ငိုေၾကြးမူကို “ပရိေဒ၀”ဟုေခၚ၏။ ဤပရိေဒ၀ဟူသည္ “ငိုသံ”ပင္ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ ထုိငိုသံ ျဖစ္ျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းမွာ အတြင္းက ေဒါသ ေဒါမနႆတုိ႔သာ ျဖစ္၍ ပရိေဒ၀သေဘာကိုလည္း ဤေနရာမွာပင္ မွတ္ထားသင့္ေပသည္။ ရာထူးဂုဏ္သိန္ စည္းစိမ္ေဆြမ်ိဳး စသည္တုိ႔တြင္ တစ္ခုခု ပ်က္စီးေသာအခါ ပ်က္စီးေတာ့မည္ဟု ထင္ရေသာအခါ လြန္စြာ၀မ္းနည္းၾက၏။ အားငယ္ၾက၏။ ဤ၀မ္းနည္းအားငယ္မူကား ျပခဲ့ေသာ “ေသာက” အမည္ရ ေဒါမနႆသာတည္း။ ထုိ၀မ္းနည္းအားငယ္မူကို မ်ိဳသိပ္၍ မထားႏုိင္ေသာအခါ ပရိေဒ၀ ေခၚ ငိုေၾကြးေသာ အသံတစ္မ်ိဳး ေပၚလာ၏။ “ပရိေဒ၀”မီးဟု ေခၚရာ၌ ငိုတဲ့အသံကို ေခၚျခင္းမဟုတ္၊ ထုိငိုသံ ျဖစ္ေလာက္ေအာင္ ၀မ္းတြင္း၌ အျပင္းအထန္ ပူပန္ေတာက္ေလာင္ေနေသာ ေဒါသ ေဒါမနႆတုိ႔ကို အစြဲျပဳ၍ ေခၚရျခင္း ျဖစ္သည္။
ငိုေၾကြးလုိ႔ အက်ိဳးရွိရဲ႕လား
ငိုေၾကြးလုိ႔ အက်ိဳးရွိရဲ႕လား
ဤငိုေၾကြးမူသည္လည္း စိုးရိမ္မူကဲ့သို႔ ေကာင္းက်ိဳးမရေသာ တရားတစ္မ်ိဳးပင္။ ခ်စ္ခင္သူ သို႔မဟုတ္ အားကိုးေလာက္သူ တစ္ေယာက္ မ်က္စိေအာက္မွ ရုတ္တရက္ကြယ္ေပ်ာက္ ေသဆံုးသြားေသာအခါ ၀မ္းနည္းပူပန္ၾကသည္မွာ ထံုးစံဓမၼတာလုိ ျဖစ္ေန၍ အျပစ္မတင္ထုိက္လွပါ။ ဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူစက ေသာတာပန္ အရွင္အာနႏၵာသည္ပင္ ငိုရွာပါေသးသည္။ သို႔ေသာ္ ယခုကာလလုိ ဟစ္ေအာ္၍ ငိုျခင္းကား လုိရင္း စိတ္မခ်မ္းသာမူထက္ မိမိကို ၀ိုင္း၍ သနားေအာင္ မာယာေဆာင္မူက မ်ားသလို ျဖစ္ေနပါသည္။ (မ်ားသည္ဟု အတိအလင္းမဆိုလုိ) လူတစ္ေယာက္၏ ဟစ္ေအာ္၍ ငိုသံသည္ ၾကားရသမွ် လူအေပါင္း၏ စိတ္ႏွလံုးကို ထိခိုက္ေစႏုိင္၏။ ခ်မ္းသာသုခ ရွိေနသူမ်ားပင္ ငိုသံၾကားက ခ်မ္းသာသုခ ကြယ္ေပ်ာက္၍ ရုတ္တရက္ စိတ္ဒုကၡေရာက္ရ၏။
ထုိမွ်ေလာက္ လူအမ်ားကိုု ေခ်ာက္ခ်ားေစႏုိင္ေသာ ငိုသံကို တစ္ေယာက္ၾကား၊ ႏွစ္ေယာက္ၾကား၊ တစ္အိမ္ၾကား၊ ႏွစ္အိမ္ၾကားမက တစ္ရပ္လံုး တစ္ရြာလံုး ေခ်ာက္ခ်ားေအာင္ အဘယ္ေၾကာင့္ ဟစ္ေအာ္ ေၾကြးေၾကာ္လုိၾကသနည္း။ ထုိမွ်ေလာက္ ဟစ္ေအာ္ရာ၌ “မိမိမွာ ခ်ဳပ္တည္းႏုိင္ေသာ တရားမ်ား တစ္ခုတေလမွ် လက္ကိုင္မရွိပါ”ဟု ၀န္ခံရာလည္း ေရာက္ေလေတာ့သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မလႊဲသာ၍ ပရိေဒ၀မီးေတာက္လာလွ်င္ တုိးတိုးသက္သာ ယိုက်လာေသာ မ်က္ရည္ျဖင့္ အျမန္ျငိမ္ေအာင္ သိမ္းသိမ္းဆည္းဆည္း ငိုျခင္းသာလွ်င္ လုိရင္းအက်ဆံုး ျဖစ္ပါသည္။ ထုိ႔ထက္ပိုမုိ၍ စိတ္ကို ခ်ဳပ္တည္းနုိင္ေသာ အထက္တန္း သူေတာ္စင္ ပါရမီရွင္ ျဖစ္သူကား ၾကံဳရေသာ ဒုကၡကို ျငီးေငြ႕ေသာ သံေ၀ဂတရားျဖင့္ ေျဖသိမ့္ထုိက္ၾကပါသည္။
အေလာင္းေတာ္၏ ေျဖသိမ့္ပံု
အေလာင္းေတာ္၏ ေျဖသိမ့္ပံု
ဘုရားရွင္ႏွင့္ ယေသာ္ဓရာ ေလာင္းလ်ာ ၂-ပါးတုိ႔ တစ္ခုေသာ ဘ၀၀ယ္ ကုေဋမ်ားစြာ ၾကြယ္၀ေသာ သူေ႒းအျဖစ္မွ စည္းစိမ္ဥစၥာမ်ားကို သေဘာတူလွဴဒါန္းလ်က္ ရေသ့ရဟန္းျပဳကာ မကြဲမကြာပင္ ေနၾကေလသည္။ ရေသ့မေလး၏ ရုပ္ရည္မွာ လြန္စြာထူးျခားသည့္အျပင္ ျပံဳးရႊင္သလုိႏွင့္ ခံ့ညားေသာ မ်က္ႏွာအေနအထားေၾကာင့္ အမ်ားပင္ ခ်စ္ခင္ေလးစားၾက၏။
ထုိကဲ့သို႔ ေတာထြက္လာခဲ့ရာ သူေ႒းမ်ိဳး သူေ႒းႏြယ္ ႏုနယ္ေသာ ရေသ့မကေလးမွာ ေရွးကလို မြန္ျမတ္ေသာ အစာကို မစားရဘဲ ရေသ့ရဟန္းတုိ႔၏ ဓမၼတာ သစ္ဥ သစ္သီးႏွင့္ သူေပးလူေပး အာဟာရမ်ားျဖင့္သာ မွ်တရရွာေသာေၾကာင့္ အေတာ္ၾကာလွ်င္ ၀မ္းေသြးေရာဂါျဖင့္ လြန္စြာ အားနည္းရွာေလေသာ္ အေလာင္းေတာ္ကိုယ္တုိင္ တြဲယူကာ ျမိဳ႕တံခါးအနီး ဇရပ္ၾကီးေပၚမွာ အသာခ်ထား၍ အေလာင္းဘုရား ဆြမ္းခံ၀င္ေတာ္မူေလသည္။
ထုိကဲ့သို႔ ဆြမ္းခံ၀င္ေတာ္မူေနတုန္း အခ်ိန္မွာပင္ ဇရပ္ေပၚတြင္ က်န္ရစ္ေသာ ရေသ့မကေလးသည္ သူ၏ ေရာဂါဒဏ္ကို ၾကာရွည္မခံႏုိင္သည့္အလား အေလာင္းဘုရား ျပန္ခ်ိန္ကိုမွ် မေစာင့္နုိင္ရွာေတာ့ဘဲ ဘ၀ဇာတ္အသစ္လဲရရွာေလသည္။ ထိုကဲ့သို႔ ျဖစ္ပံုကို ျမိဳ႕တြင္းမွ ထြက္လာသူတုိ႔ ေတြ႕ၾကေလရာ ေဆြမေတာ္မ်ိဳးမစပ္ဘဲ လူိက္လူိက္လွဲလွဲ ငိုေၾကြးကာ အေလာင္းကို ျပင္ၾကရွာေလသည္။
ထုိအခုိက္မွာပင္ အေလာင္းဘုရား ဆြမ္းခံျပန္လာေလေသာ္ မေမွ်ာ္လင့္ေသာ အျဖစ္အပ်က္ကို ရုတ္တရက္ ေတြ႕ရလွ်င္ အစြမ္းကနု္ ငိုခ်င္ဖြယ္ ေကာင္းေသာ္လည္း ဇရပ္ေပၚတက္၍ ျပင္ထားေသာ အေလာင္း၏ ဦးေခါင္းဘက္မွ ထုိင္ေတာ္မူျပီးလွ်င္ ၂ေယာက္စာ ခံယူလာေသာ ဆြမး္ကို တစ္ပါးတည္း ဘုဥ္းေပးေတာ္မူျပီးမွ မ်ားစြာေသာ ပရိတ္သတ္၏ ပရိေဒ၀မီးကို ၾကည္လင္ေအးျမေသာ ၾသ၀ါဒေရခ်မ္းျဖင့္ ဆြတ္ဖ်န္းျငိမ္းေစေတာ္မူေလသည္။
မလႅိကာ စစ္သူၾကီးကေတာ္
မလႅိကာ စစ္သူၾကီးကေတာ္
ဗႏၱဳလ စစ္သူၾကီးကေတာ္ မလႅိကာ အမ်ိဳးသမီး၏ စိတ္ထားလည္း အားရစရာပင္။ ေကာသလမင္း၏ စစ္သူၾကီးဗႏၶဳလႏွင့္ မလႅိကာတုိ႔မွာ အျမႊာေမြးညီေနာင္မ်ား ျဖစ္ၾကေသာ သားရတနာ ၃က်ိပ္ ၂ေယာက္ ထြန္းကားေလသည္။ ထူးျခားေသာ မိဘႏွစ္ဦး၏ သားမ်ားျဖစ္ၾကသည့္ အားေလ်ာ္စြာ သူတို႔ အေျခြအရံမ်ားႏွင့္တကြ ဖခင္ေနာက္က ဘုရင့္ထံ အခစား၀င္ၾကေသာအခါ သူတို႔ လူစုႏွင့္ပင္ ပရိသတ္ၾကီး တစ္ခုျဖစ္ေလသည္။
ထိုအျခင္းအရာကို မလုိလားေသာ အမတ္တုိ႔က ဘုရင္ထံ “တစ္ေန႔က်လွ်င္ ဗႏၶဳလစစ္သူၾကီးက သူ၏သားမ်ားႏွင့္အတူ တုိင္းျပည္ကို လုပ္ၾကံပါလိမ့္မည္”ဟု ကုန္းေခ်ာၾကေလရာ နဂိုကပင္ အဆင္ျခင္နည္းေသာ ရွင္ဘုရင္ၾကီးသည္ အလြယ္တကူ ယံုၾကည္၍ သားအဖတစ္စုကို ပရိယာယ္ျဖင့္ လီဆယ္ကာ အိမ္တစ္ေဆာင္မွာ ေနခိုက္ မီးတုိက္၍ သတ္ေစေလသည္။
သားအဖတစ္စုတို႔ အသတ္ခံရသည့္ညဥ္႔၏ ေနာက္တစ္ေန႔နံနက္မွာ မလႅိကာလည္း ရွင္သာရိပုတၱရာ အမွဴးရွိေသာ သံဃာေတာ္မ်ားကို ဆြမ္းကပ္ဖုိ႔ရန္ စီမံထား၏။ နံနက္၌ ဆြမး္ကပ္ခ်ိန္နီးလတ္ေသာ္ “ညဥ္႔တုန္းက သားအဖအားလံုး တစ္ျပိဳင္နက္ဆံုးေၾကာင္း”စာကို မလႅိကာရရွိေလလွ်င္ ဟစ္၍သာ ငိုခ်စ္စရာေကာင္းေသာ္လည္း မ်က္ရည္တစ္စက္မွ် မထြက္ေစဘဲ ျပင္ဆင္ျမဲဆြမ္းကို ျပင္ဆင္ကာ ထုိစာကို သိမ္းထားလုိက္ေလသည္။
မွတ္ခ်က္
မွတ္ခ်က္
ျပခဲ့ေသာ ၀တၳဳႏွစ္ရပ္၌ ဘုရားအေလာင္း၏ ပရိေဒ၀မျဖစ္ျခင္းမွာာ ရင့္မာေသာ ပါရမီရွင္ျဖစ္၍ ရွိပါေစဦးေတာ့။ မလႅိကာ၏ ပရိေဒ၀မီးခ်ဳပ္တည္းႏုိင္မူကား အမ်ားပင္ အားရဖြယ္၊ အတုယူဖြယ္ ေကာင္းလွပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အသက္တစ္ရာ မေနရေသာ္လည္း အမူတစ္ရာ ေတြ႕ဖုိ႔ လြယ္ကူေသာ ေလာကၾကီး၌ ပရိေဒ၀မီးကို အစြမး္ကုန္ျငိမ္းႏုိင္မွ သက္သာရာရဖြယ္ ရွိရကား ပရိေဒ၀ ျဖစ္ေလာက္ေသာ ဒုကၡ၌ “ငါ့ ပါရမီ မည္မွ်ေလာက္ အေျခတည္မိျပီ”ဟု အကဲခတ္ဖုိ႔ရာ ၾကံဳလာေသာ ဒုကၡမွတ္ေက်ာက္တြင္ ပါရမီကို မွတ္တင္၍ ၾကည့္ၾကပါကုန္။
အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ၏ ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာစာအုပ္မွ ထုတ္ႏူတ္ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။
No comments:
Post a Comment