ဒကာ။ ။ ေမတၱာစစ္ ေမတၱာမွန္ျဖင့္ အပို႔ခံရသူမွာ ခ်မ္းသာသုခရရွိတဲ့ ပံုစံဝတၳဳ ပိဋကတ္ေတာ္မွာ ထင္ရွားတဲ့အေၾကာင္းမ်ားရွိရင္ အနည္းငယ္ လိုရင္းမွ် ထုတ္ျပပါဆရာေတာ္၊ ေမတၱာသမားမ်ား အားတက္စရာျဖစ္ေအာင္ေပါ့ ဘုရား။
ဆရာ။ ။ အင္း၊ ပိဋကတ္ေတာ္မွာ လာရွိတဲ့ ဝတၳဳသက္ေသေတြ မ်ားစြာရွိပါတယ္ေလ၊ ေမတၱာကမၼ႒ာန္းသမားမ်ား မွတ္သားထားၾကဖို႔ တခုေလာက္ေတာ့ ထုတ္ျပေပးပါ့မယ္။
မဇၩိမတိုက္ပါဋလိပုတ္ျပည္သား ၀ိသာခအမည္ရွိတဲ့ သူၾကြယ္တေယာက္ဟာ သီရိလံကာဒီပေခၚတဲ့ သီဟိုဠ္ကၽြန္း၌ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ ထြန္းကားတဲ့သတင္းစကားကို ၾကားသိရေသာအခါ သီဟိုဠ္ကၽြန္းသို႔သြားေရာက္ကာ တရားအားထုတ္လိုေသာေၾကာင့္ မိမိစည္းစိမ္ဥစၥာေတြကို သားမယားတို႔အားလႊဲအပ္စြန္႔လႊတ္လ်က္ သီဟိုဠ္ကၽြန္းဘက္သို႔ ကူးသြားျပီး မဟာ၀ိဟာရေက်ာင္းတိုက္ၾကီး၌ ရဟန္းျပဳကာ ငါးလပတ္လံုး ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ က်င့္၀တ္သိကၡာ ၀ိနည္းတရားေတာ္မ်ားကို တတ္ကၽြမ္းနားလည္ေအာင္ သင္ၾကားျပီးေနာက္ မဟာ၀ိဟာရေက်ာင္းတိုက္ၾကီးမွ ထြက္ခြာလ်က္ ကမၼ႒ာန္းတရားပြားမ်ား အားထုတ္ႏိုင္ရန္ သင့္ေလ်ာ္မည့္ေက်ာင္းတိုက္မ်ားကို ရွာျပီးလွ်င္ တေက်ာင္း တေက်ာင္း၌ ေလးလစီမွ် သင္ၾကားပြားမ်ား အားထုတ္ကာ ေနေလ့ရွိတယ္တဲ့။
ဆရာ။ ။ အင္း၊ ပိဋကတ္ေတာ္မွာ လာရွိတဲ့ ဝတၳဳသက္ေသေတြ မ်ားစြာရွိပါတယ္ေလ၊ ေမတၱာကမၼ႒ာန္းသမားမ်ား မွတ္သားထားၾကဖို႔ တခုေလာက္ေတာ့ ထုတ္ျပေပးပါ့မယ္။
မဇၩိမတိုက္ပါဋလိပုတ္ျပည္သား ၀ိသာခအမည္ရွိတဲ့ သူၾကြယ္တေယာက္ဟာ သီရိလံကာဒီပေခၚတဲ့ သီဟိုဠ္ကၽြန္း၌ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ ထြန္းကားတဲ့သတင္းစကားကို ၾကားသိရေသာအခါ သီဟိုဠ္ကၽြန္းသို႔သြားေရာက္ကာ တရားအားထုတ္လိုေသာေၾကာင့္ မိမိစည္းစိမ္ဥစၥာေတြကို သားမယားတို႔အားလႊဲအပ္စြန္႔လႊတ္လ်က္ သီဟိုဠ္ကၽြန္းဘက္သို႔ ကူးသြားျပီး မဟာ၀ိဟာရေက်ာင္းတိုက္ၾကီး၌ ရဟန္းျပဳကာ ငါးလပတ္လံုး ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ က်င့္၀တ္သိကၡာ ၀ိနည္းတရားေတာ္မ်ားကို တတ္ကၽြမ္းနားလည္ေအာင္ သင္ၾကားျပီးေနာက္ မဟာ၀ိဟာရေက်ာင္းတိုက္ၾကီးမွ ထြက္ခြာလ်က္ ကမၼ႒ာန္းတရားပြားမ်ား အားထုတ္ႏိုင္ရန္ သင့္ေလ်ာ္မည့္ေက်ာင္းတိုက္မ်ားကို ရွာျပီးလွ်င္ တေက်ာင္း တေက်ာင္း၌ ေလးလစီမွ် သင္ၾကားပြားမ်ား အားထုတ္ကာ ေနေလ့ရွိတယ္တဲ့။
ထိုမွေနာက္၌ ၀ိသာခေထရ္ျမတ္သည္ စိတၱလေတာင္ေက်ာင္းသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕လ်က္ ေမတၱာတရား ပြားမ်ားအားထုတ္မႈျပဳကာ ေလးလမွ်ၾကာေသာအခါ တျခားတေနရာ တေက်ာင္းသို႔ ေျပာင္းသြားမည္ျပဳစဥ္ ျမစိမ္းပင္ေစာင့္နတ္က ေစာင္းတန္းဦးမွ ထိုင္ကာ ငိုရွာတယ္တဲ့၊ ထိုအခါ မေထရ္ျမတ္က “ေစာင္းတန္းဦးက ရိႈက္ကာရိႈက္ ငိုေနတာ ဘယ္သူလဲ၊ ဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ ငိုတာလဲ”ဟု ေမးျမန္းလိုက္တယ္ တဲ့။
“တပည့္ေတာ္ ျမစိမ္းပင္ေစာင့္နတ္ပါ ဘုရား၊ အရွင္ျမတ္တို႔ ဤအရပ္မွ ၾကြသြားေတာ့မည္ဆို၍ ငိုရပါသည္ ဘုရား” ဟုေလွ်ာက္ထားတယ္။
“ငါ ဤအရပ္၌ ေနထိုင္သီတင္းသံုးျခင္းအားျဖင့္ အသင္နတ္မင္းတို႔မွာ ဘယ္လိုခ်မ္းသာသုခမ်ိဳး အက်ိဳးစီးပြားေတြကို ရရွိခံစားရပါသလဲ”
“အရွင္ျမတ္တို႔ ဤစိတၱလေတာင္ေက်ာင္းသို႔ ၾကြေရာက္ သီတင္းသံုးကာ ေမတၱာ ဘာ၀နာတရားေတာ္မ်ား ပြားစီးပို႔သ၍ ေနေတာ္မူေသာ ေမတၱာဓာတ္ တန္ခိုးေတာ္ေၾကာင့္ ဤအရပ္၌ ဆိုးသြမ္းၾကမ္းတမ္းခက္ထန္ေသာ စကားတို႔ျဖင့္ မသင့္ မတင့္ ရွိၾကကုန္ေသာ နတ္ ဘီလူး စသည္တို႔ဟာ အရွင္ျမတ္၏ ေမတၱာဓာတ္ေၾကာင့္ အခ်င္းခ်င္း ခ်စ္ခင္ၾကင္နာေသာ စိတ္ထားရွိၾကပါကုန္သည္၊ သင့္တင့္ခ်မ္းသာ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ေနထိုင္ၾကရပါကုန္သည္၊ အခ်င္းခ်င္းလည္း ေမတၱာတရားရၾကကုန္ပါသည္၊ အရွင္ျမတ္ဘုရားၾကြေတာ္မူပါက ထိုနတ္ဘီလူးတို႔သည္ ၾကမ္းတမ္းခက္ထန္ ယုတ္မာဆိုးသြမ္းေသာ စကားတို႔ျဖင့္ ျငင္းခံု ခိုက္ရန္မႈ ျပဳၾကပါလိမ့္မည္၊ ဘုရား” ဟုေလွ်ာက္ထားတယ္။
“အိမ္း…ငါ သည္အရပ္မွာေနသျဖင့္ သင္တို႔ခ်မ္းသာမည္ျဖစ္လွ်င္ ေနာက္ထပ္ေလးလ ေနေပးဦးမည္” ဆိုကာ ေလးလေစ့၍ ၾကြမည္ျပဳေသာအခါ ထိုျမစိမ္းပင္နတ္က ငိုေၾကြးေလွ်ာက္ထားေတာင္းပန္ျပန္၍ ၀ိသာခ မေထရ္ျမတ္ဟာ အရပ္တပါးသို႔ ၾကြမသြားျဖစ္ေတာ့ဘဲ ဤအရပ္မွာပင္ ပရိနိဗၺာန္ စံ၀င္ရရွာတယ္ တဲ့၊ ပိဋကတ္ေတာ္မွာ ဒါမ်ိဳးေတြ မ်ားစြာပဲ ရွိပါတယ္။
ကဲ…အဲဒီ၀တၳဳအေၾကာင္းအရာကို ေထာက္ဆေသာအားျဖင့္ ေမတၱာပို႔သူမွာသာ အက်ိဳးစီးပြား သုခခ်မ္းသာတရားတို႔ရတာမဟုတ္ပဲ၊ ေမတၱာအပို႔ခံရသူေတြမွာလည္း အခ်င္းခ်င္း သင့္တင့္ၾကကာ ခ်မ္းသာသုခ ရရွိၾကတာေတြကို ယံုၾကည္စြာျဖင့္ ေမတၱာတရားလည္း ပို႔သၾကေပါ့၊ သူတပါးပို႔သတဲ့ ေမတၱာကိုလည္း ခံယူၾကေပါ့၊ ေက်နပ္ေလာက္ပါျပီေနာ္။
ဒကာ။ ။ မွန္ပါ့၊ ေမတၱာပို႔သူရဲ႕ အက်ိဳး ၁၁ ပါးနဲ႔ ေမတၱာခံယူသူတို႔ ရရွိသည့္ အက်ိဳးမ်ားကို ယခုလို သိရလို႔ ေက်နပ္လွပါတယ္၊ ေမတၱာပြားမ်ား ပို႔သပံုမ်ားကိုလည္း လူတိုင္းနားလည္စြာ ပို႔သ တတ္ေအာင္ နည္းျပေပးပါဦး ဆရာေတာ္။
ဆရာ။ ။ ေမတၱာတရား ပြားမ်ားပို႔သပံုနည္းကေတာ့ လြယ္လြယ္နဲ႔ လူတိုင္းပြားမ်ားတတ္ၾကဖို႔ နယ-ႏွစ္ပါးနဲ႔ပဲ ျပသေပးသြားမည္၊ ဒီေမတၱာနည္းႏွစ္ပါးနဲ႔ ပို႔သ ပြားမ်ားျခင္းျဖင့္ပင္ ပို႔သသူခံယူသူအားလံုးကုန္ အက်ိဳးသုခေတြနဲ႔ ျပည့္စံုျပီးေျမာက္ႏိုင္ပါတယ္။
ေမတၱာဆိုတာ “သူတပါးတို႔၏, သတၱ၀ါတိုင္း၏ အက်ိဳးစီးပြား ျဖစ္ထြန္းၾကီးထြားမႈကို လိုလားေတာင့္တေနမႈဟာ ေမတၱာပဲ” အဲဒီတရားကို ပြားမ်ားေနလွ်င္ စင္ၾကယ္ မြန္ျမတ္ေသာ ေနျခင္းျဖစ္၍ ျဗဟၼ၀ိဟာရ- ျဗဟၼာတို႔၏ ေနျခင္း အက်င့္တရားမို႔ ယင္းကို ျဗဟၼစိုရ္တရားလို႔လည္း ေခၚၾကတယ္၊ ကဲ…နားေထာင္မွတ္သားေပေတာ့။
“တပည့္ေတာ္ ျမစိမ္းပင္ေစာင့္နတ္ပါ ဘုရား၊ အရွင္ျမတ္တို႔ ဤအရပ္မွ ၾကြသြားေတာ့မည္ဆို၍ ငိုရပါသည္ ဘုရား” ဟုေလွ်ာက္ထားတယ္။
“ငါ ဤအရပ္၌ ေနထိုင္သီတင္းသံုးျခင္းအားျဖင့္ အသင္နတ္မင္းတို႔မွာ ဘယ္လိုခ်မ္းသာသုခမ်ိဳး အက်ိဳးစီးပြားေတြကို ရရွိခံစားရပါသလဲ”
“အရွင္ျမတ္တို႔ ဤစိတၱလေတာင္ေက်ာင္းသို႔ ၾကြေရာက္ သီတင္းသံုးကာ ေမတၱာ ဘာ၀နာတရားေတာ္မ်ား ပြားစီးပို႔သ၍ ေနေတာ္မူေသာ ေမတၱာဓာတ္ တန္ခိုးေတာ္ေၾကာင့္ ဤအရပ္၌ ဆိုးသြမ္းၾကမ္းတမ္းခက္ထန္ေသာ စကားတို႔ျဖင့္ မသင့္ မတင့္ ရွိၾကကုန္ေသာ နတ္ ဘီလူး စသည္တို႔ဟာ အရွင္ျမတ္၏ ေမတၱာဓာတ္ေၾကာင့္ အခ်င္းခ်င္း ခ်စ္ခင္ၾကင္နာေသာ စိတ္ထားရွိၾကပါကုန္သည္၊ သင့္တင့္ခ်မ္းသာ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ေနထိုင္ၾကရပါကုန္သည္၊ အခ်င္းခ်င္းလည္း ေမတၱာတရားရၾကကုန္ပါသည္၊ အရွင္ျမတ္ဘုရားၾကြေတာ္မူပါက ထိုနတ္ဘီလူးတို႔သည္ ၾကမ္းတမ္းခက္ထန္ ယုတ္မာဆိုးသြမ္းေသာ စကားတို႔ျဖင့္ ျငင္းခံု ခိုက္ရန္မႈ ျပဳၾကပါလိမ့္မည္၊ ဘုရား” ဟုေလွ်ာက္ထားတယ္။
“အိမ္း…ငါ သည္အရပ္မွာေနသျဖင့္ သင္တို႔ခ်မ္းသာမည္ျဖစ္လွ်င္ ေနာက္ထပ္ေလးလ ေနေပးဦးမည္” ဆိုကာ ေလးလေစ့၍ ၾကြမည္ျပဳေသာအခါ ထိုျမစိမ္းပင္နတ္က ငိုေၾကြးေလွ်ာက္ထားေတာင္းပန္ျပန္၍ ၀ိသာခ မေထရ္ျမတ္ဟာ အရပ္တပါးသို႔ ၾကြမသြားျဖစ္ေတာ့ဘဲ ဤအရပ္မွာပင္ ပရိနိဗၺာန္ စံ၀င္ရရွာတယ္ တဲ့၊ ပိဋကတ္ေတာ္မွာ ဒါမ်ိဳးေတြ မ်ားစြာပဲ ရွိပါတယ္။
ကဲ…အဲဒီ၀တၳဳအေၾကာင္းအရာကို ေထာက္ဆေသာအားျဖင့္ ေမတၱာပို႔သူမွာသာ အက်ိဳးစီးပြား သုခခ်မ္းသာတရားတို႔ရတာမဟုတ္ပဲ၊ ေမတၱာအပို႔ခံရသူေတြမွာလည္း အခ်င္းခ်င္း သင့္တင့္ၾကကာ ခ်မ္းသာသုခ ရရွိၾကတာေတြကို ယံုၾကည္စြာျဖင့္ ေမတၱာတရားလည္း ပို႔သၾကေပါ့၊ သူတပါးပို႔သတဲ့ ေမတၱာကိုလည္း ခံယူၾကေပါ့၊ ေက်နပ္ေလာက္ပါျပီေနာ္။
ဒကာ။ ။ မွန္ပါ့၊ ေမတၱာပို႔သူရဲ႕ အက်ိဳး ၁၁ ပါးနဲ႔ ေမတၱာခံယူသူတို႔ ရရွိသည့္ အက်ိဳးမ်ားကို ယခုလို သိရလို႔ ေက်နပ္လွပါတယ္၊ ေမတၱာပြားမ်ား ပို႔သပံုမ်ားကိုလည္း လူတိုင္းနားလည္စြာ ပို႔သ တတ္ေအာင္ နည္းျပေပးပါဦး ဆရာေတာ္။
ဆရာ။ ။ ေမတၱာတရား ပြားမ်ားပို႔သပံုနည္းကေတာ့ လြယ္လြယ္နဲ႔ လူတိုင္းပြားမ်ားတတ္ၾကဖို႔ နယ-ႏွစ္ပါးနဲ႔ပဲ ျပသေပးသြားမည္၊ ဒီေမတၱာနည္းႏွစ္ပါးနဲ႔ ပို႔သ ပြားမ်ားျခင္းျဖင့္ပင္ ပို႔သသူခံယူသူအားလံုးကုန္ အက်ိဳးသုခေတြနဲ႔ ျပည့္စံုျပီးေျမာက္ႏိုင္ပါတယ္။
ေမတၱာဆိုတာ “သူတပါးတို႔၏, သတၱ၀ါတိုင္း၏ အက်ိဳးစီးပြား ျဖစ္ထြန္းၾကီးထြားမႈကို လိုလားေတာင့္တေနမႈဟာ ေမတၱာပဲ” အဲဒီတရားကို ပြားမ်ားေနလွ်င္ စင္ၾကယ္ မြန္ျမတ္ေသာ ေနျခင္းျဖစ္၍ ျဗဟၼ၀ိဟာရ- ျဗဟၼာတို႔၏ ေနျခင္း အက်င့္တရားမို႔ ယင္းကို ျဗဟၼစိုရ္တရားလို႔လည္း ေခၚၾကတယ္၊ ကဲ…နားေထာင္မွတ္သားေပေတာ့။
http://www.thamameggin.blogspot.com မွတဆင့္ခံစားတင္ျပသည္။
No comments:
Post a Comment