လြန္ခဲ့တဲ့ (၆)ႏွစ္ေလာက္က ကၽြန္ေတာ္ဟာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ ေဆးရံုႀကီးတစ္ခုေပၚမွာ ေသမင္းနဲ႕ စစ္ခင္းခဲ့ရဘူးပါတယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္ကတည္းက စၿပီး ဘ၀နဲ႕ပတ္သက္တဲ့ အေတြးအေခၚ ေတြဟာ ေျပာင္းလဲသြားခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒီမတိုင္ခင္က ကိုယ္လံုး၀ မစဥ္းစားခဲ့ဘူးတဲ့ တရားတစ္ခုကို နားလည္ လာခဲ့ပါတယ္။
အဲဒါကေတာ့ “ေသျခင္းတရား” ပါဘဲ။
တကယ္ေတာ့ လူေတြနဲ႕ အနီးကပ္ဆံုးအရာဟာ “ေသျခင္းတရား” ပါ။ အခ်ိန္မေရြးက်ေရာက္လာႏိုင္ပါတယ္။ လူရဲ႕ ေနာက္က အရိပ္လို လိုက္ေနတာပါ။
မိတ္ေဆြ ?
“ေသျခင္းတရား” ဟာ တစ္ေန႕မွာ လူတိုင္းမလြဲမေသြ ေတြ႕ႀကံဳရမယ့္ အလြန္ႀကီးမားလွတဲ့ အေရးကိစၥႀကီး ျဖစ္ေပမယ့္ ဒါကို လူေတြေမ႕ေနၾကတယ္။
ဒါမွမဟုတ္ ေမ႕ခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ေနၾကတယ္ ။ လူဆိုတာ ေသမ်ဳိးဘဲဆိုတာ ဦးေႏွာက္သိသာ၊ သိၾကၿပီး ႏွလံုးသားထဲကေန မသိၾကတာက မ်ားပါတယ္။
“ေသေန႕”
အဲဒီေန႕ဟာ ဘယ္ေန႕လဲ ။ ဘယ္ေတာ့ႀကံဳရမွာလဲဆိုတာ လူေတြ(သာမန္ပုထုဇဥ္ေတြ) မသိႏိုင္ၾကပါဘူး။ လူေတြဟာ မသိျခင္း (၅)ပါးနဲ႕ အသက္ရွင္ ေနၾကတယ္တဲ့။
(၁) ကိုယ္ ဘယ္ဘ၀ကေနေရာက္လာတယ္ (ဘယ္လိုလူျဖစ္လာတယ္) ဆိုတာကို မသိၾကပါဘူး။
(၂) ၿပီးရင္ ဘယ္ေန႕ ဘယ္ရက္မွာ ေသၾကရမယ္ဆိုတာကိုလည္း မသိၾကပါဘူး။
(၃) ဘာေရာဂါ၊ ဘယ္လို ေသနည္းမ်ဳိးနဲ႕ ေသၾကရမယ္ဆိုတာကိုလည္း မသိၾကပါဘူး။
(၄) ဘယ္ၿမိဳ႕ဘယ္ရြာ၊ ဘယ္ႏိုင္ငံ (ဘယ္သခၤ်ဳိင္း) မွာ ေသၾကရမယ္ဆိုတာကိုလည္း မသိၾကပါဘူး။
(၅) ေသၿပီးရင္ ဘယ္ဘံု၊ ဘယ္ဘ၀၊ ဘယ္ေနရာကို ေရာက္ၾကရမယ္ဆိုတာကိုလည္း မသိၾကပါဘူး။
ဒီလို မသိျခင္း (၅)ပါးနဲ႕ ေန ေနၾကေပမယ့္ လူေတြဟာ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကမႈ ကင္းစြာနဲ႕ဘဲ လူ႕ဘ၀ကို ျဖတ္သန္း ေနၾကပါတယ္။
= လူ႕ဘ၀ကို ပံုခိုင္းႏိႈင္းျပရရင္ မိုးအခါမွာ ေရျပည့္ေနၿပီး ေႏြေရာက္လာရင္ ေရခမ္းေျခာက္တတ္တဲ့ ေရအိုင္ငယ္ေလးတစ္ခုလိုပါဘဲ။
လူ႕ဘ၀ သက္တမ္းဟာ ေရကန္ထဲက ေရနဲ႕ တူၿပီး လူေတြရဲ႕ ဘ၀ကေတာ့ ေရအိုင္ထဲမွာ ေပ်ာ္ျမဴးေနၾကတဲ့ ငါးကေလးေတြနဲ႕ တူလွပါတယ္။
ဒီ ငါးေလးေတြဟာ အဟိတ္တိရိစၧာန္ျဖစ္ၾကေလေတာ့ ဒီေရအိုင္ဟာ တစ္ေန႕ ခမ္းေျခာက္ေတာ့မယ္ဆိုတာ မသိႏိုင္ၾကပါဘူး။ငါးတို႕ဘာ၀ ေရအိုင္ထဲမွ ဟိုဟို ဒီဒီ ကူးခတ္ေပ်ာ္ပါးလိုက္ၾက၊ အစာရွာစားလိုက္ၾက၊ မ်ဳိးဆက္ပြားမ်ားလိုက္ၾကနဲ႕ေပါ႕။
ဒီေရအိုင္ဟာ ေႏြဦးေပါက္လာတာနဲ႕အမွ် ေရခမ္းေျခာက္စ ျပဳလာပါတယ္။ မၾကာခင္ ေရခမ္းေျခာက္သြားၿပီး ဒီငါးေလးေတြဟာ “မရဏ” ဆိုတဲ့ က်ီး၊ ငွက္တို႕ရဲ႕ အစာျဖစ္ၿပီး ေသမင္းလက္တြင္း က်ဆင္းၾကရေတာ့မွာ ဧကန္ပါဘဲ။
ဒါေပမယ့္ သူတို႕ကေတာ့ ေပ်ာ္ေကာင္းၾကတုန္းပါဘဲ။ ေရမ်ားစဥ္ကလည္း ေပ်ာ္၊ ေရနည္းလာေတာ့လည္း ေပ်ာ္။ ဒီေရအိုင္ေလးထဲမွာဘဲ အစာရွာလိုက္၊ သြားလိုက္ လာလိုက္၊ ေပ်ာ္ပါးလိုက္ၾကနဲ႕ေပါ႕။
လူေတြရဲ႕ ဘ၀ဟာလည္း ဒီလိုပါဘဲ။ အသက္ငယ္စဥ္ဘ၀ (ေရမ်ားစဥ္ကလည္း) ေပ်ာ္ၾက၊ အသက္ႀကီးရင့္လာလို႕ (ေရနည္းၿပီး ခမ္းေျခာက္စ ျပဳလာေတာ့လည္း ) ေပ်ာ္လို႕ေမာ္လို႕ ေကာင္းၾကဆဲပါဘဲ။ ကာမဂုဏ္အာရံုေတြေနာက္ကို တစ္ေကာက္ေကာက္လိုက္ၾကရင္းနဲ႕ ရႈတ္ေထြးေပြလီလွတဲ့ ေလာကႀကီးထဲမွာ တစ္ကယ္မရွိတဲ့ ခ်မ္းသာမႈကို ရွာေနၾကပါတယ္။
ကိုယ့္ရဲ႕ေရွ႕မွာလည္း “ေဟာတစ္ေယာက္၊ ေဟာတစ္ေယာက္” နဲ႕ ေသဆံုး ကြယ္လြန္သြားၾကတဲ့သူေတြလည္း မေရမတြက္ ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္ေတာ့ ကိုယ့္အလွည့္လဲ လို႕ေကာ ေတြးၾကည့္မိၾကဘူးပါသလား။ အသုဘတစ္ခုကို လိုက္ပို႕ရင္းနဲ႕ ငါလည္း တစ္ေန႕မွာ ဒီလိုဘဲ လူေတြရဲ႕ လိုက္ပို႕မႈကို ခံရၿပီး လူတစ္ေယာက္အျဖစ္ကေနၿပီး အရိုးျပာအိုး တစ္အိုးအျဖစ္ေျပာင္းလဲ ေပ်ာက္ဆံုးသြားရမွာပါလားလို႕ ေတြးၾကည့္မိဘူးပါသလား။
ေတြးၾကည့္ပါ မိတ္ေဆြ။ ေတြးၾကည့္စမ္းပါ။ ေသျခင္းတရားကို ႏွလံုးသြင္းမႈဆိုတဲ့ (မရဏႏုႆတိ) ကို မၾကာခဏ ဆင္ျခင္ၾကည့္ပါ။ မိတ္ေဆြရဲ႕ ေလာဘေတြ၊ ေဒါသေတြ၊ ေသာကဗ်ာပါဒ ေတြ နည္းလာပါလိမ့္မယ္။ ေလာကႀကီးမွာ အဓိပၸါယ္ရွိတာနဲ႕ မရွိတာေတြကို ခြဲျခားသိျမင္လာပါလိမ့္မယ္။ အဓိပၸါယ္မဲ႕စြာနဲ႕ အခ်ိန္ျဖဳန္းေနတာေတြ နည္းသြားပါလိမ့္မယ္။ ကာမဂုဏ္ အာရံုေတြ ေနာက္ကို တစ္ေကာက္ေကာက္လိုက္ပါ ခံစားခ်င္ စိတ္ေတြ နည္းလာပါလိမ့္မယ္။ ငါတည္းဟူေသာ အတၱ မာန္မာနေတြ နည္းပါးသြားပါလိမ့္မယ္။
ၿပီးရင္ ငါေသၿပီးရင္ ငါနဲ႕အတူ ဘာေတြ ယူသြားႏိုင္ မွာလည္း ဆိုတာကို ဆက္ၿပီး စဥ္းစားၾကည့္စမ္းပါ။ ဥစၥာဓနေတြလား၊ ေရႊေတြေငြေတြ၊ တိုက္တာ ျခံေျမေတြလား၊ ရာထူးဂုဏ္ျဒပ္ေတြလား၊ တန္ခိုးၾသဇာေတြလား၊ နာမည္ေက်ာ္ၾကားမႈေတြလား၊ အေခၽြအရံအသင္းအပင္းေတြလား။ ဒါေတြအားလံုးကို မိတ္ေဆြ ခ်န္ထားခဲ့ရမွာပါ။ “ဥစၥာစု၊ ထိုက္သူဖို႕” ဆိုတာလို သူနဲ႕ ထိုက္ရာထိုက္ရာ ရသြားၾကမွာပါ။ မိတ္ေဆြနဲ႕ တစ္ခုမွ ပါလာမွာ မဟုတ္ ပါဘူး။
တစ္ခုေတာ့ ပါလာလိမ့္မယ္။ အဲဒါက မိတ္ေဆြ အသက္ရွင္စဥ္မွာ လုပ္ခဲ့တဲ့ “ကံတရား” ။ အဲဒါကေတာ့ ပါလာလိမ့္မယ္။ ဒါကိုေတာ့ မိတ္ေဆြ ခ်န္ထားခဲ့လို႕ မရပါဘူး။ မိတ္ေဆြနဲ႕အတူ ယူေဆာင္သြားရပါလိမ့္မယ္။
ေနာက္တစ္ခု မိတ္ေဆြ အသက္ကုန္ဆံုးခါနီးမွာ ဘယ္လိုမွ ျပဳျပင္မရႏိုင္ေတာ့တဲ့ အရာတစ္ခုကိုလည္း ခ်န္ထားရလိမ့္မယ္။ အဲဒါကေတာ့ မိတ္ေဆြရဲ႕ “နာမည္” ။ မိတ္ေဆြရဲ ႕ “သမိုင္း” ။
မိတ္ေဆြဟာ အသက္ရွင္ေနထိုင္ခဲ့စဥ္အတြင္း ဘယ္လိုလူစားမ်ဳိးလဲဆိုတာကို သမိုင္းစာမ်က္ႏွာတစ္ခု ထားရစ္ခဲ့ရလိမ့္မယ္။ အဲဒီ သမိုင္းဟာ ဘယ္သူမွ ေဖ်ာက္ဖ်က္ လို႕မရတဲ့ အမွန္တရားတစ္ခုအျဖစ္ က်န္ခဲ့လိမ့္မယ္ ။
စဥ္းစားၾကည့္ပါ မိတ္ေဆြ။ တစ္ေန႕ေသရမွာျခင္းတူရင္ “မာသာထရီဇာ” လို နာမည္မ်ဳိးကို ခ်န္ထားခဲ့ခ်င္သလား။ “အိုက္ခ္မန္း” လို နာမည္မ်ဳိးကို ခ်န္ထားခဲ့ ခ်င္သလား။ ဘယ္သူမွ “အိုက္ခ္မန္း” လို နာမည္မ်ဳိးကို ခ်န္ထားခဲ့ခ်င္ၾကမွာ မဟုတ္ဘူးလို႕ ကၽြန္ေတာ္ထင္ပါတယ္ ။ အဲဒီေတာ့ မိတ္ေဆြဟာ ကိုယ္အသက္ရွင္ ေနထိုင္စဥ္အတြင္းမွာ ကိုယ္လုပ္ႏိုင္တဲ့အရာေတြထဲက လုပ္သင့္တဲ့အရာ နဲ႕ မလုပ္သင့္တဲ့အရာကို ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ပါေစလို႕ ကၽြန္ေတာ္ ဆႏၵျပဳမိပါတယ္။
အေနတတ္၊ အေသတတ္ျခင္းမွသည္ – အေနကင္း၊ အေသကင္းရာဆီသို႕ လွမ္းတက္ႏိုင္ပါေစ။
သရ၀ဏ္
မရဏာႏုႆတိ ဟူသည္
December 11, 2009 at 5:19 pm (ဓမၼေဆာင္းပါး)
Recollection of death (mara??nussati) (မရဏာ ႏုႆတိ ဟူသည္) by Tharawon (သရ၀ဏ္)
No comments:
Post a Comment