Video

Wednesday, 3 September 2014

ပ႒ာန္းျမတ္ေဒသနာေတာ္ အပိုင္း ၆၊ Dr နႏၵမာလာဘိ၀ံသ


ပ႒ာန္းျမတ္ေဒသနာေတာ္ အပိုင္း ၆
Dr နႏၵမာလာဘိ၀ံသ

အခုဒီကေန႕ဟာ ပ႒ာန္းျမတ္ေဒသနာေတာ္ အပိုင္း ၆ လို႕ အဲဒီလို ေဟာတဲ့ထဲမွာ ပစၥယနိေဒၵသလို႕ ေခၚတဲ့ ၂၄ ပစၥည္းကို မက်ဥ္းမက်ယ္ခ်ဲ႕ဖြင့္ၿပီးေတာ့ ျပတဲ့အခန္းကို အဓိကပဓါနထားၿပီးေတာ့ ေဟာၾကားခဲ့တယ္။ ထိုပစၥယနိေဒၵသအခန္းနဲ႕ ခပ္ဆင္ဆင္တူၿပီး ထိုပစၥယနိေဒၵသအခန္းထက္ က်ယ္၀န္းတဲ့ ပညာ၀ါရကိုလည္းပဲ တေစ့တေစာင္းလွမ္းၾကည့္ၿပီးေတာ့ ထည့္သြင္းေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။

ပစၥယနိေဒၵသနဲ႕ပညာ၀ါရဆိုတာ ဒီက႑ႏွစ္ရပ္ဟာ ပစၥယနိေဒၵသကအက်ဥ္း ပညာ၀ါရကအက်ယ္လို႕ ဒီလို နားလည္ရမယ္။ အဲေတာ့ သိပ္အက်ဥ္းလည္းမျဖစ္ရေလာက္ေ
အာင္ သိပ္အက်ယ္ႀကီးလည္း မျဖစ္ရေလာက္ေအာင္ မျဖစ္ရေလေအာင္ ပ႒ာန္းတရားႀကီးရဲ႕ သဘာ၀ကို အနည္းငယ္ ရိပ္စားမိေအာင္ တို႕ရဲ႕ ေန႕စဥ္ဘ၀ကို ပ႒ာန္းတရားႀကီးနဲ႕ ဘယ္လိုဆက္သြယ္ေနတာကိုု သိရိွနားလည္ေအာင္ ဘုန္းႀကီးတိို႕ ႀကိဳးစားၿပီးေတာ့ ေဟာတယ္။
ေဟတုပစၥေယာကေနစတင္ေဟာခဲ့တာ ဥပနိႆယပစၥေယာထိေအာင္ ရွင္းလင္းေဟာျပၿပီးသား ျဖစ္ပါတယ္။ အခုဒီကေန႕ည ပုေရဇာတပစၥေယာဆိုတာကိုု ေဟာပါမယ္။ စကားလံုးရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကို ေရွးဦးစြာ ရွင္းရမယ္။ ပုေရဇာတ …. ပုေရဆိုတာ ေရွးဦးစြာ ႀကိဳတင္ၿပီးေတာ့ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ရတယ္။ ဇာတဆိုတာ …. ျဖစ္ႏွင့္ေနတဲ့ ပစၥယ …. အေၾကာင္းတရားတဲ့။


ေရွ႕ဦးစြာႀကိဳတင္ၿပီးေတာ့ျဖစ္ႏွင့္ေနတဲ့ အေၾကာင္းတရားလို႕ ….. အေၾကာင္းတရားတစ္ခုက အက်ဳိိးတရားတစ္ခုကို … ၊ …. အေၾကာင္းတရားက အက်ဳိးတရားကို ထုတ္လုပ္တဲ့အခါမွာ အေၾကာင္းတရားက အက်ဳိးတရားထက္ ႀကိဳတင္ ျဖစ္ႏွင့္ေနတာ ရိွတယ္။ အေၾကာင္းတရားက အက်ဳိးတရားထက္ ေနာက္မွ ျဖစ္တာ ရိွတယ္။ အေၾကာင္းတရားနဲ႕ အက်ဳိးတရားဟာ ၿပိဳင္တူျဖစ္ေနတာ ရိွတယ္။

ဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ ၂၄ ပစၥည္းထဲမွာ ….. ပုေရဇာတဆိုတာ ရိွသလို ၊ ပစၦာဇာတ … အေၾကာင္းတရားက အက်ဳိးတရားထက္ ေနာက္မွျဖစ္လာတာ ဒါလည္း ရိွတယ္။ သဟဇာတ ….. အေၾကာင္းတရားနဲ႕ အက်ဳိးတရားဟာ ၿပိဳင္တူ ျဖစ္လာတယ္ ဆိုတာလည္း ရိွတယ္။ အခု ပုေရဇာတဆိုတာေတာ့ …. ႀကိဳတင္ျဖစ္ႏွင့္ ေနတဲ့ အေၾကာင္းတရား …. တဲ့။

ႀကိဳတင္ျဖစ္ႏွင့္ေနတာေတြ …. ဘယ္မွာရိွတာတုန္းဆို …. ဘုန္းႀကီးတို႕ ခႏၶာမွာပဲရိွတယ္ … ဒါေတြက။ ဘုန္းႀကီးတို႕ ခႏၶာနဲ႕ ဘုန္းႀကီးတို႕ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ရိွတယ္။ အဲဒီလို ႀကိဳတင္ျဖစ္ႏွင့္ၿပီးေတာ့ အက်ဳိးတရားေတြကို အေထာက္အကူျပဳေနတယ္ …. ျဖစ္ေပၚေစတယ္ …. ။ အေၾကာင္းတရားဆိိုသည္မွာ ျဖစ္ေစတာလည္း အေၾကာင္းတရားပဲ။ အက်ဳိးတစ္္ခုကို ထုတ္လုပ္ၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေစတဲ့ အေၾကာင္းတရားကိုလည္း အေၾကာင္းလို႕ ေခၚတယ္။
ျဖစ္ေစတာမဟုတ္ပဲနဲ႕ … ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ … အက်ဳိးတရားကို ထိမ္းသိမ္းတာ … အေထာက္အကူျပဳေနတာဟာလည္္း အေၾကာင္းတရား ပဲ။ ျဖစ္ေစတဲ့ အေၾကာင္းတရား ၊ တည္ရိွေစတဲ့ အေၾကာင္းတရားလို႕ ဒါေၾကာင့္မို႕ ေက်းဇူးျပဳတယ္ .. ေက်းဇူးျပဳတယ္ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ … ျဖစ္ေစ တည္ေစ ဤႏွစ္ေထြ ေခၚေလ ေက်းဇူးျပဳလို႕ …. ဘာသာဋီကာက်မ္းစာေတြ ေရးသြားတဲ့ ေတာင္ၿမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရံု ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက နားလည္ေအာင္ မွတ္လည္လြယ္ေအာင္ လကၤာေလးနဲ႕ ေရးသြားတယ္။

ပ႒ာန္းပစၥည္းေတြက ေက်းဇူးျပဳတယ္ဆိုတာ …. ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ ေက်းဇူးျပဳတာက တစ္ခု ၊ …. တည္ရိွေနေအာင္ ေက်းဇူးျပဳတာက တစ္ခု။ အဲဒီ ႏွစ္ခုနဲ႕ ေက်းဇူးျပဳတယ္။ အဲလို ေက်းဇူးျပဳတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြဟာ …. အက်ဳိးတရားမျဖစ္ခင္က ႀကိဳတင္ ျဖစ္ႏွင့္ၿပီးေတာ့ … အက်ဳိးတရားေတြကို ျဖစ္ေစတယ္ … တည္ရိွေစတယ္ဆိုတဲ့ … အေၾကာင္းတရားမ်ဳိးကို ပုေရဇာတပစၥေယာလို႕ ေျပာတာ ျဖစ္တယ္။

ႀကိဳတင္ျဖစ္ႏွင့္ၿပီးေတာ့ ေက်းဇူးျပဳေနတယ္ဆိုတာ ဘာေတြလည္း …. စာလိုေျပာေတာ့ ကိုယ္နဲ႕ အလွမ္းေ၀းေနတယ္။ လူတိုင္း လူတိုင္းမွာ …. အရပ္စကားနဲ႕ေျပာရေအာင္ မ်က္စိရိွတယ္၊ နားရိွတယ္၊ ႏွာေခါင္းရိွတယ္၊ လွ်ာရိွတယ္၊ ကိုယ္ကာယရိွတယ္။ မ်က္စိကို အမီွျပဳၿပီးေတာ့ ျမင္သိစိတ္ေတြ ျဖစ္တယ္။ နားကို အမီွျပဳၿပီးေတာ့ ၾကားသိစိတ္ ျဖစ္တယ္။ ႏွာေခါင္းကို အမီွျပဳၿပီးေတာ့ နံသိစိတ္ ျဖစ္ရတယ္။ လ်ာကို အမီွျပဳၿပီးေတာ့ လ်က္သိစိတ္ ျဖစ္တယ္။ ကိုယ္ကာယကို အမီွျပဳၿပီးေတာ့ ထိသိစိတ္ျဖစ္တယ္။ ဒါေတြက အခ်ိန္္မေရြးျဖစ္ေနတာ၊ တစ္ခုမျဖစ္ တစ္ခုျဖစ္ေနမွာပဲ။

စာလိုေျပာမယ္ဆိုယင္ မ်က္စိဆိုတာ … စကၡဳပသာဒရုပ္လို႕ ေခၚတယ္။ အာယတန နံမည္နဲ႕ေျပာလို႕ရိွယင္ စကၡာယတန ၊ စကၡဳအာယတန။
ရူပါရံုလို႕ေခၚတဲ့ အဆင္းအာရံုေလးကို ခံယူႏိုင္စြမ္းရိွတယ္ (သို႕မဟုတ္) အဆင္းအာရံုေလးရဲ႕ ေပၚလြင္ထင္ဟပ္ရာျဖစ္တဲ့ အရိပ္လာထင္တဲ့ မ်က္စိအၾကည္ဓာတ္ေလးကို စကၡဳပသာဒလို႕ ေခၚတယ္။ အဲဒီအေၾကာင္းေလးကို ေျပာမယ္။

လူတိုင္း လူတိုင္းဟာ မ်က္စိအၾကည္ဆိုတဲ့ စကၡဳပသာဒရုပ္ေလး ရိွတယ္။ အဲဒီ စကၡဳအၾကည္ထဲမွာ ျမင္စရာ အာရံုေလးလာၿပီး အရိပ္ထင္လိုက္တာနဲ႕ တစ္ၿပိဳင္နက္ ျမင္သိစိတ္ဆိုတာေလး ေပၚလာတယ္တဲ့။ အခုေျပာမွာက …. ျမင္စရာအာရံုေလးလာၿပီးထင္ေပၚတဲ့ …. စကၡဳပသာဒရုပ္က ျမင္သိစိတ္ကေလးကို မည္သည့္ စြမ္းရည္သတၱိေတြနဲ႕ အေထာက္အကူျပဳေနသလဲဆိုတာ ဒါ ပုေရဇာတသတၱိအေနနဲ႕ေျပာတာ။

သာမာန္ဆိုလို႕ရိွယင္ မ်က္စိရိွယင္ ျမင္လိုက္တာပဲ။ ျမင္လို႕ရိွယင္ ျမင္သိစိတ္ေပၚလိုက္တာပဲ … ဒီေလာက္ပဲသိတယ္။ ဘာသတၱိ၊ ဘာစြမ္းရည္သတၱိနဲ႕ ဘယ္ပစၥည္းနဲ႕ ေက်းဇူးျပဳတယ္ဆိုတာ ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာၾကားတဲ့တရားေတာ္က်မွ သိလို႕ရတယ္။ အဲေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက ရူပါရံုဆိုတဲ့ အဆင္းအာရံုေလးလာၿပီးေတာ့ အရိပ္ထင္တဲ့ေနရာေလးဟာ …. ျမင္သိစိတ္ ျဖစ္ဖို႕ရာအတြက္ ႀကိဳၿပီးေတာ့ ေပၚေနတဲ့ အေၾကာင္းတရားေလးလို႕ …. ဒီလို ေဟာထားတာ … ပုေရဇာတပစၥည္းလို႕ …. ဒီလို ေျပာတယ္။ ႀကိဳတင္ၿပီးေတာ့ ေပၚေနတယ္ဆိုတာ …. ဘယ္ေလာက္ႀကိဳတင္ၿပီးေတာ့ ေပၚသလဲ … အတိုင္းအတာတစ္ခုပဲ။ နာရီပိုင္းႀကိဳတင္တာလား (သို႕မဟုတ္) လပိုင္းႀကိဳတင္ေနတာလား (သို႕မဟုတ္) ႏွစ္ပိုင္းႀကိဳတင္ေနတာလား …. ေမးစရာရိွတယ္ေပါ့။

အရာခပ္သိမ္းဟာ …. အားလံုးသေဘာေပါက္ၿပီးသား … သခၤါရတရား … အရာခပ္သိမ္းဟာ … ထာ၀ရေရြလ်ားေနတယ္ဆိုတာ …. ။ အဘိဓမၼာသင္ဖူးတဲ့သူေတြ သိလိမ့္မယ္ … လူေတြရဲ႕သ႑ာန္မွာ စကၡဳပသာဒရုပ္ေလးဟာ ကံေၾကာင့္ ျဖစ္တာ။ အဲဒီ ကံေၾကာင့္ ျဖစ္လာတဲ့ စကၡဳပသာဒရုပ္ကေလးသည္ … စိတ္တစ္ခု …. စိတၱခဏလို႕ေခၚတဲ့ .. စိတ္ရဲ႕ .. ျဖစ္ .. တည္ .. ပ်က္ … ဒီခဏငယ္သံုးခုမွာ ျဖစ္တဲ့အခိုက္ကေလးမွာလည္းပဲ စကၡဳပသာဒရုပ္ကေလးေတြ ျဖစ္လာတယ္။ တည္ေနတဲ့အခိုက္ကေလးမွာလည္းပဲ စကၡဳပသာဒရုပ္ကေလး ျဖစ္ေနတယ္။ ပ်က္သြားတဲ့ အခ်ိန္ပိုင္းမွာလည္းပဲ စကၡဳပသာဒရုပ္ကေလးက ျဖစ္ေနတယ္ … ဒါ စိတ္နဲ႕ေျပာတာ။

သာမာန္ေျပာမယ္ဆိုလို႕ရိွယင္ ဘယ္လိုေျပာတုန္းဆိုယင္ … စကၡဳပသာဒရုပ္ကေလးကို … ကံတရားက ထုတ္လုပ္လိုက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ စကၠန္႕မလပ္ ဒလတ္ဆတ္အသစ္ေတြျဖစ္ေနတယ္လို႕ ဒီလို မွတ္ရမယ္။ စကၠန္႕မလပ္ စကၡဳပသာဒရုပ္ကေလးေတြ အသစ္အသစ္ အျမဲတမ္း ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါျဖင့္ အသစ္အသစ္ေတြ ျဖစ္ေနယင္ အေဟာင္းေတြက ဘယ္ေရာက္ကုန္လည္းဆိုလို႕ရိွယင္ … သခၤါရရဲ႕သေဘာတရားအရ … စိတၱခဏ ၁၇ ခ်က္ မွ်သာ အသက္ရွည္ႏိုင္တယ္ .. လို႕ … ျဖစ္လိုက္တဲ့ စကၡဳပသာဒရုပ္ေလးရဲ႕ သက္တမ္းသည္ … စိတ္နဲ႕တိုင္းတာၾကည့္မယ္ဆိုယင္ .. စိတ္ ၁၇ ခ်က္ (သိုု႕မဟုတ္) ခဏငယ္ ၅၁ ခ်က္ … သိလြယ္ေအာင္ေျပာလို႕ရိွယင္ … စကၠန္႕ ၅၁ စကၠန္႕လို႕ ေျပာခ်င္ေျပာမယ္ .. ဒါက သိလြယ္ေအာင္ေျပာတာ .. ၅၁ စကၠန္႕ထက္ ပိုတိုႏိုင္ေသးတယ္ … ေနာ္ … အင္မတန္မွ စိတ္က ျမန္သည့္အတြက္ ….။

အဲေတာ့ အသစ္ျဖစ္တဲ့ စကၡဳပသာဒရုပ္ကေလးဟာ ၁၇ ခ်က္ခန္႕ အတိုင္းအတာေလးေလာက္တင္ တည္တန္႕ၿပီးေတာ့ ပ်က္ဆီးသြားတယ္ … ပ်က္ဆီးသြားတယ္ဆိုတာ ဘယ္ေရာက္သြားတာတုန္း .. လံုး၀ ေပ်ာက္ကြယ္သြားတာ … လံုး၀ပ်က္ဆီးသြားတာ … ။ ေနာက္ထပ္ အသစ္အသစ္ … အသစ္အသစ္ … အသစ္အသစ္ေတြကေတာ့ … ဒလပ္ဆတ္ျဖစ္ေနတာပဲ .. ။

ျမစ္ႀကီးကိုသြားၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုလို႕ရိွယင္ ျမစ္ေရဟာ တသြင္သြင္စီးေနတယ္ … သို႕ေသာ္လည္း …. ဒို႕ငယ္ငယ္ကလည္းဒီျမစ္ထဲႀကီးထဲ ေရေတြစီးေနတာပဲ .. ဒီကေန႕လည္း ေရေတြစီးေနတာပဲလို႕ .. ဒီလိုျမင္ၾကမယ္ … ဒီ ေရေတြပဲလို႕ ထင္လိမ့္မယ္။ ဒီစကၡဳပသာဒရုပ္ကေလးဟာ တို႕ငယ္ငယ္က မ်က္လံုးရလာကတည္းကိုက ဒီစကၡဳပသာဒရုပ္ကေလးဟာ ဒီအတိုင္းပဲလိုုု႕ ဒီလို ထင္ၾကမယ္။

သို႕ေသာ္ ျမစ္ေရစီးတဲ့ ေရစီးထက္ ပိုၿပီးေတာ့ လ်င္ျမန္တဲ့ႏႈန္းထားနဲ႕ ဒီစကၡဳပသာဒရုပ္ေလးဟာ အသစ္အသစ္ ျဖစ္ေနတာတဲ့။ ထာ၀ရေျပာင္းလဲေနတာ … သိုု႕ေသာ္ .. အလားတူေတြ ထပ္ၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေနသည့္အတြက္ေၾကာင့္ လူေတြက သတိမထားမိဘူး။ သတိမမူမိဘူး …. မျမင္ႏိုင္ဘူးေပါ့။

ေအး … အဲဒီ စကၡဳပသာဒရုပ္ကေလးဟာ ဘယ္စကၡဳပသာဒရုပ္က ျမင္သိစိတ္ကို … စကၡဳပသာဒရုပ္ေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာရိွတာေနာ္ … ။ စိတၱခဏတစ္ခ်က္တိုင္း .. စိတၱခဏတစ္ခ်က္တိုင္း .. တစ္ခ်က္တိုင္း … ခဏတိုင္း .. ခဏတိုင္းမွာ … စကၡဳပသာဒရုပ္ေတြက အသစ္အသစ္ … အသစ္အသစ္ ျဖစ္ေနတာ ။

အဲဒီ အသစ္အသစ္ျဖစ္ေနတဲ့ စကၡဳပသာဒရုုပ္ေတြဟာ ဘယ္စကၡဳပသာဒရုပ္က ျမင္သိစိတ္ကို ပုေရဇာတသတၱိနဲ႕ ေက်းဇူးျပဳေနတာလည္း ….. ဘယ္စကၡဳပသာဒကို ပုေရဇာတသတၱိလို႕ ေခၚမွွာလဲ … ။ ဆိုေတာ့ …

ျမင္သိစိတ္ျဖစ္တဲ့ ၀ီထိစိတ္ဆိုတာ ရိွတယ္ … ျမင္သိစိတ္ျဖစ္ေတာ့မယ္ဆိုလို႕ရိွယင္ …. ဆိုပါစို႕ … ဘုန္းႀကီးတို႕ process ေလးတစ္ခု .. ျဖစ္စဥ္ေလးတစ္ခုကို စဥ္းစားၾကည့္ရေအာင္ … ဒီျဖစ္စဥ္က စာေပက်မ္းဂန္ ဗဟုသုတအရ … သာမာန္နဲ႕ေတာ့ မျမင္ႏိုင္ဘူးေပါ့ … စာေပက်မ္းဂန္ဗဟုသုတအရ ေျပာရမယ္ဆိုလို႕ရိွယင္ .. ျဖစ္စဥ္ေလးတစ္ခု ရိွတယ္ … ျဖစ္စဥ္ဆိုတာ အဆန္းမဟုတ္ဘူး … ဘယ္ဟာပဲျဖစ္ျဖစ္ … ျဖစ္စဥ္ဆိုတာ ရိွတယ္။ ေနာ္ …

မ်ဳိးေစ့ေလးတစ္ခု ေျမေပၚမွာ ခ်စိုက္လိုက္လို႕ရိွယင္ ခ်က္ျခင္း အေညွာင့္ထြက္လာတာ မဟုတ္ဘူး … တစ္ေန႕ၿပီး တစ္ေန႕နဲ႕ … ႏွစ္ပတ္သံုုးပတ္ၾကာမွ အေညွာင့္ထြက္လာတာ .. အဲဒါ process လို႕ ေခၚတာ .. ျဖစ္စဥ္ေလးနဲ႕သြားေနတာ ။

ထို႕အတူပဲ ျမင္သိစိတ္္ကေလး ျဖစ္ေတာ့မယ္ဆိုလို႕ရိွယင္ ျဖစ္စဥ္ကေလးေတြ ရိွတယ္။
ဆိုပါစို႕ .. မ်က္စိေလး ဖြင့္လိုက္လို႕ ျမင္စရာ အာရံုက .. ခုနက မ်က္စိအၾကည္ေလးမွာ လာၿပီးေတာ့ ထင္ဟပ္တယ္ ။ အဲဒီ ထင္ဟပ္လိုက္တဲ့ ရူပါရံုေလးကို … ထင္ဟပ္လွ်င္ ထင္ဟပ္ျခင္း စိတ္က မမွတ္ႏိုင္ေသးဘူး။ မမွတ္ႏိုင္ေသးဘဲ … ရူပါရံုကို … စကၡဳပသာဒနဲ႕ရူပါရံုဆံုမိတဲ့အခိုက္ေလးကေန မမွတ္ႏိုင္ေသးဘူူး … ဒီရူပါရံုကို သတိျပဳမိတဲ့စိတ္က မေပၚေသးဘူး။ နဂိုကျဖစ္ေနတဲ့ ဘ၀င္စိတ္ေတြက ျဖစ္လိုက္တယ္။ အဲေတာ့ .. အနည္းဆံုး … ေအာက္ထစ္ဆံုုး … ထင္ဟပ္လိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ျဖတ္ေက်ာ္သြားတဲ့ ဘ၀င္စိတ္တစ္ခုျဖစ္လာတယ္။

အဲဒီ ဘ၀င္စိတ္ေလးဟာ .. ဒီ မ်က္စိထဲမွာ ထင္လာတဲ့ အာရံုနဲ႕ဘာမွ မသက္ဆိုင္ဘူး။ သူ႕အာရံုနဲ႕သူ ေျပးေနတဲ့ စိတ္ကေလး … သို႕ေသာ္ မ်က္စိနဲ႕ရူပါရံု ဆံုလိုက္တဲ့အခိုက္ေလးမွာ … သူက … ျမင္တဲ့စိတ္က မေပၚႏိုင္ေသးဘူး. .. မေပၚႏိုင္ေတာ့ .. လက္ရိွ ဘ၀င္စိတ္တစ္ခု ျဖတ္ေက်ာ္သြားတယ္။ အဲဒီ ျဖတ္ေက်ာ္သြားတဲ့ ဘ၀င္စိတ္ကေလးကို အတီတဘ၀င္ လို႕ ေခၚတယ္။

အဲဒီေနာက္ … ေနာက္ထပ္ ဒုတိယ ဘ၀င္စိတ္ကေလးတစ္ခု ျဖစ္လာတယ္။ အဲဒီ ဘ၀င္စိတ္ကေလးဟာ သူူကို အာရံုအသစ္ေၾကာင့္ လႈပ္ရွားယိမ္းယိုင္းလာတဲ့ သေဘာရိွလို႕ … သူကို ဘ၀င္ဂစလန … လႈပ္ရွားတဲ့ ဘ၀င္လို႕ ဒီလို ေခၚတယ္။
ေနာက္ တတိယ ဘ၀င္စိတ္ကေလးက်ေတာ့ ျပတ္သြားတဲ့ .. ေနာက္အသစ္ထင္လာတဲ့ အာရံုရဲ႕စြမ္းအား … တိုက္ခိုက္မႈ စြမ္းအားေၾကာင့္ .. မူလက ျဖစ္ေနတဲ့ ဘ၀င္စိတ္ရဲ႕ အယင္ဟာ ျပတ္ေတာက္သြားတယ္ … အဲဒီ ျပတ္ေတာက္သြားတဲ့ ဘ၀င္စိတ္ေလးကို ဘ၀ဂၤုပေစၦဒ လို႕ ေခၚတယ္။

****ၾကည့္ … အနည္းဆံုး …. ဘ၀င္သံုးခု … ျဖတ္ေက်ာ္ၿပီးေတာ့မွ ဒီ ရူပါရံုေလး … မ်က္စိထဲမွာ ထင္လာတဲ့ အဆင္း အာရံုေလးကို သိတဲ့စိတ္ေလးက လာတာ … ။ အဲေတာ့ သူက ဘယ္အခ်ိန္ ေမြးဖြားလိုက္တာတုန္းဆိုေတာ့ … ရူပါရံုေလးနဲ႕ စကၡဳပသာဒ ဆံုလိုုက္တဲ့ .. မ်က္လံုးေလးနဲ႕ ျမင္စရာအာရံုေလး ဆံုလိုက္တယ္ … အဲဒါ စတင္ ေမြးဖြားျခင္းပဲ။

****အဲဒီ ရူပါရံုေလးနဲ႕ .. ဒီ မ်က္စိ အၾကည္ေလးနဲ႕ ဆံုလိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ …. အဲဒီ ဆံုလိုက္တဲ့အခ်ိန္္မွာျဖစ္တဲ့ … မ်က္စိအၾကည္ရုပ္ေလးဟာ ပုေရဇာတသတၱိပဲ။ ျမင္သိစိတ္ရဲ႕ ပုေရဇာတသတၱိပဲ။ အေၾကာင္းတရား … က်န္တဲ့ .. စကၡဳပသာဒရုပ္ေတြ မ်က္စိအၾကည္ေတြကို မေျပာလိုဘူး … ေနာက္မွ ျဖစ္တာေတြြလည္း မေျပာဘူး … သူ႕ထက္ အယင္ ျဖစ္ႏွင့္တာေတြလည္း မေျပာဘူး။

အတီတဘ၀င္ဆိုတဲ့ စိတ္ေလးနဲ႕ၿပိဳင္တူျဖစ္လာတဲ့ စကၡဳနဲ႕ ရူပါရံု ဆံုလိုက္လို႕ … မ်က္စိနဲ႕ အဆင္းအာရံုုေလး ဆံုလိုက္တဲ့ အခ်ိန္ေလးမွာ ျဖစ္လာတဲ့ စကၡဳပသာဒရုပ္ကေလး … အဲဒီ စကၡဳပသာဒရုပ္ကေလးသည္ … သူက စိတ္ဘယ္ႏွစ္ခုေလာက္ ေစာတုန္းဆိုယင္ … အတီတဘ၀င္ဆိုတာ တစ္ခု … ဘ၀င္ဂစလန .. လႈပ္ရွားတဲ့ ဘ၀င္ဆိုတာ တစ္ခု .. ျပတ္ေတာ္သြားတဲ့ ဘ၀င္ … ဘ၀ဂၤုပေစၦဒဆိုတာ တစ္ခု၊ အဲဒီေနာက္မွ … ထင္ဟပ္လာတဲ့ ရူပါရံုေလးကို ဆင္ျခင္တဲ့ ပဥၥဒြါရ၀ဇၨန္းစိတ္ဆိုတာ ေပၚတယ္။ အနည္းဆံုး .. ေဟာဒီ ေလးခုေလာက္ေပၚၿပီးေတာ့မွ စကၡဳ၀ိညာဏ္္ဆိုတဲ့ ျမင္သိစိတ္ကေလး က လာတာ ။ ဒါ .. process လို႕ ေခၚတယ္ ။

လူေတြက သတိထားမိတာ အဲဒီ အခ်ိန္ၾကကာမွ .. ျမင္လိုက္ၿပီဆိုတဲ့ .. ဒါေတာင္မွပဲ .. တကယ္စိတ္အာရံုနဲ႕ သိတာ မဟုတ္ေသးဘူး။ ျမင္သိစိတ္ကေလးေပၚတာ အဲဒီ အခ်ိန္မွာ ေပၚလိုက္တယ္ ..

**** ဒါျဖင့္ ျမင္သိစိတ္ကေလးထက္ သူက .. စကၡဳပသာဒရုပ္ကေလးက ဘယ္ေလာက္ေစာတုန္း ဆိုေတာ့…. အတီတဘ၀င္၊ ဘ၀င္ဂစလန၊ ဘ၀ၤဂုပေစၦဒ၊ ပဥၥဒြါရ၀ဇၨန္း ဆိုၿပီး … စိတၱခဏေလးခ်က္ေစာတယ္။ အဲဒါကို ေျပာတာ … ပုေရဇာတ .. ေရွးဦးစြာ ျဖစ္ႏွင့္တဲ့ စကၡဳပသာဒရုပ္ကေလးသည္ … စကၡဳ၀ိညာဏ္စိတ္ကို ေက်းဇူးျပဳပါတယ္ … ။ အဲေတာ့ ဒီဟာကို သေဘာေပါက္ဖို႕ရန္အတြက္က အဘိဓမၼတၳသဂၤဟ၀ီထိပိုင္းကို နားလည္ရမယ္။ ၀ီထိပိုင္းမွာ စိတ္ျဖစ္စဥ္တစ္ခုကို နားလည္ေအာင္ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ေျပာမယ္ဆိုယင္ .. ပါဠိလိုေျပာရတဲ့အခါက်ေတာ့ .. ပါဠိနဲ႕မရင္းႏွီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြမွာ အခက္အခဲေတြ႕ေကာင္း ေတြ႕လိမ့္မယ္။

****အဲေတာ့ ဘ၀င္စိတ္ဆိုတာ … မူလ ပဋိသေႏၶစိတ္ကိုပဲ ေခၚတာပဲ ။ မူလ ပဋိသေႏၶစိတ္ဆိုတာ … မ်က္စိက ျမင္တဲ့ အာရံုနဲ႕လည္း မဆိုင္ဘူး … နားကၾကားရတဲ့ အသံနဲ႕လည္း မဆိုင္ဘူး။ ကံရဲ႕ အရိွန္အဟုန္နဲ႕ … သူ႕မွာ နဂိုကယူထားတဲ့ အာရံုနဲ႕ . . သူက သြားေနတာ ။
ေတြးၾကည့္လိုက္ေပါ့.. အိပ္ေပ်ာ္ေနတဲ့စိတ္ကို ေျပာတယ္ .. … ပိုၿပီးေတာ့ ထင္ရွားေအာင္၊ ဘ၀င္စိတ္ဆိုတာ … အိပ္ေပ်ာ္ေနတဲ့ စိတ္ပဲ ။ အာရံုအသစ္နဲ႕မဆိုင္ဘူး .. သူ႕ဟာသူသြားေနတာ။ အဲဒီ သူ႕ဟာသူ သြားေနတဲ့ စိတ္ကေလးဟာ အာရံုအသစ္၀င္လာလို႕ ရိွယင္ ျပတ္သြားတယ္။ ျပတ္ေတာက္သြားၿပီး အာရံုအသစ္နဲ႕ အလုပ္လုပ္တဲ့စိတ္္ေတြ ေပၚလာတယ္။ ဒီသေဘာေလးကို မွတ္ထားရမယ္။

အဲေတာ့ ရူပါရံုနဲ႕ မ်က္စိက ျမင္စရာ အာရံုနဲ႕ မ်က္စိအၾကည္စိတ္ကေလး သြားဆံုလိုက္တဲ့အခါမွာ … အတီတဘ၀င္ဆိုတဲ့ စိတ္ကေလးတစ္ခုက ျဖစ္ တည္ ပ်က္ ၊ ခဏငယ္ သံုးခ်က္နဲ႕ ပ်က္သြားတယ္၊ သူ ပ်က္သြားတာနဲ႕တစ္ၿပိဳင္နက္ .. ေနာက္ထပ္ ဘ၀ဂၤစလနဆိုတဲ့ ဘ၀င္စိတ္္တစ္ခု ထပ္ေပၚလာတယ္၊ သူလည္း သံုုးခ်က္နဲ႕ ပ်က္သြားတယ္၊ ေနာက္ထပ္ ဘ၀ဂၤုပေစၦဒဆိုတဲ့ ဘ၀င္စိတ္ .. တတိယ ဘ၀င္စိတ္ ေပၚလာတယ္ .. သူလည္း ပ်က္သြားတယ္ ၊ အဲဒီ ဘ၀င္စိတ္ ၃ခု သည္ … ထင္ဟပ္လာတဲ့ အာရံုနဲ႕ ဘာမွ မသက္ဆိုင္ဘူး၊ သိလည္း မသိဘူး .. သူတို႕က ၊ ဒီအာရံုကို သူတို႕ သတိမမူဘူး၊ ဆိုလိုတာက အိပ္ေပ်ာ္ေနေသးတယ္။ ေနာ္ …
စၿပီးေတာ့ ႏိုးလာတာ ဘယ္က်မွ ႏိုးလာလည္း ဆို … ပဥၥဒြါရ၀ဇၨန္း ဆိုတာ … မ်က္စိက ထင္လာတဲ့ အာရံုကို ျမင္တဲ့ စိတ္ဆိုတာ .. အဲဒီ စိတ္ ေပၚလာတယ္။ attending consciousness …. အာရံုအသစ္ကို attend လုပ္တာ .. attention လုပ္တာ .. အဲဒီ စိတ္ ေပၚလာတာ။

အဲဒီ စိတ္ ေပၚၿပီးတဲ့ ေနာက္မွာ ဘာေပၚတုန္းဆို စကၡဳ၀ိညာဏ္စိတ္ .. ျမင္သိစိတ္ဆိုတာ ေပၚလာတယ္။ ျမင္သိစိတ္ေပၚလာၿပီးယင္ ဘာေပၚလာတုန္းဆို … သမၸဋိစိ ၦဳင္း ဆိုတဲ့ … အဲဒီ အာရံုကို လက္ခံလိုက္တဲ့စိတ္ ေပၚတယ္။ လက္ခံတဲ့စိတ္ ေပၚၿပီးယင္ .. ဘာလည္းဆိုတာကို စံုးစမ္းတဲ့ သႏီ ၱရဏစိတ္ ေပၚလာတယ္ ။ သႏီ ၱရဏစိတ္ေပၚၿပီးတဲ့အခါက် ဘာေပၚတုန္းဆို .. အာရံုရဲ႕သဘာ၀ကို … အေကာင္းဆိုယင္ အေကာင္း ၊ အဆိုးဆိုယင္ အဆိုး၊ … ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်တဲ့ ၀ုေ႒ာဆိုတဲ့ စိတ္ ေပၚလာတယ္။ ၀ုေ႒ာဆိုတာ တျခားစိတ္ မဟုတ္ဘူး .. မေနာဒြါရ၀ဇၨန္း ပဲ ။

သူလည္း attention ပဲ၊ အဲဒီ စိတ္ေလးေပၚလာၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ .. သူက ေဇာကို အေျခအေနတစ္ခုေပးလိုက္တယ္။ အဲဒီေနာက္မွာ … အရိွန္အဟုန္နဲ႕ျဖစ္တဲ့စိတ္ … ေဇာစိတ္လို႕ေခၚတယ္။ ေဇာစိတ္က ရိုးရာအားျဖင့္ ရႀကိမ္ ေပၚလာတယ္။

****ေဇာစိတ္ဟာ ဒီအာရံုနဲ႕အလုပ္လုပ္တဲ့စိတ္ .. အာရံုရဲ႕အရသာ ေတြ႕ႀကံဳရတဲ့စိတ္ .. ကုသိုလ္ျဖစ္ခ်င္လည္း ျဖစ္မယ္၊ အကုသိုလ္ျဖစ္ခ်င္လည္း ျဖစ္မယ္၊ ၀ုေ႒ာစိတ္ရဲ႕ ဦးတည္ခ်က္အတိုင္းပဲ … ကုသိုလ္ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္သြားတယ္၊ အကုသိုလ္ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္သြားမယ္။ ျမင္တဲ့အာရံုေလးေပၚမွာ ေဇာစိတ္ ရခု ျဖစ္တယ္။

ေဇာစိတ္ ၿပီးတဲ့အခါက်ေတာ့ အရိွန္အဟုန္ေနာက္ ေနာက္ကေန လိုက္ပါသြားတဲ့ ဘ၀င္စိတ္ ၂ခု … တဲ့ ။ ပိ႒ိဘ၀ဂၤလို႕ေခၚတယ္။ အဲဒီ ဘ၀င္စိတ္ကိုေတာ့ နံမည္အသစ္ေပးထားတယ္ … တဒါရံု .. တဲ့။ တကယ္ကေတာ့ ဘ၀င္စိတ္ပဲ .. သူလည္း … အက်ဳိးစိတ္ ။ အဲဒီ တဒါရံုစိတ္ ၂ခု ျဖစ္လုိက္တဲ့အခါက်ေတာ့ .. ခုနက ရူပါရံုေလးရဲ႕သက္တမ္းဟာ … မ်က္စိထဲမွာ ထင္လာတဲ့ အာရံုေလးရဲ႕သက္တမ္းဟာ .. စိတၱခဏ ၁၇ခ်က္ ပဲရိွတယ္။ ဒီထက္ ေရွ႕ဆက္သြားလို႕မရေတာ့ဘူး … သူ႕သက္တမ္းေစ့သြားၿပီ .. အဲဒီမွာခ်ဳပ္တယ္။

စိတ္ ၁၇ခ်က္မွာ .. မ်က္စိထဲမွာေပၚလာတဲ့ … ပထမအႀကိမ္ ထင္ဟပ္ေပၚလြင္လာတဲ့ .. ရူပါရံုေလးသက္တမ္းဟာ … အတီတဘ၀င္ ဥပဒ္ခဏမွာျဖစ္ေပၚလာတဲ့ .. ျဖစ္စမွာ ဥပဒ္လာတဲ့ … ဒီ ရူပါရံုေလးဟာ .. ဒုတိယ တဒါရံုစိတ္ရဲ႕ ခ်ဳပ္တဲ့ အခိုက္ .. ဘင္ရဲ႕ခဏမွာ ၿပိဳင္တူခ်ဳပ္သြားတယ္။ ဒါ စိတ္္ျဖစ္စဥ္ေလးတစ္ခု နားလည္ရမယ္။

အခုေျပာမယ့္ ပုေရဇာတပစၥည္းဆိုတာ တျခားဟာကို မေျပာဘူး … ရူပါရံုေလးက .. အဆင္းအာရံုေလးက .. မ်က္စိထဲမွာ ထင္ဟပ္လာတယ္ … အဲဒီ ထင္ဟပ္လာတဲ့ မ်က္စိအၾကည္ရုပ္ကေလး အေၾကာင္းကိုေျပာတာ။ အဲဒီ မ်က္စိအၾကည္ရုပ္ကေလးသည္ ဘယ္တုန္းက အၾကည္ရုပ္လည္း … သိန္းေပါင္းမ်ားစြာ သန္းေပါင္းမ်ားစြာေသာ အၾကည္ရုပ္ေတြထဲက ဘယ္တုန္းက အၾကည္ရုပ္လည္းဆိုယင္ …. ***အတီတဘ၀င္နဲ႕ၿပိဳင္ၿပီးေတာ့ျဖစ္လာတဲ့ အၾကည္ရုပ္ကေလး .. တဲ့။

အဲဒီ အၾကည္ရုပ္ေလးသည္ အတီတဘ၀င္၊ ဘ၀ဂၤစလန၊ ဘ၀ဂုၤပေစၦဒ၊ ပဥၥဒြါရ၀ဇၨန္းဆိုေတာ့ .. ေဟာ .. စိတ္ ၄ခု .. သူက ေစာတယ္ .. စကၡဳ၀ိညာဏ္မျဖစ္ခင္ ၄ႀကိမ္ ေစာတယ္ .. စိတၱခဏ ၄ခု ေစာတယ္။ အဲဒီ စကၡဳပသာဒရုပ္ကေလးကိုမီွၿပီး .. ဒီ မ်က္စိအၾကည္ေလးကိုမီွၿပီးေတာ့ … ျမင္သိစိတ္ကေလးက ေပၚရတာတဲ့။

ေဟာဒီ မ်က္စိအၾကည္ရုပ္ကေလးမျဖစ္ဘူ
းဆိုလို႕ရိွယင္ ျမင္သိစိတ္ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး … ဟုတ္တာေပါ့။
ေစာင္းႀကိဳးတို႕ ေစာင္းအိုးတို႕ မရိွလို႕ရိွယင္ ေစာင္းသံထြက္ပါ့မလား .. မထြက္ႏိုင္ဘူး။ ေစာင္းႀကိဳး ေစာင္းအိုးကို အမီွျပဳၿပီးေတာ့ ေစာင္းသံေလးက ထြက္ရတာ … ဟုတ္ကဲ့လား .. အဲဒါလိုပဲ … မ်က္စိအၾကည္ရုပ္ကေလးကို မီွၿပီးေတာ့မွ ျမင္သိစိတ္ဆိုတာ ျဖစ္တာ .. အဲဒီ မ်က္စိအၾကည္ရုပ္ကေလးသည္ စိတၱခဏ ၄ခ်က္ ေစာလို႕ .. ပုေရဇာတ .. born earlier .. ႀကိဳတင္ၿပီးေတာ့ ေမြးဖြားလာတာ .. အေၾကာင္းတရားေတြက ႀကိဳတင္ၿပီးေတာ့ ေမြးေနတာ။ ႀကိဳတင္ၿပီးေမြးၿပီးေတာ့ .. ေဟာဒီ စကၡဳ၀ိညာဏ္စိတ္ကို ပုေရဇာတသတၱိနဲ႕ ေက်းဇူးျပဳတယ္တဲ့။ ႀကိဳတင္ေမြးၿပီးေတာ့ အေထာက္အကူျပဳတဲ့ အေၾကာင္းတရားလို႕ ေျပာတာ .. ဒါ .. တစ္ခုပဲရိွေသးတယ္ .. ေနာ္ … အမ်ားႀကီးေျပာလို႕ရတယ္ .. အဲဒါကို ဗုဒၶျမတ္စြာက ပ႒ာန္းပါဠိေတာ္မွာ ---
စကၡာယတနံ စကၡဳ၀ိညာဏ ဓာတုယာ ၊ တံ သမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ ၊ ပုေရဇာတ ပစၥေယန ပစၥေယာ … ။ တဲ့ .. ဒီလိုေဟာတာ ..။

စကၡာယတနံ … မ်က္စိအၾကည္လို႕ဆိုတဲ့ စကၡဳပသာဒ ရုပ္ကေလးသည္၊ စကၡဳ၀ိညာဏ ဓာတုယာ .. ျမင္သိစိတ္လို႕ဆိုတဲ့ စကၡဳ၀ိညာဏဓာတ္သေဘာ စကၡဳ၀ိညာဏ္စိတ္ကေလးအား၄င္း၊
တံ သမၸယုတၱကာနံ … ထိုစကၡဳ၀ိညာဏ္စိတ္ကေလးနဲ႕ ယွဥ္ေဖာ္ယွဥ္ဖက္ ျဖစ္ၾကတဲ့ ၊ ဓမၼာနံ … ေစတသိက္ ၇ခု တို႕အား၄င္း ၊ ပုေရဇာတပစၥေယန .. ပုေရဇာတပစၥယသတၱိျဖင့္ ၊ ပစၥေယာ ဥပါကာရေကာ .. ေက်းဇူးျပဳတတ္သည္ ၊ ေဟာတိ .. စင္စစ္မေသြျဖစ္ပါေပေတာ့၏ ။ ။
ပ႒ာန္းပါဠိေတာ္မွာ ဒီလိုေဟာတယ္ … ေနာ္။

အဲေတာ့ ကိုယ္နားလည္ရမွာက … ဘုရားက .. စကၡာယတနံလို႕ ေဟာလိုက္တာ .. မ်က္စိအၾကည္ေလးကိုေျပာတာ။ အဲဒီ စကၡာယတနဆိုတဲ့ မ်က္စိအၾကည္ကေလးသည္ .. စကၡဳ၀ိညာဏ ဓာတုယာ ၊ တံ သမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ … ျမင္သိစိတ္ေပၚလာသည့္အခါ … ျမင္သိစိတ္ကေလးက သူ႕ဟာသူ တစ္ခုတည္းမျဖစ္ဘူးတဲ့။

**** ျမင္သိစိတ္နဲ႕ ယွဥ္တြဲၿပီးေတာ့ ျဖစ္လာတဲ့၊ ေစတသိက္ ၇ခု ရိွတယ္။ ဖႆ၊ ေ၀ဒနာ၊ သညာ၊ ေစတနာ၊ ဧကဂၢတာ၊ ဇိ၀ိတိေျႏၵ၊ မနသိကာရ။ တဲ့ … ၇ခု ရိွတယ္ .. ဒါကေတာ့ အဘိဓမၼာသင္ၿပီးေတာ့ မွတ္ထားရမယ္။ ဒါေတြမပါလို႕ မရဘူး သူက … ျမင္သိစိတ္ကေလးမွာ … အာရံုနဲ႕ဆက္သြယ္ေပးတာကို .. ဖႆလို႕ေခၚတယ္၊ အာရံုရဲ႕အရသာ … အေတြ႕အၾကံဳအရသာကို .. ေ၀ဒနာလို႕ေခၚတယ္၊ မွတ္တမ္းတင္တာ .. သညာလို႕ေခၚတယ္၊ လႈံ႕ေဆာ္ေပးတာ .. ေစတနာလို႕ ေခၚတယ္၊ အာရံုတစ္ခုတည္း .. က်သြားတာ .. ဧကဂၢတာလို႕ ေခၚတယ္၊ ….. ေအး … ဆိုင္ရာနာမ္တရားေတြ .. ဆိုင္ရာသက္တမ္းအတိုင္းတည္ႏိုင္ေအာင္ .. (သို႕မဟုတ္) …. ထပ္ၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေအာင္ .. အသက္ဆိုတဲ့ … ဇိ၀ိတိေျႏၵ ရိွတယ္၊ အာရံုေပၚမွာ ႏွလံုးသြင္း ဆင္ျခင္တဲ့ .. မနသိကာရဆိုတာ ရိွတယ္ေပါ့။ အဲဒီ ေစတသိက္ သေဘာတရားေတြနဲ႕ ျမင္သိစိတ္ကေလးက ယွဥ္တြဲၿပီးေတာ့ ျဖစ္လာတာ သူက … ဘယ္ႏွစ္ခုလဲ .. ၈ခု။

ျမင္သိစိတ္ကေလးက သူတစ္ခုတည္း မျဖစ္ဘူးတဲ့ …. သူအပါအ၀င္ .. ေစတသိက္ ရခုနဲ႕ .. ၈ခု တဲ့ … ခုေခတ္ စကားနဲ႕ေျပာယင္ 8 in one လို႕ ေျပာတယ္။ ၈ခုကို တစုလုပ္ထားတာ … ေနာ္ ။ ၈ခု ေပါင္းထားတဲ့ တစ္ခုတဲ့ သူက။ အဲဒီ ၈ခု ေပါင္းထားတဲ့ သဘာ၀တရား .. ဒီ တစ္ခုအျဖစ္လုပ္ထားတဲ့ ျမင္သိစိတ္လို႕ ေခၚတဲ့ .. ၈ခု ။ အဲဒီ ၈ခု ကို … မ်က္စိအၾကည္လို႕ဆိုတဲ့ စကၡဳပသာဒရုပ္ကေလးက ပုေရဇာတသတၱိနဲ႕ ေက်းဇူးျပဳတာပါတဲ့။

ဒါေတြက လူတိုင္း လူတိုင္းမွာ အေတြ႕အႀကံဳရိွတာ … သို႕ေသာ္ .. ဒီလို သိလားဆိုေတာ့ .. ဘုရားေဟာမွ သိရတာ … မသိႏိုင္ဘူး … ေအး ငါ ျမင္တယ္ပဲေျပာၾကမွာပဲ လူေတြက .. မ်က္စိက ငါျမင္တယ္ .. အေသးစိတ္ ဘယ္လိုမွ မသိဘူး။ ၾကည့္ … ျမတ္စြာဘုရားက အေသးစိတ္ ေဟာတာ .. ဒါက ပုေရဇာတသတၱိ။ မ်က္စိအၾကည္ေလးက ျမင္သိစိတ္ေလးကုိ ပုေရဇာတသတၱိနဲ႕ …. ဒီတစ္ခုတည္းနဲ႕ ေဟာေနတာေနာ္ .. က်န္တဲ့ စိတ္ေတြအေၾကာင္းမေဟာဘူး .. ဒီမွာ … ၊ … က်န္တဲ့စိတ္ေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။

အဲေတာ့ စကၡဳ၀ိညာဏ္စိတ္ေလးဟာ ေဟာဒီ ျမင္သိစိတ္ကေလးဟာ မ်က္စိအၾကည္လို႕ဆိုတဲ့ .. ေဟာဒီ စကၡဳပသာဒ .. စကၡဳ၀တၳဳရုပ္ကေလးကို အမီွျပဳၿပီးေတာ့ .. သူက ျဖစ္ရတာ။ ဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ … ျမင္သိစိတ္ကေလး .. စကၡဳ၀ိညာဏ္စိတ္္ကေလးရဲ႕ မီွရာျဖစ္တဲ့ မ်က္စိအၾကည္ စကၡဳပသာဒရုပ္ကေလးသည္ ပုေရဇာတပစၥည္း … တဲ့။

ႀကိဳတင္ၿပီးေတာ့ ျဖစ္ႏွင့္ေနတာ .. ေက်းဇူးျပဳတာပါတဲ့ … ဒါကိုေျပာတာ … တကယ္ေတာ့ သူကထုတ္လုပ္တာလားဆိုေတာ့ … ထုတ္လုပ္တာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ သူက ထုတ္လုပ္တာ မဟုတ္ဘူး …
သို႕ေသာ္ သူ႕ေပၚမွာ မီွၿပီးေတာ့ ျဖစ္တာ ။ တစ္ျခားအေၾကာင္းေတြ ရိွလိမ့္ဦးမယ္။ ဥပမာမယ္ ဆိုပါေတာ့ … စည္ကိုတီးလိုက္တဲ့အခါမွာ စည္သံထြက္လာတယ္ .. ေနာ္ … စည္သံထြက္လာတယ္ ..
စည္သံကဘယ္ကထြက္တာတုန္း … စည္တီးတဲ့ လက္ကထြက္တာလား (သိုု႕မဟုတ္) စည္မ်က္ႏွာျပင္က ထြက္တာလား၊ သို႕မဟုတ္ … တီးတဲ့သူက လူ႕ဆီက ထြက္တာလား .. ေမးယင္ ဘယ္လိုေျပာမတုန္း။
စည္မ်က္ႏွာျပင္က ထြက္လာတာ .. ဟုတ္ကဲ့လား .. စည္တီးတဲ့ လက္ကထြက္တာလည္း မဟုတ္ဘူးေနာ္ ..
ေအး .. ထို႕အတူပဲ … ေဟာဒီ စကၡဳပသာဒအၾကည္ရုပ္ကေလးရယ္ .. အဆင္းအာရံုရယ္ .. အဲဒီ ႏွစ္ခု တိုက္လိုက္တဲ့ အခါမွာ … ေဟာဒီ ျမင္သိစိတ္ေလးက ဘယ္ကေန ထၿပီးေတာ့ ေပၚလာတုန္းဆိုေတာ့ ..

***မ်က္စိအၾကည္ကေလးကေန ထေပၚလာတာ။ တိုက္တာ ဘယ္သူက တိုက္တာတုန္းဆိုေတာ့ ျမင္စရာ အဆင္းအာရံုေလးက တိုက္တာ။ အဆင္းအာရံုေလးက ဘာနဲ႕သူတုန္းဆိုယင္ စည္တီးတဲ့ လက္နဲ႕တူတယ္ (သို႕မဟုတ္) စည္တီးတဲ့ တုတ္နဲ႕တူတယ္ေပါ့။ သူက တီးလိုက္လို႕ ဟိုက ထေပၚလာတာ။ အဲေတာ့ အခုေျပာေနတာက … စကၡဳ၀ိညာဏ္စိတ္ေလး ျဖစ္ေပၚတဲ့ ေနရာကို ေျပာေနတာ။ စကၡဳ၀ိညာဏ္စိတ္ကေလး .. ဒီ ျမင္သိစိတ္္ကေလးဟာ .. ဘယ္အာရံုက တိုက္ခုိက္လို႕ ေပၚတယ္ဆိုတာ မေျပာေသးဘူးေနာ္။ ဒီတစ္ျခမ္းကေလးကိုေျပာေနတာ .. ေအး …
စကၡာယတနံ စကၡဳ၀ိညာဏ ဓာတုယာ ၊ တံ သမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ ၊ ပုေရဇာတ ပစၥေယန ပစၥေယာ … ။
စကၡဳပသာဒလို႕ဆိုတဲ့ အၾကည္ရုပ္ကေလးသည္ ၊ ျမင္သိစိတ္နဲ႕ ယွဥ္ဖက္တရားေတြကို၊ ပုေရဇာတသတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳပါတယ္ …… ။

ေက်းဇူးးျပဳတယ္ဆိုတာ … အကယ္၍သာ မ်က္စိအၾကည္ကေလး ပ်က္သြားမယ္ဆိုယင္ ျမင္သိစိတ္ ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလား ….. မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ သူမရိွယင္ …. သူလည္း မရိွႏိုင္ဘူး။ သူ ရိွမွ သူ ရိွတယ္ … ဟုတ္ကဲ့လား။ အေၾကာင္းနဲ႕အက်ဳိးဆိုတာ … သူရိွေနလို႕ …. သူရိွတာ။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္မွာ ျမတ္စြာဘုရားက ရွင္းယင္ အဲဒီလို ေဟာတယ္။
ဣမသမိ ံ သတိ ဣဒံ ေဟာတိ … ဒါ ရိွလို႕ … ဒါ ရိွတာ ။ ဒါ မရိွယင္ … ဟိုဟာ မရိွႏိုင္ဘူးဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္။ ဒီမွာလည္း မ်က္စိအၾကည္ကေလး ရိွေနသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ျမင္သိစိတ္ ျဖစ္တာ … ျမင္သိစိတ္ ေပၚလာႏိုင္တာတဲ့။ အဲဒီ မ်က္စိအၾကည္ေလးသည္ ျမင္သိစိတ္ကိုု ပုေရဇာတသတၱိနဲ႕ ေက်းဇူးျပဳပါတယ္တဲ့။ ေဟာ … ပ႒ာန္းရြတ္တဲ့ အခါမွာ အဲဒါေလးကို အာရံုျပဳၿပီးေတာ့ ရြတ္ရတယ္ … ဒါ ပုေရဇာတသတၱိ။ ဒါ လူ႕ရဲ႕ ျမင္တဲ့ အခန္းက႑ကုန္လားဆိုေတာ့ မကုန္ေသးဘူး … point ကေလး တစ္ခုတင္ ေျပာေနတာ … ေနာ္ ။ အခ်က္ကေလး တစ္ခုတည္းနဲ႕ ေျပာေနတာ ပုေရဇာတပစၥည္း … အခ်က္ကေလး တစ္ခုတည္းတင္ ေျပာေနတာ။

ကဲ .. ေနာက္တစ္ခု ေျပာင္းၿပီးေတာ့ၾကည့္ၾကဦးစ
ို႕ .. ဒါ နားလည္လို႕ရိွယင္ ေနာက္ဟာေတြ နားလည္ဖို႕ လြယ္သြားၿပီ။ ေနာက္ဟာက်ေတာ့ နား။ မ်က္စိၿပီးေတာ့ နားသြားလိုက္ၾကရေအာင္။
နားမွာလည္းပဲ … နားအၾကည္ရုပ္၊ ေသာတပသာဒရုပ္ဆိုတာ ရိွတယ္။ ေသာတပသာဒနားအၾကည္ဓာတ္၊ ေသာတပသာဒ ရုပ္ကို အမီွျပဳၿပီးေတာ့ အသံကိုသိတဲ့ ေသာတ၀ိညာဏ္စိတ္၊ ၾကားသိစိတ္ကေလး ေပၚလာတယ္။

အဲဒီ ေသာတပသာဒရုပ္ဆိုတာလည္း ခုနလိုပဲ အတီတဘ၀င္နဲ႕ၿပိဳင္ၿပီးေတာ့ျ
ဖစ္လာတဲ့ ေသာတပသာဒရုပ္ကို ယူရမယ္၊ born earlier ပဲ၊ ႀကိဳတင္ၿပီးေတာ့ ျဖစ္တာ။ ေသာတပသာဒရုပ္ေပါင္း သန္းေပါင္းမ်ားစြာ ရိွတဲ့ အထဲမယ္ အသံနဲ႕နားနဲ႕ဆံုလိုက္တဲ့ အခ်ိန္္ကေလးမွာ ပထမဘ၀င္စိတ္ ျဖစ္လာတယ္ .. အတီတဘ၀င္စိတ္။ အဲဒီ အခ်ိန္ေလးမွာျဖစ္တဲ့ နားအၾကည္ရုပ္ကေလးကိုယူ .. ခုနအတိုင္းပဲမွတ္။
အဲဒီ နားအၾကည္ရုပ္ကေလးသည္ ၾကားသိစိတ္ထက္ စိတၱခဏ ၄ခ်က္ေလာက္ ေစာတယ္။ ၾကားသိစိတ္ထက္ ႀကိဳတင္ၿပီးေတာ့ ေမြးဖြားထားတယ္လို႕ … ဒါေျပာတာ။ ပုေရဇာတ .. ႀကိဳတင္ၿပီးေတာ့ ျဖစ္ႏွင့္ေနတယ္။ ဘယ္တုန္းကျဖစ္တုန္း ပထမ .. အတီတဘ၀င္စိတ္ျဖစ္တုန္းက ျဖစ္တယ္။ အတီတဘ၀င္ၿပီးယင္ ဘ၀ဂၤစလန၊ ဘ၀ဂၤစလနၿပီးယင္ ဘ၀ဂၤုပေစၦဒ၊ ဘ၀ဂၤုပေစၦဒၿပီးလို႕ရိွယင္ ပဥၥဒြါရ၀ဇၨန္း၊ ပဥၥဒြါရ၀ဇၨန္းၿပီးမွ ေသာတ၀ိညာဏ္စိတ္ဆိုတာ ျဖစ္တယ္။ စိတၱခဏေလးခ်က္ေစာၿပီးေတာ့ျဖစ္တာ၊ အဲဒါကို ပုေရဇာတလို႕ ေျပာတာ၊ ေနာ္ … ႀကိဳၿပီး ျဖစ္တာ။

အဲဒါကို ျမတ္စြာဘုရားက …..

ေသာတာယတနံ ေသာတ၀ိညာဏဓာတုယာ၊ တံ သမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ၊ ပုေရဇာတ ပစၥေယန ပစၥေယာ။

ေသာတာယတနံ .. နားအၾကည္လို႕ဆိုတဲ့ ေသာတပသာဒရုပ္ကေလးဟာ … ( အာယတန နံမည္နဲ႕ေဟာထားတာ၊ ျမတ္စြာဘုရားက … အာယတနဆိုတာ base မီွရာတည္ရာဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္၊ နားဆိုတဲ့ အသံ မီွရာတည္ရာေလး ) ၊
ေသာတာယတနံ … ေသာတပသာဒရုပ္လို႕ ဆိုတဲ့ ေသာတ၀တၳဳရုပ္ကေလးသည္၊ ေသာတ၀ိညာဏဓာတုယာ .. ေသာတ၀ိညာဏဓာတ္လို႕ေခၚတဲ့ ၾကားသိစိတ္ကေလးအား၄င္း၊ တံ သမၸယုတၱကာနံ ဓမၼာနံ … ထိုၾကားသိစိတ္ႏွင့္ အတူတကြ ယွဥ္ၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ေစတသိက္တရားတို႕အား၄င္း၊ ပုေရဇာတပစၥေယန .. ပုေရဇာတပစၥယသတၱိျဖင့္၊ ပစၥေယာ ဥပကာရေကာ … ေက်းဇူးျပဳတတ္သည္၊ ေဟာတိ .. စင္စစ္မေသြ ျဖစ္ပါေပေတာ့၏။

ၾကည့္ .. ေဟာဒီ နားအၾကည္ဆိုတာေလးမရိွဘူးဆိုယင္ ၾကားသိစိတ္ေလး ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလား။ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးး …။ နားအၾကည္ေလးဟာ ၾကားသိစိတ္ရဲ႕ မီွရာအေနနဲ႕ ေရွးဦးစြာ ျဖစ္ႏွင့္ၿပီးေတာ့ ေက်းဇူးျပဳပါတယ္တဲ့။

***ေက်းဇူးျပဳတယ္ဆိုတဲ့ဟာက … ျဖစ္ေစတာလည္း မဟုတ္ဘူး … ေနာ္။ ေက်းဇူးျပဳတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာက … တစ္ခုနဲ႕တစ္ခု ဆက္သြယ္ၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေနတာကို ေျပာတာ .. ေနာ္ … ဆက္သြယ္ၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေနတာ။
ေအး .. အဲဒီအတိုင္းပဲ ေနာက္တစ္ခု ဆက္ၿပီးေတာ့ စဥ္းစားၾကည့္ … ျမတ္စြာဘုရားက ဒီအခ်က္ကေလးတင္ေဟာတာ။

စကၡဳ ၊ ေသာတၿပီးေတာ့ .. ဃာန။ ႏွာေခါင္းထဲက အၾကည္ရုပ္ကေလး။
ဃာနယတနံ .. ဃာန၀ိညာဏ ဓာတုယာ၊ တံ သမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ၊ ပုေရဇာတ ပစၥေယန ပစၥေယာ။

ဃာနယတနလို႕ဆိုတဲ့ ႏွာေခါင္းအၾကည္ရုပ္ကေလး … အနံကို ဖမ္းႏိုင္တဲ့ ေနရာ … ဃာနပသာဒရုပ္ကေလး၊ အဲဒီ ဃာနပသာဒရုပ္ကေလးဟာ … စကၡဳပသာဒလိုပဲ နားလည္ရမယ္၊ နံသိစိတ္ကို ေက်းဇူးးျပဳတယ္ ..။ နံသိစိတ္ဟာ ဃာနပသာဒရုပ္ကေလးကို မီွၿပီးေတာ့မွ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ႀကိဳတင္ၿပီးေတာ့ ျဖစ္ႏွင့္တာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ … ပုေရဇာတ ၊ ၿပိဳင္တူျဖစ္တာမဟုတ္ဘူး … ႀကိဳတင္ၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေနတာ … ။
ကိုယ္ႏွာေခါင္းထဲမွာ အနံ႕ေလး ရႈမိတဲ့အခ်ိန္ေလးမွာ…. ဒါေလးကို သတိထားလိုက္ေပါ့။ ေၾသာ္ .. နံ႕သိစိတ္ကေလး .. ဘယ္သူက ေက်းဇူးျပဳတုန္းဆိုယင္ … ဃာနပသာဒဆိုတဲ့ ႏွာေခါင္းအၾကည္ရုပ္ကေလးက ေက်းဇူးျပဳတယ္လို႕ .. ဒီလို ေျပာတာ … ေနာ္။

****အၾကည္ဆိုတဲ့သေဘာက မွန္လိုၾကည္လိုု႕ အၾကည္ေခၚတာ မဟုတ္ဘူး။ အာရံုကို ခံယူႏိုင္စြမ္းရိွတာ ေျပာတာ .. အၾကည္။ အာရံုကို ခံယူႏိုင္တဲ့ သေဘာေတြကို ေျပာျပတာ။

ၾကည့္ေလ .. ဒါ ခုေခတ္လိုဆို .. စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့ .. တယ္လီဖုန္းတို႕ … ေနာ္ …. တယ္လီဗီးရွင္းတို႕ … ဆက္သြယ္လုပ္ထားတဲ့ ေရဒီယိုတို႕ ဆိုလို႕ရိွယင္ သူ႕လိုင္းေလးနဲ႕သူ ဖြင့္လိုက္လို႕ .. ရိွယင္ အသံကို ဖမ္းယူလို႕ ရတာပဲ။ တယ္လီဖုန္းကလည္း အေ၀းကအသံေတြကို ဖမ္းယူလိို႕ ရတာပဲ၊ တယ္လီဗီးရွင္းကလည္း အေ၀းက ရုပ္ေတြကို ဖမ္းယူလို႕ ရတာပဲ။
အဲဒါလိုပဲ … ႏွာေခါင္းထဲမွာ ရိွတဲ့ အၾကည္ရုပ္ေလးက အနံ႕ကို ဖမ္းႏိုင္တယ္ .. တစ္ျခားေနရာကေတာ့ ဖမ္းမယူႏိုင္ဘူးေလ။ ေလဒီယိုဆိုလည္း ေလဒီယိုအခြံႀကီးက ဖမ္းႏိုင္တာမွ မဟုတ္တာ .. ဖမ္းႏိုင္တဲ့ေနရာ တစ္ေနရာပဲ ရိွတာပဲ။ တယ္လီဖုန္းဆိုလည္း .. တယ္လီဖုန္းထဲက သံလိုက္ဓာတ္တို႕ ဘာတို႕ လုပ္ထားတဲ့ဟာကသာ ဖမ္းယူႏိုင္တာကိုး … အကုန္လံုးဖမ္းယူႏိုင္တာမွ မဟုတ္တာ။ လူ႕ခႏၶာကိုယ္ႀကီးလည္း အကုန္လံုးက အနံ႕ကို ဖမ္းႏိုင္တာ မဟုတ္ဘူး။ အနံ႕ကို ဖမ္းႏိုင္တာ ဘယ္က ဖမ္းတာတုန္းဆို .. ႏွာေခါင္းအၾကည္ရုပ္ကေလးက ဖ

Credit to ko Thein Naing Ohn
https://www.facebook.com/notes/560526357393773/

No comments:

Post a Comment

Gold price estimated