Video

Wednesday, 12 November 2014

အေနာတၱပအေၾကာင္း (ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာ-၆)

မေၾကာက္လန္႔ျခင္း သေဘာသည္ အေနာတၱပၸတည္း။ ထုိ႔ေၾကာင့္ “အေနာတၱပၸမူ=မလန္႔ဟူ၏” ဆိုခဲ့ရေပသည္။ အကုသိုလ္ ဒုစရုိက္ေတြသည္ မီးေတာက္မီးလွ်ံေတြႏွင့္ တူ၏။ အေနာတၱပကား ပိုးပရန္ႏွင့္ တူေလသည္။ ခ်ဲ႕ဦးအံ့ - မီးေတာက္မီးလွ်ံသည္ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ အလြန္ေကာင္း၏။ သို႔ေသာ္ “ပိုးပရန္”ဟုေခၚေသာ ပိုးေကာင္ကေလးကား ထုိမီးလွ်ံကို ေၾကာက္ရြံ႕ဖြယ္ဟုမထင္ဘဲ ရဲရဲၾကီး တုိးၾကေလသည္။ ထုိ႔အတူ အကုသိုလ္ဒုစရုိက္မ်ားသည္ ေဘးဒုကၡအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္သည့္အတြက္ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ေကာင္းလွပါသည္။

သုိ႔ေသာ္ ထုိေဘးဒုကၡေတြကို ေမာဟက ဖံုးကြယ္ထားသည့္အတြက္ အေနာတၱပၸက ေၾကာက္လန္႔ဖြယ္ကို မျမင္ေတာ့ဘဲ ရဲရဲၾကီး ျပဳ၀ံ့ေလသည္။ အကုသိုလ္ ဒုစရုိက္မ်ားႏွင့္ စပ္၍ေတြ႕ရတတ္ေသာ ေဘးတုိ႔ကား -
၁။ အတၱာႏု၀ါဒေဘး။ သူတစ္ပါးက “ငါ့ကို လူၾကီးလူေကာင္း၊ သူေတာ္ေကာင္း” ဟု အထင္ၾကီးၾကေသာ္လည္း ငါ့အေၾကာင္းငါသာသိ၏။ ငါသည္ သူတို႔ထင္သလုိ ေကာင္းေသာ သူေတာ္ေကာင္းမဟုတ္ေခ်။ မေကာင္းမူ ဒုစရုိက္မ်ားကို ခုိးေၾကာင္ခိုး၀ွက္ ျပဳလုပ္ေလ့ရွိေသာ လူယုတ္မာ တစ္ေယာက္ျဖစ္သည္”ဟု မိမိကိုယ္ကို မိမိျပန္၍ စြပ္စြဲကဲ့ရဲ႕ျခင္း မိမိကိုယ္တုိင္ မၾကည္ညိဳႏုိင္ျခင္း ေဘးတည္း။ (အတၱ=မိမိကိုယ္ကို + အႏု၀ါဒ=စြပ္စြဲျခင္း)


၂။ ပရာႏု၀ါဒေဘး။ “အကုသိုလ္ ဒုစရုိက္မ်ားကို ျပုေနေသာ လူယုတ္မာပဲ”ဟု သူတစ္ပါးတုိ႔က စြပ္စြဲကဲ့ရဲ႕ျခင္း၊ အထင္ေသး ျမင္ေသး ခံရျခင္း ေဘးတည္း။ (ပရ=သူတစ္ပါးတုိ႔က + အႏု၀ါဒ=စြပ္စြဲျခင္း)


၃။ ဒ႑ေဘး။ အကုသိုလ္ကိုျပဳလွ်င္ ယခုဘ၀မွာပင္ “သူ႔ကိုသတ္မိ၍ ကိုယ့္ကိုလည္း အသတ္ခံရျျခင္း။ သူ႔ဥစၥာခိုးမိ၍ ဥစၥာရွင္၏ ရိုက္ႏွက္ သတ္ပုတ္ခံရျခင္း။ သူ႔အိမ္ရာကို ျပစ္မွားမိ၍ အသတ္ခံရျခင္း။ မူျပစ္ထင္ရွားသျဖင့္ ေထာင္က်ရျခင္း”စေသာ ဒုကၡေဘးရန္ အျပစ္ဒဏ္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ခံၾကရျခင္း ေဘးတည္း။

၄။ ဒုဂၢတိေဘး။ အကုသိုလ္ ဒုစရုိက္ကို ျပဳထားမိသည့္ အတြက္ ေသခါနီးမွ အၾကီးအက်ယ္ ေနာင္တရ၍ ေနာက္ဘ၀၌ အပါယ္ေလးပါးတည္းဟူေသာ မေကာင္းေသာ ဂတိသို႔ ေရာက္ရမည့္ေဘးတည္း။
အကုသိုလ္ကို ျပဳမိထားလွ်င္ လူပါး လူနပ္ လူလည္ျဖစ္၍ ေရွ႕ေဘးၾကီး ၃-ပါးမွ လြတ္ေအာင္ တိမ္းေရွာင္ႏုိင္ေစကာမူ ေနာက္သံသရာအေရး ဒုဂၢတိေဘးမွ လြတ္ေအာင္ကား ေရွာင္ႏုိင္ရန္ ခဲယူဥ္းလွေသာေၾကာင့္ အကုသိုလ္ဒုစရုိက္မွန္က အလြန္ေၾကာက္ရြံ႕ ထိတ္လန္႔ဖြယ္ ေကာင္းလွ၏။ သို႔ေသာ္ အေနာတၱပၸ ၀င္လာေသာအခါ နဂုိက ဒုစရုိက္ကို ေၾကာက္ရြံ႕တတ္ေသာ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားပင္ ဤမွ်ေလာက္ ေၾကာက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ ဒုစရုိက္အမူကို မေၾကာက္မရြံ႕ ရဲ၀ံ့စြာ ျပဳမိၾကေလေတာ့သည္။

ဟရိတစ၀တၳဳမွတ္ခ်က္
ဤေနရာ၌လည္း အေလာင္းေတာ္ၾကီး ဟရိတစ ရွင္ရေသ့၏ အမူသြားကိုပင္ ထပ္မံ၍ စဥ္းစားသင့္ေပသည္။ ရွင္ရေသ့၏ အမူ၀ယ္ ေၾကာက္ရြံ႕ဖြယ္ မ်ားလွ၏။ မိမိကိုယ္ကို မိမိမၾကည္ညိဳႏုိင္ေသာ အတၱာႏု၀ါဒ ေဘးမွာ ေျပာဖြယ္ရာ မရွိျပီ။ “ဘုရင္၏ ဆရာေတာ္ အရွင္ရေသ့က မိဖုရားကို ျပစ္မွားသတဲ့”ဟူေသာ သတင္းဆုိးၾကီးကား ဘုရင္မရွိတုန္း၀ယ္ တစ္ျမိဳ႕လံုးပ်ံ႕ႏွံ႕ႏွင့္ ေလေသာေၾကာင့္ သူတစ္ပါးတုိ႔၏ အစြပ္စြဲ အကဲ့ရဲ႕ ခံရျခင္း ဟူေသာ ပရာႏု၀ါဒေဘးလည္း လက္ငင္းဒိ႒ိ ေတြ႕ၾကံဳလ်က္ ရွိေပျပီ။

ထုိရွင္ဘုရင္သာ အာနႏၵာအေလာင္း ပါရမီျဖည့္ဖက္ သူေတာ္ေကာင္း မဟုတ္ပါမူ မိမိၾကင္ယာေတာ္ကို ေစာ္ကားသည့္အတြက္ ရေသ့အသက္ကို ျမက္တစ္ပင္ေလာက္မွ် ပမာဏျပဳမည္မဟုတ္။ ရွင္ဘုရင္က သူေတာ္ေကာင္းျဖစ္၍သာ ဒ႑ေဘးမွ သီသီကေလး လြတ္ခဲ့ရသည္။ ထုိမွ်ေလာက္ အသက္ေဘးႏွင့္ အေရးတၾကီး နီးကပ္ေနေသာ ကာမမူကိုပင္ အေနာတၱပ ၀င္လာသည့္အတြက္ မည္သူ႔ကိုမွ် ထီမထင္ေတာ့ဘဲ ျပဳရဲေလေတာ့သည္။ ဤ အေနာတၱပႏွင့္အတူ ျဖစ္ေသာစိတ္ကို “အေနာတၱပၸစိတ္”ဟု ေခၚသည္။

ရြာ၀က္သည္ မစင္ကို မရြံသကဲ့သို႔ အရွက္မရွိေသာ သူသည္ မေကာင္းမူကို မရြံ။ ပိုးပရန္ေကာင္သည္ မီးလွ်ံကို မေၾကာက္သကဲ့သို႔ ၾသတၱပ မရွိသူသည္လည္း မေကာင္းမူမွ မေၾကာက္။ (ဋီကာေက်ာ္)

 
အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ၏ ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာစာအုပ္မွ ထုတ္ႏူတ္ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။ 
♣ အဟိရိကအေၾကာင္းကိုဒီမွာ ♣  ႏွိပ္ၿပီး ဖတ္ရွဳႏိုင္ပါတယ္။

ေမတၱာရိပ္မွ စာစီဓမၼဒါနျပဳပါသည္။ 

No comments:

Post a Comment

Gold price estimated