Video

Monday, 10 November 2014

အဟိရိကအေၾကာင္း (ကိုယ့္က်င့္အဘိဓမၼာ - ၅)


အဟိရိကအေၾကာင္း

မရွက္ျခင္းသေဘာသည္ အဟိရိကတည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ "အဟိရိက-မရွက္စြတည့္"ဟု ဆိုခဲ့သည္။ အကုသိုလ္ဒုစ႐ိုက္ဟူသမွ် မစင္ဘင္ပုပ္ႏွင့္တူ၏။ အဟိရိကကား ရြာဝက္ႀကီးႏွင့္တူေလသည္။
ခ်ဲ႕ဦးအံ့-မစင္သည္ စက္ဆုပ္ရြံရွာဖြယ္ေကာင္း၏၊ မေတာ္တဆ လူးမိျပန္လွ်င္ ပရိသတ္အလယ္မွာ ရွက္ဖြယ္ရာႀကီးတည္း၊ သို႔ေသာ္ မစင္ကို အမြန္ျမတ္အစာဟုထင္ေနေသာ ရြာဝက္ႀကီးသည္ကား ထိုမစင္ကို မစက္ဆုပ္ မရြံရွာ၊ မစင္လူးေနရမွာလည္းမရွက္၊ မစင္ထဲ၌လူးကာလွိမ့္ကာ မစင္မ်ားမ်ားစားရသည္ကိုပင္ ဂုဏ္တစ္မ်ိဳးတက္သည္ဟု မွတ္ထင္ေလသည္။

ထို႔အတူ ပါဏာတိပါတ စေသာ ဒုစ႐ိုက္တရားစုသည္ သူေတာ္ေကာင္းတို႔၏ သေဘာျဖင့္ၾကည့္လွ်င္ အင္မတန္ စက္ဆုပ္ရြံရွာဖြယ္ေကာင္း၏၊ မေတာ္တဆ ျပဳမိျပန္လွ်င္လည္း သူေတာ္စင္ပရိတ္သတ္တို႔၏ အလယ္မွာရွက္ဖြယ္သာ ျဖစ္၏၊ သို႔ေသာ္ အဟိရိကသေဘာထား ထိုဒုစ႐ိုက္တို႔ကို စကဆုပ္ရြံရွာျခင္းလည္း မရွိ၊ မျပဳမိေသာ္လည္း မရွက္တတ္ေခ်၊ စင္စစ္မွာ အဟိရိကသမား အရွက္မရွိသူမ်ားအလယ္၌ ဒုစ႐ိုက္မ်ားမ်ား ျပဳႏို္င္သည္ကိုပင္ "ႀကီးက်ယ္ေသာ ဂုဏ္တစ္မ်ိဳး"ဟု မွတ္ထင္ေနေလသည္။

ေမာဟျဖစ္လွ်င္ ဤအဟိရိက သေဘာလည္းပါဝင္လာသျဖင့္ ပညာရွိမ်ားကင္ ဒုစ႐ိုက္မႈကို မရွက္တမ္း ျပဳမိၾကေလသည္၊ ဤစကား မွန္-မမွန္ ပညာရွိအေခၚခံရသူကိုယ္တိုင္ပင္ ကိုယ္ေတြ႕အမႈမ်ားျဖင့္ စဥ္းစား၍ ၾကည့္ၾကပါေလ။



ဟရိတစဝတၲဳ မွတ္ခ်က္

ေမာဟအခန္း၌ျပခဲ့ေသာ ဟိရိတစရွင္ရေသ့၏ ျပဳမူပံု၌
ဤအဟိက သေဘာလည္း ေပါေလာေပၚေအာင္ ထင္ရွား၏၊ အရွင္ရေသ့ကား ဈာန္အဘိညာဥ္ရေသာ ပထမတန္း သူေတာ္ေကာင္း ႀကီးျဖစ္၏၊ ျပဳက်င့္ေသာ အမႈကလည္း နန္းေတာ္ႀကီး၏ အထပ္ထပ္သယ္ ေမာင္းမမိႆံတို႔၏အလယ္ တကယ္ရွက္စရာေကာင္း ေသာ ကာမမႈႀကီးေပတည္း၊

ထိုမွ်ေလာက္ မဖြယ္ရာေသာ ကစၥကိုပင္ ေမာဟကလည္း ဖံုးလြမ္း၊ အဟိကလည္း မရွက္တမ္းပင္ ျဖစ္ေနေသာ ေၾကာင့္ လက္စြမ္းကုန္ ယြမ္းမွား၍ မၾကားေကာင္း မနာသာ ျဖစ္ရရွာေလေတာ့သည္။

အကုသိုလ္မွန္လွ်င္ ရွက္ဖြယ္

မေကာင္းမႈဒုစ႐ိုက္မွန္လွ်င္ ဤကာမမႈသာ ပရိသတ္အလယ္၌ ရွက္ဖြယ္မဟုတ္ေသး၊ အျပင္းအထန္ စိတ္ဆိုးသျဖင့္ ဟစ္ေအာ္ေငါက္ ငမ္း ၾကမ္းတမ္းစြာ ဆဲဆိုေသာ ေဒါသ၊ ႏွလံုးေလပင့္၍ ဘဝင္ျမင့္ေသာ အ႐ူးကဲ့သို႔ ေထာင္လႊားျြကတက္ သူတစ္ပါးကိုအဖက္ မထင္ စိတ္ႀကီးဝင္ ေသာမာန၊ျငဴစူေစာင္းေျမာင္း မေကာင္းျပစ္တင္ ကဲ့ရဲ႕ခ်င္ေသာ ဣႆာမႈမ်ားလည္း စက္ဆုပ္ရြံရွာဖြယ္ ေကာင္းလွပါသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ဒုစ႐ိုက္ မေကာင္းမႈမွန္လွ်င္ အားလံုးပင္ ရွက္ဖြယ္ခ်ည္းဟုမွတ္ပါ။ ဤအဟိရိကႏွင့္အတူျဖစ္ေသာ စိတ္ကိုလည္း "အဟိရိကစိတ္= မရွက္စိတ္" ဟုေခၚ၍ ဒုစ႐ိုက္အမႈ ျပဳေနသူကိုလည္း "အရွက္မရွိသူ" ဟုေခၚေဝၚေလ၏။

အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ၏ ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာစာအုပ္မွ ထုတ္ႏူတ္ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။

♣ ေမာဟအေၾကာင္းကိုဒီမွာ ♣  ႏွိပ္ၿပီး ဖတ္ရွဳႏိုင္ပါတယ္။

No comments:

Post a Comment

Gold price estimated