ယခုုေခတ္အခါသည္ ဝိပႆနာထြန္းကားလာေသာ အခါျဖစ္ေပသည္။ ဝိပႆနာ ထြန္းကားသည့္အားေလ်ာ္စြာ အားထုုတ္ဖုုိ႔ရာ အခြင့္အခါအခ်ိန္ရၾကေသာ ပုုဂၢိဳလ္တုုိ႔က ဝိပႆနာတရားကုုိ တတ္နုုိင္သမ်ွ အားထုုတ္ေနၾကျပီး၊ အားထုုတ္ဖုုိ႔ရာ အခြင့္အခါ မၾကဳံနုုိင္ေသးသည့္ပုုဂၢိဳလ္တုုိ႔ကလည္း ဝိပႆနာတရားအားထုုတ္ေသာအခါ လုုိက္နာဖြယ္ရာ အေျခခံမ်ားကုုိ မွတ္သားေလ့လာလ်က္ရွိၾကေပသည္။ အားထုုတ္ေသာအခါမွာလည္း အနည္းဆုုံး ေသာတာပန္ျဖစ္ေအာင္ အားထုုတ္မည္ဟုု ရည္မွန္းခ်က္ထားၾကသည့္ ပုုဂၢိဳလ္တုုိ႔က မ်ားၾကေပသည္။
မိမိတုုိ႔ရည္မွန္းခ်က္ထားၾကသည့္အတုုိင္း ယခုုဘဝမွာပင္ ေသာတာပန္ျဖစ္လုုိၾကေသာ ပုဂၢိဳလ္တုုိ႔သည္ ဝိပႆနာတရားကိုု အားထုုတ္ၾကရေပသည္။ဝိပႆနာအားထုုတ္ၾကေသာ အခါ မိမိတုုိ႔၏ ပါရမီဓာတ္ခံႏွင့္ အက်င့္ပဋိပဒါအားေလ်ာ္စြာ ေသာတာပန္တုုိ႔သည္ အမ်ဳိးအစားအားျဖင့္ (၂၄)မ်ဳိးကြဲျပားသြားၾကေပသည္။
ယခုုဘဝမွာ ေသာတာပန္ျဖစ္နုုိင္သည့္ ပါရမီဓာတ္ခံ ပါလာေသာ ပုုဂၢိဳလ္အခ်င္းပင္ တူၾကပါေသာ္လည္း ဝိပႆနာတရားအားထုုတ္ေသာအခါမွာေတာ့ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး တရားေတြ႕ပုုံခ်င္းမတူၾကေပ။ ကြဲျပားလ်က္ရွိၾကေပသည္။ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုုဂၢိဳလ္မ်ားက တရားသေဘာမ်ားကုုိ ထင္ထင္ရွားရွား ေတြ႔ျမင္ၾကေသာ္လည္း အခ်ဳိ႕ေသာပုုဂၢိဳလ္မ်ားက မထင္မရွား မျပတ္မသား ေတြ႕ျမင္ၾကေပသည္။ တရားသေဘာမ်ားကုုိ မထင္မရွား မျပတ္မသား ေတြ႔ျမင္ၾကရေသာ ပုုဂၢိဳလ္တုုိ႔သည္ ယခုုဘဝမွာ မိမိသည္ ေသာတာပန္မျဖစ္နုုိင္ဟုု ထင္ျမင္ကာ စိတ္ဓာတ္မ်ား က်ဆင္းသြားတတ္ၾကေပသည္။ ဤကဲ့သုုိ႔ စိတ္ဓာတ္မ်ား မက်ဆင္းသြားရေအာင္ မိမိတုုိ႔ျဖစ္ရမည့္ ေသာတာပန္အမ်ဳိးအစားမ်ားကုုိ သိထားသင့္လွ၏။
ေသာတာပန္ျဖစ္လုုိ၍ ဝိပႆနာတရား အားထုုတ္ၾကေသာ ပုုဂၢိဳလ္တုုိ႔တြင္ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုုဂၢိဳလ္တုုိ႔က ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ လြယ္လြယ္ကူကူျဖင့္ အားထုုတ္ၾကရေပသည္။ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုုဂၢိဳလ္တုုိ႔က ျငိဳျငိဳျငင္ျငင္ ပင္ပင္ပန္းပန္းျဖင့္ အားထုုတ္ၾကရေပသည္။ ျငိဳျငိဳျငင္ျငင္ ပင္ပင္ပန္းပန္းျဖင့္ အားထုုတ္ၾကရေသာ ပုုဂၢိဳလ္တုုိ႔မွာ မိမိသည္ ယခုုဘဝ၌ ေသာတာပန္ျဖစ္နုုိင္ေသာ ပုုဂၢိဳလ္မ်ဳိးမဟုုတ္ေပဟုု ထင္ျမင္ကာ စိတ္ဓာတ္မ်ားက်ဆင္းတတ္ေသာေၾကာင့္ စိတ္ဓာတ္မ်ားမက်ဆင္းသြားရေအာင္ ေသာတာပန္ အမ်ဳိးအစားကုုိ သိထားသင့္ၾကေပသည္။ ယခုုဘဝမွာပင္ ေသာတာပန္ျဖစ္ေအာင္ အားထုုတ္ၾကမည့္ အမ်ဳိးေကာင္းသား အမ်ဳိးေကာင္းသမီးတုုိ႔သည္ မိမိတုုိ႔၏ ပါရမီဓာတ္ခံအားေလ်ာ္စြာ တရားသေဘာမ်ားကုုိ ထင္ထင္ရွားရွား ေတြ႕ခ်င္လည္း ေတြ႔ၾကေပလိမ့္မည္။ မထင္မရွား ေတြ႔ခ်င္လည္း ေတြ႕ၾကေပလိမ့္မည္။ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ လြယ္လြယ္ကူကူ အားထုုတ္လ်ွင္လည္း အားထုုတ္ၾကရေပလိမ့္မည္။ ဆင္းဆင္းရဲရဲ ပင္ပင္ပန္းပန္း အားထုုတ္လ်ွင္လည္း အားထုုတ္ၾကရေပလိမ့္မည္။
မည္သုုိ႔ပင္ အားထုုတ္ရ အားထုုတ္ရ ေသာတာပန္(၂၄)မ်ဳိးတုုိ႔တြင္ ပါဝင္နုုိင္ပါက မိမိသည္ ဧကန္မုုခ် ေသာတာပန္ျဖစ္ရမည္ဟုု သိျမင္ကာ စိတ္ဓာတ္မ်ား မက်ဆင္းဘဲ ဝိပႆနာတရားကုုိ မဆုုတ္မနစ္ အားထုုတ္နုုိင္ၾကမည္ျဖစ္ေပသည္။ သုုိ႔ျဖစ္၍ ေသာတာပန္(၂၄)မ်ဳိးတုုိ႔ကုုိ သိထားသင့္ၾကေပသည္။
ေသာတာပန္တုုိ႔သည္ ဘဝအပုုိင္းအျခားအားျဖင့္
၁။ သတၱကၡတၱဳ ပရမ ေသာတာပႏၷ- လူျပည္ႏွင့္ နတ္ျပည္တုုိ႔၌ (၇)ဘဝသာျဖစ္၍ နိဗၺာန္သုုိ႔ ဝင္စံမည့္ေသာတာပန္။
၂။ ေကာလံေကာလ ေသာတာပႏၷ- လူ႔ျပည္နတ္ျပည္တုုိ႔၌ (၂)ဘဝမွ (၆)ဘဝသာျဖစ္၍ နိဗၺာန္သုုိ႔ ဝင္စံမည့္ေသာတာပန္။
၃။ ဧကဗီဇ ေသာတာပႏၷ- လူ႔ျပည္နတ္ျပည္တုုိ႔၌ (၁)ဘဝသာ ျဖစ္၍ နိဗၺာန္သုုိ႔စံဝင္မည့္ ေသာတာပန္ဟူ၍ (၃)မ်ဳိးရွိေပသည္။ (အံ-၁-၊၂၃၄)
ျပ႒ာန္းေသာ ဓုုရအားျဖင့္ ေသာတာပန္(၂)မ်ဳိး
**************************************
ေသာတာပန္ပုုဂၢိဳလ္တုုိ႔သည္ ျပဌာန္းေသာ ဓုုရအားျဖင့္
၁။ သဒၶါျပဌာန္းေသာ သဒၶါဓုုရ ေသာတာပန္။
၂။ ပညာျပဌာန္းေသာ ပညာဓုုရ ေသာတာပန္ဟူ၍ (၂)မ်ဳိးွရွိေပသည္။
ယခုုဘဝမွာပင္ ေသာတာပန္ျဖစ္လုုိၾကေသာ ပုုဂၢိဳလ္တုုိ႔သည္ ဝိပႆနာတရား အားထုုတ္ၾကရေပသည္။ ဝိပႆနာတရား အားထုုတ္ေသာအခါ သဒၶါေရွ႕သြား၊ သဒၶါျပဌာန္းေသာအားျဖင့္ ေသာတာပန္အျဖစ္သုုိ႔ ေရာက္သြားမည့္ ပုုဂၢိဳလ္တုုိ႔သည္ သဒၶါဓုုရ ေသာတာပန္မည္၏။ ပညာေရွ႕သြား ပညာျပဌာန္းေသာအားျဖင့္ ေသာတာပန္အျဖစ္သုုိ႔ ေရာက္သြားမည့္ ပုုဂၢိဳလ္တုုိ႔သည္ ပညာဓုုရေသာတာပန္မည္၏။ အၾကင္ပုုဂၢိဳလ္တုုိ႔သည္ သဒၶါေရွ႕သြား သဒၶါျပဌာန္းေသာအားျဖင့္ ေသာတာပန္အျဖစ္သုုိ႔ ေရာက္သြားမည့္ ပုုဂၢိဳလ္ျဖစ္၏။ ထုုိပုုဂၢိဳလ္တုုိ႔သည္ ဝိပႆနာတရားအားထုုတ္ေသာအခါ မိမိသည္ ယခုုဘဝ၌ ေသာတာပန္ျဖစ္နုုိင္သည္ဟုု ယုုံၾကည္ခ်က္သဒၶါ ထက္သန္အားေကာင္း၍သာ အားထုုတ္ေနရေပသည္။ တရားသေဘာမ်ားကုုိေတြ႕ရာတြင္ ထင္ထင္ရွားရွား မရွိလွေပ။ နာမရူပ ပရိေစၦဒဥာဏ္သုုိ႔ေရာက္၍ နာမ္ႏွင့္ရုုပ္ကုုိပုုိင္းျခားကာ သိေသာအခါ၌လည္း ကြဲကြဲျပားျပားမရွိလွေပ။ မထင္မရွားပင္ သိျမင္ေပသည္။ ဆရာသမားမ်ားက ေဟာျပေသာအခါမွသာ သိလာတတ္ေပသည္။ ထုုိပုုဂၢိဳလ္သည္ သဒၶါဓုုရ ေသာတာပန္ျဖစ္မည့္ ပုုဂၢိဳလ္ျဖစ္ေပသည္။
အၾကင္ပုုဂၢိဳလ္သည္ ပစၥယပရိဂၢဟဥာဏ္- အေၾကာင္းႏွင့္အက်ဳိးကုုိ သိေသာဥာဏ္၊ သမၼသနဥာဏ္- အနိစၥ ဒုုကၡ အနတၱဟုု သုုံးသပ္ဆင္ျခင္၍ သိေသာဥာဏ္၊ ဥဒယဗၺယဥာဏ္- အျဖစ္အပ်က္ကုုိသိေသာဥာဏ္၊ ဘဂၤဥာဏ္- အပ်က္ကုုိသိေသာဥာဏ္၊ ဘယဥာဏ္- ေၾကာက္ဖြယ္ထင္ေသာဥာဏ္၊ အာဒီနဝဥာဏ္- အျပစ္ျမင္ေသာာဥာဏ္၊ နိဗၺိႏၵဥာဏ္- ျငီးေငြ႕ေသာဥာဏ္၊ မုုဥၥိတုုကမ်တာဥာဏ္- လြတ္ေျမာက္လုုိ္ေသာဥာဏ္၊ ပဋိသခၤ`ါဥာဏ္- တစ္ဖန္ျပန္ရႈရေသာဥာဏ္၊ သခၤ`ါရုုေပကၡာဥာဏ္- လ်စ္လ်ွဴရႈေသာ ဥာဏ္သုုိ႔ေရာက္၍ ရႈမွတ္ေသာအခါတုုိ႔၌လည္း တရားသေဘာမ်ားကုုိ ထင္ထင္ရွားရွား ကြဲကြဲျပားျပား မသိေပ။ မထင္မရွားသာ သိေပသည္။ ထုုိပုုဂၢိဳလ္သည္ သဒၶါဓုုရ ေသာတာပန္ျဖစ္မည့္ပုုဂၢိဳလ္ျဖစ္ေပသည္။
ဤကဲ့သုုိ႔ ဝိပႆနာတရား အားထုုတ္ေသာအခါ၌ တရားသေဘာမ်ားကုုိ မထင္မရွားပင္ သိျမင္ပါေသာ္လည္း အမွတ္ျပည့္သြားေသာအခါ ဥာဏ္စဥ္ျပည့္သြားေသာအခါ ေသာတာပန္အျဖစ္သုုိ႔ ေရာက္သြားမည္ျဖစ္ေပသည္။ ဤေသာတာပန္မ်ဳိးကုုိ သဒၶါဓုုရ ေသာတာပန္ဟုု ဆုုိရေပသည္။
အၾကင္ပုုဂၢိဳလ္သည္ ပညာေရွ႕သြား ပညာျပဌာန္းေသာအားျဖင့္ ေသာတာပန္အျဖစ္သုုိ႔ ေရာက္သြားမည့္ ပုုဂၢိဳလ္ျဖစ္၏။ ထုုိပုုဂၢိဳလ္သည္ ဝိပႆနာတရားအားထုုတ္ေသာအခါ တရားသေဘာမ်ားကုုိ ထင္ထင္ရွားရွားေတြ႔ျမင္တတ္ေပသည္။ နာမရူပ ပရိေစၦဒဥာဏ္သုုိ႔ေရာက္၍ နာမ္ႏွင့္ရုုပ္ကုုိ ပုုိင္းျခားကာ သိေသာအခါ၌လည္း ထင္ထင္ရွားရွား ကြဲကြဲျပားျပား သိျမင္လာတတ္ေပသည္။ ထုုိပုုဂၢိဳလ္သည္ ပညာဓုုရ ေသာတာပန္ျဖစ္မည့္ ပုုဂၢိဳလ္ျဖစ္သည္။ အထက္ပါဥာဏ္စဥ္မ်ားကုုိလည္း ထင္ထင္ရွားရွား သိျမင္တတ္ေပသည္။ ထုုိပုုဂၢိဳလ္ကား ပညာဓုုရေသာတာပန္ျဖစ္၏။
သဒၶါဓုုရေသာတာပန္သည္ အက်င့္အားျဖင့္(၄)မ်ဳိး
သဒၶါဓုုရ သဒၶါျပဌာန္း၍ ေသာတာပန္အျဖစ္သုုိ႔ ေရာက္ၾကမည့္ ပုုဂၢိဳလ္တုုိ႔သည္ အက်င့္ပဋိပဒါအားျဖင့္ (၄)မ်ဳိးကြဲျပားၾကေပသည္။
၁။ ျငိဳျငိဳျငင္ျငင္ ပင္ပင္ပန္းပန္းလည္း အားထုုတ္ရ၍ တရားလည္း အရေႏွးေသာ ေသာတာပန္။
၂။ ျငိဳျငိဳျငင္ျငင္ ပင္ပင္ပန္းပန္း အားထုုတ္ရ၍ တရားအရျမန္ေသာ ေသာတာပန္။
၃။ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာျဖင့္လည္း အားထုုတ္ရ၍ တရားအရေႏွးေသာ ေသာတာပန္။
၄။ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာျဖင့္လည္း အားထုုတ္ရ၍ တရားလည္း အရျမန္ေသာ ေသာတာပန္ဟူ၍ (၄)ေယာက္ျဖစ္ပါသည္။
သဒၶါဓုုရ ေသာတာပန္ကဲ့သုုိ႔ပင္ ပညာဓုုရ ေသာတာပန္သည္လည္း အက်င့္ပဋိပဒါအားျဖင့္ (၄)ေယာက္ျဖစ္ေပသည္။ သဒၶါဓုုရေသာတာပန္(၄)ေယာက္၊ ပညာဓုုရေသာတာပန္(၄) ေယာက္ဟူ၍ ေပါင္း(၈)ေယာက္ျဖစ္ပါသည္။
ေသာတာပန္(၂၄)ေယာက္ျဖစ္ပုုံ
ဧကဗီဇေသာတာပန္၊ ေကာလံေကာလ ေသာတာပန္၊ သတၱကၡတၱဳပရမေသာတာပန္ တုုိ႔၌ သဒၶါဓုုရေသာတာပန္(၄)ေယာက္၊ ပညာဓုုရေသာတာပန္(၄)ေယာက္အားျဖင့္ (၈)ေယာက္စီရရွိနုုိင္ၾကမည္။ သုုိ႔ျဖစ္၍ (၁)ဘဝျဖင့္ နိဗၺာန္စံဝင္မည့္ ေသာတာပန္(၈)ေယာက္၊ (၂)ဘဝမွ(၆)ဘဝျဖင့္ နိဗၺာန္စံဝင္မည့္ ေသာတာပန္(၈)ေယာက္၊ (၇)ဘဝျဖင့္ နိဗၺာန္စံဝင္မည့္ ေသာတာပန္(၈)ေယာက္ဟုူ၍ ေသာတာပန္(၂၄)ေယာက္ျဖစ္ေတာ့၏။
ဤေသာတာပန္(၂၄)မ်ဳိးတုုိ႔တြင္ မည္သည့္ ေသာတာပန္မ်ဳိးပင္ ျဖစ္ေစ၊ အပါယ္သံသရာ အပါယ္ဘုုံဝမ်ားမွ လြတ္ေျမာက္ၾကသည္သာ ျဖစ္ေပသည္။ သုုိ႔ျဖစ္၍ အပါယ္သံသရာ အပါယ္ဘုုံဘဝမ်ားမွ လြတ္ေျမာက္လုုိၾကေသာ အမ်ဳိးေကာင္းသား အမ်ဳိးေကာင္းသမီးတုုိ႔သည္ ေသာတာပန္ျဖစ္နုုိင္ေၾကာင္း ဝိပႆနာတရားကုုိ အားထုုတ္ၾကရမည္ ျဖစ္ေပသည္ဟူ၍ အသိေပးလုုိက္ရေတာ့၏။
ကုုိးကား။ ။ သဒၶမၼရံသီရိပ္သာဆရာေတာ္ဘုုရားၾကီးဓမၼပေဒသာ(တတိယတြဲ)။ အဂၤုုတၱဳိရ္(ပ)။
ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလုုံး သက္ရွည္က်န္းမာစိတ္ခ်မ္းသာ၍ လုုိရာဆႏၵမ်ားတစ္လုုံးတစ္ဝတည္း ျပည့္ဝၾကပါေစ။
အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသုုိလ္)
မိမိတုုိ႔ရည္မွန္းခ်က္ထားၾကသည့္အတုုိင္း ယခုုဘဝမွာပင္ ေသာတာပန္ျဖစ္လုုိၾကေသာ ပုဂၢိဳလ္တုုိ႔သည္ ဝိပႆနာတရားကိုု အားထုုတ္ၾကရေပသည္။ဝိပႆနာအားထုုတ္ၾကေသာ အခါ မိမိတုုိ႔၏ ပါရမီဓာတ္ခံႏွင့္ အက်င့္ပဋိပဒါအားေလ်ာ္စြာ ေသာတာပန္တုုိ႔သည္ အမ်ဳိးအစားအားျဖင့္ (၂၄)မ်ဳိးကြဲျပားသြားၾကေပသည္။
ယခုုဘဝမွာ ေသာတာပန္ျဖစ္နုုိင္သည့္ ပါရမီဓာတ္ခံ ပါလာေသာ ပုုဂၢိဳလ္အခ်င္းပင္ တူၾကပါေသာ္လည္း ဝိပႆနာတရားအားထုုတ္ေသာအခါမွာေတာ့ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး တရားေတြ႕ပုုံခ်င္းမတူၾကေပ။ ကြဲျပားလ်က္ရွိၾကေပသည္။ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုုဂၢိဳလ္မ်ားက တရားသေဘာမ်ားကုုိ ထင္ထင္ရွားရွား ေတြ႔ျမင္ၾကေသာ္လည္း အခ်ဳိ႕ေသာပုုဂၢိဳလ္မ်ားက မထင္မရွား မျပတ္မသား ေတြ႕ျမင္ၾကေပသည္။ တရားသေဘာမ်ားကုုိ မထင္မရွား မျပတ္မသား ေတြ႔ျမင္ၾကရေသာ ပုုဂၢိဳလ္တုုိ႔သည္ ယခုုဘဝမွာ မိမိသည္ ေသာတာပန္မျဖစ္နုုိင္ဟုု ထင္ျမင္ကာ စိတ္ဓာတ္မ်ား က်ဆင္းသြားတတ္ၾကေပသည္။ ဤကဲ့သုုိ႔ စိတ္ဓာတ္မ်ား မက်ဆင္းသြားရေအာင္ မိမိတုုိ႔ျဖစ္ရမည့္ ေသာတာပန္အမ်ဳိးအစားမ်ားကုုိ သိထားသင့္လွ၏။
ေသာတာပန္ျဖစ္လုုိ၍ ဝိပႆနာတရား အားထုုတ္ၾကေသာ ပုုဂၢိဳလ္တုုိ႔တြင္ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုုဂၢိဳလ္တုုိ႔က ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ လြယ္လြယ္ကူကူျဖင့္ အားထုုတ္ၾကရေပသည္။ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုုဂၢိဳလ္တုုိ႔က ျငိဳျငိဳျငင္ျငင္ ပင္ပင္ပန္းပန္းျဖင့္ အားထုုတ္ၾကရေပသည္။ ျငိဳျငိဳျငင္ျငင္ ပင္ပင္ပန္းပန္းျဖင့္ အားထုုတ္ၾကရေသာ ပုုဂၢိဳလ္တုုိ႔မွာ မိမိသည္ ယခုုဘဝ၌ ေသာတာပန္ျဖစ္နုုိင္ေသာ ပုုဂၢိဳလ္မ်ဳိးမဟုုတ္ေပဟုု ထင္ျမင္ကာ စိတ္ဓာတ္မ်ားက်ဆင္းတတ္ေသာေၾကာင့္ စိတ္ဓာတ္မ်ားမက်ဆင္းသြားရေအာင္ ေသာတာပန္ အမ်ဳိးအစားကုုိ သိထားသင့္ၾကေပသည္။ ယခုုဘဝမွာပင္ ေသာတာပန္ျဖစ္ေအာင္ အားထုုတ္ၾကမည့္ အမ်ဳိးေကာင္းသား အမ်ဳိးေကာင္းသမီးတုုိ႔သည္ မိမိတုုိ႔၏ ပါရမီဓာတ္ခံအားေလ်ာ္စြာ တရားသေဘာမ်ားကုုိ ထင္ထင္ရွားရွား ေတြ႕ခ်င္လည္း ေတြ႔ၾကေပလိမ့္မည္။ မထင္မရွား ေတြ႔ခ်င္လည္း ေတြ႕ၾကေပလိမ့္မည္။ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ လြယ္လြယ္ကူကူ အားထုုတ္လ်ွင္လည္း အားထုုတ္ၾကရေပလိမ့္မည္။ ဆင္းဆင္းရဲရဲ ပင္ပင္ပန္းပန္း အားထုုတ္လ်ွင္လည္း အားထုုတ္ၾကရေပလိမ့္မည္။
မည္သုုိ႔ပင္ အားထုုတ္ရ အားထုုတ္ရ ေသာတာပန္(၂၄)မ်ဳိးတုုိ႔တြင္ ပါဝင္နုုိင္ပါက မိမိသည္ ဧကန္မုုခ် ေသာတာပန္ျဖစ္ရမည္ဟုု သိျမင္ကာ စိတ္ဓာတ္မ်ား မက်ဆင္းဘဲ ဝိပႆနာတရားကုုိ မဆုုတ္မနစ္ အားထုုတ္နုုိင္ၾကမည္ျဖစ္ေပသည္။ သုုိ႔ျဖစ္၍ ေသာတာပန္(၂၄)မ်ဳိးတုုိ႔ကုုိ သိထားသင့္ၾကေပသည္။
ေသာတာပန္တုုိ႔သည္ ဘဝအပုုိင္းအျခားအားျဖင့္
၁။ သတၱကၡတၱဳ ပရမ ေသာတာပႏၷ- လူျပည္ႏွင့္ နတ္ျပည္တုုိ႔၌ (၇)ဘဝသာျဖစ္၍ နိဗၺာန္သုုိ႔ ဝင္စံမည့္ေသာတာပန္။
၂။ ေကာလံေကာလ ေသာတာပႏၷ- လူ႔ျပည္နတ္ျပည္တုုိ႔၌ (၂)ဘဝမွ (၆)ဘဝသာျဖစ္၍ နိဗၺာန္သုုိ႔ ဝင္စံမည့္ေသာတာပန္။
၃။ ဧကဗီဇ ေသာတာပႏၷ- လူ႔ျပည္နတ္ျပည္တုုိ႔၌ (၁)ဘဝသာ ျဖစ္၍ နိဗၺာန္သုုိ႔စံဝင္မည့္ ေသာတာပန္ဟူ၍ (၃)မ်ဳိးရွိေပသည္။ (အံ-၁-၊၂၃၄)
ျပ႒ာန္းေသာ ဓုုရအားျဖင့္ ေသာတာပန္(၂)မ်ဳိး
**************************************
ေသာတာပန္ပုုဂၢိဳလ္တုုိ႔သည္ ျပဌာန္းေသာ ဓုုရအားျဖင့္
၁။ သဒၶါျပဌာန္းေသာ သဒၶါဓုုရ ေသာတာပန္။
၂။ ပညာျပဌာန္းေသာ ပညာဓုုရ ေသာတာပန္ဟူ၍ (၂)မ်ဳိးွရွိေပသည္။
ယခုုဘဝမွာပင္ ေသာတာပန္ျဖစ္လုုိၾကေသာ ပုုဂၢိဳလ္တုုိ႔သည္ ဝိပႆနာတရား အားထုုတ္ၾကရေပသည္။ ဝိပႆနာတရား အားထုုတ္ေသာအခါ သဒၶါေရွ႕သြား၊ သဒၶါျပဌာန္းေသာအားျဖင့္ ေသာတာပန္အျဖစ္သုုိ႔ ေရာက္သြားမည့္ ပုုဂၢိဳလ္တုုိ႔သည္ သဒၶါဓုုရ ေသာတာပန္မည္၏။ ပညာေရွ႕သြား ပညာျပဌာန္းေသာအားျဖင့္ ေသာတာပန္အျဖစ္သုုိ႔ ေရာက္သြားမည့္ ပုုဂၢိဳလ္တုုိ႔သည္ ပညာဓုုရေသာတာပန္မည္၏။ အၾကင္ပုုဂၢိဳလ္တုုိ႔သည္ သဒၶါေရွ႕သြား သဒၶါျပဌာန္းေသာအားျဖင့္ ေသာတာပန္အျဖစ္သုုိ႔ ေရာက္သြားမည့္ ပုုဂၢိဳလ္ျဖစ္၏။ ထုုိပုုဂၢိဳလ္တုုိ႔သည္ ဝိပႆနာတရားအားထုုတ္ေသာအခါ မိမိသည္ ယခုုဘဝ၌ ေသာတာပန္ျဖစ္နုုိင္သည္ဟုု ယုုံၾကည္ခ်က္သဒၶါ ထက္သန္အားေကာင္း၍သာ အားထုုတ္ေနရေပသည္။ တရားသေဘာမ်ားကုုိေတြ႕ရာတြင္ ထင္ထင္ရွားရွား မရွိလွေပ။ နာမရူပ ပရိေစၦဒဥာဏ္သုုိ႔ေရာက္၍ နာမ္ႏွင့္ရုုပ္ကုုိပုုိင္းျခားကာ သိေသာအခါ၌လည္း ကြဲကြဲျပားျပားမရွိလွေပ။ မထင္မရွားပင္ သိျမင္ေပသည္။ ဆရာသမားမ်ားက ေဟာျပေသာအခါမွသာ သိလာတတ္ေပသည္။ ထုုိပုုဂၢိဳလ္သည္ သဒၶါဓုုရ ေသာတာပန္ျဖစ္မည့္ ပုုဂၢိဳလ္ျဖစ္ေပသည္။
အၾကင္ပုုဂၢိဳလ္သည္ ပစၥယပရိဂၢဟဥာဏ္- အေၾကာင္းႏွင့္အက်ဳိးကုုိ သိေသာဥာဏ္၊ သမၼသနဥာဏ္- အနိစၥ ဒုုကၡ အနတၱဟုု သုုံးသပ္ဆင္ျခင္၍ သိေသာဥာဏ္၊ ဥဒယဗၺယဥာဏ္- အျဖစ္အပ်က္ကုုိသိေသာဥာဏ္၊ ဘဂၤဥာဏ္- အပ်က္ကုုိသိေသာဥာဏ္၊ ဘယဥာဏ္- ေၾကာက္ဖြယ္ထင္ေသာဥာဏ္၊ အာဒီနဝဥာဏ္- အျပစ္ျမင္ေသာာဥာဏ္၊ နိဗၺိႏၵဥာဏ္- ျငီးေငြ႕ေသာဥာဏ္၊ မုုဥၥိတုုကမ်တာဥာဏ္- လြတ္ေျမာက္လုုိ္ေသာဥာဏ္၊ ပဋိသခၤ`ါဥာဏ္- တစ္ဖန္ျပန္ရႈရေသာဥာဏ္၊ သခၤ`ါရုုေပကၡာဥာဏ္- လ်စ္လ်ွဴရႈေသာ ဥာဏ္သုုိ႔ေရာက္၍ ရႈမွတ္ေသာအခါတုုိ႔၌လည္း တရားသေဘာမ်ားကုုိ ထင္ထင္ရွားရွား ကြဲကြဲျပားျပား မသိေပ။ မထင္မရွားသာ သိေပသည္။ ထုုိပုုဂၢိဳလ္သည္ သဒၶါဓုုရ ေသာတာပန္ျဖစ္မည့္ပုုဂၢိဳလ္ျဖစ္ေပသည္။
ဤကဲ့သုုိ႔ ဝိပႆနာတရား အားထုုတ္ေသာအခါ၌ တရားသေဘာမ်ားကုုိ မထင္မရွားပင္ သိျမင္ပါေသာ္လည္း အမွတ္ျပည့္သြားေသာအခါ ဥာဏ္စဥ္ျပည့္သြားေသာအခါ ေသာတာပန္အျဖစ္သုုိ႔ ေရာက္သြားမည္ျဖစ္ေပသည္။ ဤေသာတာပန္မ်ဳိးကုုိ သဒၶါဓုုရ ေသာတာပန္ဟုု ဆုုိရေပသည္။
အၾကင္ပုုဂၢိဳလ္သည္ ပညာေရွ႕သြား ပညာျပဌာန္းေသာအားျဖင့္ ေသာတာပန္အျဖစ္သုုိ႔ ေရာက္သြားမည့္ ပုုဂၢိဳလ္ျဖစ္၏။ ထုုိပုုဂၢိဳလ္သည္ ဝိပႆနာတရားအားထုုတ္ေသာအခါ တရားသေဘာမ်ားကုုိ ထင္ထင္ရွားရွားေတြ႔ျမင္တတ္ေပသည္။ နာမရူပ ပရိေစၦဒဥာဏ္သုုိ႔ေရာက္၍ နာမ္ႏွင့္ရုုပ္ကုုိ ပုုိင္းျခားကာ သိေသာအခါ၌လည္း ထင္ထင္ရွားရွား ကြဲကြဲျပားျပား သိျမင္လာတတ္ေပသည္။ ထုုိပုုဂၢိဳလ္သည္ ပညာဓုုရ ေသာတာပန္ျဖစ္မည့္ ပုုဂၢိဳလ္ျဖစ္သည္။ အထက္ပါဥာဏ္စဥ္မ်ားကုုိလည္း ထင္ထင္ရွားရွား သိျမင္တတ္ေပသည္။ ထုုိပုုဂၢိဳလ္ကား ပညာဓုုရေသာတာပန္ျဖစ္၏။
သဒၶါဓုုရေသာတာပန္သည္ အက်င့္အားျဖင့္(၄)မ်ဳိး
သဒၶါဓုုရ သဒၶါျပဌာန္း၍ ေသာတာပန္အျဖစ္သုုိ႔ ေရာက္ၾကမည့္ ပုုဂၢိဳလ္တုုိ႔သည္ အက်င့္ပဋိပဒါအားျဖင့္ (၄)မ်ဳိးကြဲျပားၾကေပသည္။
၁။ ျငိဳျငိဳျငင္ျငင္ ပင္ပင္ပန္းပန္းလည္း အားထုုတ္ရ၍ တရားလည္း အရေႏွးေသာ ေသာတာပန္။
၂။ ျငိဳျငိဳျငင္ျငင္ ပင္ပင္ပန္းပန္း အားထုုတ္ရ၍ တရားအရျမန္ေသာ ေသာတာပန္။
၃။ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာျဖင့္လည္း အားထုုတ္ရ၍ တရားအရေႏွးေသာ ေသာတာပန္။
၄။ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာျဖင့္လည္း အားထုုတ္ရ၍ တရားလည္း အရျမန္ေသာ ေသာတာပန္ဟူ၍ (၄)ေယာက္ျဖစ္ပါသည္။
သဒၶါဓုုရ ေသာတာပန္ကဲ့သုုိ႔ပင္ ပညာဓုုရ ေသာတာပန္သည္လည္း အက်င့္ပဋိပဒါအားျဖင့္ (၄)ေယာက္ျဖစ္ေပသည္။ သဒၶါဓုုရေသာတာပန္(၄)ေယာက္၊ ပညာဓုုရေသာတာပန္(၄) ေယာက္ဟူ၍ ေပါင္း(၈)ေယာက္ျဖစ္ပါသည္။
ေသာတာပန္(၂၄)ေယာက္ျဖစ္ပုုံ
ဧကဗီဇေသာတာပန္၊ ေကာလံေကာလ ေသာတာပန္၊ သတၱကၡတၱဳပရမေသာတာပန္ တုုိ႔၌ သဒၶါဓုုရေသာတာပန္(၄)ေယာက္၊ ပညာဓုုရေသာတာပန္(၄)ေယာက္အားျဖင့္ (၈)ေယာက္စီရရွိနုုိင္ၾကမည္။ သုုိ႔ျဖစ္၍ (၁)ဘဝျဖင့္ နိဗၺာန္စံဝင္မည့္ ေသာတာပန္(၈)ေယာက္၊ (၂)ဘဝမွ(၆)ဘဝျဖင့္ နိဗၺာန္စံဝင္မည့္ ေသာတာပန္(၈)ေယာက္၊ (၇)ဘဝျဖင့္ နိဗၺာန္စံဝင္မည့္ ေသာတာပန္(၈)ေယာက္ဟုူ၍ ေသာတာပန္(၂၄)ေယာက္ျဖစ္ေတာ့၏။
ဤေသာတာပန္(၂၄)မ်ဳိးတုုိ႔တြင္ မည္သည့္ ေသာတာပန္မ်ဳိးပင္ ျဖစ္ေစ၊ အပါယ္သံသရာ အပါယ္ဘုုံဝမ်ားမွ လြတ္ေျမာက္ၾကသည္သာ ျဖစ္ေပသည္။ သုုိ႔ျဖစ္၍ အပါယ္သံသရာ အပါယ္ဘုုံဘဝမ်ားမွ လြတ္ေျမာက္လုုိၾကေသာ အမ်ဳိးေကာင္းသား အမ်ဳိးေကာင္းသမီးတုုိ႔သည္ ေသာတာပန္ျဖစ္နုုိင္ေၾကာင္း ဝိပႆနာတရားကုုိ အားထုုတ္ၾကရမည္ ျဖစ္ေပသည္ဟူ၍ အသိေပးလုုိက္ရေတာ့၏။
ကုုိးကား။ ။ သဒၶမၼရံသီရိပ္သာဆရာေတာ္ဘုုရားၾကီးဓမၼပေဒသာ(တတိယတြဲ)။ အဂၤုုတၱဳိရ္(ပ)။
ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလုုံး သက္ရွည္က်န္းမာစိတ္ခ်မ္းသာ၍ လုုိရာဆႏၵမ်ားတစ္လုုံးတစ္ဝတည္း ျပည့္ဝၾကပါေစ။
အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသုုိလ္)
No comments:
Post a Comment