တဏွာေလာဘကိုပင္ တခ်ိဳ႕အရာ၌ “မာယာ” ဟုေခၚရ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤေနရာ၀ယ္ မာယာအေၾကာင္းကိုလည္း ထည့္သြင္းဖြင့္ျပဦးမည္။ မာယာသည္ မ်က္လွည့္သည္ႏွင့္ တူ၏။ မ်က္လွည့္သမားသည္ ေက်ာက္ခဲ့ကိုေကာက္၍ ေရႊတံုးထင္ေအာင္ လွည့္စားႏုိင္သကဲ့သို႔ ဤမာယာလည္း လူတစ္ဖက္သား အထင္မွားေအာင္ မိမိမွာရွိေသာ အျပစ္ကို ဖံုးကြယ္တတ္ေလသည္။ “မိမိမွာ အျပစ္ရွိလ်က္ မရွိသလို ဟန္ေဆာင္တတ္သည္”ဟုဆိုလိုသည္။
ေရွးသေရာအခါ တကၠသိုလ္ဆရာၾကီးမွာ တပည့္တစ္ေယာက္ ရွိေလသည္။ ထုိတပည့္၏ မိန္းမသည္ အျခားေယာက္်ားႏွင့္ ေဖာက္ျပားေလ့ရွိ၏။ ထုိေဖာက္ျပားေသာေန႔၌ မိမိ၏ခင္ပြန္းကို ခါတုိင္းထက္ ပို၍ယုယ၏။ မေဖာက္ျပားေသာေန႔၌ကား ကြ်န္ကဲ့သို႔ သေဘာထား၍ ေစာ္ေစာ္ကားကား ျပဳလုပ္ေလ့ရွ၏။ ထုိကဲ့သို႔ ထူးျခားေသာ အမူအရာကို နားမလည္၍ စိတ္ရူပ္လာေသာ တပည့္က မိမိ ဆရာၾကီးကို အေၾကာင္းစံု ေျပာျပေလရာ ဆရာၾကီးက မိန္းမတို႔ ျပဳမူတတ္ပံု သေဘာကို အမွန္အတုိင္း ေျပာျပေလသည္။
မွတ္ခ်က္
ဤ၀တၳဳလာ မိန္းမသည္ အျခားေယာက္်ားႏွင့္ ေဖာက္ျပားေသာေန႔၀ယ္ မိမိအျပစ္ကို ကြယ္ကာလုိေသာေၾကာင့္ ခင္ပြန္းအေပၚမွာမ်ားစြာ ၾကင္နာဟန္ေဆာင္ေလသည္။ ထုိၾကင္နာဟန္ေဆာင္မူသည္ ဤမာယာပင္တည္း။ ဤမာယာကို တခ်ိဳ႕အရာ၌ “တခၤဏုပၸတၱိဉာဏ္” (ရုတ္တရက္အၾကံေကာင္းေသာဉာဏ္) ဟုလည္း ေခၚရျပန္သည္။ (တခၤဏ=ထုိခဏ၌ + ဥပၸတၱိ+ျဖစ္ေပၚလာေသာဉာဏ္၊ ဉာဏ္ဆုိေသာ္လည္း ဉာဏ္အစစ္မဟုတ္၊ ဉာဏ္အတုသာ ျဖစ္သည္။ ဉာဏ္အစစ္ကား ေကာင္းေသာအရာ၌သာ ျဖစ္သည္။)
ရုတ္ရက္ဉာဏ္ေကာင္းသူ
အိမ္ရွင္မ တစ္ေယာက္သည္ အေစခံေယာက္်ားကေလးႏွင့္ ေဖာက္ျပားေလ့ ရွိ၏။ အခါတစ္ပါးေသာ္ ထုိေယာက္်ားကေလးအား နမ္းေနသည္ကို အိမ္ရွင္ေယာက္်ား ျမင္သြားေလသည္။ ထိုသို႔ျမင္သြားေၾကာင္းကိုလည္း အိမ္ရွင္မကိုယ္တုိင္ သိလုိက္ရကား မိမိ၏ ခင္ပြန္းထံသို႔ သြားျပီးလွ်င္---
“အရွင္--- ဒီေကာင္ေလးဟာ မရုိးသားဘူး၊ ယေန႔ အရွင္အဖုိ႔ထားတဲ့ မုန္႔ကိုယူစားျပီး ကြ်န္မကေမးေတာ့ မယူဘူးလုိ႔ လိမ္တယ္။ ယခု သူ႔ပါးစပ္ကို နမ္းၾကည့္ေတာ့ ပါးစပ္က မုန္႔ေစာ္နံတယ္။ မရုိးသားသူကို အိမ္မွာထားလုိ႔ မသင့္ေတာ္ဘူးထင္တယ္”ဟု ေျပာေလသည္။
မွတ္ခ်က္
မွတ္ခ်က္
ဤ၀တၳဳ၌ အေစခံကို သူကနမ္းမူသည္ လြန္စြာဆုိးရြားေသာ အျပစ္ၾကီးျဖစ္ပါလ်က္ ထိုအျပစ္မေပၚေအာင္ လွည့္ပတ္တတ္ေသာ ရုတ္တရက္အၾကံမွာ မာယာပင္ ျဖစ္သည္။ ဤမာယာသည္ မိန္းမမွာသာ ရွိသည္မဟုတ္၊ ေယာက္်ားမ်ား၌လည္း ရွိသည္ပင္။
ရေသ့မာယာ
ရေသ့မာယာ
ေရွးသေရာအခါ ရြာတစ္ရြာ၌ ဒါယကာတစ္ေယာက္ ကိုးကြယ္ထားေသာ ရေသ့တစ္ဦး ရွိေလသည္။ ခိုးသူေဘးေၾကာင့္ ေရႊစင္နိကၡတစ္ရာကို ရေသ့ ကမၼ႒ာန္းေက်ာင္း အနီးအပါး၌ ျမဳပ္ထားျပီးလွ်င္ “အရွင္ဘုရား - သတိျပဳလုိက္ပါ”ဟု မွာထားေသာ အခါ “ဟဲ့ - ဒါယကာ၊ ရေသ့ရဟန္းကို ယခုလုိ ၾကည့္ရူရစ္ဖုိ႔ရန္ မမွာေကာင္းဘူး”ဟု မိန္႔လိုက္ေလသတဲ့။
ထုိ႔ေနာက္ ရေသ့အၾကံျဖစ္သည္မွာ “ေရႊစင္နိကၡတစ္ရာဆုိလွ်င္ လူ႔ေဘာင္မွာ ေခ်ာင္ေခ်ာင္လည္လည္ ရွိျပီ” ဤသို႔ ၾကံျပီးလွ်င္ ထိုေရႊမ်ားကို မိမိသြားမည့္ လမ္းအနီး၌ ေရြ႕ေျပာင္းျမဳပ္ႏွံထား၍ နက္ျဖန္ဆြမ္းစားအျပီးတြင္ “ဒကာတုိ႔ကိုမွီ၍ေနခဲ့သည္မွာ အေတာ္ၾကာျပီ။ ၾကာလြန္းေတာ့ သံေယာဇဥ္ျဖစ္တတ္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ တျခားအရပ္သို႔ သြားဦးမည္”ဟု ေျပာေလရာ ဒါယကာက အခါခါတားေသာ္လည္း တားမရေသာေၾကာင့္ ရြာတံခါးထိေအာင္ပင္ လုိက္၍ပို႔ရွာေသးသည္။
ထို႔ေနာက္ ေတာ္ေတာ္သြားျပီးကာမွ တစ္ဖန္ျပန္လာျပီးလွ်င္ “ဒကာ၊ သင္တုိ႔အမိုးအိမ္က သက္ငယ္ျမက္တစ္ပင္ ငါ၏ဆံက်စ္၌ ျငိပါလာသည္၊ ရေသ့ရဟန္းဆုိတာ မေပးလွဴအပ္ေသာ အရာကို ျမက္တစ္ပင္မွ် မယူေကာငး္”ဟုေျပာေသာ္ ရုိးရွာေသာ ဒကာက “သိပ္ျပီးသီလ ရွိတာပဲ”ဟု ေလးေလးပင္ပင္ ၾကည္ညိဳသြားေလသည္။
သို႔ရာတြင္ ထုိအခုိက္၌ ထုိဒါယကာ၏ အိမ္မွာ အေတာ္ပါးနပ္ေသာ ဧည့္သည္ေရာက္ရွိေနသျဖင့္ ထုိဧည့္သည္က “မိတ္ေဆြရဲ႕ ဆရာထံမွာ ဘာမ်ားအပ္ႏွံထားပါသလဲ။ အပ္ထားလွ်င္ သြား၍ ၾကည့္စမ္းပါ”ဟု သတိေပးမွ သြား၍ၾကည့္ေလရာ ေရႊမ်ား မရွိေတာ့၍ ဧည့္သည္ႏွင့္အတူ ရေသ့ေနာက္သို႔ အျမန္လုိက္ကာ ေရႊမ်ားႏွင့္တကြ ရေသ့ကို ဖမ္းမိၾကေလသည္။
မွတ္ခ်က္
ဤ၀တၳဳ၌ ရေသ့၏ မိမိေရႊခိုးမူ ေပၚမည္စိုး၍ သက္ငယ္ျမက္တစ္ပင္ကို ျပန္၍ ေပးျခင္းသည္ ဤမာယာပင္ ျဖစ္၏။ ဤသို႔လွ်င္ ပရိယာယ္ မာယာသည္ ရေသ့ ရဟန္းအခ်ိဳ႕တုိင္ေအာင္ ပ်ံ႕ႏွံ႕လ်က္ရွိရကား ယခုလုိ “အပလီဉာဏ္၊ အလိမ္ဉာဏ္”ေခၚ မာယာေပါေသာ ကာလ၌ လံုး၀ပံု၍ ယံုၾကည္ထုိက္သူ နည္းပါးေသာေၾကာင့္ ရိုးသားေျဖာင့္မတ္သူႏွင့္ ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံမိဖို႔ အေရးမွာ ေရွးကံေကာင္းမွသာ ျဖစ္နုိင္ေပလိမ့္မည္။
မာယာေပါမ်ားပံု
မိမိအျပစ္ကို ဖံုးလႊမ္းရာ၌ ျပခဲ့ျပီးေသာ ၀တၳဳမ်ားအျပင္ မိမိမွာ အျပစ္ကင္းဟန္ ခပ္ထန္ထန္ျဖင့္ ေဆာင့္ၾကီးေအာင့္ၾကီး လုပ္၍ ဖံုးကြယ္ျခင္း၊ အျပစ္တင္မည့္သူကို ေၾကာက္ေလာက္ေအာင္ ေျခာက္၍ ဖံုးကြယ္ျခင္း၊ ေျမွာက္၍ဖံုးကြယ္ျခင္း စသည္ျဖင့္ မာယာ၏အျပစ္ကြယ္ကာနည္းေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိေလသည္။
လူအမ်ားေနေသာ ေက်ာင္းတုိက္၊ အိမ္စသည္မ်ား၌ ထုိကဲ့သို႔ မာယာသမားမ်ိဳးကို အမ်ားအျပား ေတြ႕ရတတ္၏။ ညဥ့္အခါ မစြန္႕ထုိက္ေသာ ေနရာ၀ယ္ အညစ္အေၾကးစြန္႕ထားမိလွ်င္ စြန္႕ထားသူက သူမဟုတ္သလုိ ဟန္ေဆာင္ေနတတ္၏။ ပရိသတ္အလယ္ကိုယ္တြင္းမွ မေကာင္းနံ႔လည္ သြားလွ်င္လည္း ယုန္ထင္ေၾကာင္ထင္ျဖစ္ေအာင္ သားေရသံႏွင့္ ေရာစပ္တတ္ရုံသာမက (ေလလည္သံကို သားေရအခင္း၏အသံ ထင္ေအာင္ ျပဳတတ္ရုံမက) သူတစ္ပါးအေပၚ အထင္ေရာက္ေအာင္လည္း ၾကံေဆာင္လွည့္ပတ္တတ္၏။
ဤသို႔ စသည္ျဖင့္ မာယာသေဘာေတြ အလြန္ေပါမ်ားေနရကား ေရွးလူၾကီးတုိ႔က “ပရိယာယ္တစ္ေထာင္၊ မာယာေကာင္တစ္သိန္း၊ အပလိန္းအနႏၱ၊ သဲကိုးျဖာ မေလာက္လုိ႔ ရွားကိုးပင္က ရွားရြက္ေတြကိုပင္ ေရာေႏွာ၍ ေရတြက္ရသည္”ဟု ေျပာစမွတ္ျပဳခဲ့ၾကေလသည္။ (ထုိစကား၌ “ပရိယာယ္၊ အပလိန္း၊ (အပလီ)”ဟူသည္လည္း ဤမာယာပင္တည္း။
သာေဌယ်အေၾကာင္း
မာယာႏွင့္စပ္၍ သာေဌယ်ေၾကာင္းကိုလည္း မွတ္သားထုိက္၏။ အျခားသူတို႔ အထင္ၾကီးေအာင္ မိမိမွာမရွိေသာ ဂုဏ္ကိုရွိဟန္ေဆာင္တတ္ေသာ ေလာဘတစ္မ်ိဳးကိုပင္ “သာေဌယ်”ဟုေခၚသည္။ မာယာသည္ ရွိေသာ အျပစ္ကို ဖံုးကြယ္၍ မိမိမွာ အျပစ္ကင္းဟန္ေဆာင္၏။ သာေဌယ်ကား မိမိမွာ မရွိေသာဂုဏ္ကို ရွိဟန္ေဆာင္၏။ ထုိႏွစ္မ်ိဳးလံုးပင္ အလိမ္ဉာဏ္ အပလီဉာဏ္ အေကာက္ဉာဏ္မ်ိဳးခ်ည္းတည္း။
ဘုန္းၾကီးမ်ား သာေဌယ်
သီလမရွိဘဲ ရွိဟန္၊ အက်င့္မေကာင္းဘဲ အက်င့္ေကာင္းဟန္၊ စာေပမတတ္ဘဲ စာေပတတ္ဟန္ေဆာင္ျခင္းသည္ သာေဌယ်ပင္တည္း။ ပါးနပ္ေသာ ဒကာမ်ားႏွင့္ မေတြ႕သမွ် ထုိဟန္ေဆာင္မူ သာေဌယ်သည္ ထုိပုဂၢိဳလ္မ်ား အက်ိဳးရလ်က္ရွိ၏။ ပါးနပ္သူႏွင့္ ေတြ႕ေစကာမူ ထုိသူတို႔က “ငါတုိ႔အေနသာခ်ည္းပဲ၊ သူ႔ဘာသာသူ ညာခ်င္ညာပေစ”ဟု သေဘာထားေသာေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ ရင္းႏွီး၍ ပါးနပ္သူတို႔ကမူ မိမိဆရာ၏ အရည္အခ်င္းမရွိေၾကာင္းကို အျခားသူတို႔ သိမည္စိုး၍လည္းေကာင္းထုိသူ၏ ဟန္ေဆာင္မူ သာေဌယ်သည္ ယခုဘ၀အတြက္ အက်ိဳးရလ်က္ပင္။
လူမ်ားသာေဌယ်
သီလမရွိဘဲ သီလရွိဟန္၊ သမာဓိမရွိဘဲ သမာဓိရွိဟန္၊ စြမ္းရည္သတၱိမရွိဘဲ စြမ္းရည္သတၱိရွိဟန္၊ ပညာမရွိပဲ ဘီေအ၊ အမ္ေအ ေအာင္ဟန္၊ ဥစၥာမရွိဘဲ ဥစၥာရွိဟန္ စသည္ျဖင့္ လူတုိ႔၏ ဟိတ္ဟန္ ထုတ္မူ သာေဌယ်စုလည္း မ်ားလွေပသည္။
မာယာသာေဌယ်တုိ႔ ဆုိးရြားပံု
ဤမာယာသာေဌယ်တုိ႔သည္ ျဖစ္ရုိးျဖစ္စဥ္ လုိခ်င္မူ ေလာဘထက္ပင္ ေလာက၌ ဆုိးရြား၏။ ထင္ရွားေစအံ့ - ဘုန္းၾကီးမ်ားမွာ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာမရွိဘဲ ရွိဟန္ေဆာင္ေနသည့္အတြက္ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ အမွန္ရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို မိမိႏွင့္တန္းတူထား၍ ၀ါၾကြားေျပာဆုိရေတာ့မည္။ ထုိသို႔ ေျပာဆုိမိသည့္အတြက္ ဘ၀သံသရာ၌ ကိုယ္က်ိဳးနစ္နာခဲ့ေလျပီ။ ထုိဘုန္းၾကီးမ်ိဳးကို ကိုးကြယ္ထားေသာ ဒကာဒကာမတုိ႔မွာလည္း အသိအလိမၼာ တုိးပြားဖို႔ မရွိသည့္အျပင္ လွဴဒါန္းရာ၌လည္း ပစၥည္းကုန္သေလာက္ အက်ိဳးမမ်ားေတာ့ေခ်။ လူတုိ႔တြင္လည္း သီလ၊ သမာဓိ မရွိဘဲ ရွိဟန္ ေဆာင္ေနၾကေသာ ေၾကာင္သူေတာ္မ်ားေၾကာင့္ အမ်ိဳးသမီးကေလးေတြ ပ်က္စီးရ၏။ ထုိလူၾကီးလူေကာင္း အေခၚခံေနရသူတို႔၏ ဆုိးရြားေသာ မတရားအသက္ေမြးမူေၾကာင့္ ျမိဳ႕ရြာ နယ္ပယ္ရွိ လူအမ်ားလည္း အက်င့္စာရိတၱ ပ်က္ျပားရ၏။
ဘုန္းၾကီးမ်ား သာေဌယ်
သီလမရွိဘဲ ရွိဟန္၊ အက်င့္မေကာင္းဘဲ အက်င့္ေကာင္းဟန္၊ စာေပမတတ္ဘဲ စာေပတတ္ဟန္ေဆာင္ျခင္းသည္ သာေဌယ်ပင္တည္း။ ပါးနပ္ေသာ ဒကာမ်ားႏွင့္ မေတြ႕သမွ် ထုိဟန္ေဆာင္မူ သာေဌယ်သည္ ထုိပုဂၢိဳလ္မ်ား အက်ိဳးရလ်က္ရွိ၏။ ပါးနပ္သူႏွင့္ ေတြ႕ေစကာမူ ထုိသူတို႔က “ငါတုိ႔အေနသာခ်ည္းပဲ၊ သူ႔ဘာသာသူ ညာခ်င္ညာပေစ”ဟု သေဘာထားေသာေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ ရင္းႏွီး၍ ပါးနပ္သူတို႔ကမူ မိမိဆရာ၏ အရည္အခ်င္းမရွိေၾကာင္းကို အျခားသူတို႔ သိမည္စိုး၍လည္းေကာင္းထုိသူ၏ ဟန္ေဆာင္မူ သာေဌယ်သည္ ယခုဘ၀အတြက္ အက်ိဳးရလ်က္ပင္။
လူမ်ားသာေဌယ်
သီလမရွိဘဲ သီလရွိဟန္၊ သမာဓိမရွိဘဲ သမာဓိရွိဟန္၊ စြမ္းရည္သတၱိမရွိဘဲ စြမ္းရည္သတၱိရွိဟန္၊ ပညာမရွိပဲ ဘီေအ၊ အမ္ေအ ေအာင္ဟန္၊ ဥစၥာမရွိဘဲ ဥစၥာရွိဟန္ စသည္ျဖင့္ လူတုိ႔၏ ဟိတ္ဟန္ ထုတ္မူ သာေဌယ်စုလည္း မ်ားလွေပသည္။
မာယာသာေဌယ်တုိ႔ ဆုိးရြားပံု
ဤမာယာသာေဌယ်တုိ႔သည္ ျဖစ္ရုိးျဖစ္စဥ္ လုိခ်င္မူ ေလာဘထက္ပင္ ေလာက၌ ဆုိးရြား၏။ ထင္ရွားေစအံ့ - ဘုန္းၾကီးမ်ားမွာ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာမရွိဘဲ ရွိဟန္ေဆာင္ေနသည့္အတြက္ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ အမွန္ရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို မိမိႏွင့္တန္းတူထား၍ ၀ါၾကြားေျပာဆုိရေတာ့မည္။ ထုိသို႔ ေျပာဆုိမိသည့္အတြက္ ဘ၀သံသရာ၌ ကိုယ္က်ိဳးနစ္နာခဲ့ေလျပီ။ ထုိဘုန္းၾကီးမ်ိဳးကို ကိုးကြယ္ထားေသာ ဒကာဒကာမတုိ႔မွာလည္း အသိအလိမၼာ တုိးပြားဖို႔ မရွိသည့္အျပင္ လွဴဒါန္းရာ၌လည္း ပစၥည္းကုန္သေလာက္ အက်ိဳးမမ်ားေတာ့ေခ်။ လူတုိ႔တြင္လည္း သီလ၊ သမာဓိ မရွိဘဲ ရွိဟန္ ေဆာင္ေနၾကေသာ ေၾကာင္သူေတာ္မ်ားေၾကာင့္ အမ်ိဳးသမီးကေလးေတြ ပ်က္စီးရ၏။ ထုိလူၾကီးလူေကာင္း အေခၚခံေနရသူတို႔၏ ဆုိးရြားေသာ မတရားအသက္ေမြးမူေၾကာင့္ ျမိဳ႕ရြာ နယ္ပယ္ရွိ လူအမ်ားလည္း အက်င့္စာရိတၱ ပ်က္ျပားရ၏။
စြမ္းရည္သတၱိ မရွိပါဘဲလ်က္ စြမ္းရည္သတၱိ ရွိဟန္ေဆာင္၍ ေခါင္းေဆာင္အေခၚခံေနသူတို႔အတြက္ ေနာက္လုိက္ငယ္သားတုိ႔ အသက္စည္းစိမ္ကိုပါ ဆံုးရူံးၾကရရုံသာမက၊ ထီးက်ိဳးစည္းေပါက္၍ တိုင္းျပည္ပါ ေမွာက္တတ္ေလသည္။ ပစၥည္းဥစၥာ အရည္အခ်င္း မရွိပါဘဲ ရွိဟန္ေဆာင္ၾကေသာ မာယာသာေဌယ်သမား လူလိမ္ၾကီးမ်ားကို ယံုမွားမိၾက၍ ယခုကာလ လက္ထပ္ထိမ္းျမားေသာ အခ်ိဳ႕ မဂၤလာေတြမွာ ေပါင္းမိၾကေသာအခါ မဂၤလာမစစ္ႏုိင္ေတာ့ဘဲ အမဂၤလာအျဖစ္သို႔ ေျပာင္းလဲရရွာေေလသည္။
ဆက္ဦးအံ့ - လက္ထပ္မဂၤလာ ျပဳၾကရာ၌ ႏွစ္ဖက္လံုးမွာျဖစ္ေစ၊ တစ္ဖက္ဖက္မွာျဖစ္ေစ ရွိေနေသာ အျပစ္အနာမ်ားကို ဖံုးကြယ္ထားေသာ မာယာႏွင့္ မရွိေသာ ဂုဏ္သိန္စည္းစိမ္ကို ရွိဟန္ေဆာင္မူ သာေဌယ်တုိ႔ ပါေနၾကပါမူ လက္ထပ္ျပီးေနာက္ မၾကာမီ ေပၚေပါက္ပါလိမ့္မည္။ ထုိအခါ မိမိအား လွည့္စားသူကို (ေဆြမ်ိဳးတစ္စု) ျမတ္ႏုိးႏုိင္ပါဦးမည္ေလာ။ မျမတ္ႏုိးဘဲ ေပါင္းသင္းေနရလွ်င္ေကာ စိတ္ခ်မ္းသာႏုိင္ပါဦးမည္ေလာ။ “အိမ္ေထာင္ဖက္”ဟူသည္ တဏွာျဖင့္ ခ်စ္ရုံတြင္သာမက ေမတၱာစစ္ျဖင့္ ျမတ္ႏိုးမူလည္း ပါရွိရပါေသးသည္။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔၏ လက္ထပ္မဂၤလာမူသည္ ယခုဘ၀ တစ္ဘ၀ႏွင့္ ကိစၥျပီးႏုိင္ၾကသည္ မဟုတ္ေပ။ စိတ္တူသေဘာတူ ၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴ ရွိၾကပါမူ ဘုရားသြားေက်ာင္းတက္ အလွဴေရစက္တုိ႔ကို ေနာက္ေနာင္သံသရာအတြက္ ဆက္လက္ေပးတတ္ၾကေလသည္။ (အားလံုး ေပးလိမ့္မည္ဟု မဆုိလုိ၊ ေပးတတ္သည္ဟု ဆိုလုိပါသည္။) ထုိကဲ့သို႔ မျဖဴစင္ၾကဘဲ မာယာသာေဌယ် တုိ႔ကို အရင္းခံခဲ့ပါမူ တစ္ဘ၀တြင္သာမက အတူျပဳရသမွ် ကုသိုလ္တုိ႔၌လည္း စိတ္မထက္သန္ရကား ေနာက္ေနာင္ သံသရာတုိင္ေအာင္ အက်ိဳးနည္းဖြယ္ ရွိ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ လက္ထပ္မဂၤလာျပဳမည္ဟု ၾကံစည္စကပင္ မာယာသာေဌယ် မေနာစင္းလံုးေခ်ာ မဂၤလာျဖစ္ေစသင့္ၾကပါသည္။
ဤသို႔လွ်င္ မာယာသာေဌယ်သည္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကို ျဖစ္ေစ၊ လူအမ်ားကိုျဖစ္ေစ၊ တစ္တုိင္းျပည္လံုးကိုျဖစ္ေစ၊ (ဘုရားမဟုတ္ဘဲ ဘုရားလုပ္ေနသူ တိတၳိမ်ားကဲ့သို႔) တစ္ကမၻာလံုး ကိုျဖစ္ေစ လွည့္ပတ္တတ္ေလရကား အလြန္ယုတ္မာဆုိးရြားေသာ တရားဟု ဆုိထုိက္ေပသည္။ ထုိမွ်ေလာက္ ဆုိးရြားေသာ္လည္း ယခုကာလ၌ အမ်ားအျပား ျဖစ္လ်က္ရွိေသာေၾကာင့္ မိမိကုိယ္ကို ပါရမီရွင္သူေတာ္စင္ဟု ဆံုးျဖတ္ထားသူတုိ႔သည္ ထုိမာယာသာေဌယ်သမား လူအမ်ားတြင္ မပါ၀င္ၾကေစဘဲ မရုိးမသား ဆုိးရြားေသာ တရားတုိ႔ကို မိမိသႏၱာန္မွာလည္း မျဖစ္ေအာင္၊ မိမိႏွင့္ ဆက္သြယ္သူမ်ား၌လည္း မျဖစ္ေအာင္ အထူးသတိထားၾကျပီးလွ်င္ ျဖဴစင္ထက္ျမက္ သြက္လက္ေျဖာင့္မတ္ ျမင့္ျမတ္ေသာစိတ္ ရွိသူခ်ည္းသာ ျဖစ္သင့္ၾကေပသည္။
အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ၏ ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာစာအုပ္မွ ထုတ္ႏူတ္ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။
No comments:
Post a Comment