Video

Thursday, 12 June 2014

အနာဂတ္သာသနာေရး အပိုင္း(၈၁) အစမရွိေသာ္လည္း လက္ေတြ႕မွန္ပံု



အစမရွိေသာ္လည္း လက္ေတြ႕မွန္ပံု   
ဤ ပဋိစၥသမုပၸာဒ္တရားစဥ္အရ  ေရွ႕အစြန္းအစကုိ ဉာဏ္ျဖင့္လုိက္၍ ၾကည့္ေသာအခါ အစြန္း အစ မေတြ႕ရဘဲ “လုိက္ေလ ေျပးေလ”ျဖစ္ေနရကား “ေရွ႕အစြန္းအစ မရွိ”ဟုပင္ မွတ္ထားရေတာ့မည္၊ သုိ႔ေသာ္ ထုိသုိ႔ မွတ္ထားျခင္းကား ပုထုဇဥ္တုိ႔ ဉာဏ္ျဖင့္ ဧကန္ ဒိ႒ သိရွိရ၍ အားရပါးရ သေဘာက်ေသာ မွတ္ထားျခင္း မဟုတ္ေသးေခ်။
          ဤေနရာ၌ ေျပာစမွတ္တစ္မ်ိဳးကုိ ျပဦးမည္၊ ပ႒ာန္းပစၥည္း တစ္ေနရာ၌ ဆရာအစဥ္အဆက္ မေက်နပ္ေသာ အယူအဆ ကေလး တစ္ခ်က္ရွိ၏၊ စာသင္သားတစ္ပါးက ဆရာေတာ္တစ္ပါးအား ေလွ်ာက္ေသာအခါ “အရိေမေတၱယ်ဘုရားရွင္ ပြင့္ေတာ္မူလာ ပါလိမ့္မည္၊ အဲဒီအခါက်မွ ေသေသခ်ာခ်ာ ေလွ်ာက္ေပေတာ့”ဟု အေျဖေပးေတာ္မူသတဲ့။
          ဆရာေတာ္တစ္ပါးကမူ “ကုိယ့္ကုိယ္တုိင္ ဘုရားျဖစ္ေအာင္ ပါရမီ ျဖည့္ပါ၊ ဘုရားျဖစ္ေတာ့မွ ေသေသခ်ာခ်ာ သိရပါလိမ့္မည္”ဟု အေျဖေပးသတတ္၊ ထုိဆရာေတာ္မ်ား အေျဖေပးၾကသလုိ ေရွ႕ အစြန္းအစကုိ ေတြးၾကည့္ရာ၌ ယခုေခတ္၀ယ္ မည္သည့္ ပညာရွိမွ် က်နစြာ ေျဖဆုိ ႏုိင္ေတာ့မည္ မဟုတ္ပါ၊ မိမိကုိယ္တုိင္ အရိယာအျဖစ္ ေရာက္၍ တရားေပါက္မွ ျဖစ္ေစ, ေနာက္ဘုရားတစ္ဆူ ပြင့္ေတာ္မူမွျဖစ္ေစ ပုိင္ႏုိင္ေသာ အေျဖကုိ ရၾကေပလိမ့္မည္။

          ယခုစာတုိ႔၌ ေတြ႕ရသည္ကား “ပုဗၺေကာဋိ န ပညာယတိ-ေရွ႕အစြန္းအစကုိ မသိအပ္ မသိႏုိင္”ဟုသာတည္း၊ ဤသုိ႔ ေရွ႕ အစြန္းအစကုိ မသိရေသာ္လည္း ပဋိစၥသမုပၸာဒ္နည္းအရ လက္ေတြ႕ အျဖစ္အပ်က္ေတြကား မွန္ကန္လွ၏၊ စကၡာယတန မရွိလွ်င္ စကၡဳႏွင့္ ဆုိင္ေသာ ဖႆ မျဖစ္, ဖႆ မျဖစ္လွ်င္ ေ၀ဒနာ မျဖစ္, ေ၀ဒနာ မျဖစ္လွ်င္ တဏွာ မျဖစ္, စကၡာယတန ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သာ ဖႆ စသည္ ျဖစ္ရ၏၊ ထုိစကၡာယတနလည္း ေရွးကံသခၤါရ ေၾကာင့္ စိတ္၀ိညာဥ္ နာမ္ ႐ုပ္ ျဖစ္ရာတြင္ ပါ၀င္ခဲ့ရ၏။
          ဤသုိ႔ စသည္ျဖင့္ စစ္ေဆးၾကည့္ေသာအခါ လက္ေတြ႕အားျဖင့္ လည္း မွန္ေနသည္ကုိ ေတြ႕ရပါလိမ့္မည္၊ (“န ပညာယတိ”ဟု ဆုိရာ၌ “ဘုရားရွင္က မသိ”ဟု မဆုိလုိ၊ အစ မရွိေသာေၾကာင့္ “အစကုိ မသိႏုိင္”ဟုသာ ဆုိလုိပါသည္၊ အျခားေနရာ၌လည္း “အနမတေဂၢါ-အႏွစ္ တစ္ရာ တစ္ေထာင္ စသည္ျဖင့္ လုိက္၍ မသိႏုိင္ေသာ အစရွိ၊ ၀ါ-အစ မရွိ”ဟု ဆုိပါသည္။)
အခ်ိဳ႕စြပ္စဲြပံု
ဘာသာျခားအယူ ရွိသူတုိ႔က “ဗုဒၶဘာသာ၀င္ တုိ႔၏ အယူ၌ လူ၏ အစသည္ အ၀ိဇၨာ (ဘာမွ် မသိျခင္း)က စ၍ အဆံုးကား နိေရာဓ (ဘာမွ် မရွိျခင္း)မွာ ဆံုး၏၊ မသိျခင္းက စ၍ မရွိျခင္းမွာ ဆံုးသည္”ဟု ဆုိလုိၾက၏၊ သူတုိ႔ ယူဆသလုိ “အ၀ိဇၨာက စ၍ ျဖစ္သည္”ဟု မဆုိလုိပါ၊ ပဋိစၥသမုပၸာဒ္ တရားေတာ္ကုိ ေဟာရာ၌သာ ေရွးဘ၀ အေၾကာင္းကုိ ျပလုိ၍ အ၀ိဇၨာႏွင့္ သခၤါရကုိ ပထမ ျပလုိက္ပါသည္၊ အဆံုး နိဗၺာန္လည္း ဘာမွ် မရွိေသာအရာ မဟုတ္ပါ၊ စိတ္ ေစတသိက္မ်ား ထင္ရွား ရွိၾကသလုိ နိဗၺာန္လည္း ထင္ရွားရွိေသာ ဓာတ္တစ္မ်ိဳးပင္ ျဖစ္သည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ “မသိျခင္းက စ၍ မရွိျခင္းမွာ ဆံုးသည္”ဟု မစြပ္စဲြ ထုိက္ပါ၊
တခ်ိဳ႕ကလည္း “ဘုရားရွင္ကုိယ္တုိင္ အစကုိ မသိ”ဟု စြပ္စဲြၾက၏၊ “မသိ”ဆုိသည္မွာ ေမာဟသေဘာ ျဖစ္၍ ထုိသုိ႔ မစြပ္စဲြ ထုိက္ပါ။
သံသရာအဆံုးသတ္ပံု 
၀ိညာဥ္ နာမ္႐ုပ္တုိ႔ ဆက္ကာဆက္ကာ ျဖစ္ျခင္းကုိ “သံသရာ”ဟု ေခၚ၏၊ တစ္ေယာက္အတြက္ဆုိလွ်င္ ထုိသူ၏ ၀ိညာဥ္ နာမ္႐ုပ္တုိ႔ ဆက္ကာ ဆက္ကာ ျဖစ္ျခင္းကုိ ထုိသူ႕အတြက္ “သံသရာ”ဟု ေခၚ၏၊ တစ္ေယာက္အတြက္ သံသရာ၏အေျခအျမစ္ကုိ ရွာလွ်င္ ေရွးဘ၀၌ အ၀ိဇၨာကုိ ေတြ႕ရ၏၊ ဤဘ၀၌ (ေနာက္ဆက္၍ ျဖစ္ဖုိ႔ရာ) တဏွာကုိ ေတြ႕ရ၏၊ မွန္၏၊ ေရွ႕ဘ၀၌ အ၀ိဇၨာ မျဖစ္ခဲ့လွ်င္ ကံသခၤါရပင္ မျဖစ္ေတာ့ရကား ဤဘ၀၌ ၀ိညာဥ္ နာမ္႐ုပ္တုိ႔ စုေပါင္းလ်က္ သတၱ၀ါဟု ထင္ျမင္ရေသာ အေကာင္အထည္ ေပၚလာမည္မဟုတ္။
          ဤဘ၀၌ ေ၀ဒနာေၾကာင့္ တဏွာ မျဖစ္ဘဲ သဒၶါစေသာ တရားေကာင္းေတြ ျဖစ္ေနလွ်င္ ဥပါဒါန္ႏွင့္ ကမၼဘ၀ မျဖစ္ေတာ့ရကား (ရဟႏၲာ ျဖစ္ေလာက္ေအာင္ တဏွာကုန္သူတုိ႔အတြက္) ေနာက္ ဘ၀ ဆက္ဖြယ္ မရွိ၊ ေ၀ဒနာေၾကာင့္ တဏွာ စသည္ ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္သာ ေနာက္ဘ၀ကုိ ဆက္ရျပန္သည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ အ၀ိဇၨာႏွင့္ တဏွာသည္  သံသရာစက္၏  အေျခအျမစ္ဟု သိရ၏၊  သို႔ျဖစ္၍ အ၀ိဇၨာႏွင့္တဏွာ အျမစ္ကုိ ျဖတ္ႏုိင္ဖုိ႔ရာ အေရးႀကီး၏၊ ဘယ္ နည္းျဖင့္ ျဖတ္မည္နည္း၊ တဏွာသည္ သူမ်ားသႏၲာန္မွာ ျဖစ္သည္ မဟုတ္၊ ကုိယ့္သႏၲာန္မွာ ျဖစ္၏၊ ထုိတဏွာျဖစ္တုိင္းလည္း အ၀ိဇၨာပါေန၏၊ တဏွာႏွင့္ အ၀ိဇၨာတုိ႔ကုိ ကုိယ္တုိင္ျဖတ္လွ်င္ ဘာ့ေၾကာင့္ မျပတ္ဘဲ ရွိမည္နည္း။
          အထူးစင္ၾကယ္ေသာ သီလေျမျပင္၀ယ္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ ခ်င္ေသာ ၀ီရိယေျခအစံုကုိ တည့္မတ္စြာ ရပ္တည္၍ သမာဓိတည္း ဟူေသာဓားေသြးေက်ာက္၌ ထက္ျမက္စြာေသြးအပ္ေသာ ၀ိပႆနာ ဉာဏ္သန္လ်က္ကုိ အခ်က္က်စြဲကုိင္ကာ “တဏွာႏွင့္ အ၀ိဇၨာကုိ အရင္းခံ၍ ၀ိညာဥ္ နာမ္ ႐ုပ္တုိ႔ ဆက္ကာ ဆက္ကာ ျဖစ္ေနေသာ ကုိယ္ခႏၶာ၀ယ္ အထည္ကုိယ္ အမာခံ အႏွစ္ အျမဳေတဟု ေခၚေ၀ၚ ေျပာဆုိရေလာက္ေသာ အတၱလည္း မရွိ, အားလံုးေသာ ၀ိညာဥ္ နာမ္ ႐ုပ္တုိ႔သည္ အနတၱ, အနိစၥ, ဒုကၡ ျဖစ္၍ အျမဲေသေပ်ာက္ ေနေသာ အသုဘေတြခ်ည္းပါတကား” ဟု စိတ္ပါလက္ပါ ဆင္ျခင္ ျဖတ္ေတာက္ၾကပါလွ်င္ အဘယ္မွာ ႏွစ္သက္မႈ တဏွာႏွင့္ အ၀ိဇၨာ မျပတ္ဘဲ ေနႏုိင္ပါေတာ့မည္နည္း။
          တဏွာႏွင့္အ၀ိဇၨာျပတ္လွ်င္ သခၤါရလည္း မျဖစ္, ကမၼဘ၀လည္း မျဖစ္ေတာ့ရကား ေနာက္ဘ၀၌ ၀ိညာဥ္အဆက္မရွိေတာ့ဘဲ သတၱ၀ါ တစ္ေယာက္အတြက္ သံသရာအဆက္ျပတ္၍ အသခၤတဓာတ္သာ တည္ရစ္ေတာ့သည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္  “အ၀ိဇၨာယေတြ၀ အေသသ ၀ိရာဂနိေရာဓာ,  သခၤါရနိေရာေဓာ - အ၀ိဇၨာ၏ အရဟတၱမဂ္ျဖင့္အႂကြင္းမဲ့ ခ်ဳပ္ျခင္းေၾကာင့္ သခၤါရတုိ႔၏ ခ်ဳပ္ျခင္းျဖစ္၏၊ သခၤါရ နိေရာဓာ ၀ိညာဏနိေရာေဓာ - သခၤါရတုိ႔၏ ခ်ဳပ္ျခင္းေၾကာင့္ ၀ိညာဥ္၏ ခ်ဳပ္ျခင္း ျဖစ္၏” ဤသုိ႔ စသည္ျဖင့္ အ၀ိဇၨာ, သခၤါရ,  ၀ိညာဥ္ စေသာ တရားတုိ႔၏ ခ်ဳပ္ပံု (ခ်ဳပ္ေၾကာင္း နိဗၺာန္)ကုိလည္း ေဟာေတာ္မူပါသည္။
             အနာဒိဒံ ဘ၀စကံၠ, ၀ီတကာရကေ၀ဒကံ၊                                                                                နိစၥသုခသုဘေတၱဟိ, သုညံ ပေႆ ပုနပၸဳနံ။
          ဣဒံ ဘ၀စကံၠ-ဘ၀ျမားေျမာင္, ဒုကၡေဆာင္လ်က္, အေခါင္ ရွည္ၾကာ, သံသရာဘက္ယြန္း, ဤစက္၀န္းသည္၊ အနာဒီ (အနာဒိ ၀တ)-ကမၻာ့ ကမၻာ, အစရွာလည္း, ရစရာပုိင္ပုိင္, မရွိႏုိင္ေလစြ တကား၊ ၀ီတကာရကေ၀ဒကံ-သူျပဳစီမံ, သူခံစံဟု, ဆုိရန္အတၱ, မရ အလွ်င္း, ကင္းေလစြတကား၊ နိစၥသုခသုဘေတၱဟိ-ျမဲရန္အခ်က္, ခ်မ္းသာကြက္ႏွင့္, သက္သက္မေႏွာ, တင့္တယ္ေသာ သေဘာတုိ႔မွ၊ သုညံ-မရွိလံုးလံုး, သုဥ္းခဲ့ေလစြတကား၊ ဣတိ-ဤသုိ႔၊  ပုနပၸဳနံ-တစ္ေန႔ တစ္ရက္, တစ္နံနက္မွ်, မကစိတ္စဲြ, ထပ္တလဲလဲသာလွ်င္၊ ပေႆ-ဓိ႒ာန္ျမင့္ျမင့္, နိဗၺာန္ပြင့္ေအာင္, မလင့္ပံုေသ, ႐ႈစားသင့္ ေပေတာ့သတည္း။
Credit to
ပဋိစၥသမုပၸာဒ္မွတ္ဖြယ္ ၿပီးၿပီ။

No comments:

Post a Comment

Gold price estimated