ကိဋာဂိရိ၌ ျဖစ္ပ်က္ေနပံု
ထုိဆဗၺဂီၢဂုိဏ္း ရဟန္းတုိ႔တြင္ သာ၀တိၳၿမိဳ႕ေန အရွင္ပ႑ဳကႏွင့္အရွင္ေလာဟိတက ဆရာတပည့္တုိ႔သည္ လဇီၨသူေတာ္ေကာင္း သီလ ရွိသူမ်ား ျဖစ္ၾက၍ ႂကြင္းေသာ ဆဗၺဂီၢဂုိဏ္းသားတုိ႔ကား အလဇီၨ မသူေတာ္ေတြသာ မ်ားေလသည္၊ ကိဋာဂိရိ၌ ေနၾကသူတုိ႔သည္ ပန္းပင္ အမ်ိဳးမ်ိဳးစုိက္၍ ပန္းကံုးအမ်ိဳးမ်ိဳး ကံုးၿပီးလွ်င္ အမ်ိဳးသမီး ႀကီးႀကီးငယ္ငယ္တုိ႔အား ပန္းကုိ ေပးၾက၏၊ ထုိအမ်ိဳးသမီးမ်ားႏွင့္ အတူစား အတူေနၾက႐ံုမက အိပ္ရာခင္းတစ္ခင္းတည္း၌ပင္ ေစာင္အတူျခံဳ၍ အိပ္ၾကသည္ဟု ဆုိ၏။
သူတုိ႔သည္ ညစာလည္း စားၾက၏၊ ပန္းနံ႔သာ လိမ္းက်ံ ျခယ္လွယ္၍ ကုိယ္တုိင္လည္း ကၾက, သီခ်င္းဆုိၾက, တီးၾက, မႈတ္ၾက ႏွင့္ သကၤန္းႀကီးကုိ ခင္းေပးကာ “ေဟ့ ဒီအေပၚမွာ ကစမ္းပါကြ ႏွမရ”ဟု အကလည္း ခုိင္း, ကပံု ဆုိပံုကုိလည္း သင္ေပးၾကႏွင့္ ျဖစ္ခ်င္တုိင္း ျဖစ္ေနၾကသည့္ျပင္ က်ားခ်တမ္း, စစ္တုရင္ထုိးတမ္းမွ စ၍ ကစားအမ်ိဳးမ်ိဳးကုိလည္း ကစားၾကသတဲ့၊ ထုိသုိ႔ ျပဳေနသည့္ အတြက္ အၾကည္ညိဳ ပ်က္သူေတြထက္ သူတုိ႔ဘက္ ပါေနသူက မ်ားေနေၾကာင္းမွာ ျပလတံၱ႕၀တၳဳကေလးျဖင့္ သိသာပါလိမ့္မည္။
သူေတာ္ေကာင္း မေကာင္းထင္
ထုိကဲ့သုိ႔ ကိဋာဂိရိ ဇနပုဒ္၌ သာသနာ ဆုတ္ယုတ္ေနခ်ိန္မွာ… ကာသိတုိင္းမွာ သီတင္း၀ါလကၽြတ္သျဖင့္ သာ၀တိၳသုိ႔ ဘုရားဖူး ႂကြမည့္ ရဟန္းေတာ္ တစ္ပါးသည္ နံနက္အခ်ိန္ ထုိကိဋာ ဂိရိ၌ ဆုိက္ေရာက္ေနေသာေၾကာင့္ စကၡဳေႁႏၵခ်လ်က္ ၾကည္ညိဳဖြယ္ ဆြမ္းခံ၀င္ေလေသာ္ ထုိရဟန္းေတာ္ကုိ ျမင္ရသူတုိ႔ စိတ္ထဲ၌ ၾကည္ညိဳစရာဟု မထင္ႏုိင္ၾကဘဲ အထူးအဆန္း ရဟန္းတစ္ပါးဟု ထင္ၾက၍ “ဒီကုိယ္ေတာ္က ဘယ့္ႏွယ္ကုိယ္ေတာ္ပါလိမ့္, အ-အနဲ႔
တူလုိက္တာ၊ သြားလာပံုကလဲ ႏုန္႔ႏုန္႔ႏုန္႔ႏုန္႔နဲ႔, ၿပီးေတာ့ မ်က္ေမွာင္ ကုတ္ေနသလုိပဲ မ်က္ႏွာက ႐ံႈ႕လုိ႔, ဒီလုိကုိယ္ေတာ္ ဆြမ္းရပ္လာလုိ႔ ဘယ္သူက လွဴခ်င္မွာတဲ့လဲ”။
ေဟာ-တုိ႔ ဦးအႆဇိ, ဦးပုနဗၺသုကတုိ႔ဂုိဏ္းကေတာ့ အင္မတန္ သိမ္သိမ္ေမြ႕ေမြ႕ ေျပေျပျပစ္ျပစ္ ရွိတယ္၊ ေခၚပံု ေျပာပံုကလည္း အေမတန္ အေမလုိ႔, အစ္မတန္ အစ္မလုိ႔ ေခၚေလ့ ေျပာေလ့ ရွိၾကတယ္၊ စကားေျပာၾကၿပီလားဆုိ (ဒီကုိယ္ေတာ္လု္ိ မ်က္ေမွာင္ ကုတ္ကုတ္ႀကီး လုပ္မထားဘဲ) မေျပာခင္ အရင္ ျပံဳးၿပီးမွ ေျပာေလ့ ရွိၾကတယ္၊ မ်က္ႏွာေတာ္ကေလးမ်ားကလည္း အင္မတန္ ေပၚလြင္ ထင္ရွားတဲ့အျပင္ ေတြ႕ၾကၿပီလားဆုိလွ်င္ သူတုိ႔က အရင္ ႏႈတ္ဆက္ လုိက္တာပဲ၊ “ဒီလုိ ကုိယ္ေတာ္မ်ားမွ ဆြမ္းကြမ္း လွဴထုိက္တာ“ဟု အခ်င္းခ်င္း မၾကားတၾကား ေျပာၾကေလ၏၊
ထုိအရွင္ျမတ္မွာကား ဆြမ္း တစ္ဇြန္းမွ် မရေသးဘဲ အျခားတစ္ရြာ ဆက္၍ ဆြမ္းရွာရမလုိ ျဖစ္ေနေလသည္၊ ထုိအခါ ကံအားေလ်ာ္စြာ ေရွးမီ ေနာက္မီ ဥပါသကာႀကီး ျမင္၍ အနားကပ္လာၿပီးလွ်င္…
ဒကာ ။ ။ ဆြမ္းကေလးမ်ား ရေတာ္မူပါရဲ႕လားဘုရား။
ရဟန္းေတာ္ ။ ။ မရေသးဘူးဒကာ။
ဒကာ ။ ။ တပည့္ေတာ္အိမ္ ႂကြေတာ္မူပါဘုရား။ [ဆြမ္းကပ္ၿပီးေသာအခါ] ဘယ္ႂကြေတာ္မူမလုိ႔ပါတံုးဘုရား။
ရဟန္းေတာ္ ။ ။ သာ၀တိၳသုိ႔ ဘုရားဖူးသြားမလုိ႔ပဲ။
ဒကာ ။ ။ “ဒါျဖင့္ တပည့္ေတာ္ အေလွ်ာက္နဲ႔ ဗုဒၶ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားရဲ႕ ေျခေတာ္ကုိ ရွိခုိးေတာ္မူပါေလဘုရား၊ ၿပီးေတာ့ ကိဋာဂိရိေက်ာင္းမွာ ပ်က္စီးေလာက္ေအာင္ အႆဇိ, ပုနဗၺသုကတုိ႔ က်င့္ၾကံေနတဲ့ အေၾကာင္းကုိလည္း ေလွ်ာက္ၿပီးလွ်င္ သာသနာျပဳ လႊတ္ေတာ္မူရန္ ေလွ်ာက္လုိက္တဲ့အေၾကာင္းကုိ ေလွ်ာက္ေတာ္မူပါေလဘုရား”ဟု မွာထား၍ ထုိရဟန္းမ်ား က်င့္ၾကံ ေနထုိင္ၾကပံုကုိ ခေရေစ့တြင္းက် ေလွ်ာက္ထားလုိက္ေလသည္။
အဂၢသာ၀ကႏွစ္ပါး ႂကြလာ၍ ႏွင္ထုတ္ရပံု
ထုိ ခရီးသြားရဟန္းေတာ္လည္း ဗုဒၶအထံေတာ္ေရာက္၍ ေတြ႕ၾကံဳခဲ့ရသမွ်ႏွင့္ ထုိဥပါသကာ ေလွ်ာက္လုိက္သမွ်ကုိ ေလွ်ာက္ထားေလရာ ဗုဒၶရွင္ေတာ္သည္ အဂၢသာ၀ကႏွစ္ပါးကုိ ေခၚေတာ္မူ၍ “သင္တုိ႔ သြားၿပီး အႆဇိ, ပုနဗၺသုက ဂုိဏ္းသားေတြကို ကိဋာဂိရိမွ ႏွင္ထုတ္ၾကေခ်၊ သူတုိ႔ တစ္ေတြဟာ သင္တုိ႔ရဲ႕ တပည့္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္”ဟု မိန္႔ေတာ္မူလွ်င္ ထုိအရွင္ႏွစ္ပါးက ျပန္၍ ေလွ်ာက္ၾကသည္မွာ “အႆဇိ, ပုနဗၺသုက တုိ႔သည္ လူၾကမ္း လူရမ္းေတြ ျဖစ္ပါတယ္၊ တပည့္ေတာ္တုိ႔ ဘယ္ နည္းျဖင့္ ႏွင္ထုတ္ရမွာလဲ”… “ရဟန္းမ်ားမ်ား ေခၚသြားၾကေတာ့၊ (သူတုိ႔က မထြက္ဘဲ ျငင္းဆန္ေနလွ်င္ သံဃာအားျဖင့္ အတင္း ႏွင္ထုတ္ရန္ အလုိေတာ္ရွိဟန္တူ၏၊)” ဤသုိ႔လွ်င္“တပည့္မေကာင္း ဆရာ့ေခါင္း”ျဖစ္သည္အားေလ်ာ္စြာ အႆဇိ, ပုနဗၺသုကတုိ႔ရဲ႕ဆရာ ျဖစ္ေတာ္မူၾကေသာ အဂၢသာ၀ကႏွစ္ပါးလည္း ကိဋာဂိရိသုိ႔ ႂကြသြား၍ မိမိတုိ႔ တပည့္ႀကီးမ်ားကုိ ကိဋာဂိရိမွ ႏွင္ထုတ္ကာ ထုိ ဇနပုဒ္၏ သာသနာကုိ အသစ္ျပဳၾကရေလေတာ့သည္။
ဆက္ဦးအံ့… ဗုဒၶျဖစ္ဖုိ႔ ပါရမီျဖည့္ရာ၌ပင္ သတၱ၀ါအားလံုးကုိ ကယ္တင္ႏုိင္မည္ဟု ေမွ်ာ္မွန္းေတာ္မူခ်က္ ရွိမည္မဟုတ္ပါ၊ စကားေတာ္ကုိ လုိက္နာသူ အခ်ိဳ႕သတၱ၀ါမ်ားကုိသာ ကယ္တင္ႏုိင္မည္ဟု ေမွ်ာ္မွန္းေတာ္မူခ်က္ ရွိပါလိမ့္မည္၊ ထုိကၽြတ္ထုိက္သူမ်ားကုိ ကၽြတ္ေအာင္ ခၽြတ္ႏုိင္လွ်င္ ဗုဒၶတာ၀န္ ေက်ပြန္ေတာ့၏၊ မကၽြတ္ထုိက္ေသာ သူမ်ားကား ဗုဒၶပြင့္ေတာ္မူသည္ျဖစ္ေစ, မပြင့္သည္ ျဖစ္ေစ ထူးမျခားနားပင္ ျဖစ္ေလ၏၊
ထုိ႔ေၾကာင့္ ယခုႏွင့္ ေနာင္အခါ၌ သာသနာျပဳျပင္ရာ၀ယ္ အမ်ိဳးသား အမ်ိဳးသမီးေကာင္းေလးမ်ား စနစ္က်က်ႏွင့္ အမွန္ကုိ သိၾကၿပီးလွ်င္ ယခုဘ၀၌လည္း အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာအက်ိဳးကုိ ေဆာင္ႏုိင္, ေနာက္ဘ၀တြက္လည္း အထက္တန္းက်က်ႏွင့္ နိဗၺာန္ရသည္အထိ လမ္းမွန္မွန္ သြားႏုိင္ၾကဖုိ႔ရန္ ရည္သန္၍သာ မိမိကုိးကြယ္ရာ အရင္းခံ သာသနာေတာ္ကုိ ျပဳျပင္သင့္ၾကပါသည္။
No comments:
Post a Comment