Video

Monday, 10 November 2014

စိတ္အေၾကာင္း (ကိုယ့္က်င့္အဘိဓမၼာ-၂)

 
အာရုံကို သိတတ္ေသာ သေဘာသည္ စိတ္
ငါတုိ႔သည္ ဟိုဟာသိ သည္ဟာသိႏွင့္ အခ်ိန္ရွိသမွ် အာရုံေတြကို သိေနၾကသည္။ ထုိသို႔ အာရုံေတြကို သိတတ္ေသာ သေဘာကို “စိတ္” ဟုေခၚသည္။ “သိ” ဆုိေသာ္လည္း ဉာဏ္ျဖင့္သိေသာ အသိမဟုတ္၊ အာရုံကို ရေအာင္ ယူႏုိင္ျခင္းကိုပင္ “အသိ” ဟုေခၚသည္။

အာရုံ ၆-ပါး၊ အသိ ၆-မ်ိဳး ၁။ အဆင္း အေရာင္ဟူသမွ် = ရူပါရုံ ၂။ အသံ ဟူသမွ် = သဒၵါုရုံ ၃။ အနံ႔ ဟူသမွ် = ဂႏၶာရုံ ၄။ အရသာ ဟူသမွ် = ရသာရုံ ၅။ အေတြ႕ ဟူသမွ် = ေဖာာ႒ဗၺာရုံ ၆။ ၾကြင္းေသာ သိဖြယ္ဟူသမွ် = ဓမၼာရုံ

ရူပါရုံကို ျမင္ေသာအခါ၊ ျမင္သိ - သိေသာစိတ္ ျဖစ္၏။ သဒၵရုံကို ၾကားေသာအခါ၊ ၾကားသိ - ၾကားေသာစိတ္၊ ဂႏၶာရုံကို နံေသာ၊ ေမႊးေသာအခါ နံသိ၊ ေမႊးသိ - သိေသာစိတ္၊ ရသာရုံကို အရသာခံေသာအခါ၊ အရသာသိ - သိေသာစိတ္၊ တစ္စံုတစ္ခုကို ေတြ႕ထိရေသာအခါ၊ အေတြ႕အထိ သိ - သိေသာစိတ္၊ တစ္စံုတစ္ခုကို ေတြ႕ထိရေသာအခါ၊ အေတြ႕အထိ သိ - သိေသာစိတ္၊ ထုိအာရုံငါးပါးႏွင့္တကြ ၾကြင္းေသာ အေၾကာင္းအရာေတြကို သိေသာအခါ ဆုိင္ရာကို သိေသာစိတ္မ်ား ျဖစ္ၾကေလသည္။ ဤသို႔ ဆုိင္ရာအာရုံကို ရေအာင္ယူႏုိင္ျခင္းသည္ စိတ္၏ သိျခင္းပင္တည္း။

စိတ္၏အျခင္းအရာ
စိတ္သည္ အေ၀းသို႔လည္း သြားႏုိင္၏။ တစ္ပါးတည္းသာ လွည့္လည္ေလ့ရွိ၏။ ခႏၶာကိုယ္ အထည္ျဒပ္လည္းမရွိ။ ခႏၶာကိုယ္၀ယ္ ဟဒယ လုိဏ္ဂူ၌ အမ်ားအားျဖင့္ ျဖစ္ေလ့ရွိ၏ဟု ဓမၼပဒပါဠိေတာ္၌ ေဟာေတာ္မူသည္။ ထုိသို႔ ေဟာေတာ္မူသည့္အတုိင္း စိတ္၏အျခင္းအရာကို ထင္ရွားေအာင္ ျပပါဦးမည္။


အေ၀းလည္းသြား
စိတ္သည္ ေျချဖင့္ ေလွ်ာက္သြားႏုိင္သကဲ့သို႔ အေ၀းအရပ္ေရာက္ေအာင္ သြားႏုိင္သည္ မဟုတ္။ သို႔ေသာ္ အလြန္ေ၀းေသာအရပ္ကို လွမ္း၍ အာရုံျပဳႏုိင္ရကား အေ၀းေရာက္ေအာင္ သြားသကဲ့သို႔ ထင္ရေပသည္။ ဥပမာ - မႏၱေလးမွေန၍ ရန္ကုန္ရွိ အာရုံမ်ားကို အာရုံျပဳရာ၌ စိတ္သည္ ရန္ကုန္သို႔ ေရာက္သြားသည္မဟုတ္ မႏၱေလးမွာ ျဖစ္လ်က္ပင္ ရန္ကုန္သို႔ လွမ္း၍ အာရုံျပဳႏုိင္သည္။ ထုိသို႔ အေ၀းအာရုံကို ယူႏုိင္သည့္အတြက္ “အေ၀းလည္းသြား”ဟု ဆုိရေပသည္။

တစ္ပါးတည္းလည္း
စိတ္သည္ အလြန္အျဖစ္အပ်က္ ျမန္၏။ လက္ဖ်စ္ တစ္ခ်က္ တီးခန္႔ အခ်ိန္မွာပင္ စိတ္ေပါင္း ကုေဋတစ္သိန္းမက ေရွ႕ေနာက္ ဆက္၍ ျဖစ္ပ်က္ႏုိင္၏။ ထုိမွ်ေလာက္ အျဖစ္အပ်က္ ျမန္သည့္အတြက္ စိတ္ ၂-မ်ိဳး ၃-မ်ိဳး တစ္ျပိဳင္နက္ျဖစ္၍ အာရုံ ၂-ခု ၃-ခုကို တစ္ခါတည္း ယူႏုိင္သည္ဟု ထင္ရေလသည္။ စင္စစ္မွာ ၂-စိတ္ ၃-စိတ္ ျပိဳင္၍ ျဖစ္ရုိးမရိွိ၊ တစ္စိတ္ျပီးမွ တစ္စိတ္ ျဖစ္၍ အာရုံတစ္ခုကို ယူျပီးမွ တျခားအာရုံတစ္ခုကို ဆက္၍ ယူရသည္။

ေမႊးႀကိဳင္စြာ ပန္းနံ႔သာ ျခယ္လွယ္ထားေသာ ဖဲေမြ႕ရာေပၚမွာထုိင္လ်က္ ခ်ိဳခ်ဥ္စားရင္း က၍ သီဆုိေနသူကို ၾကည့္ရူနားေထာင္ရာ၌ အဆင္း၊ အသံ၊ အနံ႔၊ အရသာ၊ အေတြ႕ အာရုံ ၅-မ်ိဳးလံုးပင္ အနီးအပါးတြင္ရွိ၏။ ထုိအခါ စိတ္သည္ ထုိအာရုံ ၅-မ်ိဳးလံုးပင္ အနီးအပါးတြင္ရွိ၏။ ထုိအခါ စိတ္သည္ ထုိအာရုံ ၅-မ်ိဳးလံုးကို တစ္ၿပိဳင္နက္မသိ၊ မိမိအႏွစ္သက္ဆံုး အာရုံတစ္ခုခုကို စိတ္တစ္မ်ိဳးျဖင့္ ေရွ႕ဦးစြာ သိျပီးမွ အျခားအျခားေသာ အာရုံမ်ားကို တစ္ခုျပီးတစ္ခု ဆက္၍ဆက္၍ သိသည္။

ဤသို႔လွ်င္ စိတ္သည္ ၂-ပါး၊ ၃-ပါး (အမ်ားအျပား) ၿပိဳင္၍ ျဖစ္ရုိးမရွိ၊ တစ္ခုတည္းသာ ျဖစ္ရိုးရွိေသာေၾကာင့္ “တစ္ပါးတည္းလည္”ဟု ဆုိရေပသည္။

ဆက္ဦးအံ့ - “လည္” ဆုိေသာ္လည္း အေ၀းသို႔ လွည့္လည္သည္မဟုတ္။ အေ၀းအာရုံကို ယူနုိင္ေသာေၾကာင့္ “လည္=လွည့္လည္”ဟု ဆုိရေပသည္။ အာရုံတစ္ခုကို စိတ္က ယူရာ၌လည္း ထုိအာရုံကို စိတ္တစ္စိတ္တည္းက အျပီးအစီးသိေအာင္ မယူႏုိင္။ အာရုံတစ္ခုကို သိထိုက္သမွ် သိေအာင္ စိတ္ေပါင္း အေတာ္မ်ားစြာ ဆက္ကာဆက္ကာ ျဖစ္ရသည္။ ထုိသို႔ ဆက္၍ဆက္၍ အေတာ္မ်ားစြာျဖစ္ရေသာ္လည္း လက္ဖ်စ္တစ္ခ်က္တီး အခ်ိန္မွာ ကုေဋသိန္းေပါင္းမ်ားစြာ ျဖစ္ပ်က္ႏုိင္ေသာေၾကာင့္ လူအေပါင္းတုိ႔က ျမင္-ျမင္ခ်င္း၊ ၾကား-ၾကားခ်င္း၊ ေမႊး-ေမႊးခ်င္း၊ ထိ-ထိခ်င္း သိသည္ဟု မွတ္ထင္ၾကသည္။

ကိုယ္ထည္မရွိ
စိတ္မွာ အထည္ကိုယ္ျဒပ္ အထင္အရွားမရွိ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ စိတ္ကုိ ျဖဴသည္၊ မည္းသည္၊ ပိန္သည္၊ ၀သည္ဟု မမဆုိႏုိင္၊ အာရုံကို သိႏုိင္ေသာ သေဘာ သတၱိမွ်သာ ထင္ရွားရွိသည္။

ဂူေအာင္းဘိ
ျမင္သိ - သိေသာစိတ္သည္ မ်က္လံုးအတြင္းမွာ ျဖစ္၏။ ၾကားသိ - သိေသာစိတ္သည္ နားအတြင္းမွာ ျဖစ္၏။ နံသိ - သိေသာ စိတ္သည္ ႏွာေခါင္းအတြင္းမွာ ျဖစ္၏။ အရသာသိ - သိေသာ စိတ္သည္ လွ်င္အတြင္းမွာ ျဖစ္၏။ ဤသို႔လွ်င္ အခ်ိဳ႕အခ်ိဳ႕ေသာစိတ္မ်ား မ်က္လံုး စေသာအရပ္၌ ျဖစ္ေသာ္လည္း မ်ားစြာေသာ စိတ္တုိ႔ကား ရင္ခ်ိဳင့္အတြင္းရွိ ဟဒယႏွလံုးအိမ္မွာ ျဖစ္ၾကသည္။ ဤသို႔ လိုဏ္ဂူႏွင့္တူေသာ ႏွလံုးအိမ္မွာ အျဖစ္မ်ားေသာေၾကာင့္ စိတ္ကို “ဂူေအာင္းသည္”ဟု ဆုိရေပသည္။

အခ်ဳပ္မွာ - စိတ္ဟူသည္ ပံုသဏၭာန္မရွိ၊ အာရုံကို ရေအာင္ယူျခင္း၊ အာရုံကိုသိျခင္း သေဘာသတၱိသာတည္း။ ထုိကဲ့သို႔ အာရုံယူရာ၌ မိမိျဖစ္ရင္းစြဲ ဟဒယလုိဏ္ဂူအတြင္းမွ တစ္ဆံျခည္မွ် အျပင္မထြက္ၾကဘဲ အလြန္ေ၀းေသာ အာရုံကို လွမ္း၍ယူနုိင္ၾကသည္။ ထုိသို႔ ယူရာ၌ ၂-စိတ္ ၃-စိတ္ အၿပိဳင္တူပူးေပါင္း၍မျဖစ္၊ တစ္စိတ္ျပီးတစ္စိတ္ စီကာစဥ္ကာ ျဖစ္သည္ဟု မွတ္ပါ။

ေဆာင္
၁။ အာရုံ တစ္ခုခု၊ ရေအာင္ျပဳ၊ မွတ္ရူစိတ္သိပံု။
၂။ အေ၀းလည္းသြား၊ တစ္ပါးတည္းလည္၊ ကိုယ္ထည္မရွိ၊ ဂူေအာင္းဘိ၊ စိတ္၏ျခင္းရာစံု။
စိတ္ေကာင္းစိတ္ဆုိး ေရာေနပံု
စိတ္တုိ႔သည္ အလြန္အျဖစ္အပ်က္ ျမန္ေသာေၾကာင့္ ၅-မိနစ္ ေလာက္အတြင္းမွာပင္ စိတ္ေကာင္းစိတ္ဆုိး (ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ စိတ္) ေရာေႏွာလ်က္ ျဖစ္တတ္သည္။ နံနက္ေစာေစာ အိမ္ေပၚမွ ဘုရားရွိခိုးလ်က္ ကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ေနစဥ္ အိမ္ေအာက္ထပ္မွ ေရာင္း၀ယ္မူကိစၥျဖင့္ ေခၚသံၾကား၍ ေလာဘစိတ္ျဖစ္ရ၏။ ဘုရားအာရုံျပဳေနစဥ္ မခံခ်င္စဖြယ္ ေျပာလာသျဖင့္ ေဒါသစိတ္ ျဖစ္ရ၏။
ေရာင္းမူ၊ ၀ယ္မူ၊ ေလာဘကိစၥ ျပဳတုန္းမွာပင္ လွဴခ်င္တန္းခ်င္သည့္အခါ (လွဴမည္တန္းမည္ဟု ၾကံမိသည့္အခါ) သဒၶါစိတ္ “ကုသိုလ္စိတ္” ျဖစ္၏။ တစ္စံုတစ္ခု အလိုမက် ေဒါသျဖစ္ေနတုန္းမွာ ဆရာသမားတုိ႔၏ အဆံုးအမကို သတိရ၍ သတိစိတ္ “ကုသိုလ္စိတ္” ျဖစ္ျပန္၏။ တဏွာေပမ ေလာဘစိတ္ျဖင့္ သမီးခင္ပြန္း စကားေျပာေနစဥ္ စကားေျပာမတည့္၍ ေဒါသစိတ္ျဖစ္ေလရာ တစ္ေယာက္ေယာက္က ေက်နပ္ေအာင္ ေခ်ာ့သျဖင့္ စိတ္ေပ်ာ့၍ လာေသာအခါ ေလာဘစိတ္ ျဖစ္ျပန္၏။ ဤသို႔ စသည္ျဖင့္ စိတ္တုိ႔၏ ေျပာင္းလဲပံု လ်င္ျမန္ေသာေၾကာင့္ စိတ္ျဖစ္တုိင္း ျဖစ္တုိင္း မိမိစိတ္ကို “စိတ္ေကာင္းလား၊ စိတ္ဆုိးလား”ဟု ခြဲျခား၍ သိေအာင္ သတိထားျပီးလွ်င္ မိမိစိတ္ကို စိတ္ေကာင္းမ်ားမ်ားျဖစ္ေအာင္ ျပဳျပင္ၾကပါကုန္။

ရုပ္ခ်င္းကြဲသလုိ စိတ္ခ်င္းကြဲပံု
လူတုိ႔မွာ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ ရုပ္ခ်င္းမတူၾကသကဲ့သို႔ ထုိ႔အတူ စိတ္ခ်င္းလည္း မတူၾကေခ်။ ထံုထုိင္းေသာရုပ္ သြက္လက္ေသာရုပ္ ကြဲျပားသကဲ့သို႔ ထံုထုိင္းရုိးအေသာစိတ္ သြက္္လက္ ထက္ျမက္ေသာစိတ္ဟုလည္း ကြဲျပားလ်က္ရွိ၏။ ထုိကဲ့သို႔ ကြဲျပားရာ၌ အလွဘက္ အသြက္ဘက္မွာ အဆင့္ဆင့္သာ၍ ၿပိဳင္ဘက္ကင္းေလာက္ေအာင္ လွသူ၊ သြက္သူမ်ားလည္းရွိ၏။ အဆိုးဘက္၊ အထုိင္းဘက္မွာလည္း အဆက္ဆက္ ေအာက္က်လ်က္ တေစၦၿပိတၱာတမွ် ဆုိး၀ါးသူမ်ားလည္း ရွိၾကေလသည္။

ထုိ႔အတူ စိတ္ခ်င္းကြဲျပားရာ၌လည္း စိတ္ေကာင္း စိတ္ထက္ဘက္၌ အဆက္ဆက္တန္းတက္ကာ ၿပိဳင္ဘက္ကင္းေလာက္ေအာင္ စိတ္ေကာင္းသူ၊ ထက္ျမက္သူမ်ားရွိၾက၍ စိတ္ယုတ္မာဘက္၊ စိတ္ထုိင္းဘက္၌လည္း ဆက္ဆက္ဆိုးကာ ေၾကာက္မက္ စက္ဆုပ္ဖြယ္ေကာငး္ေအာင္ ယုတ္မာသူ၊ သံုးမျဖစ္ေအာင္ ထုိင္းမူိင္းသူမ်ားလည္း ရွိၾကေလသည္။

စိတ္ကိုျပင္၍ရႏုိင္ပံု
ေတာ၌ေမြး၍ ေတာေသြးပါေသာ ေတာသူေတာသားသည္ ၿမိဳ႕ႀကီးျပႀကီးသူတုိ႔၏ ၀တ္ပံု၊ စားပံု၊ ေနပံုကို အလံုးစံု အတုယူ၍ ကိုယ္က်န္းမာေရး စိတ္ခ်မ္းသာေရးကိုယ္ပါ လုိက္စားၿပီး ျပဳျပင္လုိက္က မၾကာခင္ ရုပ္တစ္မ်ိဳး ေျပာင္းကာ ၁-ႏွစ္ ၂-ႏွစ္ေလာက္ၾကာလွ်င္ ေရွးကေတြ႕ေနက် လူအမ်ားပင္ အထင္မွားေလာက္ေအာင္ ရုပ္အဆင္းေျပာင္းလာႏုိင္၏။ ဤသို႔ အေျပာင္းအလဲ ေႏွးသျဖင့္ အျပင္ခက္ေသာ ရုပ္အဆင္းသည္ပင္ ျပင္တတ္သူ ျပင္ခ်င္၍ ျပင္ဆင္ေနလုိက္က တစ္မ်ိဳးတစ္ဖံု ေျပာင္းႏုိင္ေသး၏။
အေျပာင္းအလဲ အလြန္ျမန္၍ အင္မတန္ ျပဳျပင္လြယ္ေသာ စိတ္ကို တကယ္ျပင္လုိလွ်င္ အဘယ္မွာ ျပင္မရဘဲ ရွိမည္နည္း။ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် မိမိစိတ္ျဖစ္ပံုကို သတိထား၍ မေတာ္တရာစိတ္တုိ႔ကို ႏွိမ္နင္းသြားပါလွ်င္ မၾကာခင္ စိတ္ေကာင္းရွိသူ ျဖစ္ကာ ၂-ႏွစ္ ၃-ႏွစ္ေလာက္ၾကာေသာအခါ ကိုယ့္စိတ္ကိုပင္ ၾကည္ညိဳခ်င္လာေအာင္ စိတ္ေကာင္း ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။
စိတ္ကိုျပင္သင့္ေသာ အေၾကာင္းမ်ား
မိမိ၏စိတ္ေနစိတ္ထားကို ေကာင္းေအာင္ျပဳျပင္ဖုိ႔ရာ အေၾကာင္းမ်ားစြာ ရွိေပသည္။ မိမိစိတ္ထား မေကာင္းေသးေသာ အခ်က္၊ ယုတ္မာေနေသာ အခ်က္မ်ားကို မိမိသာအသိဆံုး ျဖစ္၏။ ထုိကဲ့သို႔ စိတ္ယုတ္မာရွိေနေသာ သူသည္ ေလာကီဂုဏ္အတြက္ အထက္တန္း၌ ေရာက္ေနေသာ္လည္း စိတ္အေနအထားအားျဖင့္ ေအာက္တန္းအစားပင္ျဖစ္ေသး၏။ စိတ္ေနစိတ္ထား ေအာက္တန္းစားျဖစ္ေနေသာ ဂုဏ္ၾကီးရွင္ေသာ္လည္း ေနာက္ေနာင္ဘ၀တို႔၌ ေအာက္က်ေနာက္က် ျဖစ္ရလတၱံ႕။
ထုိကဲ့သို႔ တန္းေလွ်ာရမည့္ အေရးကို ေတြးမိျခင္းေၾကာင့္လည္း စိတ္ေနစိတ္ထား ၾကီးမားျမင့္ျမတ္ေအာင္ ျပဳျပင္ထုိက္ေပသည္။ စိတ္ဆုိးစိတ္ယုတ္ရွိသူသည္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုလည္း မၾကည္ညိဳႏုိင္၊ မိတ္ေဆြခ်င္း ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမသားခ်င္း သမီးခင္ပြန္းခ်င္း၊ ဆရာဒကာခ်င္း၊ အေပါင္းအသင္း ရင္းႏွီးသူခ်င္းကလည္း သူ၏ ယုတ္မာေၾကာင္းကို သိလွ်င္ ခ်စ္ခင္ႏိုင္၊ အားရႏုိင္၊ ၾကည္ညိဳႏုိင္ၾကမည္မဟုတ္။ ဤသို႔ ရင္းႏွီးသူမ်ား အထင္ေသးမည္ကို စိုးေသာေၾကာင့္လည္း မိမိစိတ္ထားကို ျဖဴစင္ေျဖာင့္မတ္ ျမင့္ျမတ္ေအာင္ ျပင္ဆင္ထုိက္ၾကေပသည္။


ထုိ႔ျပင္ စိတ္ဆုိးစိတ္ယုတ္မာ ရွိေနသူသည္ ဒါနျပဳျပဳ၊ သီလေဆာက္တည္ ေဆာက္တည္၊ ဘာ၀နာကမၼ႒ာန္းစီးျဖန္း စီးျဖန္း မည္သည့္ကုသိုလ္ လုပ္ငန္း၌မဆုိ ရိုးသားျဖဴစင္လိမ့္မည္ဟူ၍ မမွတ္ထင္ထုိက္။ ထုိစိတ္ရင္းမေကာင္းသူ၏ ကုသိုလ္ကံမ်ားကား အက်ိဳးေပး စင္စင္ၾကယ္ၾကယ္ မရွိတတ္ေခ်။ ဤသို႔ေနာက္ေနာင္ ဘ၀ အေရး၀ယ္ ျပဳသမွ် ကုသိုလ္၏ အက်ိဳးေပး မစင္ၾကယ္မည္စုိးေသာေၾကာင့္လည္း မိမိစိတ္ကို ျဖဴစင္ေကာင္းျမတ္ေအာင္ ျပဳျပင္ထုိက္ၾကေပသည္။


ထို႔ျပင္ စိတ္ဆုိးစိတ္ယုတ္မာ ရွိေနသူသည္ ယခုတစ္ဘ၀တာ ယုတ္မာမည္မဟုတ္၊ ျဖစ္တုိင္းျဖစ္တုိင္းေသာ စိတ္ယုတ္မာမ်ားက တစ္သႏၱာန္လံုး (တစ္ကိုယ္လံုး) ထံုမြမ္ေနရကား ေနာက္ေနာက္ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာသို႔လည္း စိတ္ယုတ္မာ အဆက္ဆက္ ဓာတ္သတၱိ ကူးစက္ေနေသာေၾကာင့္ ထုိသူကို ရင့္မာေသာ ပါရမီရွင္ဟု ဆုိဖုိ႔ရန္ ခဲယဥ္းေလသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိကုိယ္ကို ပါရမီရွင္မ်ားစာရင္း မပါ၀င္မည္စိုး၍လည္း ယုတ္မာဆုိးရြားေသာ စိတ္မ်ားကို အျမန္ဆံုး ျပင္ထုိက္ၾကသည္။ ဤသို႔လွ်င္ မိမိ၏ စိတ္ေနစိတ္ထားကို မေကာင္းေကာင္းေေအာင္ ျပဳျပင္သင့္ေသာအေၾကာင္းအရာေတြ မ်ားစြာရွိေပသည္။
မိလိႏၵမင္း စိတ္ကိုျပဳျပင္ပံု
မိလိႏၵမင္းၾကီးသည္ အရွင္နာဂသိန္ထံ ျပႆနာမ်ား အထုိက္အေလ်ာက္ ေမးျပီးေနာက္ သာသနာေတာ္၀ယ္လြန္စြာ အေရးၾကီးေသာ ျပႆနာတုိ႔ကို ေမးဖုိ႔ရန္ အၾကံျဖစ္လာေသာအခါ ထုိျပႆနာမ်ားကို မေမးေသးဘဲ ၇-ရက္ပတ္လံုး မိမိစိတ္ကို သမာဓိရေအာင္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္စည္းေနပံုမွာ သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔ အတုယူစရာ ေကာင္းလွပါသည္။
ေစာင့္စည္းပံုကား = နံနက္ေစာေစာ အိပ္ရာထျပီးလွ်င္ ကိုယ္လက္စင္ၾကယ္ေအာင္ ေရခ်ိဳး၍ ၀တ္ရုိး၀တ္စဥ္ အ၀တ္တန္ဆာမ်ားကို မ၀တ္ေတာ့ဘဲ ဖန္ရည္ဆုိးေသာ အ၀တ္၀ါကို ၀တ္ဆင္ကာ ဦးေခါင္းလည္း ေခါင္းတံုးအသြင္ မွတ္ထင္ေလာက္ေအာင္ ေခါင္းစြပ္လ်က္(ရဟန္းမဟုတ္ေသာ္လည္း) ရဟန္းဟုပင္ မွတ္ထင္ရေလာက္ေအာင္ ၾကံေဆာင္၀တ္ဆင္ျပီးေနာက္ ၈-ပါးေသာ အခ်က္မ်ားကို ၇-ရက္လံုးလံုး မပ်က္ျပားေအာင္ စိတ္၌ စြဲျမဲစြာ ေဆာက္တည္ေလသည္။ ထုိ ၈-ပါးကား -


၁။ ၇-ရက္အတြင္း မင္းကိစၥကို မျပဳေတာ့ၿပီ။
၂။ ရာဂစိတ္ကို မျဖစ္ေအာင္ ေစာင့္စည္းမည္။
၃။ ေဒါသစိတ္ကို မျဖစ္ေအာင္ ေစာင့္စည္းမည္။
၄။ ေမာဟစိတ္ကို မျဖစ္ေအာင္ ေစာင့္စည္းမည္။

၅။ ေက်းေတာ္၊ ကြ်န္ေတာ္၊ အလုပ္သမား၊ အမူေတာ္ထမ္း မ်ားအေပၚ၌ ေသာ္လည္းေကာင္း စိတ္ကို ႏွိမ့္ခ်၍ မာန္မာနမျဖစ္ေအာင္ ေစာင့္စည္းမည္။
၆။ ကိုယ္မူ၊ ႏူတ္မူမ်ား ထူးျခားစြာ ေစာင့္စည္းမည္။

၇။ ျမင္ရ၊ ၾကားရ၊ ေတြ႕ရ၊ သိရသမွ်ေသာ အာရုံမ်ားအတြက္ အကုသိုလ္မျဖစ္ေအာင္ မ်က္စိ၊ နားစေသာ ဣေျႏၵမ်ားကို ေစာင့္စည္းမည္။


ဤရွစ္ပါးေသာ အခ်က္ကို ၇-ရက္လံုး ေစာင့္သံုးလ်က္ ၈-ရက္ေျမာက္ေန႔၏ နံနက္အခါ၀ယ္ နံနက္စာ ေစာေစာစား၍ ဣေျႏၵၾကီးမားလွေသာ ရဟန္းေတာ္ကဲ့သို႔ စကၡဳေျႏၵခ်ျပီးလွ်င္ စကားေျပာ ဆင္ျခင္ကာ အရွင္နာဂသိန္အထံသို႔ ၾကည္လင္ရႊင္ပ် ေအးျမေသာ စိတ္ဓာတ္ျဖင့္ ခ်ဥ္းကပ္လ်က္ ေလးနက္စြာေသာ ျပႆနာမ်ားကို ေမးေလွ်ာက္ေလသည္။

အတုယူဖြယ္


ဤမိလိႏၵမင္းၾကီး၏ ၇-ရက္လံုးလံုး စိတ္ျပဳျပင္ပံုကို အတုယူလ်က္ သူေတာ္ေကာင္းဘက္က အထက္တန္း ေရာက္ေသာ အမ်ိဳးသား အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ မိမိေနအိမ္မွာပင္ တစ္ေန႔ တစ္ရက္ တစ္နံနက္ စသည္ျဖင့္ ရက္ပိုင္းျခား၍ မိမိသႏၱာန္၌ ျဖစ္ေလ့ရွိေသာ အကုသိုလ္စိတ္မ်ား မျဖစ္ရေလေအာင္ မၾကာမၾကာ အထူးေစာင့္စည္းသင့္ေပသည္။ ဤသို႔ ေစာင့္စည္းဖန္မ်ားလွ်င္ အကုသိုလ္စိတ္ အထူးနည္းပါးေသာ သူေတာ္စင္အျဖစ္သို႔ တက္ေရာက္၍ သဒၶါထူး ပညာထူး ေပၚေပါက္လာလိမ့္မည္။ ရက္ေပါင္း အေတာ္ၾကာေအာင္ နဂိုျဖစ္တတ္ေသာ အကုသိုလ္စိတ္မ်ားလည္း မျဖစ္ဘဲ ရွိပါလိမ့္မည္။

“ဤေလာကၾကီးကို စိတ္သည္ ေဆာင္ၾကဥ္းအပ္၏။
ဤေလာကၾကီးကို စိတ္သည္ ဆြဲငင္အပ္၏။
သတၱ၀ါအားလုံးပင္ စိတ္တည္းဟူေသာ တရားတစ္ခု၏ အလုိသို႔ လုိက္ေနရသည္။” (တရားေတာ္)



“ဓာတ္မရုိက္ခင္၊ ေကာင္းစြာျပင္မွ၊ ပံုတြင္က်န၊ ရုပ္သြင္လွသို႔၊ မုခ်မွန္စြာ၊ သံသရာ၏၊ ကမၻာရပ္ခြင္၊ ဓာတ္အျပင္၌၊ စိတ္စဥ္က်န၊ ရုပ္သြင္လွ၍၊ ေခမၿမိဳ႕နန္း၊ အေရာက္လွမ္းဖုိ႔၊ ျပင္စမ္းေစခ်င္၊ စိတ္အစဥ္ကို၊ ျပင္ဆင္ေလကြဲ႕၊ ေန႔စဥ္တဲ့။”

အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ၏ ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာစာအုပ္မွ ထုတ္ႏူတ္ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။
♣ ေမတၱာရိပ္မွ ဓမၼဒါနျပဳပါသည္။

No comments:

Post a Comment

Gold price estimated