႐ုပ္အဆင္းကဲြျပားမႈ
ေရွးေရွးဘ၀၌ ျပဳအပ္ေသာ ကံသခၤါရေၾကာင့္ ယခုဘ၀၀ယ္ စိတ္၀ိညာဥ္ ေစတသိက္နာမ္ႏွင့္ ကံေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ႐ုပ္တရားတုိ႔ ပဋိသေႏၶ တည္စ ပထမအခ်ိန္မွ အစျပဳ၍ ျဖစ္ၾကရသည္ဟု ဗုဒၶရွင္ေတာ္ မိန္႔ေတာ္မူသည့္အတုိင္း ယခုကာလ၌ ႐ုပ္အဆင္းခ်င္း မတူၾကပံုကုိ ကုိယ္တုိင္ဒိ႒ ျမင္ေနၾကရေပၿပီ၊ သုိ႔ေသာ္ ထပ္၍ ရွင္းျပဦးအံ့… ပဋိသေႏၶ တည္စ၀ယ္ ေရွးကံသခၤါရေၾကာင့္ ႐ုပ္မႈန္႔ကေလး ျဖစ္သည္မွ စ၍ တစ္စ တစ္စ ႀကီးထြားလာရာ၌ အမိအဖတုိ႔၏ သုက္ေသြးသည္ ထုိ႐ုပ္မႈန္႔ကေလးအား အေငြ႕ဓာတ္ (ေတေဇာ-ဥတု) ေပးလ်က္ ရွိ၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ေျမနီတြင္းေအာင္း ဖြတ္သတၱ၀ါသည္ “ဖြတ္နီ”ျဖစ္၍ ေျမနက္တြင္းေအာင္း ဖြတ္သတၱ၀ါသည္ “ဖြတ္နက္”ျဖစ္ရသကဲ့သုိ႔ ထုိ႔အတူ မိဘတုိ႔၏ သုက္ေသြးကုိ လုိက္၍ ႐ုပ္ျဖဴ ႐ုပ္၀ါ ႐ုပ္မည္းမ်ား ျဖစ္လာ႐ံုသာမက မိဘတုိ႔ႏွင့္ ပံုသဏၭာန္လည္း အေတာ္အတန္ တူလာၾကေပသည္၊ ထုိသုိ႔ ျဖစ္ရာ၌ အႁမႊာေမြး ညီေနာင္ႏွစ္ေယာက္ ၏ ႐ုပ္အဆင္း ပံုသဏၭာန္ကုိ ေသခ်ာစြာ ၾကည့္ေသာအခါ … တူသေယာင္ေယာင္ ရွိေနေသာ္လည္း တစ္ထပ္တည္းကား မတူ ႏုိင္ပံု, အျဖဴ အမည္း ကဲြျပားပံု, လက္ ေျခ အေနအထား ကဲြျပားပံု, အနိမ့္ အျမင့္ ကဲြျပားပံုကုိ ေတြ႕ရ၏။
“ဘာ့ေၾကာင့္ ထုိသုိ႔ ကဲြျပားရသနည္း၊ မိဘ သုက္ေသြးႏွင့္ မိခင္၏ အစာသည္ တစ္ခုတည္းပင္ မဟုတ္ပါေလာ”ဟု စဥ္းစား ေသာအခါ ေရွးေရွးဘ၀ ကံသခၤါရ ျပဳတုန္းက တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ မတူခဲ့သျဖင့္ ထုိကံေၾကာင့္ ျဖစ္ရေသာ ပဋိသေႏၶ ႐ုပ္မႈန္႔ကေလးမ်ားကုိ စီစဥ္ပံုလည္း တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ မတူၾကေပ၊ ထုိအရင္းခံ ႐ုပ္မႈန္႔မ်ိဳးေစ့၏ မတူျခင္းေၾကာင့္ ႀကီးထြား လာေသာအခါ၌လည္း တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ တစ္ထပ္တည္း မတူႏုိင္ဘဲ ရွိရသည္ဟု ထင္ရွားပါေတာ့သည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကံခ်င္း ကဲြျပား၍ ျဖစ္ၾကရေသာ သတၱ၀ါအမ်ိဳးမ်ိဳးတုိ႔၌ ပံုသဏၭာန္အမ်ိဳးမ်ိဳး တုိ႔ ရွိ၍ အဆင္း လွသူ, မလွသူ စသည္ျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိၾကသည္ဟု မွတ္ပါ။
ဤေနရာ၀ယ္ အမိ၀မ္းတြင္းမွ စ၍ မိခင္၏ အေစာင့္အေရွာက္ ေကာင္းမႈ, လက္သည္ဆရာမတုိ႔ အေစာင့္အေရွာက္ေကာင္းမႈ ေၾကာင့္ က်န္းမာသန္စြမ္း၍ ႐ုပ္အဆင္း လွပေစႏုိင္ေၾကာင္းကုိ မျငင္းပါ၊ ထုိသုိ႔ မိခင္ စသူတုိ႔က ေစာင့္ေရွာက္၍ လွပေသာ႐ုပ္ အဆင္းသည္ ျပခဲ့ေသာ ႐ုပ္ေလးမ်ိဳးတြင္ ဥတုဇ, အာဟာရဇ ႏွစ္မ်ိဳးသာ ျဖစ္၏၊ ထုိႏွစ္မ်ိဳးက မူလကမၼဇ႐ုပ္ကုိ ေထာက္ပံ့ျခင္းေၾကာင့္ မူလကမၼဇ႐ုပ္လည္း ၾကည္လင္ သန္႔ရွင္းရျခင္းျဖစ္သည္၊ အကယ္၍ စိတ္ကုိပါ ခ်မ္းသာေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ႏုိင္ပါမူ စိတၱဇ႐ုပ္လည္း ၾကည္လင္သန္႔ရွင္းကာ တစ္ကုိယ္လံုး လွပေအာင္ ေထာက္ပံ့ႏုိင္ပါ၏၊
သုိ႔ေသာ္ ဤသုိ႔ အျပဳအျပင္ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ေနသူ ႏွစ္ေယာက္ကုိ (အျပဳအျပင္ေကာင္း ေသာ အႁမႊာေမြး ႏွစ္ေယာက္ကုိ) ႏႈိင္းယွဥ္ ၾကည့္ျပန္လွ်င္ သူတုိ႔ခ်င္း လွ, မလွ ကဲြျပားၾကဦး မည္သာ၊ ထုိသုိ႔ ကဲြျပားျပန္သျဖင့္ “အရင္းစစ္လွ်င္ အျမစ္ေျမမွာ”ဆုိသကဲ့သုိ႔ ေရွးကံ သခၤါရအေပၚ၌ သတၱဳက်မည္သာ၊ သုိ႔ျဖစ္၍ ေရွးကံ သခၤါရ မတူမႈေၾကာင့္ ႐ုပ္အဆင္း မတူၾကပံုမွာ ယံုၾကည္ေလးစားသင့္လွပါသည္။
စိတ္ခ်င္းကဲြျပားပံု
ေရွးကံသခၤါရေၾကာင့္ ႐ုပ္ခ်င္းသာ ကဲြျပားၾကသည္ မဟုတ္၊ စိတ္ခ်င္းလည္း ကဲြျပားေသး၏၊၊ ခ်ဲ႕ဦးအံ့… ယခုကာလ တစ္မိဘတည္း တစ္ဆရာတည္းျဖစ္ေသာ ညီေနာင္တုိ႔သည္ပင္ စိတ္ရင္း ေစတနာရင္းမွာ အေကာင္း အဆုိး ကဲြျပားၾကသည္ကုိ ေတြ႕ရ၏၊ နည္းနည္းပါးပါး ကဲြျပားေနသည္ မဟုတ္၊ တစ္ေယာက္သည္ လူလိမၼာ, တစ္ေယာက္သည္ လူမုိက္ ျဖစ္ရသည့္တုိင္ေအာင္ပင္ ကဲြျပားၾကေသး၏၊ [အေပါင္းအသင္း မေကာင္းျခင္း စသည္ေၾကာင့္ ကဲြျပားၾကရာ၌လည္း သူတုိ႔၏ စိတ္ရင္းလုိက္၍ တစ္ေယာက္သည္ ပ်က္စီး၏၊ တစ္ေယာက္သည္ မပ်က္စီး၊]
စိတ္ရင္း (ပဋိသေႏၶ၀ိညာဥ္) ေကာင္းသူသည္ အရာရာ စိတ္ေကာင္း၍ အေပါင္းအသင္းေၾကာင့္လည္း မပ်က္စီးႏုိင္၊ ထုိ သူမ်ိဳးသည္ (ပဋိသေႏၶ၀ိညာဥ္ကုိ နာမည္တပ္၍) “တယ္… ဉာဥ္ေကာင္းတဲ့ ကေလး = အလြန္ သေႏၶေကာင္းတဲ့ ကေလး” စသည္ျဖင့္ ကေလးဘ၀ကပင္ အခ်ီးမြမ္းခံရ၏၊ စိတ္ရင္း ညံ့သူ ဆုိးယုတ္သူကား သူ႕ဘာသာလည္း မေကာင္း, အေပါင္းအသင္း ေၾကာင့္လည္း ပ်က္စီးတတ္၏၊ သူလုပ္သမွ် အရာရာ မေကာင္းေတြ မ်ားလွ၏၊ ထုိသူမ်ိဳးသည္ “တယ္ဉာဥ္ဆုိးတဲ့ အေကာင္ပဲ=သေႏၶဆုိး ကေလးပဲ”ဟု ကေလးဘ၀ကပင္ အေျပာခံရေလသည္၊ ထုိသုိ႔ ဆုိးေတရာ၌ ျပင္၍ ရေအာင္ ဆုိးသူလည္း ရွိ၏၊ ထုိသူမ်ိဳးကား အျပင္ေကာင္းသူႏွင့္ေတြ႕လွ်င္ လူေကာင္းသူေကာင္း ျဖစ္ႏုိင္ေသး၏၊ ျပင္၍ မရေအာင္ ဆုိးသူလည္း ရွိ၏၊ ထုိသူမ်ိဳးကား ျပဳျပင္ေပးေသာ္ လည္း သေႏၶစိတ္ရင္းက ညံ့ဖ်င္းခဲ့ေသာေၾကာင့္ “ေခြးၿမီးေကာက္ က်ည္ေတာက္စြပ္ေပးျခင္းပင္” ျဖစ္လိမ့္မည္။
မွန္၏၊ ေခြးပဋိသေႏၶကုိ ရသျဖင့္ ေခြးဘ၀ေရာက္ေနေသာ ေခြးကုိ ရာဇပလႅင္ေပၚတင္၍ ဘုရင္ေျမႇာက္ကာ ခမ္းနားေသာ ပဲြေတာ္စာကုိ အ၀ေကၽြးထားေသာ္လည္း ဖိနပ္စုပ္ကေလး ျမင္လွ်င္ စားခ်င္ေနဦးမည္သာ၊ ၀ေန၍ မစားႏုိင္ပါမူ နမ္းၾကည့္ရဦးမွ စိတ္ေက်နပ္ရွာေပလိမ့္မည္၊ ဤသုိ႔လွ်င္ ေရွးကံသခၤါရေၾကာင့္ ပဋိသေႏၶ တည္ခါစ၌ ပထမဆံုးျဖစ္ေသာ ၀ိညာဥ္ နာမ္ ႐ုပ္တုိ႔သည္ တစ္ဘ၀ လံုးအတြက္ အေကာင္း အဆုိး ကဲြျပားဖုိ႔ရန္ အေျခခံမ်ိဳးေစ့ ျဖစ္ၾကရကား ယခုလုိ အသိဉာဏ္ရွိေသာ ဘ၀၀ယ္ (ကုိယ္မႈ ႏႈတ္မႈ စိတ္မႈ) သခၤါရဟူသမွ် အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ျပဳျပင္သင့္ၾကေပသည္။
Credit to
No comments:
Post a Comment