သစၥာေလးပါးပါဠိေတာ္ျမန္မာျပန္
ဒုကၡသစၥာ
ဘိကၡဳတုိ႔ … ယခုျပမည့္ တရားသည္ ““ဒုကၡ””ဟုေခၚအပ္ေသာ အရိယသစၥာတည္း၊ ပဋိသေႏၶ ေနရျခင္းလည္း ဒုကၡ, အုိရျခင္းလည္း ဒုကၡ, နာရျခင္းလည္း ဒုကၡ, ေသရျခင္းလည္း ဒုကၡ, မုန္းသူတုိ႔ႏွင့္ အတူေနရျခင္းလည္း ဒုကၡ, ခ်စ္သူတုိ႔ႏွင့္ ကဲြရျခင္းလည္း ဒုကၡ, လုိတာမရျခင္းလည္း ဒုကၡ, အခ်ဳပ္အားျဖင့္ကား…(ဥပါဒါန္ဟု ေခၚရေသာ တဏွာ, ဒိ႒ိတုိ႔၏ အာ႐ံုျဖစ္ေသာ) ဤ ခႏၶာတစ္ကုိယ္လံုး ဒုကၡတံုးႀကီး ျဖစ္သည္။
သမုဒယသစၥာ
ဘိကၡဳတုိ႔ … ယခုျပမည့္ တရားသည္ ““ဒုကၡသမုဒယ””ဟု ေခၚအပ္ေသာ အရိယသစၥာတည္း၊ တဏွာသည္ ေနာက္ဘ၀သစ္ကုိ ျပဳေလ့ရွိ၏၊ ႏွစ္သက္မႈ တပ္မက္မႈ ႏွင့္အတူ ျဖစ္၏၊ ခႏၶာကုိယ္ အတၱေဘာ ျဖစ္ျဖစ္သမွ်၌ လြန္စြာ စံုမက္ ႏွစ္သက္တတ္၏၊ ဤတဏွာဟူသည္ အဘယ္နည္း၊… ကာမဂုဏ္တုိ႔၌ တပ္မက္မႈ ကာမတဏွာ, သႆတဒိ႒ိႏွင့္အတူ ျဖစ္ေသာ ဘ၀တဏွာ, ဥေစၦဒဒိ႒ိႏွင့္အတူျဖစ္ေသာ ၀ိဘ၀တဏွာ ဤသံုးပါးတည္း။
နိေရာဓသစၥာ
ဘိကၡဳတုိ႔…ယခုျပမည့္တရားသည္““ဒုကၡနိေရာဓ””ေခၚအပ္ေသာ အရိယသစၥာတည္း၊ ထုိသမုဒယ သစၥာဟူေသာ တဏွာသံုးမ်ိဳး၏ပင္ တပ္မက္ျခင္းကင္း၍ အႂကြင္းမရွိ ခ်ဳပ္ရာလည္းျဖစ္, စြန္႔ရာလည္းျဖစ္, လြတ္ေျမာက္ရာလည္း ျဖစ္, မတြယ္ရာလည္းျဖစ္ေသာ နိဗၺာန္သည္ ““နိေရာဓ””ဟု ေခၚအပ္ေသာ အရိယသစၥာတည္း။
မဂၢသစၥာ
ဘိကၡဳတုိ႔…ယခုျပမည့္ တရားသည္ ““ဒုကၡနိေရာဓ””ဟုေခၚအပ္ေသာ နိဗၺာန္သုိ႔ ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္ ျဖစ္ေသာ မဂၢသစၥာတည္း၊ ထုိသစၥာဟူသည္ ေရွး၌ ျပအပ္ခဲ့ေသာ မဂၢင္ရွစ္ပါးပင္၊ မဂၢင္ရွစ္ပါးဟူသည္ အဘယ္နည္း… သမၼာဒိ႒ိ, သမၼာသကၤပၸ, သမၼာ၀ါစာ, သမၼာကမၼႏၲ, သမၼာအာဇီ၀, သမၼာ၀ါယာမ, သမၼာသတိ, သမၼာသမာဓိတည္း၊ ဤကား ပါဠိေတာ္၏ ျမန္မာျပန္တည္း။
ဒုကၡသစၥာရွင္းလင္းခ်က္
[ဒုကၡ=ဆင္းရဲတာ + သစၥာ=အမွန္] စိတ္မွာ ျဖစ္ေစ, ကုိယ္မွာ ျဖစ္ေစ ဆင္းရဲေနတာ မွန္သည္ကုိ ““ဒုကၡသစၥာ””ဟု ေခၚ၏၊ ထုိသုိ႔ ဒုကၡမွန္ေၾကာင္းကုိ ထုိးထုိးထြင္းထြင္း ရွင္းလင္းစြာသိေသာအခါ အရိယာျဖစ္ ရေသာေၾကာင့္ ““ဒုကၡအရိယသစၥာ””ဟုလည္း ေခၚရသည္၊ ေလာက၌ အမိ၀မ္းတုိက္၀ယ္ ပဋိသေႏၶေနရသည္မွ စ၍ ဖြားျမင္ရသည္အထိ ဒုကၡေရာက္ရပံုသည္ မွန္းဆ၍ ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္လည္းေကာင္း, ဖြားျမင္ေသာအခါ မ်က္ျမင္ ကုိယ္ေတြ႕အားျဖင့္ လည္းေကာင္း ထင္ရွား၏၊ ထုိဒုကၡသည္ ဇာတိဒုကၡ မည္၏၊ အုိမင္းမစြမ္းေသာအခါ ဒုကၡျဖစ္ပံုသည္ ဇရာဒုကၡတည္း၊ နာက်င္ကုိက္ခဲမႈမွ စ၍ ေသသည့္ တုိင္ေအာင္ပင္ ေရာဂါျဖစ္ေနရေသာ ဒုကၡသည္ ဗ်ာဓိဒုကၡတည္း။
ေသခါနီး၌ ထင္လာေသာ အာ႐ံုကုိ ““နိမိတ္””ဟု ေခၚ၏၊ ဘ၀ အသစ္ ျဖစ္ဖုိ႔ရန္ နိမိတ္တစ္မ်ိဳးမ်ိဳး ထင္လာေသာအခါ ယုတ္မာသူတုိ႔သည္ မေကာင္းနိမိတ္ ထင္လာ၍ လြန္စြာဆင္းရဲၾကရ၏၊ တခ်ိဳ႕မွာ ညည္းညဴၾက, ဟစ္ေအာ္ၾက, ေယာင္ယမ္းၾက၏၊ သူေတာ္ေကာင္း ျဖစ္၍ နိမိတ္ေကာင္းမ်ား ထင္လာေစကာမူ ဘ၀ေဟာင္းက ေဆြမ်ိဳး ဥစၥာ အရာရာႏွင့္ ခြာရေတာ့မည္ ျဖစ္၍ စိတ္ဆင္းရဲၾကေသး၏၊ ဤဒုကၡသည္ မရဏဒုကၡတည္း။
ဤဇာတိ ဇရာ ဗ်ာဓိ မရဏတုိ႔ႏွင့္ ကင္း၍ က်န္းက်န္းမာမာ ေနတုန္းမွာလည္း သားဆုိး သမီးဆုိး ေဆြဆုိး မ်ိဳးဆုိး အေပါင္း အသင္း မိတ္ေဆြဆုိး အခုိင္းအေစ အေႁခအရံဆုိး အိမ္ေထာင္ဘက္ ဆုိးတုိ႔ႏွင့္ ေတြ႕ရေသာေၾကာင့္ ဒုကၡ, မိမိကုိ မုန္းတီး၍ ရန္ရွာေနသူ မ်ားေၾကာင့္ ေတြ႕ရေသာ ဒုကၡသည္ အပိၸေယဟိသမၸေယာဂ=မခ်စ္ အပ္သူတုိ႔ႏွင့္ ေပါင္းရေသာ ဒုကၡမ်ားတည္း၊ ခ်စ္သူတုိ႔ႏွင့္ အသက္ ရွင္ခုိက္ ကဲြေနရ, ေသကဲြ ကဲြရေသာ ဒုကၡသည္ ပိေယဟိ၀ိပၸေယာဂ ဒုကၡ မည္၏၊ ထုိဒုကၡတုိ႔မွ ကင္းပါသည္ဟု ဆုိရသူတုိ႔မွာလည္း လုိတာကုိ မရႏုိင္ေသာ ““ယံ ပိစံၦ န လဘတိ တံ ပိ ဒုကၡံ””ကုိ ခံၾကရေသးသည္။
ဒုကၡအားလံုး၏အေျခခံ ဟ ခႏၶာကုိယ္ကုိ ““ ဥပါဒါနကၡႏၶာ ””ဟု လြယ္လြယ္ မွတ္ထားပါ။“ အားလံုး ဒုကၡေတြ၏ အေျခခံသည္ ဤခႏၶာကုိယ္ပင္တည္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ““သံခိေတၱန ပၪၥဳပါဒါနကၡႏၶာ ဒုကၡာ=အက်ဥ္းအားျဖင့္ ဤခႏၶာကုိယ္ တစ္ခုလံုး ဒုကၡတံုးသာ ျဖစ္၏””ဟု ေဟာေတာ္မူသည္၊ မွန္၏။…
“ေမာင္ေဌးမည္ေသာ ခႏၶာကုိယ္ရွိေနလုိ႔သာ ေမာင္ေဌးျဖစ္-ျဖစ္ရ, ေမာင္ေ႒းအုိ-အုိရ, ေမာင္ေဌးနာ-နာရ, ေမာင္ေဌးေသ-ေသရ, ေမာင္ေဌးခ်စ္သူတုိ႔ႏွင့္ ကဲြရ, ေမာင္ေဌး မုန္းသူတုိ႔ႏွင့္ အတူေနရ, ေမာင္ေဌး လုိတာ မရ၍ ဒုကၡျဖစ္ရသည္။”
“ေမာင္ေဌး မရွိလွ်င္ ေမာင္ေဌး ျဖစ္-မျဖစ္ရ, ေမာင္ေ႒း အုိ-မအုိရ, ေမာင္ေဌးနာ-မနာရ, ေမာင္ေဌးေသ-မေသရ, ေမာင္ေဌး ခ်စ္သူႏွင့္ မကဲြရ, ေမာင္ေဌး မုန္းသူႏွင့္ အတူမေနရ, ေမာင္ေဌး လုိတာ မရွိ၍ ဒုကၡအားလံုး မရွိေတာ့ပါတကား။”
ဆက္ဦးအံ့၊…အျပင္းအထန္ ပစ္ခတ္ေနေသာစစ္ပဲြ၌ ၀င္ႏႊဲေနရ ေသာ စစ္သားတစ္ေယာက္သည္ အမ်ိဳးမ်ိဳး စစ္ဒဏ္ကုိ ခံရသကဲ့သုိ႔ ဒုကၡမ်ိဳးစံု ၀ုိင္းအံုေနေသာ ေလာကႀကီး၀ယ္ ဤခႏၶာကုိယ္ကို ရေနသူ မွန္သမွ် ဗုဒၶရွင္ေတာ္ပင္ေသာ္လည္း ခါးေတာ္ နာရ, ၀မ္းေတာ္ လားရ စေသာ ဒုကၡမွ မလြတ္ရေခ်၊
ဤျပခဲ့ေသာ ဒုကၡအားလံုးသည္ ဒုကၡ မဟုတ္ပါဘူး, ဆင္းရဲ မဟုတ္ပါဘူးဟု မည္သူမွ် မျငင္းႏုိင္၊ အမွန္ပင္ ဒုကၡ ျဖစ္၏၊ ဤသုိ႔ ဒုကၡဧကန္ အမွန္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျပအပ္ခဲ့ေသာ ဒုကၡအားလံုးကုိ ““ဒုကၡသစၥာ=ဆင္းရဲတာအမွန္””ဟု ေဟာေတာ္မူေပသည္၊
[ဤဒုကၡသစၥာအရ ဒုကၡတုိ႔ကုိ ထုတ္ျပေတာ္ မူရာ၌ လက္ေတြ႕ ၾကံဳရတတ္ေသာ ဒုကၡအခ်ိဳ႕ကုိသာ ျပေတာ္မူျခင္း ျဖစ္၏၊ ငရဲ ေရာက္ေသာအခါ, ၿပိတၱာျဖစ္ရေသာအခါ, တိရစၦာန္ ျဖစ္ေန၍ လူတုိ႔ အခုိင္းအေစ အသတ္အျဖတ္ခံရေသာအခါ, မစားရ မေသာက္ရ ျဖစ္ေနရေသာအခါ ခံၾကရေသာ ဒုကၡတုိ႔ကုိကား ထုတ္ျပ ေတာ္မမူေခ်၊ ထုိဒုကၡေတြကုိလည္း ခ်ဲ႕ထြင္ၾကည့္ၾကပါေလ။]
Credit to
No comments:
Post a Comment