚမွာ မူတည္ရိွေနတယ္၊ အဲဒီ အတံုးအခဲပါစားမွ အဆီၾသဇာဓာတ္လည္း ပါသြားတယ္၊ ဒါေၾကာင့္မို႕ ကဗဠီကာေရာ အာဟာေရာဆိုတဲ့ ေန႕စဥ္စားသံုးေနတဲ့ အစာအာဟာရထဲမွာပါတဲ့ ၾသဇာဓာတ္သည္ ခႏၶာကိုယ္ရုပ္ႀကီးအား ေထာက္ပံံံ႕ကူညီထားတယ္။
ဖႆ ေစတနာ ၀ိညာဏ္ လို႕ဆိုတဲ့ သဘာ၀တရားေတြဟာ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ ယွဥ္ဘက္တရားေတြကို ေထာက္ပံ႕ကူညီစြမ္းေဆာင္ၿပီးေတာ့ ေနၾကတယ္တဲ့။
အဲဒီလို ဘုန္းႀကီးတို႕ ေန႕စဥ္နဲ႕ဘ၀မွာ ဒီသဘာ၀တရားေတြဟာ ျဖစ္လာၿပီးေတာ့ ဒီလိုေထာက္ပံ႕ေနတာပါလား၊ အာဟာရသတၱိနဲ႕ ေက်းဇူးျပဳေနတာပါလားလို႕ ပ႒ာန္းတရားကို နာရင္ ၊ ပ႒ာန္းတရားကို ရြတ္ဖတ္ရင္း၊ ပ႒ာန္းတရားကို ႏွလံုးသြင္းရင္းနဲ႕ မိမိခႏၶာကိုယ္မွာရိွတဲ့ သဘာ၀တရားေတြရဲ႕ တစ္ခုနဲ႕တစ္ခု ဆက္သြယ္ၿပီး ေက်းဇူးျပဳေနပံုေတြကို သိရိွနားလည္ၾကၿပီး ေၾကာင္းက်ဳိးကို ဆင္ျခင္ႏိုင္တဲ့ အသိဉာဏ္ေတြ ရင့္သန္လို႕ မဂ္ ဖိုလ္ နိဗၺာန္ ဆိုတဲ့ တရားဓမၼကို ကိုယ္စီကိုယ္ငွ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ၾကပါေစကုန္သတည္း။
ဣဒံ ေမ ပုညံ အာသဝကၡယာ ဝဟံ ေဟာတု။
ဣဒံ ေမ ပုညံ နိဗၺာနႆ ပစၥေယာ ေဟာတု။
…_/|\_…_/|\_…_/|\_…
ဆရာေတာ္ Dr နႏၵမာလာဘိ၀ံသ၏ ပ႒ာန္းျမတ္ေဒသနာေတာ္ မွ ထုတ္ႏႈတ္ပူေဇာ္ပါသည္။ TNO
Credit to Ko Thein Naing Ohn
Dr နႏၵမာလာဘိ၀ံသ
အာဟာရပစၥယေယာ
အာဟာရပစၥေယာဆိုတာ ရုပ္နာမ္ ၂ ရပ္ကို တည္တံ့ေအာင္ ေထာက္ပံ့ေပးႏိုင္တဲ့ စြမ္းရည္သတၱိလို႕ ဒီလိုအဓိပၸာယ္ရိွတယ္၊ မ်ားေသာအားျဖင့္ အာဟာရဆိုရင္ စားေသာက္စရာလိုု႕ အသိမ်ားၾကတယ္၊ စားစရာအာဟာရမွ်ကိုသာ ဒီေနရာမွာ အာဟာရပစၥည္းလို႕ ေခၚတာ မဟုတ္ဘူး၊ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ အက်ဳိးတရားေတြကို စြမ္းေဆာင္မႈေပးေနတဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြကိုလည္း အာဟာရ။
စြမ္းေဆာင္တယ္ဆိုတဲ့ေနရာမွာ သာမန္ထက္ ထူးကဲၿပီး စြမ္းေဆာင္တာ၊ ဒါေၾကာင့္မို႕ အာဟာရပစၥည္းနဲ႕ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုတဲ့အခါမွာ သက္ဆိုင္ရာ အက်ဳိးတရားမ်ားကို လြန္စြာစြမ္းေဆာင္ႏိုင္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလို႕၊ သက္ဆိုင္ရာအက်ဳိးတရားမ်ားကိ
ု လြန္စြာ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္တဲ့ အေၾကာင္းတရားသည္ အာဟာရပစၥည္းလို႕ ဒီလိုမွတ္ရမယ္။
အေၾကာင္းတရား သာမညကို ေျပာတာမဟုတ္ဘူး၊ လြန္ကဲစြာစြမ္းေဆာင္ႏိုင္တဲ့ စြမ္းရည္သတၱိရိွတဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြလို႕ ေျပာတာ။
အ႒ကထာမ်ားမွာေတာ့ ရူပါရူပါနံ ဥပတၳမ ၻကေ႒န ဥပကာရေကာ - ရူပါရူပါနံ ရုပ္နာမ္ ၂ ပါးတို႕ကို၊ ဥပတၳမ ၻကေ႒န - အေထာက္အပံ့ေပးတဲ့ အေနအားျဖင့္၊ ဥပကာရေကာ - ေက်းဇူးျပဳတဲ့တရားလို႕ဆိုတယ္။ ေထာက္ပံ့တယ္ဆိုတာ အက်ဳိးတရား အခိုင္အမာ ရပ္တည္မႈရိွေနေအာင္ ေထာက္ပံ့တာ၊ ေလာကမွာ လူေတြလည္း ေျပာၾကတယ္ေလ၊ လိုအပ္ေနတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြြကို ေထာက္ပ့့ံတယ္ ကူညီတယ္။
“ေထာက္” တယ္ဆိုတာ ဆိုပါစို႕ - သစ္ပင္ႀကီးတစ္ပင္ လဲေတာ့မယ္ဆိုရင္ မလဲရေအာင္ ေထာက္ေပးထားတယ္၊ ေထာက္ထားသည့္အတြက္ သစ္ပင္ႀကီးဟာ လဲမသြားႏိုင္ဘူး၊ ၿပိဳလဲေတာ့မယ္အရာကို ေထာက္ထားလို႕ရိွရင္ မလဲႏိုင္ေတာ့ဘူး။
“ပံ့” တယ္ဆိုတာ ပံ့ပိုးကူညီတာ၊ လိုအပ္တဲ့အကူအညီေတြ ေပးထားသျဖင့္ ဆက္လက္တည္တံ့တယ္၊ လဲၿပိဳသြားမယ့္ သစ္ပင္ႀကီး ၿပိဳမသြားေအာင္ “ေထာက္” ထားတာ၊ လိုအပ္ခ်က္ေတြေၾကာင့္ အေျခအေနယိုယြင္းသြားတာ မရိွရေအာင္ “ပံ့ပိုး” ကူညီထားတာ၊ ဒီလိုဆိုလိုတယ္။
ဒါေၾကာင့္ အာဟာရပစၥည္းကေထာက္ပံ့တယ္၊ ကူညီတယ္၊ အေထာက္အပံ့ေပးတယ္၊ ဥပတၳမ ၻက အခိုင္အမာ ေထာက္ခံထားတယ္၊ ေထာက္ပံ့ထားတဲ့ အေၾကာင္းတရားလို႕ ဒီလိုေျပာလိုုတာ။
ရုပ္အာဟာရ
အာဟာရပစၥည္းကို ရုပ္အာဟာရနဲ႕ နာမ္အာဟာရလို႕ ၂ မ်ဳိး ခြဲတယ္၊ ရုပ္အာဟာရဆိုတာကေတာ့ အမ်ားသိေနၾကတဲ့ အစားအစာမွာ ရိွေနတဲ့ ၾသဇာဓာတ္ကို ရုပ္အာဟာရလို႕ ေခၚတယ္၊ ရုပ္ဟာ အနည္းဆံုး ၈ ခု တြဲထားတယ္၊ ၈ ခုကို တစ္ခုအေနနဲ႕ ဖြဲ႕စည္းထားတယ္၊ မဟာဘုတ္ ၄ ပါးရယ္၊ မ်က္စိကျမင္ရတဲ့ အဆင္းရုပ္ရယ္၊ ႏွာေခါင္းနဲ႕ ရွဴလို႕ရတဲ့ အနံ႕ရုပ္ရယ္၊ လွ်ာနဲ႕ လ်က္လို႕ရတဲ့ အရသာရုပ္ရယ္၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ၾသဇာလို႕ေခၚတဲ့ ရုပ္ေတြထဲမွာ စိမ့္၀င္ပ်ံ႕ႏွံၿပီးေတာ့ တည္ေနတဲ့ စြမ္းရည္သတၱိရိွတဲ့ ရုပ္တစ္မ်ဳိးရယ္လို႕ - အားလံုးေပါင္းလိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့ ရုပ္ ၈ ခု၊ အဲဒီ ရုပ္ ၈ ခုဟာ တစ္ခုစီ ခြဲျခားလို႕ မရတဲ့ရုပ္မ်ဳိးလို႕ ေျပာတာ။
အဲဒီရုပ္ ၈ ခုဟာ ဘယ္ေနရာမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ထာ၀ရတြဲေနတဲ့ ရုပ္ ၈ ခု၊ အကယ္၍ ခြဲလိုက္ၿပီဆိုလို႕ရိွရင္ ရုပ္လို႕ေခၚစရာ မရိွေတာ့ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္မို႕ အဲဒီ ရုပ္ေတြကို “အ၀ိနိေဗၻာဂရုပ္” တဲ့၊ ၀ိနိ ဆိုတာ တစ္ခုစီတစ္ခုစီ သီးသီးျခားျခား၊ ေဘာဂ - ခြဲျခားပစ္လိုက္တာ၊ တစ္ခုစီ တစ္ခုစီ ခြဲျခားလို႕ရရင္ ၀ိနိေဗၻာဂ၊ ခြဲျခားလို႕ မရဘူးဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္က်ေတာ့ “အ၀ိနိေဗၻာဂ” လို႕ ဒီလိုေျပာတာ၊ အဂၤလိပ္လိုျပန္တဲ့အခါ Indivisible လို႕ ျပန္တယ္၊ ခြဲလို႕စိတ္လို႕မရတဲ့ ရုပ္မ်ဳိးလို႕ေျပာတာ။
ၾသဇာရုုပ္ဆိုတာ
အဲဒီရုပ္ ၈ခု ထဲမွာ အျမဲတမ္းပါ၀င္ေနတဲ့ ၾသဇာရုပ္ဆိုတာ ရိွတယ္၊ ဘယ္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ပါတယ္၊ ၾသဇာရဲ႕ အဓိပၸာယ္က “အတၱေနာ ဥဒယာ နႏၱရံ ဇေနတီတိ ၾသဇာ” ၊ အတၱေနာ ဥဒယာ နႏၱရံ - မိမိျဖစ္ေပၚလာၿပီးတဲ့ေနာက္ အျခားမဲ့မွာ၊ ဇေနတိ - အျခားရုပ္တစ္မ်ဳိးကို ထုတ္လုပ္တတ္တယ္၊ အက်ဳိးတစ္မ်ဳိးကို ထုတ္လုပ္ေပးတတ္တယ္၊ ၾသဇာရဲ႕အဓိပၸာယ္က “ၾသ” ဆိုတာ ကိုယ္ျဖစ္လာၿပီးတဲ့ေနာက္၊ “ဇ” ဆိုတာ ျဖစ္ေစတာ၊ သူေပၚလာရင္ တစ္ခုခုကိုျဖစ္ေစမွာပဲလို႕ ဒီလိုေျပာတာ၊ အဲဒီ ၾသဇာဆိုတဲ့ရုပ္ဟာ ေနရာတကာမွာ ရိွတယ္။
ၾသဇာရဲ႕အဓိပၸာယ္က ေကာင္းက်ဳိးျဖစ္ေစ ဆိုးက်ဳိးျဖစ္ေစ ရုပ္သစ္တစ္မ်ဳိးကို ျဖစ္ပြားေစတာ၊ ဒါ ၾသဇာဓာတ္လို႕ ေခၚတယ္၊ သူ႕ခ်ည္းေတာ့ ျဖစ္ပြားေစတာ မဟုတ္ဘူး၊ အျခားတစ္ခုခုနဲ႕ ေပါင္းစပ္လိုက္ၿပီဆိုလို႕ရိွရင္ ျဖစ္ပြားေစတယ္။
ဒီေနရာမွာ ပ႒ာန္းပါဠိေတာ္က ဒီၾသဇာဆိုတဲ့ရုပ္ကိုၾကည့္ၿပ
ီး အာဟာရပစၥေယာလို႕ တစ္ခုအေနနဲ႕ ေဟာတာ၊ အဲဒီ ရုပ္အာဟာရနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ပ႒ာန္းပါဠိေတာ္ ေဟာပံုက -
“ကဗဠီကာေရာ အာဟာေရာ ဣမႆ ကာယႆ အာဟာရပစၥေယန ပစၥေယာ” - လို႕ ျမတ္စြာဘုရားက ဒီလို ေဟာတယ္၊ ဒီေနရာမွာ ကဗဠီကာေရာဆိုတဲ့ စကားလံုးထည့္ထားတာကို ၾကည့္၊ ကဗဠ ဆိုတာ လူေတြက အစာစားေတာ့မယ္ ဆိုလို႕ရိွရင္ ပါးစပ္နဲ႕တန္ရံု အတံုးအခဲေလးေတြ လုပ္ေလ့ရိွတယ္၊ ပါးစပ္နဲ႕ တန္ရံု အတံုးအခဲေလးေတြက ကဗဠ၊ ထမင္းလုပ္ဆိုတာ လက္နဲ႕စားတာကို ဦးတည္ေျပာတယ္၊ ဘာလို႕တုန္းဆို ေရွးေဟာင္အိႏၵိယႏိုင္ငံမွာ ထမင္းစားရင္ လက္နဲ႕စားၾကတာမို႕လား၊ လက္နဲ႕စားတဲ့အခါ ထမင္းအားလံုးစုၿပီး အလုပ္အလုပ္ေလးေတြ လုပ္ၾကတယ္၊ ဇြန္းနဲ႕စားရင္လည္း ထမင္းလုပ္ပဲ၊ ဇြန္းထဲမွာပါတဲ့ အတိုင္းအတာေလး တစ္ခုက ဒါ အလုပ္လုပ္တာ၊ အတံုးအခဲေလးလုပ္တယ္လို႕ ေျပာတာ၊ အရည္ေသာက္ရင္ေတာ့ အရည္ေပါ့။
( ဒီေနရာမွာ ဆရာေတာ္က တူနဲ႕စားတာ၊ ဆင္ေတြ၊ ႏြားေတြရဲ႕စားပံု ဒါေတြကိုလဲ ကဗဠ ပဲလို႕ ထည့္သြင္းေဟာၾကားထားပါတယ္။ TNO )
ဆိုလိုတာက အာဟာရသည္ သူ႕ဖာသူေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ဆိုပါစို႕ - ဟင္းရြက္ကေလးတစ္ရြက္ သစ္ပင္ေပၚမွာပဲျဖစ္ေစ၊ ဟင္းပန္းကန္ထဲမွာျဖစ္ေစ သူ႕ဖာသူေနေနတယ္္၊ ပါးစပ္ထဲ မေရာက္ေသးဘူးဆိုရင္ အက်ဳိးတစ္ခုကို ျဖစ္ေစႏိုင္ပါ့မလား၊ မျဖစ္ေစဘူး၊ အစာအာဟာရသည္ သူ႕ဖာသူေနေနလို႕ရိွရင္ အက်ဳိးတစ္ခုကို မထုတ္လုပ္ေသးဘူးတဲ့၊ လူေတြက ပါးစပ္ထဲထည့္ၿပီ ဆိုတဲ့အခါက်မွ သက္ဆိိုင္ရာ အက်ဳိးတစ္ခု ျဖစ္ေစတယ္၊ လွ်ာေပၚေရာက္တာနဲ႕ တစ္ၿပိဳင္နက္ သူက အာဟာရသတၱိက လာေတာ့မယ္၊ လွ်ာနဲ႕ေတြ႕ၿပီဆိုရင္ အာဟာရသတၱိကလာတယ္၊ ဘယ္ဟာပဲျဖစ္ျဖစ္ လွ်ာနဲ႕ထိလိုက္ၿပီဆိုရင္ေတာ့ သူ႕ရဲ႕စြမ္းရည္သတၱိေတြ ျပလာတယ္။
ဒီေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက အာဟာေရာလို႕တင္ မေဟာဘဲနဲ႕ ကဗဠီကာေရာလို႕ ေဟာတာက ဘာအတြက္တုန္းဆိုေတာ့ ဗဟိဒၶ ျပင္ပမွာရိွတဲ့ အစာအာဟာရသည္ အာဟာရသတၱိနဲ႕ ေက်းဇူးမျပဳဘူး။ ကဗဠီကာရ ျဖစ္လာၿပီးေတာ့ ပါးစပ္ထဲထည့္ၿပီး ၀ါးၿပီးစားၿပီ ဆိုေတာ့မွ ဒီအထဲမွာပါတဲ့ ၾသဇာဓာတ္သည္ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕အက်ဳိးကို သက္ေရာက္လို႕ အာဟာရပစၥည္းတပ္တယ္လို႕ ေျပာတာေနာ္၊ ဒီအဓိပၸာယ္ရိွေအာင္လို႕ ျမတ္စြာဘုရားက ကာဗဠီကာေရာလို႕ ေဟာတာ။
အာဟာရဆိုတာ စတုသမု႒ာနိက၊ ကံေၾကာင့္ျဖစ္တာ၊ စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္တာ၊ ဥတုေၾကာင့္ျဖစ္တာ၊ အာဟာရေၾကာင့္ျဖစ္လာတာ၊ စားသံုးလိုက္ရတဲ့ ၾသဇာဓာတ္သည္ ေဟာဒီရုပ္ခႏၶာႀကီးအား - ရုပ္ခႏၶာလို႕ဆိုတာ ဣမႆ ကာယႆ အေၾကာင္း ၄ ပါးေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ ရုပ္ခႏၶာႀကီး၊ ကံေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ရုပ္ခႏၶာ၊ စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ရုပ္ခႏၶာ၊ ဥတုေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ရုပ္ခႏၶာ၊ အာဟာရေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ရုပ္ ခႏၶာ၊ ကံ စိတ္ ဥတု အာဟာရ လို႕ဆိုတဲ့ အေၾကာင္း ၄ ပါးေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ ရုပ္ခႏၶာႀကီးကို ေဟာဒီ ၾသဇာဆိုတဲ့ ရုပ္တရားက ေထာက္ပံ့ေပးထားပါတယ္လို႕ ဒီလိုေျပာတာ။
ရုပ္အာဟာရပစၥည္းက ၾသဇာရုပ္ပဲ ျဖစ္တယ္၊ ၾသဇာရုပ္သည္ အာဟာရပစၥည္း၊ အာဟာရေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ရုပ္နဲ႕ ကံ စိတ္ ဥတု ေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ရုပ္ေတြက ပစၥယုပၸန္၊ အာဟာရေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ရုပ္ေတြကို တိုက္ရိုက္ေက်းဇူးျပဳၿပီး က်န္တဲ့ရုပ္ေတြကို အေထာက္အကူျပဳတယ္၊ ကံေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ရုပ္ကိုလည္း ကူညီတယ္၊ ေထာက္ပံ့တယ္၊ စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ရုပ္ကိုလည္း ကူညီေထာက္ပံ့တယ္၊ ဥတုေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ရုပ္ကိုလည္း ကူညီေထာက္ပံ့တယ္၊ ေနာက္ပိုင္းမွာ ေထာက္ပံ့မႈေတြ ယိုယြင္းက်ဆင္းလာတဲ့ အခါက်ေတာ့ ၾသဇရုပ္က ခႏၶာကိုယ္ႀကီးကို မေထာက္ပံ့ႏိုင္ေတာ့ဘူးဆို ဘယ္သြားတုန္း၊ မေထာက္ပံ့ဘူးဆို မရဏေရာက္သြားတာပဲ၊ သူ ေထာက္ပ့ံေနတုန္းသာ ရွင္သန္ေနမွာ။
သူကလည္း ေထာက္ပံ့ေနရင္းကေနၿပီး တျဖည္းျဖည္းေတာ့ က်ဆင္းလာတာ၊ အရိွန္ဆိုတာ တျဖည္းျဖည္းကုန္လာတာပဲ၊ ဘယ္အရာပဲျဖစ္ျဖစ္ အရိွန္ဟာရိွတယ္၊ အဲဒီအရိွန္သည္ က်ဆင္းလာတဲ့အခါ သူ႕ရဲ႕အက်ဳိးဆက္ေတြကလည္း ေမွးမွိန္လာတာေပါ့၊ ေထာက္ပံ့မႈအားနည္းလာၿပီဆိုရင္ အျပည့္အ၀ မရသည့္ အတြက္ေၾကာင့္ ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ ၿပိဳလဲသြားတာပဲ၊ ေထာက္ပံ့တယ္ဆိုတာ ၿပိဳလဲမသြားေအာင္ ရပ္တည္ႏို္ငေအာင္ ေထာက္ပံ့ေနတာ၊ အဲဒါကို အာဟာရပစၥေယာလို႕ ေဟာတာ။
ဒီအာဟာရပစၥေယာသည္ သူရိွတဲ့အခိုက္သာ ေထာက္ပံ့တာျဖစ္လို႕ အတၳိ၊ သူနဲ႕ မကင္းကြာမီအခ်ိန္မွာ ေထာက္ပံ့တာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အ၀ိဂတ သတၱိ ၃ မ်ဳိးနဲ႕ ၾသဇာရုပ္ဟာ က်န္တဲ့ခႏၶာႀကီးကို ေထာက္ပံ့ေပးထားတယ္၊ အာဟာရသတၱိဆိုတာ သတၱိတစ္ခု၊ အာဟာရသတၱိဆိုတာ ေထာက္ပံ့ထားတဲ့သတၱိကို ေျပာတာ၊ အတၳိဆိုတာ ရိွေနတုန္းအက်ဳိးျပဳတာကိုေျပာတာ၊ အ၀ိဂတဆိုတာ လံုး၀ကင္းေပ်ာက္ မသြားခင္ အက်ဳိးျပဳတာကိုေျပာတာ။
ဒါေၾကာင့္မို႕ ၾသဇာရုပ္သည္ က်န္တဲ့ရုပ္ခႏၶာကိုယ္အား အာဟာရသတၱိထူးနဲ႕ ေက်းဇူးျပဳရံုမွ်မက အတၳိ - ရိွေနတုန္း ေက်းဇူးးျပဳလိုက္တယ္၊ အ၀ိဂတ - မိမိမေပ်ာက္ကင္းအခ်ိန္မွာ ေက်းဇူးျပဳထားတယ္၊ သတၱိ ၃ မ်ဳိးနဲ႕ ေက်းဇူးျပဳေနတယ္၊ ရုပ္အာဟာရဆိုတာ သီးသန္႕ပဲ၊ ဒီလိုဟာမ်ဳဳိး တျခားမွာ မရိွဘူး၊ ၾသဇာရုပ္က ရုပ္ခႏၶာကိုယ္ကို ေထာက္ပံ့တယ္ဆိုတာ တျခားမွာ မရိွဘူး။
**** အာဟာရ၊ အတၳိ၊ အ၀ိဂတ ဒီ ၃ခုနဲ႕ပဲ ဆိုင္တယ္၊ က်န္တာေတြနဲ႕ မဆိုင္ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္မို႕ သီးသန္႕မ်ဳိးကြဲပစၥည္း တစ္ခု၊ ၂၄ ပစၥည္းထဲမွာ သီးသန္႕တြဲလို႕ ရတာ ဒီ ၃ ခုပဲ ရိွတယ္၊ ဒါက ရုပ္အာဟာရ။
နာမ္အာဟာရ
နာမ္အာဟာရဆိုတာ ရိွေသးတယ္ေနာ္၊ နာမ္အာဟာရဆိုတာ ဘာတုန္း၊ “ဖေႆာ ဒုတိေယာ၊ မေနာသေဥၥတနာ တတိယာ၊ ၀ိညာဏံ စတုတၳံ” ပါဠိမွာ ရိွတယ္၊ ကဗဠီကာရ အာဟာရက ပထမ၊ ဒုတိယက ဖႆ၊ တတိယက မေနာသေဥၥတနာ၊ ဒီေနရာမွာ မေနာဆိုတဲ့စကားလံုး ထည့္ေျပာထားတာ ေစတနာ ပါပဲ၊ **** မေနာသေဥၥတနာ စိတ္ထဲမွာရိွတဲ့ စြမ္းအားျပည့္တဲ့ေစတနာ၊ ဖႆရယ္၊ ေစတနာရယ္၊ ၀ိညာဏ္ရယ္ေပါ့။
**** အဲဒီ ၃ မ်ဳိးဟာ က်န္တဲ့နာမ္တရားေတြရဲ႕ စြမ္းေဆာင္မႈထက္ သူတို႕က လြန္ကဲတဲ့စြမ္းေဆာင္မႈ ရိွတယ္္တဲ့၊ ဒါေၾကာင့္ အာဟာရလို႕ ေခၚတယ္၊ ဒီေနရာမွာ စြမ္းေဆာင္တယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ကို ယူရမယ္၊ စားရတယ္ဆိုတဲ့ အာဟာရမ်ဳိးနဲ႕ မဆိုင္ဘူးေနာ္၊ အာဟာရဆိုတာကိုက စြမ္းေဆာင္မႈဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ကို ေျပာတာ၊ လြန္လြန္ကဲကဲ အက်ဳိးတရားကို စြမ္းေဆာင္ထားႏိုင္တဲ့တရား။
**** ေနာက္တစ္ခုက အာဟာရဆိုတာ အေၾကာင္းတရားကို ေျပာတာ၊ စားတဲ့ အစာတစ္မ်ဳိးတည္းကိုသာ အာဟာရေခၚတာ မဟုတ္ဘူး၊ အေၾကာင္းတရား မွန္သမွ် ဘာေၾကာင့္ အာဟာရလို႕ ေခၚတုန္းဆိုေတာ့ “အာ” ဆိုတာ လြန္လြြန္ကဲကဲ၊ “ဟာရ” ဆိုတာ ေဆာင္ထားတာ၊ အက်ဳိးတရားေတြ ၿပိဳလဲမသြားေအာင္ လြန္လြန္ကဲကဲ ေဆာင္ထားတဲ့အရာ၊ ေဆာင္ထားတယ္ဆိုတာ ထိန္းထားတာ၊ အဲဒါေၾကာင့္ အေၾကာင္းတရားကိုလည္း အာဟာရေခၚတယ္။
( ဒီမွာလည္း အာဟာရနဲ႕ပတ္သက္လိုက ငရဲနဲ႕ျဗဟၼာ အေၾကာင္းကို ခ်ဳံ႕လိုက္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ TNO )
ေစတနာ အာဟာရ
**** ေနာက္တစ္ခါ မေနာသေဥၥတနာဟာရ၊ ေစတနာဆိုတာ ကံပဲေပါ့၊ အဲဒီ ကံတရားက ဘာကို အက်ဳိးျပဳေနတာလဲ၊ ဘာကို စြမ္းေဆာင္ေနတာလဲလို႕ဆိုလို႕ရိွရင္ ေစတနာသည္ ပဋိသေႏၶကို မျဖစ္ေစဘူးလား၊ ေစတနာဟာ ကံ၊ ထိုကံသည္ ဘ၀ပဋိသေႏၶကို ျဖစ္ေစတယ္၊ ဒါက အထူးအဆန္း မဟုတ္ဘူး၊ ပဋိစၥသမုပၸာဒ္နဲ႕ ေျပာမယ္ဆိုရင္ “သခၤါရပစၥယာ ၀ိညာဏံ” ပဲ၊ သခၤါရဆိုတာ ကံ၊ ၀ိညာဏဆိုတာ ပဋိသေႏၶစိတ္္၊ မေနာသေဥၥတနာဟာရဆိုတာ ေစတနာကို ေျပာတာတဲ့၊ ေစတနာသည္ ပဋိသေႏၶကို ေဆာင္စြမ္းႏိုင္သည့္ သတၱိရိွလို႕ သူ႕ကိုလည္း အာဟာရလို႕ ေခၚတယ္၊ လြန္လြန္ကဲကဲျဖစ္ေစႏိုင္လို႕ အာဟာရလို႕ ေခၚတယ္၊ အဲဒီအာဟာရက ပဋိသေႏၶဆိုတဲ့ အက်ဳိးကို ေဆာင္တယ္။
အဲဒီေစတနာကို ပိုင္းပိုင္းျခားျခားသိၿပီဆိုလို႕ရိွရင္ တဏွာ ၃ မ်ဳိးကို ပိုင္းပိုင္းျခားျခား ဖယ္ရွားႏိုင္ပါတယ္တဲ့၊ တဏွာ ၃ မ်ဳိး ဆိုတာ ကာမတဏွာ ဘ၀တဏွာ ၀ိဘ၀တဏွာ၊ အဲဒီ တဏွာ ၃မ်ဳိးကို ပိုင္းပိုင္းျခားျခားသိသြားၿပီ ဖယ္ရွားပစ္ႏိုင္ၿပီဆိုလို႕ရိွရင္ တဏွာကုန္သြားရင္ လုပ္စရာရိွေသးလား၊ မရိွေတာ့ဘူး၊ နတၳိ ကိဥၥိဥတၱရိ ကရဏီယံ - ဘာမွ လုပ္စရာ မရိွေတာ့ဘူး၊ အဲဒီေစတနာဟာလည္း အာဟာရပစၥည္းပဲတဲ့ေနာ္။
၀ိညာဏ အာဟာရ
ေနာက္အာဟာရတစ္ခုက ဘာတုန္းဆိုေတာ့ “၀ိညာဏ” တဲ့၊ ***** ၀ိညာဏဆိုတာ ပဋိသေႏၶစိတ္ကို ေျပာတာ၊ ဒီေနရာမွာ အဲဒီပဋိ္သေႏၶစိတ္ကလည္းပဲ ဘာေတြြကို စြမ္းေဆာင္ေနတာတုန္းလို႕ဆိုရင္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကိုၾကည့္ - “၀ိညာဏပစၥယာ နာမရူပံ” ပဋိသေႏၶစိတ္ရိွလို႕ နာမ္ေတြ ရုပ္ေတြဟာ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာတာ၊ မ်ဳိးေစ့ေလးကေန အျမစ္တြယ္လာလို႕ အကိုင္းအခက္ေတြ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာတာ၊ အျမစ္ကေလး သက္ဆင္းလိုက္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ အကိုင္းအခက္ေတြ ထြက္လာတာ။
ထို႕အတူပဲ ပဋိသေႏၶစိတ္ ျဖစ္လာသည့္အတြက္ေၾကာင့္ နာမ္ေတြရုပ္ေတြ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာတယ္၊ ဒီလို နာမ္ေတြရုပ္ေတြကို စြမ္းစြမ္းတမံ ေဆာင္က်ဥ္းတတ္ေသာေၾကာင့္ အာဟာရလို႕ ေခၚတယ္။
****အခုေျပာခဲ့တဲ့ ဖႆရယ္ ေစတနာရယ္ ၀ိညာဏ္ရယ္ ဆိုတဲ့ ဒီ ၃ ခုကို နာမ္အာဟာရလို႕ ေခၚပါတယ္၊ အဲဒီ နာမ္အာဟာရေတြက ဖႆကလည္း ဖႆနဲ႕ယွဥ္တဲ့ စိတ္ေစတသိက္ေတြ၊ ေစတနာကလည္း ေစတနာနဲ႕ယွဥ္တဲ့ စိတ္ေစတသိက္ေတြ၊ ၀ိညာဏ္ကလည္း ၀ိညာဏ္နဲ႕ယွဥ္တဲ့ ေစတသိက္ေတြ၊ အဲဒါေတြကို အျပန္အလွန္ အေထာက္အကူ ျပဳေနၾကတယ္တဲ့၊ အျပန္အလွန္ စြမ္းေဆာင္ၿပီးေတာ့ အေထာက္အကူျပဳေနၾကတယ္၊ သတၱ၀ါေတြရဲ႕ သႏၱာန္မွာ ေက်းဇူးျပဳေနၾကတယ္။
**** ဒါေၾကာင့္မို႕ နာမ္အာဟာရအေနနဲ႕ ပစၥည္းက ဖႆ ေစတနာ ၀ိညာဏ၊ ပစၥယုပၸန္တရားက စိတ္ေစတသိက္ စိတၱဇရုပ္တဲ့၊ ဒီနာမ္အာဟာရေတြဟာ သတၱ၀ါေတြရဲ႕သႏၱာန္မွာ အက်ဳိးတရားေတြကို စြမ္းေဆာင္မႈျပဳေနတာ၊ ဖႆက သဟဇာတသတၱိနဲ႕ ေက်းဇူးျပဳမယ္၊ အညမညသတၱိနဲ႕ ေက်းဇူးျပဳမယ္၊ နိႆယသတၱိနဲ႕ ေက်းဇူးျပဳမယ္၊ သမၸယုတၱသတၱိနဲ႕ ေက်းဇူးျပဳမယ္၊ သူတို႕ရိွေနခုိက္ ေက်းဇူးျပဳလို႕ အတၳိတို႕ အ၀ိဂတတို႕နဲ႕ ေက်းဇူးူျပဳမယ္၊ ေစတနာက်ေတာ့ ကမၼသတၱိပါလာမယ္၊ ၀ိညာဏ္က်ေတာ့ အဓိပတိတို႕ ပါလာမယ္၊ ဣျႏၵိယတို႕ ပါလာမယ္၊ ဘာျဖစ္လို႕တုန္း၊ စိတ္က အဓိပတိထဲမွာ ပါတယ္ေနာ္၊ ဣျႏၵိယထဲမွာ ပါတယ္၊ ပါတာေလးေတြကို ထည့္ၿပီးေတာ့ မွတ္ၿပီး ပစၥယသတၱိေတြအမ်ားႀကီးနဲ႕ ေဟာဒီအာဟာရပစၥည္းက ေက်းဇူးျပဳပါတယ္တဲ့။
ျမတ္စြာဘုရားသခင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က “အရူပိေနာ အာဟာရာ သမၸယုတၱကာနံ ဓမၼာနံ တံ သမု႒ာနာနဥၥ ရူပါနံ အာဟာရပစၥေယန ပစၥေယာ” - နာမ္အာဟာရတရားေတြဟာလည္းပဲ ယွဥ္ဘက္တရားေတြကို ထိုယွဥ္ဘက္တရားေၾကာင့္ ျဖစ္လာတဲ့ စိတၱဇရုပ္ေတြ ပဋိသေႏၶအခိုက္မွာ ပဋိသေႏၶကမၼဇရုပ္ေတြကို ေဟာဒီ အာဟာရသတၱိနဲ႕ ေက်းဇူးျပဳပါတယ္လို႕ ပ႒ာန္းမွာ ဒီလို ေဟာတာျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ေလာကမွာ အာဟာရ ၄ မ်ဳိး၊ ကဗဠီကာရအာဟာရလို႕ ေခၚတဲ့ လူေတြေန႕စဥ္စားသံုးတဲ့ အစာအာဟာရထဲမွာပါတဲ့ ၾသဇာ၊ သ၀တၳဳက အာဟာရ မီွရာ၀တၳဳနဲ႕တကြျပလို႕ ကဗဠီကာရအာဟာရေနာ္၊ ထမင္းဆိုရင္ ထမင္းထဲမွာပါတဲ့ ၾသဇာဓာတ္၊ ဟင္းဆိုရင္ ဟင္းထဲမွာပါတဲ့ ၾသဇာဓာတ္၊ ဒီၾသဇာဓာတ္ေလးသည္ ထမင္းဟင္းဆိုတဲ့ အတံုးအခဲေပၚမွာ မူတည္ရိွေနတယ္၊ အဲဒီ အတံုးအခဲပါစားမွ အဆီၾသဇာဓာတ္လည္း ပါသြားတယ္၊ ဒါေၾကာင့္မို႕ ကဗဠီကာေရာ အာဟာေရာဆိုတဲ့ ေန႕စဥ္စားသံုးေနတဲ့ အစာအာဟာရထဲမွာပါတဲ့ ၾသဇာဓာတ္သည္ ခႏၶာကိုယ္ရုပ္ႀကီးအား ေထာက္ပံံံ႕ကူညီထားတယ္။
ဖႆ ေစတနာ ၀ိညာဏ္ လို႕ဆိုတဲ့ သဘာ၀တရားေတြဟာ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ ယွဥ္ဘက္တရားေတြကို ေထာက္ပံ႕ကူညီစြမ္းေဆာင္ၿပီးေတာ့ ေနၾကတယ္တဲ့။
အဲဒီလို ဘုန္းႀကီးတို႕ ေန႕စဥ္နဲ႕ဘ၀မွာ ဒီသဘာ၀တရားေတြဟာ ျဖစ္လာၿပီးေတာ့ ဒီလိုေထာက္ပံ႕ေနတာပါလား၊ အာဟာရသတၱိနဲ႕ ေက်းဇူးျပဳေနတာပါလားလို႕ ပ႒ာန္းတရားကို နာရင္ ၊ ပ႒ာန္းတရားကို ရြတ္ဖတ္ရင္း၊ ပ႒ာန္းတရားကို ႏွလံုးသြင္းရင္းနဲ႕ မိမိခႏၶာကိုယ္မွာရိွတဲ့ သဘာ၀တရားေတြရဲ႕ တစ္ခုနဲ႕တစ္ခု ဆက္သြယ္ၿပီး ေက်းဇူးျပဳေနပံုေတြကို သိရိွနားလည္ၾကၿပီး ေၾကာင္းက်ဳိးကို ဆင္ျခင္ႏိုင္တဲ့ အသိဉာဏ္ေတြ ရင့္သန္လို႕ မဂ္ ဖိုလ္ နိဗၺာန္ ဆိုတဲ့ တရားဓမၼကို ကိုယ္စီကိုယ္ငွ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ၾကပါေစကုန္သတည္း။
ဣဒံ ေမ ပုညံ အာသဝကၡယာ ဝဟံ ေဟာတု။
ဣဒံ ေမ ပုညံ နိဗၺာနႆ ပစၥေယာ ေဟာတု။
…_/|\_…_/|\_…_/|\_…
ဆရာေတာ္ Dr နႏၵမာလာဘိ၀ံသ၏ ပ႒ာန္းျမတ္ေဒသနာေတာ္ မွ ထုတ္ႏႈတ္ပူေဇာ္ပါသည္။ TNO
Credit to Ko Thein Naing Ohn
No comments:
Post a Comment