Video

Tuesday, 1 July 2014

အနာဂတ္သာသနာေရး အပိုင္း(၁၀၇) တိတိၳမ်ား သာသနာ၀င္လာပံု


တိတိၳမ်ား သာသနာ၀င္လာပံု           
သာသနာေတာ္၀င္   အရွင္ျမတ္တုိ႔ဘက္၌ သာသနာ၀င္လာပံု  တန္ခုိးဣဒိၶပါဒ္ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ  ရဟႏၲာပုဂိၢဳလ္ အမ်ားအျပားရွိ၍ အရွင္မဟိႏၵကဲ့သုိ႔ အထက္တန္းအမ်ိဳးေကာင္း သားမ်ားက သာသနာ့၀န္ကုိ ထမ္းေနၾက ႐ံုမက မဟာရာဇာကုိယ္တုိင္ပင္ အျမတ္တႏိုးျပဳ၍ ကုိးကြယ္ကာ မဟာရာဇာ၏ အာဏာပ်ံ႕ႏွံ႕ရာ အရပ္တုိင္း၀ယ္ ဗုဒၶတရားေတာ္မွ လူ၀တ္ေၾကာင္ႏွင့္ ဆုိင္ေသာ တရားေတာ္မ်ားကုိ ေရးသား၍ ေက်ာက္တုိင္စုိက္လ်က္လူအမ်ားအားတရားေပးကာ တရားေတာ္ကုိ ယံုၾကည္သက္၀င္လာေအာင္ ႀကိဳးစားေနေသာအခါျဖစ္၏၊ ထုိအခါ၌ ဗုဒၶသာသနာေတာ္၀ယ္ ပစၥည္းေလးပါး ေပါမ်ားျပည့္စံုသေလာက္ ရေသ့တိတိၳတုိ႔၌ ပစၥည္းေလးပါး ရွားပါးရကား မ်ားစြာေသာ ရေသ့တိတိၳတု႔သည္ အစားအေသာက္ အေနအထုိင္က်ပ္ၾက၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ သာသနာတြင္းသုိ႔ တိတ္တိတ္ပုန္း ၀င္ေရာက္လာၿပီးလွ်င္ သံဃာ အစစ္မ်ားႏွင့္ ေရာေႏွာေနထုိင္ကာ တခ်ိဳ႕ကမူ မိမိတုိ႔ယူျမဲ မိစၦာအယူ ကုိ ယူၾကျခင္းျဖင့္ သာသနာေတာ္ မသန္႔ရွင္ေအာင္ ျပဳၾကေတာ့၏၊ ထုိအခါ ရဟန္းစစ္ ရဟန္းမွန္တုိ႔သည္ သူတုိ႔ႏွင့္အတူ သံဃာ့ကံမ်ား ကုိ မျပဳႏုိင္ၾကေသာေၾကာင့္ အေသာကာ႐ံုတုိက္ႀကီး၌ ခုနစ္ႏွစ္ တုိင္တုိင္ ဥပုသ္ျပဳကိစၥ ရပ္စဲခဲ့ရသတဲ့။
တတိယသဂၤါယနာတင္ရပံု
ထုိအခ်ိန္မွာ အရွင္ေမာဂၢလိပုတၱတိႆမေထရ္လည္း အဓိက႐ုဏ္း ႀကီးက်ယ္မည့္ အေရးကုိ ျမင္၍ (သူတုိ႔ႏွင့္ နီးကပ္စြာေနလွ်င္ ေနာင္ အဆံုးအျဖတ္ေပးသည့္အခါ အေလးမျပဳမည္ စုိးေသာေၾကာင့္) ဂုိဏ္းသံဃာကုိ မဟိႏၵရဟန္းေတာ္အား လႊဲအပ္ကာ အေဟာဂဂၤါ ေတာင္သုိ႔ ႂကေရာက္ေတာ္မူေလသည္၊ ထုိ႔ေနာက္ အဓိက႐ုဏ္း ႀကီးသည္ထက္ ႀကီးလာေသာအခါ မဟာရာဇာသည္ အရွင္ေမာဂၢလိ ပုတၱတိႆကုိ ပင့္၍ ထုိေထရ္၏အထံ၌ ဗုဒၶ၀ါဒအစစ္အမွန္ကုိ ေလ့လာၿပီးမွ ရဟန္းစစ္ ရဟန္းမွန္ကုိ ေရြးခ်ယ္ဖုိ႔ရန္ အယူ၀ါဒ တူမွ်သူေတြကုိ တစ္သန္႔စီ ထား၍ ဗုဒၶအယူကုိ က်နစြာ မေျပာႏုိင္သူ အားလံုးကုိ လူ၀တ္လဲေစသည္၊ ထုိ႔ေနာက္ သန္႔စင္ေသာသာသနာ ျဖစ္သည့္အခါ အရွင္ေမာဂၢလိပုတၱတိႆမဟာေထရ္သည္ သံဃာ့ ပရိသတ္အလယ္၌ အယူ၀ါဒအမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ ရွင္းျပေသာ ကထာ၀တၳဳ က်မ္းကုိ ေဟာေတာ္မူ၍ တန္ခုိးဣဒိၶပါဒ္ႏွင့္ျပည့္စံုေသာ ရဟႏၲာ တစ္ေထာင္ကုိ ေရြးခ်ယ္ကာ တတိယသဂၤါယနာ တင္ရျပန္သည္။

မွတ္ခ်က္။                အေသာကမဟာရာဇာ၏ ခ်ီးေျမႇာက္ ေထာက္ပံ့မႈေၾကာင့္ သာသနာေတာ္၌ ပစၥည္းေလးပါး ေပါမ်ားလာ ေသာအခါ အစားအေသာက္က်ပ္ေသာ တိတိၳတို႔တစ္စု သာသနာ၌ အေခ်ာင္ ၀င္လာၾကပံုကုိ ေထာက္၍ မည္သည့္ သာသနာမဆုိ လာဘ္ေပါမ်ားလွ်င္ အေခ်ာင္သမားေတြ ၀င္လာတတ္သည္မွာ ဓမၼတာတစ္ခုဟု မွတ္ပါ၊ ထုိတိတိၳမ်ားေၾကာင့္ပင္ သာသနာေတာ္ ကစဥ့္ကရဲ ျဖစ္ၾကရသကဲ့သုိ႔ ထုိ႔အတူ အေခ်ာင္သမား ေပါမ်ားေသာ ေနရာတုိင္းမွာလည္း ကစဥ့္ကရဲ ျဖစ္ရမည္မွာ ဓမၼတာပင္တည္း၊ 
ထုိ႔ေၾကာင့္ သာသနာျပဳရမည့္ ပုဂိၢဳလ္တုိ႔သည္ မိမိတုိ႔ သာသနာ၌ ပစၥည္းေလးပါးဘက္က ပရိယတ္ ပဋိပတ္ အလုပ္လုပ္ဖုိ႔ အင္အား မရွိေအာင္ ရွားပါးျခင္းလည္း မျဖစ္ေစသင့္၊ ပစၥည္းေလးပါး အသံုး အေဆာင္ အခမ္းအနားတုိ႔ျဖင့္ အေခ်ာင္သမားတုိ႔ ခုိ၀င္လာခ်င္ ေလာက္ေအာင္လည္း မေပါမ်ားေစသင့္၊ “မဇိၩမပဋိပဒါ”ဟူေသာ စကားကို ဤေနရာမ်ိဳး၌လည္း အသံုးျပဳကာ အလုပ္လုပ္ႏုိင္ေလာက္ ေအာင္ မရွိမရွား အလယ္အလတ္စားသာလွ်င္ ျဖစ္ေစသင့္ၾကေပသည္။
သာသနာျပဳလႊတ္ခန္း 
တတိယသဂၤါယနာ တင္ၿပီးေနာက္ အရွင္ေမာဂၢလိပုတၱတိႆမေထရ္သည္ ေနာက္ေနာင္အခါ သာသနာတည္ရစ္မည့္ ဌာနကုိ စဥ္းစား ေတာ္မူေလေသာ္ အိႏိၵယ နယ္စြန္နယ္ဖ်ားႏွင့္ သီဟုိဠ္ကၽြန္းစေသာ ေဒသတုိ႔၌ တည္ရစ္လိမ့္မည္ကုိ ျမင္ေတာ္မူ၍ ကသီၼရဂႏၶာရတုိင္း စေသာ ကိုးတုိင္း ကုိးဌာနသုိ႔ သံဃာေတာ္မ်ားကုိ သာသနာျပဳ ေစလႊတ္ေတာ္မူေလရာ အရွင္မဟိႏၵေထရ္ အမွဴးရွိေသာ သံဃာ ေတာ္မ်ားကုိ သီဟုိဠ္ကၽြန္းသုိ႔ ေစလႊတ္ေတာ္မူသည္၊ ထုိသီဟုိဠ္ကၽြန္း၌ကား ေဒ၀ါနံပိယတိႆ မဟာရာဇာသည္ အေသာကရာဇာႏွင့္ အျပန္အလွန္ အေဆြေတာ္ျဖစ္ရကား အေသာကမဟာရာဇာ၏ သားေတာ္ အရွင္မဟိႏၵကုိ ေစလႊတ္ေတာ္မူျခင္းမွာ သာသနာေတာ္ စည္ကားဖုိ႔ရန္ ႀကီးမားေသာအေျခခံ ျဖစ္ပါေပသည္၊ 
ထုိမဟိႏၵေထရ္ ႏွင့္ ႏွမေတာ္သံဃမိတၱာဘိကၡဳနီတုိ႔၏အစြမ္းေၾကာင့္ပင္ သီဟုိဠ္ကၽြန္း သာသနာသည္ အေျခခုိင္ျမဲစြာတည္တံ့ခဲ့ရသည့္အျပင္ ေနာက္ေနာင္ အိႏိၵယ၌ သာသနာဆုတ္ယုတ္လာေသာအခါ အိႏိၵယက သာသနာ့ ၀န္ေဆာင္ ထိပ္ေခါင္တင္တုိ႔သည္ သီဟုိိဠ္ကၽြန္းကုိ အေျခခံလုပ္၍ ေပထက္အကၡရာတင္ကိစၥကုိ ရြက္ေဆာင္ေတာ္မူၾကရေပသည္။

No comments:

Post a Comment

Gold price estimated