၅။ အနာဂတ္သာသနာခန္း
ကာလာမသုတ္ေတာ္
မစဲြလမ္းရာ ဆယ္ဌာန
ေကာသလတုိင္း အပါအ၀င္ျဖစ္ေသာ ကာလာမမင္းတုိ႔၏ အုပ္စုိးရာ ေကသမုတၱ နိဂံုးသည္ ေတာအုပ္တစ္ခု၏ အ၀င္၀၌ တည္ေသာေၾကာင့္ ထုိေတာလမ္းခရီးသြားတုိ႔၏ တည္းခုိရာအရပ္ ျဖစ္ေန၏၊ အယူ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိေသာ ဆရာႀကီးတုိ႔သည္ ထုိအရပ္ေရာက္လွ်င္ မိမိတုိ႔ အယူကုိ ၀ါဒျဖန္႔၍ အျခားအယူမ်ားကို ဖိႏွိပ္ေဟာေျပာတတ္ၾက ကုန္၏၊ ထုိနိဂံုးသားတုိ႔သည္ အယူ၀ါဒႏွင့္ စပ္၍ ေယာင္၀ါး၀ါး ျဖစ္ေနၾကစဥ္ ဗုဒၶအရွင္ေတာ္ျမတ္လည္း ထုိအရပ္သုိ႔ ေရာက္ေတာ္ မူလာ၏၊ ထုိနိဂံုးသားတုိ႔သည္ အယူ၀ါဒအမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ ၾကားေနၾကရ သျဖင့္ ဟုိသူေျပာတာ ဟုတ္ႏုိးႏုိး, ဒီသူေျပာတာ ဟုတ္ႏုိးႏုိး ေတြးေတာေနၾကရပါေၾကာင္း ေလွ်ာက္ၾကေလရာ ဗုဒၶအရွင္ေတာ္ ျမတ္က အမ်ိဳးမ်ိဳးၾကားေနရေသာ သင္တုိ႔မွာ ယံုမွားေတြးေတာစရာပဲ ဟု မိန္႔ေတာ္မူၿပီးလွ်င္ နားေထာင္ၾက ကာလာမအမ်ိဳးသားတုိ႔…
၁။ ကေလးဘ၀မွ စ၍ ၾကားနာ မွတ္သားခဲ့ျခင္းျဖင့္လည္း ““ဟုတ္တယ္ မွန္တယ္””ဟု အစဲြအျမဲ မယူၾကႏွင့္။
၂။ မိဘဘုိးဘြား စသည္တုိ႔မွ ဆင္းသက္၍ (ပရံပရ-အဆက္ဆက္) မွတ္ယူလုပ္ကုိင္႐ုိးျဖစ္၍လည္း အစဲြအျမဲ မွတ္ယူမထားၾကႏွင့္။
၃။ ““ဣတိ ကိရ-ဒီဟာက ဒီလုိတဲ့””ဟု အျခားတစ္ေယာက္က ေျပာလုိက္႐ံုမွ်ျဖင့္လည္း အျမဲမွတ္ယူမထားၾကႏွင့္။
၄။ ““ဒီအယူအဆသာ ငါတုိ႔ သင္အပ္ေသာ က်မ္းစာႏွင့္ညီတယ္”” ဟု မိမိတုိ႔ က်မ္းစာႏွင့္ ညီေန႐ံုျဖင့္လည္း အတည္တက် မွတ္ယူမထားၾကႏွင့္။
၅။ မိမိဘာသာ ၾကံစည္အပ္ေသာ အရာကုိလည္း ““ဟုတ္လွၿပီ, မွန္လွၿပီ””ဟု အျမဲအစဲြ ယူမထားၾကႏွင့္။
၆။ အျခားေနရာ (အျခားႏုိင္ငံ) တုိ႔၌ သူတစ္ပါးတုိ႔ လုပ္နည္း ကုိင္နည္းကုိ သေဘာက်၍လည္း ဤေနရာ၌ သင့္ေတာ္ လွၿပီဟု အျမဲအစဲြ ယူမထားၾကႏွင့္။
၇။ တစ္စံုတစ္ခု ျဖစ္ဖုိ႔ရန္ အေၾကာင္း အေထာက္အထားကုိ စဥ္းစားရာ၀ယ္ အေထာက္အထားေကာင္းကုိ ရ၍ သေဘာ က်သျဖင့္လည္း အျမဲအစဲြ ယူမထားၾကႏွင့္။
၈။ ““သူေျပာအပ္ေသာ အယူ၀ါဒသည္ ငါတုိ႔ စဥ္းစားေက်နပ္ ထားေသာ အယူႏွင့္ ညီမွ်ေပသည္””ဟု အယူ၀ါဒခ်င္း တူ႐ံု မွ်ျဖင့္လည္း အျမဲအစဲြ မယူၾကႏွင့္။
၉။ ဤရေသ့ ရဟန္းကား ယံုၾကည္ထုိက္ေသာ အထက္တန္း ပုဂိၢဳလ္တည္း၊ ဒီလုိ ပုဂိၢဳလ္၏ စကားကုိ ေလးေလးစားစား မွတ္သားထုိက္သည္””ဟုလည္း စဲြစဲြျမဲျမဲ မွတ္ယူမထားၾကႏွင့္။
၁၀။ ““ဤရေသ့ ရဟန္းကား ငါးတုိ႔ ကုိးကြယ္အပ္ေသာ ဆရာ ျဖစ္၏၊ ငါ့ဆရာစကားကုိ ငါမွတ္သားသင့္သည္””ဟုလည္း စဲြစဲြျမဲျမဲ မွတ္ယူမထားၾကႏွင့္။
ကာလာမအမ်ိဳးသားတုိ႔…““ဤအက်င့္ေတြသည္ ေကာင္းလည္း မေကာင္း, အျပစ္လည္း မကင္း, ပညာရွိတုိ႔ ကဲ့ရဲ႕စရာလည္း ျဖစ္၏၊ ထုိအက်င့္အၾကံ အလုပ္အကုိင္ကုိ ျပဳလုိက္လွ်င္ စီးပြားမဲ့ ဒုကၡေရာက္ ဖုိ႔ ျဖစ္၏””ဟု ကုိယ္တုိင္နားလည္ေသာအခါ ထုိအက်င့္ ထုိအျပဳအမူ မ်ားကုိ စြန္႔လုိက္ၾက၊ ““စီးပြားတုိးတက္၍ သုခရဖုိ႔ အက်င့္မ်ား””ဟု ကုိယ္တုိင္နားလည္ထားေသာ အက်င့္အၾကံမ်ားကုိသာ လုိက္နာ ျပဳက်င့္ၾက။ (တိကဂၤုတၱရပါဠိေတာ္)
[ေဆာင္] ကေလးဘ၀, စ၍မွလွ်င္, ၾကားရဖန္ဖန္, ပရံပရ, မိဘ ဘုိးဘြား, ဆက္ဆက္အားျဖင့္, မွတ္သားခဲ့ဘိ, ျပဳ႐ုိးရွိ၏၊ ဣတိကိရ, ၾကားလူကေျပာ, က်မ္းသေဘာႏွင့္, ႏွီးေႏွာ ညီျပန္, အၾကံသက္သက္, ၾကံစည္ခ်က္တည္း၊ တစ္နည္း မွန္းဆ, နည္းလမ္းရမူ, တစ္မူအေၾကာင္း, ၾကံေကာင္း ၾကံရ, ကုိယ့္ယူဆကုိ, အားရႏွစ္သက္, ညီၫြတ္ခ်က္ပါ၊ ရဟန္းမွာမူ, ေျပာရာမွန္ကန္, ျဖစ္သင့္တန္၏၊ တစ္ဖန္ သူဟာ, တုိ႔ဆရာဟု, ဆယ္ျဖာေၾကာင္းစု, တစ္ခုခုေၾကာင့္, ယူမႈတိမ္းေစာင္း, မွားတတ္ေကာင္းသည္,… အေပါင္း စဥ္းစားၾကေစေသာ၀္။ ။
မွတ္ခ်က္။ ။ ဤကာလာမသုတ္၌ ““မိမိတုိ႔ ငယ္ရြယ္စဥ္က မွတ္ သားထားေသာအရာ မိ႐ုိးဖလာ (ျပဳ႐ုိး ျပဳစဥ္)ႏွင့္ ရေသ့ရဟန္းေျပာသမွ်ေတြကုိပင္ အက်ိဳး ရွိ-မရွိ စဥ္းစား၍ အမွန္ အက်ိဳးရွိေၾကာင္းကုိ ကုိယ္ပုိင္ဉာဏ္ျဖင့္ သိမွ မွတ္ယူလုိက္နာရမည္”” ဟု အမိန္႔ေတာ္ရွိ၏၊ ယခုကာလ၌ မိ႐ုိးဖလာ အစဲြသန္ေနသူတုိ႔သည္ ဗုဒၶရွင္ေတာ္၏ ဤမိန္႔ခြန္းေတာ္ကုိ ဦးထိပ္ရြက္ ပန္ဆင္ကာ အစဲြသန္ သင့္ရာ၌သာ အစဲြသန္ၾက၍ မစဲြလမ္းသင့္ရာတုိ႔၌ကား လြယ္လြယ္ ကေလးႏွင့္ ျပဳျပင္ႏုိင္မွသာ သာသနာက်ိဳး ႏုိင္ငံက်ိဳး မိမိအက်ိဳး ပြားတုိးေစႏုိင္ၾကေပလိမ့္မည္။
အေသာကမဟာရာဇာသည္ မိ႐ုိးဖလာ ကိုးကြယ္ထားေသာ ျဗာဟၼဏေတြကုိ စြန္႔လႊတ္၍ ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ကိုးကြယ္ကာ အႀကီးအက်ယ္ သာသနာျပဳခဲ့ပါသည္၊ အေနာ္ရထာမင္းေစာလည္း အရည္းႀကီးမ်ားကုိ ဖယ္ရွား၍ အရွင္အရဟံ အမွဴးထားေသာ သံဃာ မ်ားကုိ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ ခ်ီးေျမႇာက္ခဲ့ပါသည္၊ ယခုအခါ ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ သာသနာေရး၀ယ္ ျပဳျပင္ဖြယ္ေတြ ရွိေသာ္လည္း ထုိမင္းမ်ားကဲ့သုိ႔ တစ္မ်ိဳးတစ္မည္ ေျပာင္းပစ္ဖုိ႔ မလုိပါ၊ အဆုတ္ဘက္ အေလ်ာ့ ဘက္သုိ႔ ငဲ့ေနေသာ သာသနာကို အနည္းငယ္ ဦးလွည့္ေပးလုိက္႐ံုမွ်ျုဖင့္ အတုိးဘက္ အတက္ဘက္သုိ႔ ေရွး႐ႈျဖစ္ကာ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာအက်ိဳး ပြားတုိးေစႏုိင္သည္ဟု ေျမာ္ျမင္မိပါသည္၊ ဤသုိ႔မွ် လက္ရွိပုဂိၢဳလ္တုိ႔က (ႏုိင္ငံေခါင္းေဆာင္ သာသနာ့၀န္ေဆာင္တုိ႔က) မျပဳျပင္ခဲ့ၾကလွ်င္ အနာဂတ္လူငယ္တုိ႔သည္ သာသနာကုိ ကုိးကြယ္ ၾကေတာ့မည္ မဟုတ္ပါ။
No comments:
Post a Comment