Video

Wednesday, 3 September 2014

ပ႒ာန္းျမတ္ေဒသနာေတာ္ အပိုင္း ၅၊ Dr နႏၵမာလာဘိ၀ံသ


ပ႒ာန္းျမတ္ေဒသနာေတာ္ အပိုင္း ၅

Dr နႏၵမာလာဘိ၀ံသ

ဒီကေန႕ အနႏၱရပစၥေယာ၊ သမနႏၱရပစၥေယာ၊ အညမညပစၥေယာ၊ နိႆယပစၥေယာလို႕ ဒီပစၥည္းေတြကို အက်ဥ္းခ်ဳံးၿပီးေတာ့ ဥပနိႆယပစၥေယာကို အက်ယ္ေဟာေပးပါ့မယ္။

အနႏၱရပစၥေယာဆိုတာက ေရွ႕စိတ္နဲ႕ေနာက္စိတ္ ေရွ႕စိတ္နဲ႕ေနာက္စိတ္ဟာ အျခားအကြယ္မရိွပဲနဲ႕ ေက်းဇူးျပဳတယ္။ အနႏၱရဆိုတာ - န အန္တရ ၾကားထဲမွာ အျခားတစ္ပါးတရားမျခားဘူးဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ကိုေျပာတာ။ Mental Process လို႕ ေခၚတဲ့ ၀ီထိကို ၾကည္မယ္ဆိုယင္ မ်က္စိကို အဆင္းအာရံုေလးက လာတိုက္လိုက္လို႕ မ်က္စိတံခါးကို ပဥၥဒြါရ၀ဇၨန္းစိိတ္ကေလးက ဖြင့္ေပးလိုက္တယ္။ အဲဒီ ပဥၥဒြါရ၀ဇၨန္းစိတ္ ၿပီးသြားတာနဲ႕တစ္ၿပိဳင္နက္ စကၡဳ၀ိညာဏ္စိတ္ ခ်ဳပ္သြားတာနဲ႕တစ္ၿပိဳင္နက္္ သမၸဋိစိ ၦဳင္း လက္ခံတဲ့စိတ္ ၊ လက္ခံတဲ့ သမၸဋိစိ ၦဳင္း စိတ္ ခ်ဳပ္သြားတာနဲ႕ သႏီ ၱရဏစိတ္၊ ဒီလို Mental Process မွာ အစဥ္အတိုင္းသြားေနတာ။


အဲဒီလို အစဥ္အတိုင္းသြားေနတဲ့အထဲမယ္ ပဥၥဒြါရ၀ဇၨန္းစိတ္ကေလးနဲ႕ ပဥၥဒြါရ၀ဇၨန္းစိတ္ကေလးျဖစ္ၿ
ပီးခ်ဳပ္သြားတဲ့ေနာက္မွာ စကၡဳ၀ိညာဏ္စိတ္ျဖစ္ဖို႕ ၾကားထဲမွာ တစ္ျခားတရား မျခားဘူးလို႕ ေျပာတာ။ ဆက္တိုက္လို႕ ေျပာတာ ဒီလိုဆိုလိုတယ္။ အဲဒါကို အျခားမဲ့ အျခားမဲ့လို႕ဆိုတာ အျခားမရိွဘူးဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ရတယ္။
သမနႏ ၱရပစၥေယာကလည္း ထို႕အတူပဲ အျခားမရိွဘူးဆိုတဲ့ေနရာမွာ ေရွ႕စိတ္က လံုး၀ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားတာလည္း ျဖစ္ရမယ္ ဒါမွမဟုတ္ နတၳိပစၥေယာလို႕ ၂၂ခု ေျမာက္မွာ နတၳိပစၥေယာ ။

လံုး၀ကင္းေပ်ာက္ၿပီးသားျဖစ္ရမယ္.. ၂၃ခု ေျမာက္မွာ ၀ိဂတပစၥေယာ။

အနႏ ၱရပစၥေယာ၊ သမနႏ ၱရပစၥေယာ၊ နတၳိပစၥေယာ၊ ၀ိဂတပစၥေယာဆိုတာ Mental Process နဲ႕ ပတ္သက္တယ္လို႕ ေျပာတာ၊ ေရွ႕ကျဖစ္သြားတဲ့စိတ္ခ်ဳပ္သြားမွ ေနာက္ကစိတ္ျဖစ္တယ္။ အဲဒီ ႏွစ္ခုၾကားမွာ ဘာမွမျခားဘူးလို႕ ဒီလိုနားလည္ရမယ္။

ပိုၿပီးေတာ့ အေရးပါတာေလးကေတာ့ ဘာတုန္းဆိုလို႕ရိွယင္ ဘ၀တစ္ခု အဆံုးသတ္သြားတဲ့ ေနာက္ဆံုးစိတ္ကို စုတိလို႕ေခၚတယ္။ ဒါ ဒီဘ၀ရဲ႕ေနာက္ဆံုးစိတ္။ ထို ဒီဘ၀ရဲ႕ေနာက္ဆံုးစိတ္ စုတိရဲ႕ အျခားမဲ့မွာ ဘာလာတုန္းဆိုယင္ ဘ၀သစ္က ပဋိသေႏၶဆိုတာ လာတယ္။ အဲဒီ ႏွစ္ခုအၾကားမွာလည္းပဲ … ပ႒ာန္းတရားေတာ္အရ အျခားမရိွဘူးလို႕ေျပာတာ … ေနာ္။

ဘ၀ေတာ့ ျခားသြားၿပီ ဒါေပမယ့္ စုတိစိတ္ခ်ဳပ္သြားတာနဲ႕တစ္ၿပိဳင္နက္ ပဋိသေႏၶစိတ္က ဆက္တိုက္လာရတာ။ အဲဒီလိုမွ အနႏၱရပစၥေယာဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္နဲ႕ရတယ္။ အဲဒါမဟုတ္ပဲနဲ႕ တစ္ခ်ဳိ႕ဗုဒၶဘာသာ အယူအဆေတြ ေပၚလာတယ္။ စုတိနဲ႕ပဋိသေႏၶၾကားမွာ ဘ၀ကေလးတစ္ခု ၊ ဆိုပါစို႕ … တိဘက္ေတြရဲ႕ အယူအဆ ဆိုလို႕ရိွယင္ လူတစ္ေယာက္ေသဆံုုးသြားလို႕ စုတိစိတ္ျဖစ္သြားၿပီးတဲ့ေနာက္ ပဋိသေႏၶမယူခင္ ၄၉ရက္တဲ့ ေစာင့္ဆိုင္းေနတယ္။ ေနရာလိုက္ရွာေနတယ္ေပါ့….။

ဗမာေတြက်ေတာ့ ရက္လည္ဖို႕ဆိုတာကိုသြားၿပီး အေတြးလဲဲၿပီး ရရက္ လို႕ ေျပာၾကတယ္။ မေနပါဘူး ေတာက္ေလ်ာက္သြားတာ …. ေနာ္… ေနလို႕ရိွယင္လည္း တေစၦျဖစ္လို႕ေနတာ … ဘ၀တစ္ခုပဲ … အဲဒါဟာ။ …. ေနာ္ … စုတိသြားတာနဲ႕တစ္ၿပိဳင္နက္ ေနာက္က ပဋိသေႏၶ၊ ဒီႏွစ္ခုၾကားမွာ ဘာစိတ္မွမျခားဘူးလို႕ေျပာတယ္။ အခ်ိန္ကာလအားျဖင့္လည္း မျခားဘူး၊ စိတ္အေနနဲ႕လည္း မျခားဘူးလို႕ ေျပာတာ … အနႏၱရပစၥည္းဆိုတာ။

အဲဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ ေသၿပီးသည္၏အျခားမဲ့၌ ေနာက္ထပ္ စိတ္အစဥ္ဆိုတာ ျပတ္မသြားဘူးတဲ့ …။

ဘ၀ဆက္ဟာ ျပတ္မသြားဘူး၊ ျပတ္မသြားသည့္အတြက္ေၾကာင့္ on line ေပါ့ … လူ႕ရဲ႕စိတ္ဟာ လိုင္းကေလးတစ္ခု ၊ အေရာင္ေျပာင္းခ်င္ေျပာင္းမယ္ေပါ့ … အကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္လို႕ရိွယင္ အမည္းလိုင္းေပါ့။ ကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္တဲ့အခါ အျဖဴလိုင္း ၊ ဒီလို လိုင္းေျပာင္းခ်င္ေတာ့ေျပာင္းသြားမယ္…သို႕ေသာ္ .. ျပတ္သြားတာ မရိွဘူးလို႕ ဒီလို ယူဆရတယ္ … ျမတ္စြာဘုရားတရားေတာ္အရ … ျပတ္သြားတာမရိွလို႕ .. သုုေမဓာရေသ့ဘ၀က ပါရမီေတြျဖည့္လာတာ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားဘ၀အထိ …… ျပတ္သြားတယ္လို႕ မရိွဘူး။ ဒီၾကားထဲမွာ ဘ၀အမ်ဳိးမ်ဳိး ၾကံဳလိမ့္မယ္ … ၾကံဳသြားေသာ္လည္း … ဒီ process ႀကီးက ရပ္သြားတယ္၊ ျပတ္သြားတယ္ဆိုၿပီး မရိွဘူး….တဲ့။

အဲဒီ လိုင္းထဲမွာ ရိွေနသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ကံ ကံ၏အက်ဳိးဆိုတာ ေပၚလာတာေပါ့။ ဒီလူရဲ႕စိတ္အစဥ္ထဲမွာ အကုသိုလ္က ျဖစ္ယင္ ဒီလူနဲ႕ပဲသက္ဆိုင္တယ္ … ဒါေျပာတာ သေဗၺသတၱာကမၼသကာဆိုတာ။ ကိုယ္လုပ္တာ ကိုယ့္ဥစၥာဆိုတာ တကယ္ဟုတ္တာ။ ဘာလို႕တုန္းဆို ဒီလိုင္းထဲ၀င္သြားတာကို …၊ ဒီလိုင္းထဲ၀င္သြားယင္ ဒီလမ္းဒီစခန္းပဲေရာက္မွာပဲ တျခားမေရာက္ဘူး…ဒါ။
အဲဒါ … အနႏၱရပစၥေယာတို႕၊ သမနႏၱရပစၥေယာတို႕၊ နတၳိပစၥေယာတို႕ … ၀ိဂတပစၥေယာဆိုတာ သေဘာေပါက္လို႕ရိွယင္ ဘ၀ကူးတယ္ဆိုတာလည္း ၾကားမွာ ဘာမွ မျခားဘူးဆိုတာ သေဘာေပါက္ရတယ္ေပါ့။ စိတ္အစဥ္ … စိတ္ဟာ ျပတ္သြားတာ မရိွဘူး။ ရုပ္ကေတာ့ တခ်ဳိ႕ရုပ္ေတြ ျပတ္သြားတာ ရိွတယ္။

ကမၼဇရုပ္ကေတာ့လည္း မျပတ္ဘူးလို႕ ေျပာရမယ္ .. မျပတ္ဘူးဆိုေပမယ့္၊ ဒီဘ၀က ကမၼဇရုပ္က ပါသြားတယ္ မရိွဘူး၊ ေနာက္ဘ၀ ကမၼဇရုပ္အသစ္ပဲ။ ဒီဘ၀က ဘာမွေတာ့ ပါမသြားဘူး .. သို႕ေသာ္ .. လိုင္းအေနနဲ႕ေတာ့ ဆက္စပ္ေနတယ္လို႕ .. ဒီလို မွတ္ရမယ္။ ပါသြားတာေတာ့ ဘာတစ္ခုမွ မရိွဘူးး .. ရုပ္လည္းမရိွဘူး .. နာမ္လည္းမရိွဘူး .. ။ ဒါျဖင့္ တစ္ခ်ဳိ႕က ေမးၾကတယ္ …. လူတစ္ေယာက္မွာ ဥပမာမယ္ ေသခါနီးမွာ .. လက္အျဖတ္ခံရၿပီးေသသြားတယ္၊ ေနာက္ဘ၀က် လက္ျပတ္ႀကီးျဖစ္ေနတယ္။

ဘုန္းႀကီးတို႕ ေက်ာင္းမွာ ဦးဇင္းတစ္ပါး ရိွတယ္။ ေခါင္းမွာ ဓားဒဏ္ရာႀကီးနဲ႕ ၊ တစ္ေန႕ေတာ့ ဘုန္းႀကီးကျမင္ေတာ့ ေမးတယ္ .. ဟဲ့.. .. ဒီ ဓားဒဏ္ရာႀကီးက ဘာျဖစ္တာတုန္းဆို .. ဘယ္သူက ဓားနဲ႕ခုတ္ထားတာတုန္းဆို … မဟုတ္ဘူးတဲ့ … ေမြးရာပါတဲ့။

ေမြးရာပါ၊ ဟိုဘ၀က ဓားဒဏ္ရာ ဒီဘ၀ ဘယ္လိုလုပ္ပါလာတုန္းဆို .. စိတ္စြဲလမ္းတာ .. အဲဒါဟာ။

စိတ္စြဲလမ္းမႈေၾကာင့္ ျဖစ္တာ၊ ဥပါဒါန္ေၾကာင့္ ျဖစ္တာ။ သူ႕စိတ္ထဲမွာ ေခါင္းမွာ ဒဏ္ရာႀကီးဆိုတဲ့အေနနဲ႕ ေသသြားသည့္အတြက္ေၾကာင့္ …. ေနာင္ ျဖစ္လာတဲ့အခါ … အဲဒီ အရာႀကီးက အမွတ္ျပၿပီး ျဖစ္ေနတာ။ စိတ္စြမ္းအားဆိုတာ အင္မတန္ျပင္းထန္တယ္ေနာ္။ စိတ္ရဲ႕စြမ္းအားတစ္ခုဟာ လူကိုလည္းအသက္ရွင္ေစႏုိင္တယ
္၊ လူကိုုလည္းေသေစႏိုင္တယ္။
တစ္ခါတုန္းက ၾကားဖူးးတယ္။ ဆိုက္ေကာ္ေလာ္ဂ်ီနဲ႕ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ စမ္းသပ္တာတစ္ခု ရိွတယ္။

လူတစ္ေယာက္ ရာဇ၀တ္သားတစ္ေယာက္ .. ေသဒဏ္ေပးမယ့္ ရာဇ၀တ္သားတစ္ေယာက္ကို .. ရိုက္ႏွက္ ညွင္းဆဲျခင္းမျပဳဘဲနဲ႕ .. ဒုကၡေရာက္ေအာင္လုပ္ၿပီးေတာ့ သတ္တာ ရိွဖူးတယ္။ ဘယ္လိုလုပ္တုန္းဆိုလို႕ရိွယင္ တရားသူႀကီးက အမိန္႕ခ်တယ္… ဒီေကာင့္ကို လည္ေခ်ာင္းေသြးကိုေဖာက္ၿပီးေတာ့ သတ္ရမယ္။ လည္ေခ်ာင္းကိုေဖာက္ၿပီးေတာ့ လည္ေခ်ာင္းေသြးကိုထုတ္ၿပီးေတာ့ သတ္ရမယ္လို႕ .. တရားသူႀကီးက အမိန္႕ခ်တယ္။

အမိန္႕ခ်ၿပီးေတာ့ … ကဲ ဒီေကာင္ သတ္မယ္ .. မ်က္စိကို တစ္ခါတည္း အ၀တ္နဲ႕စည္း ၊ စည္းၿပီးၿပီဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ .. ေရစလံုေတာ့ ဘာတို႕ အနားနားယူထား .. ကဲ လာ ဒီေကာင့္ကို လည္ေခ်ာင္းေသြးေဖာက္ေတာ့ .. လည္ေခ်ာင္းကို နည္းနည္း ဆတ္ခနဲနာသြားေအာင္လုပ္ၿပီးေတာ့ .. ေရဇလံုထဲမွာ ေရက်သံကေလးေပးထားတယ္၊ တကယ္က သူ႕လည္ေခ်ာင္းက ဘာေသြးတစ္စက္မွမထြက္ဘူး၊ အဲဒီလို ေရဇလံုထဲမွာ ေရေလးက်ၿပီးေတာ့ေနတာကို သူက ငါ့ လည္ေခ်ာင္းက ေသြးေတြထြက္ၿပီးေတာ့ က်ေနၿပီလို႕ သူ႕စိတ္ထဲမွာ အဲဒီလို အထင္ေရာက္သြားတယ္။ အဲဒီလို ထင္ေအာင္လည္းပဲ အမိန္႕ခ်ထားတာ၊ အေတာ္ေလးၾကာေတာ့ ေခါင္းႀကီးငိုက္စိုက္က်ၿပီး
ေသသြားတယ္။ စိတ္နဲ႕သတ္တာ …. ဒါ …. ေနာ္။
သူလည္ေခ်ာင္းက ေသြးေတြထြက္ေနၿပီလို႕ တကယ္ပဲ သူစိတ္ထဲမွာ ထင္ၿပီးေတာ့ .. စိတ္္စြမ္းအားနဲ႕တင္ပဲ .. ၾကည့္ .. ဒီရာဇ၀တ္သားဟာ အသက္ဆံုုးသြားတယ္ …. တဲ့။

တကယ္ေတာ့ .. သူ႕လည္ေခ်ာင္းေလးဟာ … အေရပါးေလး စုတ္ယံုေလာက္သာ လီွးလိုက္တာ …. တဲ့။ စိတ္စြမ္းအားဆိုတာ အလြန္ျပင္းထန္တယ္လို႕ ေျပာတာ … ေနာ္။ စိတ္စြမ္းအားနဲ႕သတ္တာ။
အဲဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ ဘ၀တစ္ခုမွာ စိတ္္စြမ္းအားေတြနဲ႕ ဒီလို သြားေနၾကတာ။ ေရွ႕စိတ္ကေနာက္စိတ္ကို တြန္းအားေပးၿပီးေတာ့ သြားလိုက္လို႕ …. ဘ၀စဥ္ဆက္ဟာ မျပတ္ဘူး….တဲ့ .. သံသရာ။ အဲဒါကို နားမလည္လို႕ ရိွယင္ ဘယ္လိုအယူအဆေတြေပၚလာတုန္းဆိုယင္ …… ေအး ….. လူ႕ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ ထာ၀ရျမဲေနတဲ့ … soul ဆိုတဲ့အရာရိွတယ္ (သို႕မဟုတ္) ဗမာေတြအေခၚဆိုယင္ လိပ္ျပာေပါ့။ လိပ္ျပာေလးထြက္သြားၿပီးေတာ့ ေနာက္ခႏၶာကိုယ္ထဲေရာက္သြားတယ္လို႕ .. (သို႕မဟုတ္) သူတို႕ေျပာတဲ့ … spirit ေပါ့။

ဘယ္အရာပဲျဖစ္ျဖစ္ လူ႕ခႏၶာကိုယ္ထဲကေနထြက္သြားတာ မရိွဘူး….တဲ့။ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ဳိးေပၚတာမွ်သာ ျဖစ္တယ္္ ….. ။ အေၾကာင္းဆက္မျပတ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ အက်ဳိးဆက္ ဆက္ေနတယ္။

အဲဒီ သေဘာေတြကိုေျပာတာ … အနႏၱရပစၥေယာ၊ သမနႏၱရပစၥေယာ၊ နတၳိပစၥေယာ၊ ၀ိဂတပစၥေယာဆိုတာ … ေရွ႕စိတ္ေလး ခ်ုဳပ္သြားမွ ေနာက္စိတ္္ဟာ ေပၚခြင့္ရတယ္ .. တဲ့။
သဟဇာတပစၥေယာဆိုတာကေတာ့ … ၿပိဳင္တူျဖစ္တာေတြကို ေျပာတာ။ ဥပမာမယ္ … စိတ္နဲ႕ေစတသိက္ဟာ ၿပိဳင္တူျဖစ္လာတာ။ born together အတူတကြျဖစ္ၾကတယ္။

အတူတကြျဖစ္ဖက္ျခင္းမွာ ေက်းဇူးျပဳလို႕ရလား…၊ ျဖစ္ျဖစ္ျခင္း အက်ဳိးကို ထုတ္လုပ္လို႕ရလား၊ အက်ဳိးနဲ႕အေၾကာင္းသည္ ၿပိဳင္တူျဖစ္တာဆိုတာ ရိွရဲ႕လား၊ ယုတ္တိ ရိွရဲ႕လားလို႕ေမးယင္ …ယုတ္တိ ရိွတယ္ေလ။ ဖေယာင္းတိုင္ေလး တစ္တိုင္ထြန္းလိုက္တာနဲ႕ တစ္ၿပိဳင္နက္ …. ၾကည့္ .. မီးေတာက္ကေလးေပၚလာတာနဲ႕တစ္ၿပိဳင္နက္ အလင္းေရာက္လာတာ မဟုတ္လား။ မီးေတာက္ကအယင္ေပၚၿပီးမွ အလင္းက တစ္ျဖည္းျဖည္း ၀င္လာတာ မဟုတ္ဘူး။

မီးေတာက္ကေလး၀င္လိုက္တာနဲ႕ မီးအလင္းေရာင္က ေပၚလာတာ …. တစ္ခါတည္းပဲ…. born together ပဲ ။ အဲဒါမ်ဳိးလိုပဲ …. စိတ္နဲ႕ေစတသိက္ေတြ … born together .. မဟာဘုတ္ေတြ တစ္ခုနဲ႕တစ္ခု ျဖစ္လာယင္ born together ပဲ၊ အတူတကြ ေမြးလာၾကတာ။ စိတ္နဲ႕စိတၱဇရုပ္ေတြကလည္း born together ပဲ။ စိတ္ျဖစ္တိုင္း ျဖစ္တိုင္း ရုပ္ကို မထုတ္လုပ္တဲ့ စိတ္ဟာ ၁၄ခု ပဲ ရိွတယ္။ လူ႕ျပည္မွာဆိုလို႕ရိွယင္ ရုပ္ကို မထုတ္လုပ္တဲ့ စိတ္ဟာ ၁၀ခုပဲ ရိွတယ္။ က်န္တဲ့စိတ္ေတြအားလံုးဟာ ရုပ္ကို ထုတ္ေနတာပဲ။ စိတ္ျဖစ္လိုက္တာနဲ႕တစ္ၿပိဳင္နက္ ရုပ္ကို ထုတ္လုပ္ၿပီးသားပဲ။

ရုပ္ကို မထုတ္လုပ္တဲ့စိတ္က … စကၡဳ၀ိညာဏ္စိတ္ … ျမင္သိစိတ္၊ ေသာတ၀ိညာဏ္စိတ္ … ၾကားသိစိတ္၊ ဃာန၀ိညာဏ္စိတ္ … နံသိစိတ္၊ ဇိ၀ွါ၀ိညာဏ္စိတ္ … လ်က္သိစိတ္၊ ကာယ၀ိညာဏ္စိတ္ .. ထိသိစိတ္ ဆိုတဲ့ အဲဒီ စိတ္ ၁၀ခုကေတာ့ ရုပ္ကိုမထုတ္လုပ္ဘူးတဲ့။ စြမ္းအားနည္းတယ္ .. သူတို႕က .. စြမ္းအားနည္းသည့္အတြက္ေၾကာင့္ .. စကၡဳ၀ိညာဏ္စိတ္ေပၚလိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာတဲ့ … သူတို႕က စိတၱဇရုပ္ကို မျဖစ္ေစဘူး။

က်န္တဲ့ စိတ္ေတြက ဘာစိတ္္ပဲျဖစ္ျဖစ္ သူတို႕ေပၚလာလိုက္တာနဲ႕တစ္ၿပိဳင္နက္ … ခုနက … မီးေတာက္ကေလးေပၚတာနဲ႕ အလင္းေရာင္ကို ထုတ္လုပ္လိုက္သလိုပဲ … ဒီစိတ္ကေလးေပၚလာတာနဲ႕ပဲ … စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ရုပ္က ဘြားကနဲေပၚလာတာ။

ဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ လူေတြဟာ စိတ္စြမ္းအားနဲ႕ေရာဂါ ကုစားတယ္ဆိုတာ … အဲဒီ သေဘာပဲ။ ေကာင္းတဲ့စိတ္ေတြခ်ည္း မ်ားမ်ားျဖစ္ယင္ ေကာင္းတဲ့ ရုပ္ေတြခ်ည္းထုတ္မွာေပါ့။ ….. healthy mind က healthy body ကိုထုတ္္လုပ္တယ္… ဒါမွန္တယ္ … သဘာ၀ပဲ။

ညစ္ႏြမ္းတဲ့စိတ္ေတြက ညစ္ႏြမ္းတဲ့ရုပ္ေတြပဲ ထုတ္မွာပဲေလ။ အဲဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ စိတ္ေထာင္းေတာ့ ကိုယ္ေၾက လို႕ ေျပာၾကတာေပါ့။ စိတ္ပ်ဳိကိုယ္ႏု စိတ္ေထာင္းကိုယ္ေၾက၊ ဘာျဖစ္လုိ႕ ကိုုယ္ေၾကတာတုန္းဆိုယင္ သူက ထုတ္ေနတာကိုး။ မေကာင္းတဲ့စိတ္ေတြက မေကာင္းတဲ့ရုပ္ေတြ ထုတ္တဲ့အခါက်ေတာ့ unhealthy body ေတြ ျဖစ္လာတာေပါ့။ ျဖစ္လာေတာ့ လူဟာ ညိႈးႏြမ္းၿပီးေတာ့ အဲလို ေနတာ။ ေအး … ဒီ သေဘာေတြကို ပ႒ာန္းပစၥည္းမွာလည္း ရွင္းျပတာပါ … အေၾကာင္းနဲ႕အက်ဳိးတရား … သဟဇာတ ။

… အညမညဆိုတာ အျပန္အလွန္ အက်ဳိးျပဳတဲ့ သေဘာ။ သံုးေခ်ာင္းေထာက္ႀကီးမ်ား အျပန္အလွန္ အက်ဳိးျပဳသလို အက်ဳိးျပဳတာ။

… နိႆယဆိုတာ မီွရာ … မီွရာဆိုတာ

သစ္ပင္ေတြဟာ ေျမမရိွပဲနဲ႕ေပါက္လို႕မရဘူး။ ေျမႀကီးေပၚကို အမီွျပဳၿပီးေတာ့ ေပါက္ရတယ္။

အဲဒါမ်ဳိးကို နိႆယပစၥေယာလုိ႕ ေခၚတာ။ သဘာ၀တရားေတြဟာ တစ္ခုနဲ႕တစ္ခု အေထာက္အကူျပဳ .. မီွရာအေနနဲ႕ အေထာက္အပံ့ေပးထားလို႕ .. ဒါ … နိႆယပစၥေယာလို႕ ေခၚတာ။ အဲဒီ နိႆယပစၥေယာဆိုတဲ့ထဲမယ္ … ဥပနိႆယပစၥေယာဆိုၿပီးေတာ့ .. ဥပ .. ေလး ..ထည့္လိုက္တယ္။ ဥပ .. ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္က .. ပိုၿပီးေတာ့ အင္အားႀကီးတယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ပဲ။

နိႆယက မီွရာ၊ ဥပနိႆယဆိုတာ … ပိုၿပီးေတာ့ အားေကာင္းတဲ့ မီွရာလို႕ အဓိပၸာယ္ရတယ္။ နိႆယထက္ ပိုအားေကာင္းတယ္ ……….။ ဒါကို .. ဥပနိႆယပစၥေယာကို သံုးမ်ဳိးခြဲၿပီးေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားကေဟာတယ္။

အာရမၼဏဥပနိႆယ … တဲ့။ အာရံုျဖစ္ၿပီးေတာ့ ေက်းဇူးးျပဳတာ။ အာရံုကလည္း စိတ္ရဲ႕မီွရာပဲေလ။ လူ႕ရဲ႕စိတ္ အေတြးေလးေတြဟာ အာရံုတန္းေပၚမွာ မီွေနၾကတာ၊ လူေတြ ေတြးတယ္ဆိုကတည္းက … အာရံုကို ေတြးတာေလ။ စိတ္ကေလးက အာရံုမပါဘဲနဲ႕သူက ေလ်ာက္မသြားႏိုင္ဘူး။

အာရံုႀကိဳးတန္းေလးနဲ႕ .. သူက .. လမ္းေလွ်ာက္တဲ့ သေဘာပဲ။ အဲေတာ့ … အာရံုေလးေပၚကို မီွၿပီးေတာ့ က်က္စားတာ။ ဥပမာမယ္ … ၾကည့္ေလ….. မ်က္စိက တစ္ခုခု ျမင္လိုက္ယင္ …. အဲဒီ ျမင္လိုက္တဲ့ .. အာရံုေလးေပၚမွာ စိတ္က၀င္စားၿပီး ေတြးေနတာ။ ေတြးတဲ့စိတ္ေတြအားလံုးဟာ ျမင္တဲ့ အာရံုေပၚမွာ ေတြးတာ။ အဲဒီ အျမင္အာရံုေလးသည္ စိတ္ရဲ႕မီွရာျဖစ္တယ္။

ထို႕အတူပဲ … နားကၾကားလိုက္လို႕ရိွယင္ အဲဒီ အသံေလးကိုေတြးၿပီးေတာ့ … အဲဒီ အသံေလးနဲ႕ စိတ္ေတြကျဖစ္ေနတာ။ အသံကေတာ့ ေပ်ာက္သြားၿပီ။ ေပ်ာက္သြားေပမယ့္လို႕ အေတြးေလးက ေပ်ာက္ရဲ႕လား….။ အေတြးေလးက အဲဒီ အသံေလးကို ယူထားလိုက္တာ … သူက ။ ယူထားလိုက္ၿပီးယင္ အဲဒီ အာရံုေလးကို မီွၿပီးေတာ့ ဒီစိတ္ကေလးက ဆက္ျဖစ္ေနတာ။

အနံကေလး ရလိုက္ယင္လည္း …. ဘာနံပါလိမ့္လို႕ … ေဟာ အေတြးေလးက လိုက္လာတယ္။ အရသာေလးခံလို႕ရိွယင္လည္း ….. ေၾသာ္ ဒီ အရသာေလးက ေကာင္းလိုက္တာ ဆိုၿပီး အေတြးေလးက လိုက္လာတယ္္။ အရသာႀကီးက ဆိုးလိုက္တာဆိုယင္လည္း ဒီအေတြးေလးက ေနာက္ကလိုက္ေနတာပဲ။ ခႏၶာကိုယ္ အထိအေတြ႕ေပၚမွာလည္း ထို႕အတူပဲ အေတြးေလးက ေနာက္က လိုက္ေနတယ္ ….. ေဟာ အာရံုေတြေပၚမွာ …. (သို႕မဟုတ္) …. စိတ္ကူးၿပီးေတာ့ စိတ္ကူးတဲ့အထဲမယ္ ေပၚလာတဲ့ အေပၚမွာလည္းပဲ ဒီအေတြးေလးကလိုက္ေနတယ္ ….တဲ့။

ဒီလို အာရံုဟာလည္း အလြန္အားေကာင္းတဲ့ အာရံုမ်ဳိးျဖစ္လို႕ရိွယင္ အာရမၼဏဥပနိႆယလို႕ ေခၚတယ္ ….. တဲ့။ မေန႕က …. အဓိပတိ သေဘာမ်ဳိးပဲ သူကလည္း။ အာရံုကလႊမ္းမိုးႀကီးစိုုးတဲ့ အာရံုမ်ဳိးလိုပဲ၊ အင္အားေကာင္းတဲ့ အာရံုမ်ဳိးကို အာရမၼဏဥပနိႆယ။ (စကားခ်ပ္ … အာရမၼဏဥပနိႆယကို အာရမၼဏူပနိႆယလို႕လည္းေခၚပါေ
သးတယ္ေနာ္။)
ေနာက္တစ္ခုက အနႏၱရဥပနိႆယ ( အနႏၱရူပနိႆယ) ေရွ႕စိတ္နဲ႕ေနာက္စိတ္၊ ေရွ႕စိတ္္က အလြန္ အင္အားေကာင္းလို႕ ေနာက္စိတ္ကလည္းပဲ အင္အားေကာင္းရတယ္။ ေရွ႕က အင္အားေကာင္းမွ ေနာက္က အင္အားေကာင္းတာ။ သူက အင္အားေကာင္းတဲ့ မီွရာအေနနဲ႕ ေက်းဇူးျပဳတာေလ။ ဒီလို အဓိပၸာယ္မ်ဳိးကို ယူတာ။ အင္အားေကာင္းတယ္။ ေရွ႕စိတ္္ေတြက အင္အားေကာင္းလို႕ ေနာက္စိတ္ေတြကလည္း အင္အားေကာင္းတာ။

ဥပမာမယ္ …. ေလးပစ္လိုက္တယ္…. ေလာက္ေလးေတြဘာေတြ ျမွားပစ္လိုက္တယ္ ဆိုပါစို႕ … ပစ္လိုက္တဲ့ အရိွန္ေပၚမွာ မူတည္ၿပီးေတာ့ သူသြားတာ။ ပစ္လိုက္တာက ခပ္ေပါ့ေပါ့ ခပ္ေလ်ာေလ်ာ့ ဆိုလို႕ရိွယင္လည္း သူက ခပ္ေပါ့ေပါ့ ပဲ သြားမယ္။ ပစ္တဲ့ အရိွန္က ပိုျပင္းထန္ယင္ ပိုျပင္းထန္တယ္ေပါ့။ ဒီလို သေဘာမ်ဳိး … တြန္းအားက ပိုၿပီးေတာ့ မ်ားလာတယ္ … အဲဒါမ်ဳိးလို … အနႏၱရဆိုတာ .. အားႀကီးလွစြာ ျခားမဲ့မွာ .. ျခားမဲ့ဆိုတာ … အျခားမရိွဘူးေျပာတာ၊ မီွရာ စင္စစ္ ေနာက္စိတ္ျဖစ္မႈ အနႏၱရူပနိႆယ ၊ ထိုမွတစ္ျဖာ အားႀကီးစြာတည့္္ မ်ားစြာေၾကာင္းစု ေက်းဇူးျပဳသည့္ ပကတူပနိႆယ။ ပကတိဥပနိႆယ (သိုု႕မဟုတ္) ပကတဥပနိႆယ။

ပင္ကိုယ္က … ခုနက အာရံုအေနနဲ႕ အားႀကီးတာလည္း မဟုတ္ဘူး…. ေရွ႕စိတ္အေနနဲ႕ အားႀကီးတာလည္း မဟုတ္ဘူးး … တျခားအားႀကီးတဲ့အရာေတြ အားလံုးမွန္သမွ် ပကတူပနိႆယလို႕ ….. ေဟာ ….. ဥပနိႆယပစၥည္း သံုုးမ်ဳိး ရိွတယ္။
ေလာကမွာ ဥပနိႆယပစၥည္းနဲ႕ လြတ္ဖို႕ဆိုတာ အင္မတန္မွ ခဲယဥ္းတယ္ေနာ္။ လူေတြေျပာၾကတယ္….. ေက်းဇူးျပဳပါ .. ေက်းဇူးျပဳပါ ဆိုတာ ေနာ္…. ၊ ေက်းဇူးျပဳတယ္ဆိုတာ မျဖစ္ေသးတာ ျဖစ္ေအာင္လုပ္တာနဲ႕ … ျဖစ္ၿပီးသားေတြ တည္တံ့ေနေအာင္လုပ္တာ … ဒါ ေက်းဇူးျပဳတယ္လို႕ေခၚတယ္။

ကဲ ေကာင္းၿပီ … ဥပနိႆယပစၥေယာ … တဲ့။ ဒါေလးကို ခ်ဲ႕ၿပီးေတာ့ ေျပာရေအာင္ …..
ဥပနိႆယပစၥေယာဆိုတာ တကယ့္ကို အင္အားႀကီးတဲ့ မီွရာႀကီးပဲ …. မီွရာအေနနဲ႕ ေက်းဇူးျပဳလိုက္တယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ လူေတြက ေျပာၾကတယ္ …… တစ္းေယာက္ႀကီးပြားၿပီဆိုလို႕ရိွယင္ သူက ႀကီးပြားမွာေပါ့ .. အမီွေကာင္းရထားတာကိုး ….. ေဟာ .. အမီွေကာင္းဆိုၿပီး ေျပာၾကတယ္ … ဒီ ဥပနိႆယ ရည္ရြယ္တာပဲ .ေနာ္။

ဘယ္အရာပဲျဖစ္ျဖစ္ အမီွေကာင္းရမွ .. အမီွေကာင္းရမထားလို႕ရိွယင္ မရဘူး… အမီွေကာင္းရထားယင္ အဲဒီ ပုဂၢိဳလ္က သာတာပဲ၊ … အင္အားႀကီးတာ နည္းတာက အဓိက မဟုတ္ဘူး …. အမီွေကာင္းက ပိုအဓိက က်တယ္။ (ဒီေနရာမွာ ဆရာေတာ္က ထယ္စာခဲထဲက ဘီလံုးငွက္ေလးအေၾကာင္းကိုေျပာပါတယ္၊ သိၾကမယ္ထင္ပါတယ္၊ ခ်ဳံ႕လိုက္ပါၿပီ။) ….. ဒါကို ေျပာတာ …. အမီွေကာင္းသြားၿပီးဆိုလို႕ရိွယင္ ကိုယ္ထက္ ဘယ္ေလာက္အင္အားေကာင္းတဲ့ ရန္သူပဲျဖစ္ျဖစ္ ႏိုင္သြားတယ္ ….တဲ့ ….. ဥပနိႆယသတၱိ။

ဥပနိႆယရဲ႕ထူးျခားခ်က္ေတြက တျခားဟာေတြနဲ႕ မတူဘူး၊ ဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ ဥပနိႆယပစၥေယာမွာ ….

ပုရိမာ ပုရိမာ ကုသလာ ဓမၼာ၊ ပစၦိမာနံ ပစၦိမာနံ ကုသလာနံ ဓမၼာနံ၊ ဥပနိႆယ ပစၥေယန ပစၥေယာ။ တဲ့

ေရွ႕က အားေကာင္းတဲ့ ကုသိုလ္ဆိုယင္ ေနာက္ကလည္း အားေကာင္းတဲ့ ကုသိုလ္လာတယ္ေပါ့။ အာရံုအေနနဲ႕လည္း အားေကာင္းးတဲ့ ကုသိုလ္လာတယ္။ သဘာ၀တရားအေနနဲ႕လည္း အားေကာင္းးတဲ့ ကုသိုလ္လာတယ္လို႕ .. ၊ ကုသိုလ္ၿပီးယင္ ကုသိုလ္ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ဒါ သဘာ၀က်တယ္ေပါ့။

သို႕ေသာ္ ေနာက္တစ္ခုကိုၾကည့္ ….

ပုရိမာ ပုရိမာ ကုသလာ ဓမၼာ …. ေရွးေရွးမွာျဖစ္တဲ့ ကုသိုလ္တရားမ်ားသည္၊ ပစၦိမာနံ ပစၦိမာနံ အကုသလာနံ ဓမၼာနံ ေကသဥၥိ၊ ဥပနိႆယ ပစၥေယန ပစၥေယာ … ဒီအခ်က္ကိုု မွတ္သားရမွာ ဒါ ..။

ပုရိမာ ပုရိမာ - ေရွ႕ေရွးျဖစ္ျဖစ္တဲ့၊ ကုသလာ ဓမၼာ - ကုသိုလ္တရားေတြက၊ ပစၦိမာနံ ပစၦိမာနံ အကုသလာနံ ဓမၼာနံ - ေနာက္ေနာက္မွျဖစ္တဲ့ အကုသိုလ္တရားေတြြကို၊ ေကသဥၥိ ဥပနိႆယ - ပစၥေယန ဥပနိႆယပစၥည္း အခ်ဳိ႕ျဖင့္ ေျပာတာ၊ အနႏၱရူပ မရဘူးတဲ့ … ကုသိုလ္နဲ႕အကုသိုလ္က ဆက္ၿပီးလာလို႕ မရဘူး။ ေရွ႕စိတ္က ကုသိုလ္ ေနာက္စိတ္က အကုသိုလ္ ဒီလို လာလို႕ မရဘူးတဲ့။

process တစ္ခုတည္းမွာ …. ေရွ႕စိတ္က ကုသိုလ္ဆိုလို႕ရိွယင္ ေနာက္စိတ္က ကုသိုလ္ (သို႕မဟုတ္) အဗ်ာကတတို႕ လာလို႕ရတယ္၊ ကုသိုလ္နဲ႕အကုသိုလ္က သဘာ၀ျခင္းမတူသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ဆက္တိုက္လာလို႕ မရဘူး။

အဲဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ ဆက္တိုက္မလာေတာ့ ဘာနဲ႕ေျပာတာတုန္းဆိုေတာ့ …. အာရံုျပဳၿပီးေတာ့လည္း …. ကုသိုလ္ကေန အကုသိုလ္ကို ျဖစ္ေစတယ္။ ေနာက္ ကုသိုလ္က အကုသိုလ္ကို ျဖစ္ေစတယ္ … အာရံုအေနနဲ႕လည္း ျဖစ္ေစတယ္ … တျခား ပကတူပနိႆယအေနနဲ႕လည္း ျဖစ္ေစတယ္လို႕ … ဒါကို ေျပာတာ .. ေနာ္။

ကဲ … ဘယ္လိုျဖစ္ေစတာတုန္းဆိုလို႕ရိွယင္ …. ကုသိုလ္က အကုသိုလ္ …ဘယ္လိုလုပ္ျဖစ္ေစတာတုန္း …. တစ္ခ်ဳိ႕က ကုသိုလ္လုပ္ယင္ ကုသိုလ္ပဲရတယ္ထင္တာ … ကုသိုလ္ကိုအေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ အကုုုသိုလ္ျဖစ္တာရိွတယ္။

ဘယ္လိုျဖစ္တုန္းဆိုယင္ … ဆိုပါစို႕ …. လူတစ္ေယာက္မွာ သဒၵါတရားေတြျဖစ္တယ္၊ လွဴခ်င္တယ္ .. တန္းခ်င္္တယ္၊ အဲဒီ သဒၵါတရားက ကုသိုလ္ပဲေနာ္။ သို႕ေသာ္ …. ငါ့ သဒၵါတရားေလးက ေကာင္းလိုက္တာလို႕ … သဒၵါတရားေလးကို တြယ္တာတဲ့စိတ္ …. ေလာဘစိတ္္နဲ႕ၾကည့္တဲ့အခါက်ေ
တာ့ … အဲဒီ ၾကည့္တဲ့စိတ္က်ေတာ့ … ဘာျဖစ္သြားတုန္း ….. ၊ ေဟာ … ဒါ ကုသို္လ္ကေန အကုသိုလ္ျဖစ္တယ္ ေခၚတယ္။
အဲေတာ့ …. ကုုသိုလ္ကေန …. အကုသိုလ္ ေျပာင္းသြားႏိုင္တာကို သတိထားဖို႕ …. ေနာ္။ ကုသိုလ္ကို အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ အကုသိုလ္ျဖစ္ၾကတယ္၊ ….. ေဟာ ကိုယ့္ရဲ႕သီလေလးကိုၾကည့္ၿပီး ငါ့သီလေလးက ေကာင္းလိုက္တာဆိုၿပီး သီလကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး မာနျဖစ္မယ္ဆို …… သီလက ကုသိုလ္ … …. မာနက …. အကုသိုလ္ …. ဥပနိႆယပစၥည္းလို႕ေခၚတယ္္ ..ဒါ။

သဒၵါကိုၾကည့္ၿပီးေတာ့ တြယ္တာမႈျဖစ္တယ္ …. ရာဂျဖစ္တယ္။

ကိုယ့္သဒၵါတရားကို ရႈံခ်တဲ့အခါ ေဒါသျဖစ္တယ္ ….။

သဒါၵကိုအေၾကာင္းျပဳၿပီး ေဒါသလည္းျဖစ္ႏိုင္တာပဲ။

ထို႕အတူပဲ ကိုယ့္သီလကိုၾကည့္ၿပီး ေက်နပ္္ေနတယ္၊ ႏွစ္သက္ေနတယ္။ ေက်နပ္တယ္္ဆိုတာ တဏွာေလာဘနဲ႕ ေက်နပ္တာကိုေျပာတာ၊ ကုုသိုလ္စိတ္နဲ႕ေက်နပ္တာကို
ေျပာတာမဟုုတ္ဘူး။ ေနာ္
သီလက ကုသိုလ္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ေလာဘက အကုသိုလ္ ျဖစ္လာတယ္။ ကုသိုလ္ကေန အကုသိုလ္ကိုုျဖစ္ေစတယ္လို႕ ဒီလို ေျပာတာ။

စာဂ…ကိုယ့္ရဲ႕စြန္႕က်ဲမႈကို အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕စြန္႕က်ဲလွဴဒါန္းမႈကို အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ ငါလို ဘယ္သူမွမလွဴႏိုုင္ဘူးဆိုၿပီး စာဂအေပၚမွာ တြယ္တာ ေက်နပ္ ႏွစ္သက္ေနတဲ့ စိတ္ကေလး ျဖစ္ျပန္ယင္ စာဂကို အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ အကုသိုလ္ ျဖစ္ျပန္တာပဲ။

သုတ… မိမိကစာေတြတတ္လာတယ္၊ ဗဟုသုုတေတြမ်ားလာတယ္၊ အဲဒီအေပၚမွာ ေက်နပ္ ႏွစ္သက္ တြယ္တာမိေတာ့ ရာဂေတြျဖစ္လာတယ္။ မာနေတြတက္လာတယ္။ ေဟာ … သုတကို အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ ရာဂေတြ မာနေတြ အကုသိုလ္ေတြ ျဖစ္လာတယ္ေပါ့။ ဒါ … ကုသိုလ္ေၾကာင့္ အကုသိုလ္ ျဖစ္တာေတြ။

တစ္ခါ စ်ာန္တရားကို အားထုတ္တယ္ဆိုယင္ … ထိုစ်ာန္တရားမွာ တြယ္တာႏွစ္သက္ေနျပန္ယင္လည္း
ကုသိုလ္ကေန အကုသိုလ္ျဖစ္ႏိုင္ျပန္ေရာ။
သို႕ေသာ္ ကိုယ္ရထားတဲ့ မဂ္စိတ္ဖိုလ္စိတ္က်ေတာ့ ဒီလိုမျဖစ္ဘူး။ ေလာကုတၱရာတရားက်ေတာ့ အလြန္သိမ္ေမြ႕တာဆိုေတာ့ အဲဒါက် ေလာဘေတြက အာရံုျပဳလို႕ မရဘူး။ သူက ေလာကီစိတ္သာ ခ်ည္းကပ္ႏိုင္တာ၊ ေလာကုတၱရာစိတ္က်ေတာ့ ခ်ည္းမကပ္ႏိုင္ဘူး။ ေအး … ကုသိုလ္ကို အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ အကုသိုလ္ေတြျဖစ္ၾကေသးတယ္တဲ့
။ ဒါကိုအေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ …..
ပုရိမာ ပုရိမာ ကုသလာ ဓမၼာ ၊ ပစၦိမာနံ ပစၦိမာနံ အကုသလာနံ ဓမၼာနံ ေကသဥၥိ ၊ ဥပနိႆယ ပစၥေယန ပစၥေယာ။ တဲ့

ေကသဥၥိဆိုတဲ့ စကားက အနႏၱရေတာ့ မျဖစ္ႏိုုင္ဘူး၊ အာရမၼဏျဖစ္ႏိုင္တယ္။ အာရံုျပဳၿပီးေတာ့ ေလာဘျဖစ္မယ္၊ ေဒါသျဖစ္မယ္၊ မာန္မာနေတြျဖစ္မယ္၊ ဣႆာေတြျဖစ္မယ္၊ အယူမွားတဲ့ မိစၦာဒိ႒ိေတြျဖစ္မယ္၊ ျဖစ္လာသမွ်သည္ ေနာက္က အကုသိုလ္ေတြခ်ည္းပဲ ျဖစ္လာသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ကုသိုလ္ကို အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ အကုသိုလ္ျဖစ္တယ္လို႕ ဒီလို ေျပာတာ။ အဲေတာ့ သဘာ၀တရားႏွစ္ခုဟာ ကုသိုလ္က သူ႕သဘာ၀နဲ႕သူ ၊ အကုသိုလ္ကလည္း သူ႕သဘာ၀နဲ႕သူပဲ။ ကုသိုလ္ကို အကုသိုလ္လို႕လည္း ေျပာလို႕မရဘူး။ အကုသိုလ္ကို ကုသိုလ္လို႕လည္း ေျပာလို႕မရဘူး။

တစ္ခ်ဳိ႕ကေျပာၾကတယ္ … ဆရာသမားေတြက (သို႕မဟုတ္) မိဘေတြြက မလိမၼာလို႕ ရိုက္တာ … ဒါ ကရုဏာေဒါသ လို႕ ေခၚၾကတယ္ …. ဘယ္လိုလုပ္ ကရုဏာကေဒါသျဖစ္မတုန္း … ေဒါသကေကာ ဘယ္လိုလုပ္ ကရုဏာျဖစ္မတုန္း … ဟုတ္ကဲ့လား ….

သဘာ၀ႏွစ္ခုမတူတာေကာ ေရာစပ္ၿပီးေျပာေနတာ … ဒီလိုေျပာယင္ေတာ့ ရတယ္ေပါ့ …. သနားတဲ့အေပၚမွာ အေျခခံၿပီး ေဒါသျဖစ္တာ … အဲေတာ့ သနားတာ ကေတာ့ ကုသုိလ္ပဲ .. ကရုဏာက ကုသိုလ္ … ေဒါသက အကုသိုလ္ပဲေလ။ အဲတာကို တစ္ခ်ဳိ႕က အျပစ္မရိွဘူးလို႕ ထင္ေနတယ္ … ေဒါသဆိုယင္ ဘာေဒါသျဖစ္ျဖစ္ ကရုဏာေပၚအေျခခံခံ ဘာခံခံ …. ေဒါသက အကုသိုလ္ပဲ (သတိျပဳဖို႕ေကာင္းပါတယ္ေနာ္ .. TNO)

…. တစ္ခ်ဳိ႕က ကရုဏာေဒါသအျပစ္မရိွဘူးလို႕ ဒီလိုထင္ေကာင္းထင္တယ္၊ မဟုတ္ဘူး၊ အပိုင္းက ႏွစ္ပိုင္းပဲ၊ သူ႕ဟာနဲ႕သူ၊ အကုသိုလ္က အကုသိုလ္အပိုင္းပဲ၊ ကုသိုလ္က ကုသိုလ္အပိုင္းပဲ၊ ကုသိုလ္နဲ႕အကုသိုလ္ဆိုတာ ေရာျပစ္လို႕လည္း မရဘူး၊ သဘာ၀ျခင္းကိုက အလြန္ျခားနားတယ္။
ကုသလ အန၀စၥ သုခ ၀ိပါက လကၡဏာ … ကုသိုလ္မွန္လို႕ရိွယင္ အျပစ္ကင္းတယ္ …. ေကာင္းတဲ့ အက်ဳိးေတြကိုေပးႏိုင္တယ္ … ဒါ ကုသိုလ္ရဲ႕ သဘာ၀တရား ။

အကုသိုလ္က်ေတာ့ …

သာ၀စၥ ဒုကၡ ၀ိပါက လကၡဏာ … အျပစ္ရိွတယ္္တဲ့ … သဘာ၀ကိုုကအျပစ္ရိွတယ္။

အျပစ္ရိွယံုတင္မကဘူးး … ဒုကၡ ၀ိပါက … ဆင္းရဲ႕တဲ့အက်ဳိးကို ထုတ္လုပ္ေသးတယ္တဲ့။ ေဟာ … အဲဒီႏွစ္ခုက ဘယ္လိုလုပ္ေပါင္းစပ္လို႕ ရမလည္း …. မရဘူး … တစ္ပိုုင္းစီပဲမွတ္ရမယ္ .. အကုသိုလ္ျဖစ္ယင္ အကုသိုလ္ပဲ။

တစ္ခ်ဳိ႕က ဒါနေကာင္းမႈျပဳၿပီး .. ဥပမာမယ္ … လမ္းမွာေတြ႕တဲ့ ကိုယ္ေတာ္တပါးကိုလွဴလိုက္မယ္ .. အဲဒီ ကိုယ္ေတာ္က ဘုန္းႀကီးအစစ္မဟုတ္ဘူး .. ဘုန္းႀကီးအေရခ်ဳံလာတယ္ ဆိုပါစို႕ … ေၾသာ္ ငါ လွဴမိတာ မွားလိုက္တာဆိုၿပီး .. ကုိယ့္ဒါနကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး အကုသိုလ္ျဖစ္တာပဲ … ဒါလည္း ….။ လွဴတုန္္းကေတာ့ … ဒါန … ကုုသိုလ္ပဲ၊ အဲဒီ ဒါနကို စိတ္္ပ်က္သြားၿပီဆိုလို႕ရိွယင္ ဘာျဖစ္လည္း အကုသိုလ္ပဲျဖစ္တာပဲ။ ဒါဘာတုန္းဆို …. ဥပနိႆယပစၥည္း …။ ကုသိုလ္ကလည္း အကုသိုလ္ကို ဒီလို ျဖစ္ေစတယ္ဆိုတာ .. သတိထားရမွာေပါ့။ အဲေတာ့ ကုသိုလ္လုပ္တိုင္း ကုုသိုလ္ရတာ မဟုတ္ဘူး။ သူ႕အပိုင္းလိုက္သူပဲ။ ကုသိုလ္ရတဲ့အပိုုင္းကရတယ္။ အကုသိုလ္ျဖစ္တဲ့အပိုင္းက အကုသိုလ္ပဲ။

ေအး .. ဒါက …. ပုရိမာ ပုရိမာ ကုသလာ ဓမၼာ၊ ပစၦိမာနံ ပစၦိမာနံ အကုသလာနံ ဓမၼာနံ …. ေရွ႕ေရွးက ျဖစ္လာတဲ့ ကုုသိုလ္တရားေတြဟာတဲ့ … ေနာက္ေနာက္အကုသိုလ္တရားေတြကို ဥပနိႆယသတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳပါတယ္တဲ့။

ကုသိုလ္ကေန ကုသိုလ္ျဖစ္ေစတာေတာ့ နားလည္တယ္ထား…။

ကုသိုလ္က အဗ်ာကတျဖစ္ေစတယ္ဆိုတာကေတာ့ … ဒါက ကုသိုလ္ကေန အက်ဳိးေပးတာေတြေပါ့ … ရုပ္အက်ဳိးေပးတာေတြရိွတယ္ … နာမ္တရားထဲက ၀ိပါက္ဆိုတာေတြ ထုတ္လုပ္ေပးတာေတြ ရိွတယ္ … ဒါကေတာ့ ထင္ရွားတယ္ ထားေတာ့ …။

ေနာက္ ပိြဳင့္တစ္ခုေျပာရေအာင္ …

ပုရိမာ ပုရိမာ အကုသလာ ဓမၼာ ၊ ပစၦိမာနံ ပစၦိမာနံ အကုသလာနံ ဓမၼာနံ၊ ဥပနိႆယ ပစၥေယန ပစၥေယာ။ တဲ့

ပုရိမာ ပုရိမာ အကုသလာ ဓမၼာ … ေရွ႕ေရွးျဖစ္ႏွင့္တဲ့ အကုသိုလ္မ်ားသည္တဲ့ ၊ ပစၦိမာနံ ပစၦိမာနံ အကုသလာနံ ဓမၼာနံ … ေနာက္ေနာက္မွ ျဖစ္လာတဲ့ အကုသိုလ္ေတြကိုတဲ့ … ဥပနိႆယပစၥေယန … ဥပနိႆယသတၱိျဖင့္ ၊ ပစၥေယာ .. ေက်းဇူးျပဳတယ္တဲ့။

ေရွ႕ကဟာလည္း အကုသိုလ္၊ ေနာက္ကဟာလည္း အကုသိုလ္။

အာရံုအေနနဲ႕လည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။

အနႏၱရအေနနဲ႕ … အကုသိုုလ္ၿပီးယင္ … အကုသိုလ္။ ဒီလိုလည္း ျဖစ္လို႕ရတယ္။ ေရွ႕စိတ္က အကုသိုလ္ ေနာက္စိတ္က အကုသိုလ္.။ အနႏၱရူပနိႆယ
ေရွ႕စိတ္က အာရံုအေနနဲ႕အကုသိုလ္ျဖစ္တယ္ … ေနာက္က ေပၚလာတာကလည္း အကုသိုလ္ျဖစ္တယ္။ ေဟာ … ဆိုပါစို႕ …. ရာဂကို … ကိုယ့္ရဲ႕ရာဂကို ကိုယ္ျပန္ၿပီးေတာ့ တြယ္တာတယ္ … တစ္ခ်ဳိ႕က ကိုယ့္ရဲ႕ ေဒါသကို ကိုယ္ျပန္ၿပီးေတာ့ ေက်နပ္တယ္၊ အဲတာဆို … ေဒါသကလည္း အကုသိုလ္ပဲ၊ ကိုယ့္ေဒါသကို ျပန္ေက်နပ္ေနတာကလည္း အကုသိုလ္ပဲ။ အကုသိုလ္က အကုသိုလ္ကို ေက်းဇူးးျပဳတယ္္လို႕ ဒီလို ေျပာရမယ္။

ထို႕အတူပဲ … အကုသိုလ္ကလည္း … ကုသိုလ္ျဖစ္ႏိုင္ေသးတယ္တဲ့။ ပုရိမာ ပုရိမာ အကုသလာ ဓမၼာ …. ေရွးေရွးျဖစ္တဲ့ အကုသိုလ္တရားေတြကတဲ့ …. ပစၦိမာနံ ပစၦိမာနံ ကုသလာနံ … ေနာက္ေနာက္ျဖစ္လာမယ့္ ကုသိုလ္တရားေတြကို … ေကသဥၥိ ဥပနိႆယ ပစၥေယန ….. ဥပနိႆယပစၥည္းအခ်ဳိ႕ျဖင့္ …ဥပါကာရေကာ … ေက်းဇူးျပဳတတ္တယ္တဲ့။

အခ်ဳိ႕ဆိုတာ ခုနေျပာသလို အနႏၱရ .. အကုသိုလ္ကေန … ကုသိုလ္တိုက္ရုိက္ဆက္လို႕မရဘူးလို႕ေျပာတာ။ သို႕ေသာ္ …. အကုသိုလ္ကို အာရံုျပဳၿပီးေတာ့ … ကုသိုလ္ျဖစ္ႏိုင္တယ္။

ေရွးတုန္းက သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ (အတိုခ်ုဳပ္ပဲ .. ကၽြန္ေတာ္ေျပာပါေတာ့မယ္) လယ္ထြန္သြားၾကတယ္၊ လယ္ထြန္ယင္းေမာလာေတာ့ သူတို႕ေရဗူးကိုယ္စီထားခဲ့တဲ့ေနရာမွာ တစ္ေယာက္ကျပန္လာၿပီး ေရေသာက္တယ္၊ ေသာက္ေတာ့ သူ႕ေရဗူးထဲကေရကုန္မွာစိုးလို႕ သူသူငယ္ခ်င္းရဲ႕ဗူးထဲကေန မပန္ၾကားပဲနဲ႕ ခိုးေသာက္တယ္ေပါ့။ အဲဒီလိုနဲ႕ လယ္ထြန္ၿပီးလို႕ ေရမိုးခ်ဳိးၿပီး နားၾကတဲ့အခါ ၾကေတာ့ အဲဒီ ခိုုးေသာက္တဲ့ တစ္ေယာက္က ငါ ဒီေန႕ ဘာအမွားေတြ လုပ္မိသလဲ၊ ဘာမဟုတ္တာေတြျပဳမိသလဲလို႕ စဥ္းစားတယ္၊ အဲဒီလို စဥ္းစားတဲ့အခါမွာ ေန႕လယ္က ေရခိုးေသာက္တဲ့အျဖစ္ကိုသြားသတိရလိုက္တယ္။

ခိုုးေသာက္တယ္ဆိုတာ အကုသိုလ္မဟုတ္လား ၊ အဲဒီ အကုသိုလ္ကို ၾကည့္ၿပီး သူ႕စိတ္ထဲမွာ သံေ၀ဂေတြျဖစ္လာတယ္။ ဒီ အကုသိုလ္ေတြြ ႀကီးထြားသြားမယ္ဆိုယင္ ငါ အပယ္ဒုကၡေရာက္ေတာ့မွာပဲ။ ဒီ အကုသိုလ္ေတြကို ႏွိမ္မွပဲဆိုၿပီးေတာ့ …. သူ႕စိတ္ရဲ႕အျပစ္ေတြကို ျမင္ၿပီး၊ သခၤါရတရားေတြရဲ႕အျပစ္ကိုဆင္ျခင္လိုက္တာ …သူကလည္း ပေစၥကဗုဒၶျဖစ္မယ့္သူ ပါရမီရင့္တဲ့သူျဖစ္ေတာ့ … အဲဒီနားမွာ ပေစၥကဗုဒၶဥာဏ္ရသြားတယ္္။ အဲဒါဘာတုန္းဆိုယင္ အကုသိုလ္ကေန ကုသိုလ္ျဖစ္တယ္ ေျပာတာ .. ေနာ္။

အကုသိုလ္ကို ရႈဆင္ျခင္တာ ….

****ေနာက္တစ္ခါ လူတစ္ေယာက္ဟာ ေဒါသျဖစ္တယ္ … အဲဒီ ေဒါသျဖစ္ၿပီး … ေၾသာ္ ဒီ ေဒါသဟာ မေကာင္းပါလား .. မေကာင္းမႈလို႕ ျမင္လိုက္ကတည္းက …. ဒါ … ကုသိုလ္ျဖစ္ၿပီ … သူက။ ေဒါသဟာ မေကာင္းပါ့လား .. ေဒါသရဲ႕အျပစ္ေတြဟာ .. အင္မတန္္ႀကီးေလးပါလားလို႕

… ေဒါသရဲ႕အျပစ္ေတြကို ဆင္ျခင္စဥ္းစားတာကလည္း ကုသိုလ္ေတြရလာတယ္ .. ေဟာ .. ေဒါသျဖစ္တုန္္းက အကုသိုလ္ … ဆင္ျခင္စဥ္းစားတာၾကေတာ့ ကုသိုုလ္ .. တဲ့။

ဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ စိတၱႏုပႆနာမွာ ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာထားတာေလ .. ၊ သရာဂံ၀ါ စိတၱံ သရာဂါ စိတၱံတိ ပဇာနာတိ ၊ သေဒါသံ၀ါ စိတၱံ သေဒါသံ စိတၱံတိ ပဇာနာတိ။ ကိုယ္စိတ္ေလးဟာ တဏွာရာဂနဲ႕တြဲေနယင္လည္း တဏွာရာဂနဲ႕တြဲေနတယ္လို႕ သိရမယ္တဲ့။

ကိုယ္စိတ္ေလးဟာ ေဒါသနဲ႕တြဲေနယင္လည္း ေဒါသနဲ႕တြဲေနတယ္လို႕ သိရမယ္တဲ့။

****သိတယ္ဆိုတာ … အာရံုျပဳတာကိုု ေျပာတာ။

အဲေတာ့ …. ၾကည့္ေလ … ငါ့စိတ္ေလးဟာ ရာဂနဲ႕တြဲေနပါလားလို႕ ဆိုေတာ့ … ရာဂက အကုသိုလ္ …. သိလိုက္တဲ့ စိတ္က်ေတာ့ ကုသုိလ္ ၊ ရာဂဆိုတဲ့ အကုသိုလ္တရားေၾကာင့္ ….. သိျခင္းဆိုတဲ့ …. ကုုသိုလ္တရား ျဖစ္လာတယ္္တဲ့။ ဒါကိုေျပာတာေနာ္ …. စိတၱႏုပႆနာအားထုတ္တဲ့အခါက်ေတာ့ အကုသိုလ္ကေန ကုသိုလ္ျဖစ္တယ္တဲ့။ ရာဂကိုရႈမယ္ဆိုယင္ …. ရာဂက အကုသိုလ္ … အာရံုက အကုသိုလ္ … ၊ …. ရႈတဲ့စိတ္က ကုသိုလ္…တဲ့။ ေဒါသကိုအာရံုျပဳမယ္ဆိုယင္ … ေဒါသက အကုသိုလ္ … ရႈတဲ့စိတ္က ကုသိုလ္၊ …. စိတၱႏုပႆနာမွာ ျမတ္စြာဘုရားက ဒီလို ေဟာထားတာေလ … ။ … အဲေတာ့ .. ဒါ ဥပနိႆယပစၥည္းပဲ။

ကိုယ့္သႏၱာန္မွာျဖစ္လာတဲ့ ရာဂပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေဒါသပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေမာဟပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မာနပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဣႆာပဲျဖစ္ျဖစ္ … ေရွးသူေတာ္ေကာင္းမ်ားဟာ ကိုယ္သႏၱာန္မွာျဖစ္တဲ့ … မာနာတရားေတြ …ဣႆာတရားေတြ… ျဖစ္ၿပီ

Credit to Ko Thein Naing Ohn
https://www.facebook.com/notes/560525184060557/

No comments:

Post a Comment

Gold price estimated