Video

Tuesday, 1 July 2014

အနာဂတ္သာသနာေရး အပိုင္း(၁၁၀) ျမန္မာျပည္သာသနာခန္း

၄။ ျမန္မာျပည္သာသနာခန္း
သထံုႏွင့္ပုဂံ
သထံုျပည္၌ စစ္မွန္ေသာ သာသနာေရာက္သည္မွာ ပုဂံျပည္ထက္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အလ်င္က် သည္ဟု မွတ္ရေပမည္၊ အရွင္ေမာဂၢလိပုတၱတိႆမေထရ္ ကုိးတုိင္း ကုိးဌာနသုိ႔ သာသနာျပဳလႊတ္စဥ္ကပင္ “သု၀ဏၰဘူမိ”ဟု ထင္ရွား ေသာ ထုိအခ်ိန္မွာ သမုဒၵရာႏွင့္လည္း နီးကပ္ေနေသာ သထံုျပည္ ေနရာေဟာင္းသုိ႔ သာသနာျပဳ လႊတ္ေတာ္မူသည္ဟု ယူဆၾက၏၊ မည္သုိ႔ပင္ ယူဆသည္ျဖစ္ေစ ပုဂံျပည္ထက္ သာသနာအစစ္အမွန္ အလ်င္ေရာက္ေနသည္ကား ေသခ်ာေလာက္ေပသည္၊ ဘာ့ေၾကာင့္နည္း၊… အရွင္အရဟံ၏ အမိန္႔ေတာ္အရ သထံုျပည္သုိ႔ ပိဋက အေတာင္းလႊတ္ရသျဖင့္ ပုဂံျပည္၌ သာသနာအစစ္အမွန္ စတည္ ခ်ိန္၀ယ္ သထံုျပည္၌ စာႏွင့္ ေပႏွင့္ က်က်နန သာသနာတည္ၿပီး ျဖစ္ေသာေၾကာင့္တည္း၊ ထုိသုိ႔ သထံုျပည္၌ သာသနာမွန္ တည္ရွိစဥ္ ပုဂံျပည္၌ အရည္းႀကီးဟု ထင္ရွားေသာ ရဟန္းတု ရဟန္းေယာင္ မ်ားသည္ လက္ထပ္ခါနီး သတုိ႔သမီးကုိ သူတုိ႔ထံသုိ႔ တစ္ညလံုး ပန္းဦးဆက္ရန္ ပုိ႔ရေလာက္ေအာင္ ေသာင္းက်န္း ညစ္ညမ္းလ်က္ ရွိၾကေလသည္။
သာသနာကုိ အတင္းျပဳျပင္ပံု
ေလာက၌ တုိင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ မင္းလုပ္ႏုိင္ေအာင္ ဘုန္းသမၻာ ရွိေနသူသည္  စဥ္းစားဉာဏ္လည္း မနည္းတတ္ေခ်၊ အေနာ္ရထာကား ထူးျခားေသာ ဘုန္းသမၻာရွင္တည္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ စဥ္းစားဉာဏ္လည္း ႀကီးမားပံု ရေပသည္၊ ထုိသုိ႔ စဥ္းစားဉာဏ္ ႀကီးသည့္အတြက္ အရည္းႀကီးဆုိသူတုိ႔၏ ေနထုိင္က်င့္ၾကံပံုကုိ မေက်နပ္ႏုိင္ေခ်၊ သုိ႔ရာတြင္ မင္းက်င့္ တရား၌ “အ၀ိေရာဓန-တုိင္းသူျပည္သားတုိ႔ႏွင့္ မဆန္႔က်င္ရျခင္း” ပါေသာေၾကာင့္ အမ်ားႏွင့္ မဆန္႔က်င္ဘဲ သာသနာျပဳျပင္ႏုိင္မည့္ အခ်ိန္အခါကုိ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနစဥ္ သထံုျပည္မွ “အရွင္ဓမၼဒႆီ” ႂကြေတာ္မူလာသျဖင့္ “အရွင္အရဟံ”ဟု ထင္ရွားေသာ ထုိရဟန္း ေတာ္ကုိ မင္းတရားကုိယ္တုိင္ အလြန္ၾကည္ညိဳ ေက်နပ္ေနရကား-
          ““ေရွ႕ေဆာင္ ႏြားလား, အေျဖာင့္သြားမူ,
          ေနာက္ႏြားတစ္သုိက္, အေျဖာင့္လုိက္၏””

ဟု ဆုိသည့္အတုိင္း မွဴးႀကီး မတ္ႀကီးမွ စ၍ တုိင္းသူျပည္သား အမ်ားပင္ ၾကည္ညိဳေက်နပ္ လာေသာအခါ သထံုျပည္မွ ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္ အမ်ားလည္း ေနာက္ထပ္ ေရာက္လာေသာေၾကာင့္ ““သာသနာျပဳခ်ိန္ တန္ၿပီ””ဟု ယူဆ၍ နဂုိက ေအာင့္သက္သက္ျဖင့္ လက္ခံခဲ့ရေသာ အရည္းႀကီး တစ္စုကုိ သကၤန္း အတင္းခၽြတ္၍ လူ၀တ္လဲေစေလသည္။
ပရိယတ္ႏွင့္ပဋိပတ္
စာေပ သင္ယူ ပုိ႔ခ် ေရးသား ေဟာေျပာမႈမ်ားကုိ ““ပရိယတိၱသာသနာ””ဟု ေခၚ၍ ၀ိနည္းေတာ္ႏွင့္အညီ က်င့္ၾကံ ေနထုိင္မႈမွ စ၍ ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္ မႈကုိ ““ပဋိပတိၱသာသနာ””ဟု ေခၚ၏၊ ျမန္မာျပည္သုိ႔ ပိဋကက်မ္းစာ မ်ား ေရာက္လာေသာအခါ ပါဠိဘာသာျဖစ္ေသာ ထုိပိဋကေတာ္ မ်ားကို နားလည္ဖုိ႔ရာမွာ လြယ္ကူေသာ ကိစၥ မဟုတ္ေခ်၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိစဥ္အခါ၀ယ္ အရွင္အရဟံစေသာ အရွင္ျမတ္တုိ႔၏ အကူအညီ ျဖင့္လည္းေကာင္း, အိႏိၵယမွ ဆက္သြယ္၍ သကၠတတတ္ေသာ ျဗာဟၼဏလူမ်ိဳးတုိ႔၏ အကူအညီျဖင့္လည္းေကာင္း ပိဋကေတာ္ မ်ားကို နားလည္ေအာင္ အလြန္အမင္း ႀကိဳးစားရလိမ့္မည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပါဠိႏွင့္ ျမန္မာ ႏွစ္ဘာသာ ယွဥ္ျပထားေသာ နိႆယမ်ားသည္ ထုိေခတ္ကပင္ စတြင္ခဲ့ဟန္ တူေပသည္။
          ထုိမွ်ေလာက္ ႀကိဳးစားပါေသာ္လည္း အသံုးအႏႈန္း လြန္စြာ ကဲြျပားေသာေၾကာင့္ ပါဠိဘာသာကုိ မိ႐ုိးဖလာဘာသာကဲ့သုိ႔ ႏုိင္ႏုိင္ နင္းနင္းတတ္ေျမာက္သူကား တစ္ေထာင္မွ တစ္ပါးဆုိသလုိ ရွာမွရွား ျဖစ္ခဲ့ေပလိမ့္မည္၊ သုိ႔ရာတြင္ ထုိပုဂံေခတ္၌ပင္ “သဒၵနီတိ”စေသာ သဒၵါက်မ္းမ်ားကုိ ေရးသားႏုိင္ၾကသျဖင့္ ထုိဆရာေတာ္မ်ား၏ ဉာဏ္ ၀ီရိယမ်ားမွာ အားရဖြယ္ ေကာင္းပါေပသည္၊ ဆုိလုိရင္းမွာ ထုိပုဂံေခတ္မွ စ၍ ပိဋကတရားေတာ္မ်ားကို နားလည္ေရးမွာ အထူး မႀကိဳးစားလွ်င္ မျဖစ္ႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္၀ယ္ ပရိယတ္၌သာ ဉာဏ္ ၀ီရိယ အစုိက္မ်ား၍ ပဋိပတ္ဘက္မွာမူ ၀ိနည္းေတာ္အရ က်င့္မႈမွ တုိး၍ အားႀကိဳးမာန္တက္ က်င့္သူကား နည္းပါးခဲ့ လိမ့္မည္ဟု ဆုိလုိပါသည္။
လူအမ်ား၏သဒၶါ
ထိုသုိ႔ သာသနာသစ္ကုိ စ၍ တည္ေထာင္ၿပီးေသာအခါ ပုဂံျပည္၌ မင္းႏွင့္တကြ တုိင္းသူ ျပည္သား သာသနာ့၀န္ထမ္း ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ အေပၚ၀ယ္ လြန္စြာ သဒၶါတရား တုိးပြားၾကသည့္အျပင္ ကုိယ့္မင္း ကုိယ့္ခ်င္း ျဖစ္၍ သာယာ၀ေျပာေသာေၾကာင့္ ထုိအခါမွ စ၍ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ဘာသာေရး၀ယ္ ပညာျဖင့္ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ စဥ္းစားဆင္ျခင္မႈထက္ သဒၶါကုိ အရင္းျပဳကာ သူ႕ထက္ငါ သာလြန္ေအာင္ ဒါနမႈေတြ လႊမ္းမုိးလာဟန္ တူျပန္သည္၊ မွန္၏၊ “သမၼာဒိ႒ိကုိ (အယူမွန္-ဉာဏ္မွန္ကုိ) အမွီျပဳ၍  ဗုဒၶရွင္ေတာ္ကုိ ပန္း ဆီမီးျဖင့္ ပူေဇာ္မႈ,  ႀကီးက်ယ္စြာ  တရားပဲြျပဳမႈ,  ေစတီ မတည္ရေသးေသာ ေနရာ၌ ေစတီတည္မႈ စေသာ ေကာင္းမႈမ်ားကုိ ျပဳ၏””ဟု (မဟာ၀ဂၢ, မဂၢ သံယုတ္, ၀ိဟာရ၀ဂ္)၌ ဆုိ၏၊ သုိ႔ပါလ်က္ သဒၶါလြန္ကဲမႈေၾကာင့္ ေစတီတည္ၿပီးေသာ အရပ္၀ယ္ ထပ္ကာ ထပ္ကာ တည္ထားအပ္ေသာ ေစတီေတာ္မ်ားသည္ပုဂံျပည္၌ပင္ ““လွည္း၀င္႐ုိးသံ, တညံညံ, ပုဂံဘုရားေပါင္း=ေလးသန္း ေလးသိန္း ေျခာက္ေသာင္း ေျခာက္ ေထာင္ ခုနစ္ရာသံုးဆယ့္သံုးဆူ””အထိ မ်ားျပားခဲ့သတတ္။
ပရိယတ္ႏွင့္သဒၶါဒြန္တဲြလာပံု
ျပခဲ့ေသာမွန္းဆခ်က္အရ ျမန္မာႏုိင္ငံသာသနာေတာ္သစ္ကုိ  တည္ၾကရာ၌  ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ ပရိယတ္ႀကိဳးစားမႈကိစၥ၀ယ္ မ်ိဳးေစ့ခ်ခဲ့ၾကေလရာ ထုိမ်ိဳးေစ့ကုိပင္ မင္းႏွင့္တကြ ဒကာ ဒကာမတုိ႔က ဒါနတည္း ဟူေသာ ေရစင္ေလာင္း၍ ေကာင္းမြန္ေသာ အပင္မ်ား စည္ကား ႀကီးျမင့္ေအာင္ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ခဲ့ၾကေသာေၾကာင့္ ပုဂံေခတ္မွ ဆင္းသက္၍ ယခုလက္ထက္တုိင္ေအာင္ ပရိယတ္သာသနာတည္းဟူေသာ ပင္စည္ခက္မတုိ႔ျဖင့္ တက္ႂကြေ၀စည္ေနေသာ သစ္ပင္ႀကီးမ်ားကုိ ေတြ႕ျမင္ေနရေပသည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ “ယခုအခါ သာသနာေရး ဆုိင္ရာ၀ယ္ စာေပအလုပ္ႏွင့္ ဒါနအလုပ္မ်ား ႀကီးက်ယ္ထင္ရွား သေလာက္ ရဟန္းေတာ္မ်ား၏နယ္မွာ ပဋိပတ္က်င့္မႈကိစၥႏွင့္ လူ၀တ္ေၾကာင္မ်ားဘက္၌ သုစ႐ုိက္ ဆယ္ပါးေလာက္မွ်ပင္ ျဖဴစင္မႈ ကိစၥတုိ႔ မႀကီးက်ယ္ မထင္ရွားလွ”ဟု ဆုိလုိပါသည္။

No comments:

Post a Comment

Gold price estimated