သမုဒယသစၥာရွင္းလင္းခ်က္
ျပခဲ့ေသာဒုကၡေတြသည္ အေၾကာင္းမဲ့သက္သက္ ျဖစ္ရသည္ မဟုတ္၊ ျဗဟၼာမင္း စသူတုိ႔ ဖန္ဆင္းမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ရျခင္းလည္း မဟုတ္၊ “သမုဒယ”ဟု ေခၚေသာ တဏွာ ေလာဘေၾကာင့္သာ ျဖစ္ရသည္၊ ခ်ဲ႕ဦးအံ့… သတၱ၀ါတုိ႔၌ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ႏွစ္သက္တြယ္တာမႈ (တဏွာ)သည္ လြန္စြာအားႀကီး၏၊ “သူမ်ားကို ခ်စ္ပါသည္”ဟု ဆုိေသာ္လည္း ထုိ အခ်စ္ခံရသူက ကုိယ့္အလုိကုိ ျဖည့္ေပးျခင္း, ကုိယ့္မွာရွိေသာ တဏွာ၏ အလုိမက် ျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင့္ သူ႕ကုိ ခ်စ္ရျခင္း ျဖစ္သည္၊
မိဘက သား သမီးကုိ ခ်စ္သည္ဟု ဆုိရာ၌ သား သမီးတုိ႔ကုိ ၾကည့္ေနရလွ်င္ ကုိယ့္သႏၲာန္ တဏွာသည္ သာသာယာယာ ရွိ၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ မိဘက သား သမီးကုိ ခ်စ္၏၊ ထုိခ်စ္ပါသည္ဟု ဆုိရေသာ သားက (သမီးက) ကုိယ့္နာမည္ ပ်က္ေအာင္ ကုိယ့္စီးပြား ဆုတ္ ယုတ္ေအာင္ လုပ္လုိက္လွ်င္ ထုိသားအေပၚ (သမီးအေပၚ)၌ အခ်စ္ ေလ်ာ့သြား၏၊ ၾကပ္ၾကပ္ အျပစ္ျပဳေသာအခါ ထုိသား သမီးကုိပင္ မုန္းလာသည္၊ (သား သမီးအေပၚ တဏွာခ်စ္ ကင္း၍ ေဒါသ ျဖစ္လာသည္)ဟု ဆုိရသည္၊ သမီး ခင္ပြန္း အခ်င္းခ်င္း ခ်စ္ၾကျခင္း မုန္းၾကျခင္းမ်ားလည္း ဤနည္းႏွင္ႏွင္တည္း၊ အမွန္မွာ “အတၱသမံ ေပမံ နတိၳ=ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ခ်စ္ျခင္းႏွင့္ တန္းတူေသာ ခ်စ္ျခင္း မရွိ” ဟုသာ မွတ္ပါ။
ဘ၀သစ္ကုိ ျဖစ္ေစေသာတဏွာ
ျပခဲ့ေသာ နည္းအရ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိသာ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ ခ်စ္ျခင္းျဖင့္ တစ္ဘ၀လံုး ခ်စ္၍ ေနခဲ့ေလရာ ေသခါနီးလတ္ေသာ္ လက္ရွိ ခ်စ္စရာအာ႐ံုဟူသမွ် စြန္႔လႊတ္ရေတာ့မည့္ အေရးကုိ ေမွ်ာ္ ေတြးစျပဳကာ (ဒုကၡခန္း၌ ျပခဲ့သည့္အတုိင္း) လြန္စြာ ဒုကၡေရာက္ၾကရ၏၊
ဤသုိ႔လွ်င္ ဤဘက္ ေသခါနီးဆဲဆဲက ေန၍လည္း ဘ၀သစ္ ခႏၶာကုိယ္အေပၚ၀ယ္ မွန္းေမွ်ာ္ တြယ္တာလ်က္ရွိျခင္း, ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ ျပဳစဥ္တုန္းက လည္း ဘ၀သစ္၌ ေကာင္းေကာင္း ျဖစ္ႏုိင္ဖုိ႔ရာ မသိမသာျဖစ္ေစ (“လူ႕ခ်မ္းသာ ျဖစ္ရပါလုိ၏” စသည္ျဖင့္ ဆုေတာင္းသူ႕အတြက္ သိသိသာသာျဖစ္ေစ) တြယ္တာ တမ္းတ မွန္းဆလ်က္ ရွိေနျခင္း ေၾကာင့္ ကံအားေလ်ာ္စြာ (ကံအစြမ္းေၾကာင့္) ဘ၀သစ္၌ ဇာတိ အသစ္ ျဖစ္ေပၚရေလသည္။
အကုသုိလ္ကံ အက်ိဳးေပးခံရမည့္သူမ်ားလည္း (ပင္လယ္ထဲ ေရနစ္ရာမွ ေပၚအလာ၀ယ္ ဆဲြမိဆဲြရာ ဆဲြတတ္၍ မိေခ်ာင္းႀကီး မ်ားပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ပထမေသာ္ ဖက္မိၾကသကဲ့သုိ႔) ထုိ႔အတူ ေသခါနီး၌ မေကာင္းဆုိး၀ါး ျဖစ္ေတာ့မည့္ အနာဂတ္ ခႏၶာကုိယ္ကုိ ေသာ္လည္း လက္ရွိ ခႏၶာကုိယ္ လႊတ္ခါနီး၌ တဏွာျဖင့္ လွမ္းေမွ်ာ္၍ ဖက္မိပါေသးသည္၊ ဤသုိ႔လွ်င္ ကံေၾကာင့္ ဘ၀သစ္၌ ျဖစ္ရေသာ္ လည္း တဏွာ၏ ေတာင့္တမႈေၾကာင့္သာ ျဖစ္ရသည္၊ တဏွာ ကုန္ခန္းေသာ ရဟႏၲာတုိ႔မွာ ကံေတြ အျပည့္ရွိေသာ္လည္း ဘ၀သစ္ မျဖစ္ေတာ့သျဖင့္ ဘ၀သစ္ကုိ ျဖစ္ေစတတ္သူ လက္သည္ကုိ ရွာေသာအခါ ဤ တဏွာ့ အေပၚမွာသာ သတၱဳက်ေတာ့၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ သမုဒယတဏွာကုိ “ဘ၀အသစ္ကုိ ျပဳေလ့ရွိသည္”ဟု မိန္႔ေတာ္မူသည္။
တဏွာသံုးမ်ိဳး
ကာမတဏွာဟူသည္ ယခုလူတုိ႔၌ ျဖစ္႐ုိးျဖစ္စဥ္ ကာမဂုဏ္အာ႐ံုေတြကုိ (သား သမီးႏွင့္ပစၥည္း ဥစၥာ စသည္ကုိ) တြယ္တာေသာတဏွာတည္း၊ ဤဘ၀ ခႏၶာကုိယ္ကုိ ျမဲ၏ဟု ယူဆေနေသာ ဒိ႒ိသည္ သႆတဒိ႒ိ မည္၏၊ ထုိဒိ႒ိကုိပင္ “ဘ၀ဒိ႒ိ”ဟု ေခၚ၏၊ ထုိဘ၀ဒိ႒ိႏွင့္ အတူျဖစ္ေသာ တဏွာသည္ ဘ၀တဏွာ မည္၏၊ ဤဘ၀ခႏၶာကုိယ္ကုိပင္ “ေသလွ်င္ ျပတ္၏”ဟု
ယူဆေသာ ဒိ႒ိသည္ ဥေစၦဒဒိ႒ိ မည္၏၊ ၀ိဘ၀ဒိ႒ိလည္း ေခၚ၏၊ ထုိ၀ိဘ၀ဒိ႒ိႏွင့္ အတူျဖစ္ေသာ တဏွာသည္ ၀ိဘ၀တဏွာမည္၏၊ ထုိတဏွာကုိ အရင္းခံ၍ ေကာင္းေကာင္း ဆုိးဆုိး ကံအမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ ျပဳမိၾကျပန္ရာ ထုိကံေၾကာင့္ ဘ၀သစ္၌ ဇာတိျဖစ္ရျပန္၏။
ဇာတိရွိလွ်င္ ဇရာ ဗ်ာဓိ မရဏဒုကၡတုိ႔လည္း ျဖစ္ရေသာေၾကာင့္ ဇာတိဒုကၡစသည္၏ အေၾကာင္းရင္းသည္ ဤတဏွာ သမုဒယပင္တည္း၊ တဏွာေၾကာင့္ ခ်စ္သူဟူ၍ ရွိရ, ထုိခ်စ္သူႏွင့္ ကဲြ၍ ဒုကၡေရာက္ရ, တဏွာေၾကာင့္ ဟုိဟာ သည္ဟာ လုိခ်င္ရ, လုိခ်င္၍ မရေသာေၾကာင့္ ဒုကၡေရာက္ရ, တဏွာေၾကာင့္ ဤခႏၶာကုိယ္အသစ္ (ဥပါဒါနကၡႏၶာ)ကုိ ရရွိရ, ထုိဥပါဒါနကၡႏၶာကုိ ရေသာေၾကာင့္ ဒုကၡအမ်ိဳးမ်ိဳး ေရာက္ရ၊ ဤသုိ႔ စသည္ျဖင့္ ဒုကၡအားလံုး၏ အရင္းခံ တဏွာကုိ “သမုဒယသစၥာ”ဟု ေဟာေတာ္မူေပသည္။
Credit to
No comments:
Post a Comment