အသခၤတဓာတ္ ကမၼ႒ာန္းေပါက္၍ ရဟႏၲာအျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ေနသူ၏သႏၲာန္၌ (သမုဒယသစၥာခန္း၌ ျပအပ္ ခဲ့ေသာ) တဏွာသည္ လံုး၀မရွိေတာ့၊ တဏွာမရွိလွ်င္ ေနာက္ဘ၀ ခႏၶာအသစ္ကုိ မလုိလားေတာ့ေခ်၊ ကံေၾကာင့္ ခႏၶာအသစ္ ျဖစ္ရေသာ္လည္း ထုိကံသည္ သူ႕ခ်ည္းသက္သက္ ခႏၶာအသစ္ျဖစ္ေအာင္ ျပဳစီမံျခင္းငွာ မစြမ္းႏုိင္၊ တဏွာအေဖာ္ ပါမွသာ စီမံႏုိင္သည္၊
ထုိ႔ေၾကာင့္ ရဟႏၲာသႏၲာန္၌ ရွိသမွ် ေကာင္းမႈေတြသည္ (အသီး မသီးေသာ ေလပြင့္မ်ားကဲ့သုိ႔) ေနာင္သံသရာ၀ယ္ ခႏၶာအသီးကုိ မသီးေစႏုိင္ေတာ့ရကား ရဟႏၲာတုိ႔၏ ေနာက္ဆံုး႐ုပ္နာမ္ ခ်ဳပ္သည္ ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ (စုေတသည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္) ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာအဆက္ မရွိေတာ့ဘဲ အသခၤတဓာတ္သာ တည္ရစ္ေတာ့သည္။ [အသခၤတ= ကံလည္း မျပဳရ, စိတ္ ဥတု အာဟာရလည္း မျပဳရဘဲ + ဓာတု = ေအးၿငိမ္းျခင္းသေဘာကုိ ေဆာင္ေနေသာဓာတ္။]
အရိယာျဖစ္လွ်င္ ျမင္ရၿပီ
ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ ထုိအသခၤတဓာတ္ျဖစ္ေသာ နိေရာဓသစၥာကုိ ဗုဒၶျဖစ္ခါနီး၀ယ္ သစၥာ ေလးပါးကုိ မဂ္ဉာဏ္ေလးပါးျဖင့္ ျမင္တုန္းကပင္ ျမင္ခဲ့ရၿပီ၊ ထုိနိေရာဓသစၥာနိဗၺာန္ခ်မ္းသာကုိ ဖလသမာပတ္ ၀င္စားေတာ္မူကာ မၾကာ မၾကာ ခံစားေတာ္မူ၏၊ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္ မူခါနီး၌လည္း စုတိေတာ္ မေရာက္မီ စ်ာန္သမာပတ္ ၀င္စားေတာ္ မူ၏၊ ထုိသုိ႔ မ၀င္စားမီ ထုိဖလသမာပတ္ျဖင့္ နိဗၺာန္ကုိ အာ႐ံုျပဳကာ လြန္စြာခ်မ္းသာေတာ္မူသည္၊ အျခားအရိယာမ်ားလည္း ထုိဖလ သမာပတ္ျဖင့္ မိမိ၏ နိဗၺာန္ကုိ အာ႐ံုျပဳကာ ခ်မ္းသာေတာ္မူႏုိင္ၾကေပသည္။
သုခ ႏွစ္မ်ိဳး
ခံစားရေသာ ခ်မ္းသာကို “ေ၀ဒယိတသုခ”ဟု ေခၚ၍ မခံစားရဘဲ ေအးၿငိမ္းခ်မ္းသာမႈကုိ “သႏိၲသုခ”ဟု ေခၚ၏၊ မ်ားစြာေသာ လူတုိ႔သည္ ခံစားဖူးၾက, ခံစား ေနရ, ခံစားရ၍ ျပံဳးျပေနသူတုိ႔ကုိ ျမင္ၾကရသျဖင့့္ မခံစားရဘဲ သုချဖစ္သည္ကုိ မယံုၾကည္ႏုိင္ၾကေခ်။
႐ုပ္နာမ္ခႏၶာ မရွိ၊ ခံစားစရာ မရွိေသာ နိဗၺာန္ဆုိသည္ကုိပင္ အဟုတ္ မလုိခ်င္ၾကေပ၊ ထုိသုိ႔ ျဖစ္ေနရာ၀ယ္ စဥ္းစားဖြယ္ကား… ေခြးဘ၀ ေရာက္ေနလုိ႔သာ မစင္ကုိ စားခ်င္သည္၊ ေခြးဘ၀မွ လြတ္၍ လူျဖစ္ေသာအခါ စားပါဆုိေတာင္ မစင္ကုိ မစားႏုိင္၊ စားခ်င္စိတ္လည္း မရွိ၊ စင္စစ္ကား ျမင္႐ံုမွ်ျဖင့္ ေအာ့ႏွလံုးနာၾကသည္၊ ထုိ႔အတူပင္ ခံစားတတ္ေသာ တဏွာမကုန္ေသး၍သာ ခံစားခ်င္ေနသည္၊ တဏွာကုန္ခမ္း၍ ရဟႏၲာ ျဖစ္ေသာအခါ ခံစားပါ ဆုိေတာင္ မခံစားေတာ့၊ ခံစားခ်င္စိတ္လည္း မရွိေတာ့၊ စင္စစ္ေသာ္ ကာမဂုဏ္ေတြကုိ စက္ဆုပ္ ရြံမုန္း၍ မခံစားဘဲ ေအးၿငိမ္းေသာ သႏိၲသုခကုိသာ ႏွစ္သက္ေနေပေတာ့သည္။
သႏိၲသုခ၏ေအးျမပံု
ဤေနရာ၀ယ္ သူေ႒းဒကာႏွင့္ကမၼ႒ာန္း ဆရာေတာ္တုိ႔ ျဖစ္ပံုကုိ ျပသင့္၏၊ တရားႏွင့္ ေနေသာ ဆရာေတာ္တစ္ပါးအထံသုိ႔ သူေဌးအေခၚခံ ဒကာတစ္ေယာက္ ေရာက္လာ၏၊ ထုိအခါမွာ ဆရာေတာ္သည္ သစ္ပင္ေအာက္ရွိ ခုတင္ကေလးေပၚ၀ယ္ ေရသႏုပ္သကၤန္းေဟာင္းကေလးကုိ ခင္းကာ သစ္တံုးငယ္ေခါင္းအံုးကုိ အနားထား၍ တစ္ပါးတည္း ထုိင္ေန၏၊ ေရာက္လာေသာ သူေဌးဒကာသည္ “အမေလး … ေကာင္းလုိက္တာဘုရား, ခ်မ္းသာလုိက္တာဘုရား”ဟု အားရပါးရ ဥဒါန္းက်ဴးေလ၏၊
“ဘာကုိ ခံစားရ၍ ခ်မ္းသာလုိက္တာဘုရား”ဟု ဥဒါန္းက်ဴးရသလဲ၊ ဘာမွ် မခံစားရပါ၊ ေအးျမ ၿငိမ္းခ်မ္းပံုကုိ ျမင္ရ၍ သေဘာက်ေသာေၾကာင့္ ဥဒါန္းက်ဴးျခင္း ျဖစ္ပါသည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ မၾကာခင္ ထုိသူေဌးလည္း ထုိဆရာေတာ့္အထံ ဒုလႅဘရဟန္း ျပဳေလသည္၊ ဤသုိ႔လွ်င္ ထုိဆရာေတာ္၏ လက္ေတြ႕သႏၲိသုခသည္ သူေဌးစည္းစိမ္ထက္ပင္ သာ၍ ေကာင္းလွေပသည္။
Credit to
No comments:
Post a Comment