Video

Monday, 9 June 2014

အနာဂတ္သာသနာေရး အပိုင္း(၇၃) သေႏၶအသစ္တည္ပံု


သေႏၶအသစ္တည္ပံု
ျပခဲ့ေသာနည္းျဖင့္ ေရွးဘ၀ စုေတခါနီး၌ ကံျဖစ္ေစ, ကမၼနိမိတ္ျဖစ္ေစ, ဂတိနိမိတ္ျဖစ္ေစ ထင္လာၿပီး၍ စုေတစိတ္(တစ္ဘ၀အတြက္ ေနာက္ဆံုးစိတ္) ျဖစ္ၿပီးသည္ႏွင့္ တစ္ဆက္တည္းပင္ ယခုဘ၀၌ ၀ိညာဥ္အသစ္သည္ ေရွးသခၤါရကံေၾကာင့္ အသစ္ျဖစ္ရေတာ့၏၊ ထုိသုိ႔ ကံေၾကာင့္ အသစ္ျဖစ္ရေသာ ၀ိညာဥ္ကုိ “ပဋိသေႏၶစိတ္”ဟု ေခၚ၏။
[ဘ၀ေဟာင္း၌ ေနာက္ဆံုး စုေတစိတ္ ျဖစ္ၿပီးေသာအခါ ေနာက္ထပ္ အဆက္အစပ္ မရွိလွ်င္ ထုိသတၱ၀ါသည္ ျပတ္စဲရေခ်ေတာ့မည္၊ ထုိသုိ႔ မျပတ္စဲရေအာင္ ေနာက္ထပ္ ဆက္စပ္ေသာစိတ္ဟု ဆုိလုိသည္၊ ပဋိ-တစ္ဖန္ (ထပ္၍) + သႏိၶ-ဆက္စပ္ေသာစိတ္၊ ထုိပဋိသေႏၶစိတ္ ျဖစ္ျခင္းကုိ “သေႏၶတည္ျခင္း”ဟု ေခၚစမွတ္ ျပဳၾကသည္။]
          ဆက္ဦးအံ့…“ေရွးကံ (သခၤါရ)”ဟူရာ၌ “ေရွး”ဟူရာ၀ယ္ ေရွးလြန္ေလၿပီးေသာ တစ္ဘ၀မွ်ကုိ မဆုိလုိ၊ ေရွးဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာက ျပဳခဲ့ဖူး၍ အက်ိဳးေပးခြင့္ မရသျဖင့္ ထုိသူ႕သႏၲာန္၀ယ္ သတိၱဓာတ္ခံ အေနအားျဖင့္ တည္လ်က္ရွိေသာ ကံအားလံုးတြင္ အခြင့္သင့္ရာ ကံသခၤါရတစ္ခုခုေၾကာင့္ ယခုဘ၀၌ ပဋိသေႏၶ၀ိညာဥ္သစ္ ျဖစ္ရသည္ဟု ဆုိလုိသည္။
မည္သည့္ကံမ်ိဳး အက်ိဳးေပးခြင့္ရသလဲ
ေသခါနီး၌ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားႏွင့္ ေပါင္းသင္း၍ တရားစကား ေျပာၾကား နာေနရသူ, တရားႏွလံုးသြင္းေနသူ စသည္ျဖစ္လွ်င္ ေကာင္းေသာ ကံသခၤါရသည္ အက်ိဳးေပးခြင့္ရမည္၊     မေကာင္းမႈျပဳခုိက္ ၾကံဳလွ်င္လည္းေကာင္း, သား သမီး ပစၥည္းဥစၥာ စသည္ကုိ စဲြလမ္း၍ ေသာကစသည္ ျဖစ္လွ်င္လည္းေကာင္း မေကာင္းကံသခၤါရသည္ အက်ိဳးေပးခြင့္ရ၏၊ လြန္ခဲ့ေသာ ဘ၀ႏွင့္ ေရွးဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာက ျပဳခဲ့ေသာ ကံမ်ားတြင္ ေသခါနီးမွ ကပ္၍ ျပဳအပ္ေသာကံ (သုိ႔မဟုတ္) ေရွးက ျပဳထားေသာ္လည္း ေသခါနီး၌ သတိရလာေသာကံသည္ အက်ိဳးေပးခြင့္ရ၏။

          ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္၌ ဘုရင့္အမိန္႔အရ အျပစ္ရွိသူမ်ားကုိ သတ္ျဖတ္၍ အမႈထမ္းရေသာ “လက္မရြံ႕အာဏာသား”ေခၚ သူသတ္ႀကီးသည္ ထုိသူသတ္ရာထူးမွ ထြက္ေသာေန႔၌ပင္ အရွင္သာရိပုၾတာ၏ တရားေတာ္ကုိ နာရ၍ အလြန္ၾကည္လင္ရႊင္ပ်လ်က္ စုေတသြားရာ ေနာက္ဆံုးျပဳအပ္ေသာ ကံသခၤါရသည္ လူသတ္မႈကံေတြကုိ လႊမ္းမုိး၍ နတ္ျပည္၌ အက်ိဳး၀ိညာဥ္ကုိ ျဖစ္ေစေလသည္။  [လူသတ္မႈကံေတြကား ေနာက္ေနာက္ဘ၀၌ အခြင့္သင့္ေသာအခါ အက်ိဳးေပးလိမ့္ဦးမည္။]
          ဒု႒ဂါမဏိအဘယမင္းလည္း ညီေတာ္ႏွင့္ စစ္ျဖစ္စဥ္က ေတာထဲ၌ လွဴခဲ့ရေသာ ပဲြေတာ္တစ္နပ္စာကုိ သတိရ၍ ကံကုန္ေလရာ ေလာေလာဆယ္ တည္ေနေသာ မဟာေစတီကုသုိလ္ႀကီးကုိပင္ ထုိပဲြေတာ္တစ္နပ္စာအလွဴ ကံသခၤါရက လႊမ္းမုိး၍ တုသိတာ နတ္ျပည္၌ ၀ိပါက္၀ိညာဥ္အက်ိဳးကုိ ေပးေလသည္။
ေရွးေရွးကကံမ်ား အက်ိဳးေပးပံု
(နာရဒဇာတ္ေတာ္၌လာေသာ) အလာတအမတ္သည္ ကႆပဘုရားရွင္၏ ေစတီေတာ္ကုိ ပန္းပူေဇာ္ခဲ့ဖူး၏၊… ထုိဘ၀မွ စုေတ၍ ကံအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ဘ၀အမ်ိဳးမ်ိဳး၀ယ္ က်င္လည္ခဲ့ရာ တစ္ဘ၀၌ ႏြားသတ္သမားႀကီး ျဖစ္၏၊ ထုိဘ၀၌ စုေတခါနီးေသာ္ ထုိႏြားသတ္မႈကံသည္ (ျပာဖံုးေနေသာ မီးက်ီးကဲ့သုိ႔) မထင္လာဘဲ အလြန္ၾကာျမင့္ေသာ ဘ၀တုန္းက ေစတီေတာ္ကုိ ပန္းပူေဇာ္မႈ ထင္လာ၍ ထုိအလာတအမတ္ဘ၀၌ ၀ိညာဥ္အသစ္ ျဖစ္ရေလသည္။
          ဗီဇကမည္ေသာကၽြန္ကား ကႆပဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္၌ မ်က္စိလည္ လမ္းမွား ေနေသာ ရဟန္းတစ္ပါးက လမ္းေမးရာ မေျပာဘဲ ေနခဲ့ဖူး၏၊ ရဟန္းက ထပ္၍ ေမးျမန္းရာ စိတ္ဆုိးဆုိးႏွင့္ “ရဟန္း…ကၽြန္မ်ိဳးဆုိတာ (ေတာင္ေမး ေျမာက္ေမးႏွင့္) ႏႈတ္မေစာင့္ တတ္ၾကဘူး, ကၽြန္ျဖစ္ဟန္ တူတယ္”ဟု ေျပာမိခဲ့၏၊ သူသည္ အျခား ကံအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာ ျဖစ္ခဲ့ရာ ကုသုိလ္ကံေၾကာင့္ သာေကတၿမိဳ႕၌ သူေဌးျဖစ္၍ ေကာင္းမႈအမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ ျပဳ၏၊ ထုိဘ၀မွ စုေတေသာ္ ေကာင္းမႈကံေတြ အခြင့္မသာဘဲ ရဟန္းကုိ “ကၽြန္”ဟု ဆုိခဲ့ေသာ ေရွးအကုသုိလ္ကံ ေပၚထင္လာသျဖင့္ ထုိသခၤါရေၾကာင့္ ကၽြန္မ၀မ္း၌ ၀ိညာဥ္အသစ္ ျဖစ္ရေလသည္။
မွတ္ခ်က္။       ။ ဤျပခဲ့ေသာ စကားစဥ္အရ ကံသခၤါရသည္ အလြန္ေ၀းကြာေသာ ဘ၀တုန္းက ျပဳခဲ့ေသာ္လည္း သူ၏ သတိၱ (ပ႒ာန္းတရားေတာ္အရ ကမၼပစၥည္း)သည္ ထုိသူ႕သႏၲာန္မွ ေပ်ာက္ကြယ္မသြားဘဲ အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာ စုေတခါနီးအခါ၌ (ယခု ေလာေလာဆယ္ ျပဳရသကဲ့သုိ႔) ထင္ေပၚလာတတ္၏၊ ထုိသုိ႔ ထင္လာလွ်င္ ေရွးေရွးက ျပဳခဲ့ေသာ ထုိကံသည္ ဧကန္ အက်ိဳးေပးေတာ့မည္ျဖစ္ရကား စုေတစိတ္ က်သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ထုိသခၤါရေၾကာင့္ ဘ၀သစ္၌ ပဋိသေႏၶေခၚ ၀ိညာဥ္အသစ္ ျဖစ္ရ၏၊
ထုိသုိ႔ ျဖစ္ရာ၀ယ္ လူ႕ျပည္၌ စုေတစိတ္က်လွ်င္ စုတိခ်ဳပ္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ နတ္ျပည္မွာ ျဖစ္ေစ, ငရဲျပည္မွာ ျဖစ္ေစ မိမိကံအား ေလ်ာ္စြာ ခ်က္ခ်င္းဆက္၍ ပဋိသေႏၶစိတ္ ျဖစ္ရသည္၊ ေရွးဘ၀ စုတိႏွင့္ ဤဘ၀ ပဋိသေႏၶသည္ စကၠန္႔တစ္စိတ္မွ် ကာလ ၾကာျမင့္ ျခင္း မရွိ၊ တစ္ဘ၀တည္း၀ယ္ စိတ္တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခု ဆက္ေနသလုိ ေရွးဘ၀ စုတိစိတ္ႏွင့္ ေနာက္ဘ၀ ပဋိသေႏၶ၀ိညာဥ္စိတ္လည္း တစ္ဆက္တည္းပင္ ျဖစ္ရသည္ဟု မွတ္ပါ။
 
Credit to 

No comments:

Post a Comment

Gold price estimated