Video

Saturday, 2 November 2013

# ကဆုန္လျပည့္ ဗုဒၶေန႕ ႏွင့္ အေနကဇာတင္ မဂၤလာ

Posted on 24 May, 2013 in ဓမၼစကား, သိဖြယ္ မွတ္ဖြယ္ စဥ္းစားဖြယ္

buddah
ကဆုန္လျပည့္ေန႔ ဟာ အမ်ားသိၾကတဲ့အတိုင္း ျမတ္စြာဘုရား ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူတဲ့ ေန႕ထူးေန႕ျမတ္ႀကီး တစ္ေန႔ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါတြင္ဘဲလားဆိုေတာ့ မကေသးပါဘူး။ ဘုရားေလာင္း ဗ်ာဒိတ္ခံတဲ့ေန႕ ၊ ဖြားျမင္ေတာ္မူရာေန႕၊ ပရိနိဗၺာန္ စံ၀င္ေတာ္မူရာေန႕ေတြကလည္း “ကဆုန္လျပည့္ေန႕” ေတြခ်ည္းပါဘဲ။ ကဆုန္လျပည့္ေန႕အေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ လင့္ခ္တစ္ခု ရွယ္ထားပါတယ္။ အဲဒီမွာ အျပည့္အစံု ဖတ္ရႈၾကပါကုန္။ 
.
ကၽြန္ေတာ္ အခုေျပာခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းေလးကေတာ့ “ဘုရားအေနကဇာတင္” တယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းေလးပါ။ ခုေခတ္ေတာ့ မသိဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ငယ္ငယ္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕အရပ္ေဒသမွာ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္းကဆုန္လျပည့္ေန႕ေရာက္ရင္ (ႏွစ္တိုင္းမဟုတ္ေတာင္မွ) အိမ္က ဘုရားကို ဘုန္းႀကီး ()ပါးေလာက္ ပင့္ၿပီး အေနကဇာ” တင္ၾကတဲ့အေလ့ ရွိၾကတယ္။ အိမ္တိုင္းမဟုတ္ေပမယ့္ အေတာ္မ်ားမ်ား လုပ္ေလ့ရွိၾကတယ္။
ေနာက္ၿပီး တစ္ခ်ဳိ႕ အိမ္ေထာင္ျပဳ ၊ အိမ္ရာတည္ေထာင္ၾကတဲ့ အခါ ၊ အိုးသစ္အိမ္သစ္မွာ ဘုရားဆင္းတုအသစ္ကို တည္ထားကိုးကြယ္ရာမွာလည္း အေနကဇာ တင္ၿပီးမွ ကိုးကြယ္မႈကို ျပဳၾကပါတယ္။ အေနကဇာတင္တယ္ ဆိုတာဘာလဲ ? ။ ခုေခတ္လူငယ္ေတြ သိသူလည္း ရွိ/ မသိသူလည္း ရွိေပမယ္။မသိသူမ်ားအတြက္ ျပန္လည္ ေဖာက္သည္ခ်ေပးလိုက္ပါတယ္။ 

 ကၽြန္ေတာ္ငယ္ငယ္တုန္းက အခုလို ကဆုန္လျပည့္ေန႕တစ္ေန႕မွာ အိမ္ကဘုရားကို အေနကဇာ တင္မယ္ ဆုိၿပီး ဘုန္းႀကီးေတြ သြားပင္႔ ၊ ဆြမ္းကပ္ဖို႕ ခ်က္ၾကျပဳတ္ၾကနဲ႕ တစ္အိမ္လံုး အလုပ္ရႈတ္ေနၾကတဲ့ အခ်ိန္ေပါ႕။ အဲဒီတုန္းက ကၽြန္ေတာ့္အသက္ ()ႏွစ္ ()ႏွစ္ေလာက္ဘဲ ရွိဦးမယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ငယ္ငယ္ကတည္းက ဉာဏ္သိပ္မေကာင္း ၊ သိပ္ထက္ထက္ျမက္ျမက္မရွိေပမယ့္ - စဥ္းစားေတြးေခၚရတာ ၀ါသနာ ပါတယ္။ စဥ္းစားဖို႕ စကားလံုးတစ္လံုးရလာရင္ တစ္ေနကုန္ မေဆာ့ဘဲ ထိုင္စဥ္းစားေနတတ္တဲ့ အေကာင္မ်ဳိး။
.
အဲဒီမွာဘဲ “အေနကဇာတင္တယ္” ဆိုတဲ့ စကားလံုးက ကၽြန္ေတာ့္ ေခါင္းစားဖို႕ ျဖစ္လာေတာ့တာဘဲ။ အေနကဇာ” တင္တယ္ဆိုတာ ဘာလဲ ? ၊ သိခ်င္လာတယ္။ အိမ္က လူေတြကလည္း အားလံုး အလုပ္ရႈပ္ေနေတာ့ ဘယ္သူ႕ကိုမွ မေမးသာဘူးျဖစ္ေနတယ္။
.
အဲဒီမွာ အေဖ႔ရဲ႕ တပည့္ေတြထဲက တစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ “ကိုတင္ေအး” ဆိုတဲ့ သူတစ္ေယာက္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့ အတြက္ “ငယ္ႏိုင္” ျဖစ္ေနလို႕ ဟုတ္ၿပီကြဆိုၿပီး သြားေမးေတာ့တာေပါ႕။ ကိုတင္ေအးကအေဖခိုင္းထားတဲ့ အလုပ္တစ္ခုကို လုပ္ေနတုန္း ကၽြန္ေတာ္က သူ႕နားကို ကပ္သြားၿပီး အသံတိုးတိုးနဲ႕ . .
ကိုတင္ေအး . . ကိုတင္ေအး . . အေနကဇာ တင္တယ္ဆိုတာ ဘာလုပ္တာလဲဗ်”
ကိုတင္ေအး ခဏ ၿငိမ္ၿပီး စဥ္းစားေနတယ္။ သူ မသိလို႕ေတာ့ မဟုတ္ေလာက္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ့္အသက္က ()ႏွစ္ေလာက္ ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္နားလည္မယ့္ ဖြင့္ဆိုခ်က္ကို စဥ္းစားေနပံု ေပၚပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ သူက ေျပာခ်လိုက္တာက . .
ဟာကြာ . . အေနကဇာတင္တယ္ဆုိတာ . . ဘုရားကို အသက္သြင္းတာကြ” တဲ့ ၊
ဗုေဒၶါ . . ကၽြန္ေတာ္ စဥ္းစားၾကည့္တယ္။ ဘုရားဆိုတာ ရုပ္ထုတစ္ခုဘဲ။ အသက္မရွိဘူး ဆိုတာေလာက္ေတာ့ ()ႏွစ္သား ကေလးတစ္ေယာက္နဲ႕ စဥ္းစားတတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒါကို အသက္သြင္းမယ္ဆိုေတာ့ . . .ဘုရားက လူေတြလို အသက္၀င္လာမွာလားေပါ႕။ ဟုတ္ပါ႕မလား။ ကၽြန္ေတာ္ ဆက္ေမးမလို႕ ရွိေသးတယ္ . . အေဖက “ေဟ႔ေကာင္ . . တင္ေအး ဒီကို ခဏ လာဦး” ဆိုၿပီး လွမ္းေအာ္တာနဲ႕ ကိုတင္ေအးလည္း သုတ္ကနဲ ထေျပးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း “ေငါင္” က်န္ခဲ့တာေပါ႕။ ဘာမွ ဆက္မေတြးတတ္ေအာင္ ျဖစ္ၿပီး က်န္ခဲ့တယ္။
ခဏေနေတာ့ ဘုန္းႀကီးေတြ ႂကြလာပါတယ္။ ဘုရားခန္းကို ၀င္ၿပီး အေနကဇာတင္ဖို႕ ျပင္ဆင္ၾကပါတယ္။ အသင့္လုပ္ထားတဲ့ တံခြန္၊ ကုကၠား ၊ မုေလးပြား ၊ ေပါက္ေပါက္ပြင့္ . . . စတာေတြကို ဘုန္းႀကီး တစ္ပါးစီ ေ၀ၿပီးဘုရားစင္ရွိရာဘက္ကို “ေဆာင့္ေၾကာင့္ထိုင္” ၿပီး ဘုရားစာေတြ စၿပီး ရြတ္ေတာ့တာဘဲ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း သိခ်င္ေဇာနဲ႕ ဘုရားခန္းေဒါင့္တစ္ေဒါင့္မွာ ကပ္ထိုင္ၿပီး အကဲခတ္ေတာ့တာေပါ႕။ စိတ္ထဲမွာလည္း ဘုရားဆင္းတုေတာ္ကေန အသက္၀င္လာတာကို ၾကည့္ရေတာ့မလားဆိုၿပီး “ရင္ေတြေတာင္ တဒိတ္ဒိတ္” ခုန္ေနပါတယ္။
.
ဘုန္းႀကီးေတြ ဘုရားစာကို စၿပီး ဆိုလိုက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ပထမဆံုး ကၽြန္ေတာ္ၾကားလိုက္ရတဲ့ ရြတ္ဆိုသံကေတာ့ “အေနကဇာတိ သံသာရံ . . ” ဆိုတဲ့ စကားပါဘဲ။ အေနကဇာ တင္တယ္ဆိုတာ အေနကဇာတိသံသာရံ ဆိုတဲ့ ဂါထာနဲ႕ အသက္သြင္းတာဘဲလို႕ ထင္မိလိုက္ပါေတာ့တယ္။
အတိုခ်ဳပ္ေျပာရင္ “အေနကဇာ” တင္ၿပီး ဘုရားကို ဆြမ္းကပ္၊ ဘုန္းႀကီးေတြ ဆြမ္းကပ္ ၊ ၿပီးေတာ့ ဘုန္းႀကီးေတြျပန္ႂကြတဲ့ အထိ ကၽြန္ေတာ္ ဘုရားစင္နားက မခြာေတာ့ပါဘူး။ ဘယ္အခ်ိန္ ဘုရား အသက္၀င္ လာမလဲလို႕ေပါ႕။
အေမက ထမင္းစားေခၚလို႕ ထမင္းသာ စားလိုက္ရတာ . . ထမင္းက ဘယ္အေပါက္က ၀င္သြားမွန္း မသိလိုက္ပါဘူး။ စားၿပီးတာနဲ႕ သုတ္ကနဲ ဘုရားခန္းဆီ ထေျပးၿပီး ဘုရားဆင္းတုကို အကဲခတ္ေနေတာ့တာေပါ႕။ မ်က္ေစ့ေလးက စပြင့္လာမလား ၊ ႏႈတ္ခမ္းေလးဘဲ လႈပ္လာမလား ၊ လက္ေတာ္ေတြကလည္း စၿပီး လႈပ္လာမလားေပါ႕၊ ဘုရားစင္ေရွ႕မွာ တစ္ေနကုန္ ငုတ္တုတ္ ထိုင္ေစာင့္ၾကည့္ေနေတာ့တာေပါ႕ဗ်။ မိုးခ်ဳပ္ၿပီး ညဖက္သာ ေရာက္သြားတယ္ . . ဘုရားဆင္းတုကေတာ့ တုပ္တုပ္မွ မလႈပ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္လည္း စိတ္ပ်က္သြားၿပီး ကိုတင္ေအး ကို ထပ္ေမးဖို႕လိုက္ရွာေတာ့လည္း ကုိတင္ေအးက ရွာမေတြ႕နဲ႕ ေနာက္ဆံုး ည အိပ္ယာ၀င္ခဲ့ရတယ္။
ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ အစြဲအလန္းႀကီးပံုမ်ား ညအိပ္ေတာ့ အိပ္မက္ထဲမွာေတာင္ အိမ္ကဘုရား ဆင္းတုက ကၽြန္ေတာ့္ကို ၿပံဳးျပတာကို မက္လိုက္ေသးသဗ်။ “ဟာ . . ကိုတင္ေအး ေျပာတာ ဟုတ္သေဟ့ . . ဘုရား အသက္၀င္လာၿပီကြ” ဆိုၿပီး ၀မ္းသာအားရ ျဖစ္ေနတုန္း - ႏိုးလာမွ အိပ္မက္မက္ေနတာကိုးဗ်။
ေနာက္ေန႔က်ေတာ့လည္း ကေလးၿပီၿပီ ေဆာ့ဖို႕ ကစားဖို႕နဲ႕ တျခားစိတ္၀င္စားစရာ ကိစၥေတြေပၚလာေတာ့လည္း ဒီကိစၥကို ေမ႕သြားေတာ့တာပါဘဲဗ်ာ။
ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္ အသက္(၂၀)ေက်ာ္လာလို႕ ဗုဒၶစာေပေတြ စၿပီးဖတ္ရေတာ့တဲ့ အခ်ိန္က်မွ “အေနကဇာ” တင္တယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ကို ဂဃနဏ သိလာပါေတာ့တယ္။ ဒီေတာ့မွ “ကိုတင္ေအး” ေျပာခဲ့တဲ့ “ဘုရားကို အသက္သြင္းတယ္” ဆိုတာ ကေလးနားလည္လြယ္ေအာင္ ေျပာလိုက္မွန္း သိရပါေတာ့တယ္။ အခုလည္းကၽြန္ေတာ့္အလွည့္ ျပန္ေရာက္လာၿပီ။ ခုေခတ္လူငယ္ေတြ နားလည္လြယ္ေအာင္ ၊ အဓိပၸါယ္လည္း မခၽြတ္ေခ်ာ္ေအာင္ “အေနကဇာတင္တယ္” ဆိုတဲ့ စကားေလးကို ျပန္ၿပီး ရွင္းျပ ရေတာ့မယ္ေလ။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ အတိတ္ကို ျပန္သြားၾကည့္ၾကရေအာင္ ။
——————————————————————————————————-
ကၽြန္ေတာ္စိတ္ထဲမွာ ၾကည္ၾကည္ႏူးႏူးနဲ႕ ျပန္ေတြးမိတယ္
ေရွးလြန္ခဲ့ၿပီးေသာ ႏွစ္ေပါင္း (၂၅၀၀)ေက်ာ္ - ကဆုန္လျပည့္ေန႕ရဲ႕ ညတစ္ညမွာေပါ႕။ မိုးတိမ္ကင္းစင္တဲ့ ေကာင္းကင္ျပင္ႀကီးမွာလည္း လျပည့္၀န္းႀကီးဟာၾကယ္ေပါင္းစံု ၀န္းရံခလို႕ ထြန္းလင္းေတာက္ပေနေလရဲ႕။ ဒီလို သာယာလွပ ၾကယ္ေပါင္းခတဲ့ ကဆုန္လျပည့္ညခ်မ္း တစ္ခုမွာ “မဇၩိမေဒသ” ရဲ႕ ေတာအုပ္တစ္ခုမွာရွိတဲ့ ေဗာဓိပင္ပ်ဳိေအာက္မွာ အလြန္လွပ တင့္တယ္ခန္႕ညားတဲ့ ရဟန္းပ်ဳိတစ္ပါးဟာ ျမက္ကဗၺလာ အခင္းျပင္ေပၚမွာ ေအးခ်မ္းတိတ္ဆိတ္စြာ တရားရႈမွတ္ေနေလရဲ႕
သူဟာ သာမန္အညၾတပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးေတာ့ မဟုတ္ေပဘူး။ သူဟာ တိုင္းျပည္တစ္ျပည္ရဲ႕ အိမ္ေရွ႕မင္းသား တစ္ဦးျဖစ္ၿပီး မၾကာမွီ ရွင္ဘုရင္တစ္ပါး ျဖစ္လာမယ့္ ပုဂၢိဳလ္လည္းျဖစ္တယ္။ သူ႕မွာ အလြန္ျပည့္စံုတဲ့ ေလာကီစည္းစိမ္ေတြလည္း ရွိသူျဖစ္တယ္။ အလြန္ျမတ္ႏိုး ေမြ႕ေလ်ာ္ဖြယ္ေကာင္းတဲ့ ခ်စ္ဇနီးတစ္ဦးလည္း ရွိသူျဖစ္တယ္။ မ်ားျပားလွတဲ့ အေခၽြအရံအသင္းအပင္းေတြ ၊ ေမာင္းမမိႆံ ေတြလည္း ရွိသူျဖစ္တယ္။ သူနဲ႕တစ္ေန႕တည္း ေမြးဖြားလာတဲ့ (၀မ္းကြဲ) ညီေတာ္/ညီမေတာ္ေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာ ရွိသူလည္းျဖစ္တယ္။ ညီေတာ္/ညီမေတာ္ အားလံုးရဲ႕ ခ်စ္ေၾကာက္ရိုေသခန္႕ညားမႈကိုလည္း ရရွိထားသူျဖစ္တယ္။
သူဟာ “စႀကၤာ၀ေတးမင္း” လို႕ ေခၚတဲ့ “တိုင္းႏိုင္ငံအားလံုးမွာ ရွိတဲ့ - မင္း, အားလံုးတို႕ရဲ႕ ရွင္ဘုရင္” အျဖစ္ကို ရရွိမည့္သူလို႕လည္း ပုဏၰားေတာ္ေတြရဲ႕ နိမိတ္ဖတ္ျခင္း ခံထားရသူလည္းျဖစ္တယ္။ သူဟာ ဖခင္ျဖစ္သူ သုေဒၶါဓနမင္းႀကီးရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္း အိပ္မက္လည္းျဖစ္တယ္။ သုေဒၶါဓနမင္းႀကီးဟာ သူ႕သားေတာ္ရဲ႕ စႀကၤာ၀ေတးမင္း” အျဖစ္ကို ျမင္ေတြ႕လိုတဲ့ အာသီသေတြနဲ႕ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ေနရရွာသူလည္းျဖစ္တယ္။
ဒါေပမယ္ ့“သိဒၶတၱ” လို႕ေခၚတဲ့ မင္းသားငယ္ကေတာ့ ဒီေလာကီစည္းစိမ္ေတြကို ၿငီးေငြ႕မုန္းတီးစ, ျပဳေနပါၿပီ။ သူဟာ “ေမြးဖြားျခင္း နဲ႕ ေသဆံုးျခင္း” ဆိုတဲ့ ကာလတိုတိုေလးအတြင္းမွာ “ အမွန္တရားဆိုတာ ဘာလဲ”ဆိုတာကိုသာ ရွာေဖြသိခ်င္စိတ္ ျပင္းျပလို႕သာ ေနပါေတာ့တယ္။ လူေတြ မွန္တယ္ထင္ေနတဲ့ အရာအားလံုးဟာ မွားယြင္းေနၾကတယ္ဆိုတာေတာ့ သူသိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘာက အမွန္တရားလည္း ဆိုတာကိုေတာ့ သူ မသိႏိုင္ဘူး ျဖစ္ေနတယ္။
.
ေနာက္ဆံုးေတာ့ သူဟာ ေလာကႀကီးရဲ႕ အမွန္တရားကို သိဖို႕အတြက္ သူဟာ ဆရာရွာဖို႕ သူဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္။ သူဒီလို ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်လိုက္တဲ့ ေန႕မွာဘဲ သူ႕အတြက္ အလြန္ခက္ခဲတဲ့ ကိစၥတစ္ခုေပၚေပါက္လာပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ သူ႕ရဲ႕ ရႈမၿငီးတဲ့ ၾကင္ယာေတာ္ျဖစ္သူဟာ သားေတာ္ေလးတစ္ပါး ဖြားျမင္ေၾကာင္း သတင္းေရာက္ရွိလို႕လာပါတယ္။ ရုတ္တရက္ေတာ့ သူဟာ ေတြေ၀သြားခဲ့ေပမယ့္ ဒီကိစၥဟာ သူ႕ကို “အမွန္တရား” ရွာထြက္ဖို႕ ျမန္ျမန္ ေဆာ္ၾသလိုက္သလိုပါဘဲ။ ၾကာလာရင္ သားကေလးအေပၚသံေယာဇဥ္ေတြ မ်ားသည္ထက္ မ်ားလာရင္ ခက္ရေတာ့မယ္ေလ။
.
ဒါေၾကာင့္ သားေတာ္ေလးဖြားျမင္တဲ့ေန႕ရဲ႕ညဖက္မွာဘဲ သူဟာ ေရႊနန္းေတာ္ႀကီးကို စြန္႕ခြာဖို႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်လိုက္ပါေတာ့တယ္။ သူဟာေနာက္ဆံုးၾကည့္ျခင္းအေနနဲ႕ မိဖုရားျဖစ္သူရဲ႕ နန္းေတာ္ကို ညဖက္မွာ တိတ္တဆိတ္သြားေရာက္ၿပီး ခ်စ္ဇနီး နဲ႕သားေတာ္ေလးရဲ႕ အျပစ္ကင္းစြာ အိပ္ေပ်ာ္ေနျခင္းကို ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႕ ၾကည့္ရႈသြားခဲ့ပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာသာမန္ပုထုဇဥ္မွ်သာ ရွိေသးတဲ့ သိဒၶတၱရဲ႕ အသည္းႏွလံုးေတြဟာ ေၾကကြဲပ်က္သုန္းလုမတတ္ ျဖစ္ခဲ့ရခ်ိန္လည္း ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
သိပ္မၾကာခင္မွာဘဲ တိတ္ဆိတ္လွတဲ့ ညဥ့္နက္နက္မွာ အသက္(၂၉)ႏွစ္သာ ရွိေသးတဲ့ မင္းသားငယ္ဟာ ဖြားဖက္ေတာ္ ကၽြန္ယံု “ေမာင္ဆန္” နဲ႕ အတူတစ္ကြ ေရႊနန္းေတာ္ႀကီးနဲ႕ စိမ္းစည္ဥစၥာအားလံုးကို ေက်ာခိုင္းထြက္ခြာခဲ့ၾကပါေတာ့တယ္။ ခရီးမိုင္ေပါင္းမ်ားစြာ ျမင္းစီးထြက္ခြာလာခဲ့ၿပီး “အေနာ္မာ” လို႕ေခၚတဲ့ တိုးတိတ္ညင္သာစြာ စီးဆင္းေနတဲ့ ျမစ္ကေလးတစ္စင္းရဲ႕ ေသာင္ကမ္းပါးအေရာက္မွာေတာ့ “သိဒၶတၱ” ဟာသူရဲ႕ ဆံေတာ္ေတြ၊ မင္း၀တ္တန္းဆာေတြ အားလံုးကို စြန္႕ပယ္ၿပီး တစ္ကိုယ္တည္း ေတာအရပ္ကို ၀င္ေရာက္ခဲ့ပါေတာ့တယ္။
အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ အမွန္တရားကို ရွာေဖြလိုတဲ့ “ရဟန္းငယ္” တစ္ပါးဟာ တစ္ေတာ၀င္ တစ္ေတာင္ထြက္နဲ႕ဆရာအရွာထြက္ခဲ့ရာမွာ တစ္ခုေသာ ေတာအုပ္အရပ္မွာ “အာဠာရ” နဲ႕ “ဥဒက” လို႕ေခၚတဲ့ ရေသ့ႏွစ္ပါးကို ေတြ႕ပါေတာ့တယ္။ သူတို႕ထံမွာတလွည့္စီ တပည့္ခံၿပီး က်င့္ႀကံအားထုတ္ပါေတာ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ သူရွာေနတဲ့ အမွန္တရားကိုေတာ့ မေတြ႕ရပါဘူး။
ေနာက္ေတာ့ သူဟာ ႏွလံုးေမြ႕ေလ်ာ္ဖြယ္ေကာင္းတဲ့ “ဥရုေ၀လ” ေခၚတဲ့ ေတာအုပ္ကေလးကို ေတြ႕ေတာ့ ဒီအရပ္မွာဘဲ အမွန္တရားကို ေတြ႕ေအာင္ ရွာေတာ့အံ့လို႕ အႀကံျဖစ္ၿပီး အင္မတန္ျပင္းထန္လွတဲ့  ဒုကၠရစရိယာ” လို႕ေခၚတဲ့ အက်င့္ကို က်င့္ၿပီး အမွန္တရားကို ဆက္ၿပီး ရွာပါတယ္။ ဒီလို ျပင္းျပင္းထန္ထန္ က်င့္ၾကံရင္းနဲ႕ ()ႏွစ္ဆိုတဲ့ အခ်ိန္ကာလကို လြန္ေျမာက္သြားခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ “သူ” အမွန္တရားကို မေတြ႕ရေသးပါဘူး။
()ႏွစ္ေလာက္ ျပင္းထန္တဲ့ အက်င့္ေတြကို က်င့္ေသာ္ျငားလည္း အမွန္တရားကို မေတြ႕ႏိုုင္ေသးတဲ့ “သိဒၶတၱ”ဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပန္လည္ သံုးသပ္ရပါေတာ့တယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ သူဟာ “အမွန္တရား” ကို ရွာေဖြတဲ့ေနရာမွာ “လြန္ကဲေသာ ဆႏၵ နဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ကို ညႇင္းဆဲေသာ အက်င့္” မ်ားဟာ မွားယြင္းေၾကာင္း သိျမင္လာပါတယ္။ “အလယ္အလတ္ မွ်တေသာ ဆႏၵ နဲ႕ ၀ီရိယ” တို႕ကို ခ်ိန္ညႇိၿပီး “မဇၩိမလမ္းစဥ္” နဲ႕သာအမွန္တရားကို ရွာေဖြလို႕ရမွာျဖစ္ေၾကာင္း သူနားလည္သြားခဲ့ပါတယ္။
ဒီလို နားလည္သြားတဲ့ေနာက္မွာ သူဟာ အရိုးၿပိဳင္းၿပိဳင္းထၿပီး ယိမ္းယိုင္ၿပိဳလဲလုလု ျဖစ္ေနတဲ့ သူ႕ခႏၶာကို ျပန္ၿပီး အားေမြးရပါေတာ့တယ္။ အစာငတ္၊ ေရငတ္ နဲ႕ က်င့္ရတဲ့ က်င့္စဥ္ေတြကို စြန္႕လႊတ္လိုက္ၿပီးအစာအဟာရေတြကို ျပန္လည္သံုးေဆာင္လိုက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ သူ႕အနားမွာ ၀တ္ႀကီး၀တ္ငယ္ျပဳစုေနတဲ့ “ပဥၥ၀ဂၢီ ()ဦး” ေခၚတဲ့ အျခံအရံ()ဦးဟာ “သိဒၶတၱ” မင္းသား အက်င့္ေဖာက္ေလၿပီ . . ဘုရားမျဖစ္ေတာ့ၿပီဟုအထင္လြဲကာ သူ႕ကို စြန္႕ခြာ သြားၾကပါေတာ့တယ္။
ဒီျဖစ္ရပ္အတြက္ သိဒၶတၱအဖို႕ ထူးၿပီး တုန္လႈပ္စရာ မရွိပါဘူး။ သူဟာ အရာအားလံုးကို စြန္႕ပစ္ၿပီးခဲ့ပါၿပီ။စြန္႔လႊတ္ျခင္းဟာ သူ႕အတြက္ မတုန္လႈပ္ႏိုင္သလို စြန္႕ပယ္ခံရျခင္းဟာလည္း သူ႕အဖို႕ တုန္လႈပ္စရာမရွိေတာ့ပါဘူး။ သူဟာ ဆက္ၿပီး အားေမြးပါတယ္။ ကိုယ္ခႏၶာ အားအင္ျပည့္ၿဖိဳးလာခ်ိန္မွာေတာ့ သူဟာဥရုေ၀ဠ” ေတာအုပ္ကေလးကို စြန္႕ခြာၿပီး (အတိတ္ပါရမီရဲ႕ လမ္းညႊန္မႈနဲ႕) သူေမြးဖြားတဲ့ ေန႕မွာဘဲအပင္ေပါက္လာခဲ့တဲ့ (ဖြားဘက္ေတာ္)“ေဗာဓိပင္ပ်ဳိ” ေလးရွိရာအရပ္ဆီကို ထြက္ခြာလာခဲ႔ပါတယ္။
ဒီ ေဗာဓိပင္ပ်ဳိေလး ေပါက္ေရာက္ရာ အရပ္ေဒသဟာ သာမန္ေညာင္ည အရပ္တစ္ခုေတာ့ မဟုတ္ေပဘူး။ ဒီေနရာဟာ “မဇၩိမ” ေဒသရဲ႕ အလယ္ဗဟို တည့္တည့္အရပ္လည္းျဖစ္တယ္။ ေရွးယခင့္ယခင္ ဘုရား()ဆူပြင့္ေတာ္မူရာ “တစ္ထပ္တည္းက်တဲ့” ေနရာလည္းျဖစ္တယ္။ တုႏိႈင္းမယွဥ္သာေသာ ျမင့္ျမတ္မႈအေပါင္း ခေညာင္းရာ ေနရာဌာန ျဖစ္ေပတယ္။ “မဇၩိမေဒသ” ရဲ႕ “ဗဟိုခ်က္မ႑ိဳင္” ေနရာလည္း ျဖစ္ေပတယ္။ဒီေနရာမွာဘဲ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ဟာ “မဇၩိမ” အက်င့္နဲ႕ မၾကာခင္ ဘုရားအျဖစ္ကို ေရာက္ရေတာ့မယ္။ အဲဒီေန႕ဟာ ကဆုန္လျပည့္ေန႕ဘဲ ျဖစ္ပါေတာ့တယ္
အခုလို ကဆုန္လျပည့္ေန႕ရဲ႕ ညခ်မ္းခ်ိန္ခါေလးမွာ ဗုဒၶအေလာင္းေတာ္ဟာ “မဟာေဗာဓိပင္ပ်ဳိ” ရဲ႕ေအာက္မွာ အေရွ႕အရပ္ကို မ်က္ႏွာမူကာ “ေသာတၱိယ” ျမက္ထမ္းသမားထံမွ အလွဴခံရအပ္ေသာ ျမက္အခင္းကဗၺလာကို ထိုင္စရာအမွတ္ျပဳၿပီး “အာနာပါန” ကမၼဌာန္းဘာ၀နာကို စတင္ စီးျဖန္းပါေတာ့တယ္။
တက္သစ္စ လျပည့္၀န္းႀကီးဟာ အေရွ႕အရပ္ကေန တရိပ္ရိပ္ တက္လာခ်ိန္ ၊ ၾကယ္ေပါင္းစံု ၀န္းရံခလို႕ ေအးျမတဲ့ေလညင္းကလည္း တသုန္သုန္နဲ႕ တိုက္ခတ္ေနပါတယ္။ ကမၻာေလာကႀကီးတစ္ခုလံုးဟာ မၾကာမွီ အခ်ိန္ပိုင္းအတြင္း  “ဗုဒၶ” လို႕ေခၚတဲ့ အႏိႈင္းမဲ့ မဟာလူသားတစ္ဦး ျဖစ္ထြန္း ေပၚေပါက္လာေတာ့မွာကို သိေနသကဲ့သို႕ . .  အတုမရွိ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာမႈအေပါင္းနဲ႕ ျပည့္စံုေနပါေတာ့တယ္။
ဒီအခ်ိန္မွာဘဲ အေလာင္းေတာ္ဟာ ခႏၶမာန္ , မစၥဳမာန္ , ကိေလသမာန္ , အဘိသခၤါရမာန္ , ေဒ၀ပုတၱမာန္ . . တည္းဟူေသာ “မာန္()ပါး” ကို ေအာင္ျမင္ေတာ္မူလွ်က္ ညဥ္႔ဦးယံ အခ်ိန္တြင္ “ပုေဗၺနိ၀ါသဉာဏ္” ၊ သန္းေခါင္ယံတြင္ “ဒိဗၺစကၡဳဉာဏ္” ၊ မိုးေသာက္ယံတြင္ “သဗၺညဳတဉာဏ္” တို႕ကို ရရွိလွ်က္ လူတြင္ စင္စစ္ “ဗုဒၶဘုရားအျဖစ္” သို႕ ေရာက္ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီႏွစ္ကေတာ့ မဟာသကၠရာဇ္ (၁၀၃)ခုႏွစ္ ၊ ရက္ကား ကဆုန္လျပည့္ေန႕ ၊ ေန႕ကား ဗုဒၶဟူးေန႕ျဖစ္ၿပီး စန္းသည္ ၀ိသာခါနကၡတ္ႏွင့္ စန္းယွဥ္ေနေသာ အခါပင္ ျဖစ္ပါေတာ့တယ္။
ဒီလို ဘုရားအျဖစ္ကို ရေတာ္မူ , ေရာက္ေတာ္မူၿပီ ဆိုတာနဲ႕ ဗုဒၶဘုရားရွင္ဟာ ေအာက္ပါ ဂါထာကို က်ဴးရင့္ေတာ္ မူပါေတာ့တယ္။ အဲဒီဂါထာကေတာ့ -
အေနကဇာတိ သံသာရံ၊ သႏၶာ၀ိႆံ အနိဗၺိသံ၊
ဂဟကာရံ ဂေ၀သေႏၱာ၊ ဒုကၡာဇာတိ ပုနပၸဳနံ။
ဂဟကရက ဒိေ႒ာသိ ၊ ပုန ေဂဟံ နကာဟသိ၊
သဗၺာေတ ဖာသုကာ ဘဂၢါ၊ ဂဟကူဋံ ၀ိသခၤတံ။
၀ိသခၤါရဂတံ စိတၱံ ၊ တဏွာနံ ခယမဇၥ်ဂါ”
အဓိပၸါယ္ကေတာ့ “ဟယ္ - တဏွာေယာက်ၤား လက္သမား ၊ အကၽြႏ္ုပ္သည္ သင္၏ ခႏၶာအိမ္ေဆာက္ျခင္းကိုသံသရာတေလွ်ာက္လံုး (မသိဆိုး၀ါးစြာ) အႀကိမ္ႀကိမ္ ခံခဲ့ရေပၿပီ။ ယခုမူ ငါသည္ သင့္အား မဂ္ေလးတန္ ပုဆိန္လက္နက္ျဖင့္ ခုတ္ျဖတ္သုတ္သင္ႏိုင္ၿပီျဖစ္၍ ငါအား သင္၏ ခႏၶာအိမ္ေဆာက္ျခင္းအမႈကို မျပဳေစႏိုင္ေတာ့ၿပီ။ ငါသည္ကား တဏွာအေပါင္းတို႕၏ လြတ္ကင္းရာ ၊ ေသျခင္းကင္းရာ ျပဳျပင္စီရင္ခံရျခင္းကင္းရာ “အမတ” နိဗၺာန္သို႕ဆိုက္ေရာက္ေလၿပီ” ဟု ဆိုလိုပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႕ ဘုရား အေနကဇာ တင္တယ္ဆိုတာ ဗုဒၶဘုရားအေလာင္းေတာ္ ဘုရားအျဖစ္သို႕ေရာက္ေတာ္မူသည့္ အခါ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ က်ဴးရင့္တဲ့ဂါထာကို “ဘုရားျဖစ္ၿပီ” ဟူသည့္အထိမ္းအမွတ္အေနျဖင့္ ျပန္လည္ ရြတ္ဆိုၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ “အေနကဇာတိ သံသာရံ . . ဆိုတဲ့ စကားအစ စာလံုးကို ယူၿပီး “အေနကဇာ” တင္တယ္ဆိုၿပီး သံုးႏႈံးၾကတာျဖစ္ပါတယ္
ဒါကို “ဗုဒၶဘိေသက မဂၤလာ” လို႕ လည္း ေခၚၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ငယ္ငယ္က နားလည္ခဲ့သလို ဘုရားကိုအသက္သြင္းျခင္း မဟုတ္။ သိဒၶိေျမႇာက္ျခင္း၊ တင္ျခင္းလည္း မဟုတ္ပါ။ တန္ခိုးဣဒၶိပါတ္ ထည့္ေပးျခင္းလည္း မဟုတ္ပါ။
ကၽြန္ေတာ္တို႕တစ္ေတြ လြတ္လပ္ေရးေန႕မွာ ကမၻာမေၾက သီခ်င္း သီဆိုၾကသလို ၊ အာဇာနည္ေန႔ေရာက္ရင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္သီခ်င္းေတြဆိုၾကသလိုပါဘဲ။ အထိမ္းအမွတ္အေနနဲ႕ ရြတ္ဆိုပူေဇာ္ၾကျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ဳိ႕က ဘုရားဆင္းတုေတာ္ေတြကို “အေနကဇာ” မတင္ရေသးရင္ ကိုးကြယ္လို႕ မရေသးသလိုလို ၊ ဘုရားအျဖစ္မေရာက္ေသးသလိုလို ထင္ျမင္ေနၾကပါတယ္။ မဟုတ္ပါ။ အဓိကက ပံုေတာ္ကို ကိုးကြယ္ရမွာ မဟုတ္ဘဲ ၊  ဉာဏ္ေတာ္ကို ကိုးကြယ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဗုဒၶဘာသာဟာ ဘာသာျခားတစ္ခ်ဳိ႕ ထင္ျမင္ယူဆေနသလို ရုပ္ထု ကိုးကြယ္သည့္ ဘာသာမဟုတ္ပါ။ ဗုဒၶဆိုသည္မွာ လူသားအားလံုး၏ ေက်းဇူးရွင္ ၊ သံသရာထြက္လမ္းကို ညႊန္ျပသည့္ အေနျဖင့္ မိမိအိမ္မွာ ရုပ္ပံု၊ ရုပ္ထု ထားရွိၿပီး ေန႕စဥ္ ရိုေသေလးစားသမႈ ျပဳေနျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို ခ်စ္ေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ရုပ္ပံုေတြ၊ ေဒၚစုကို ခ်စ္ေတာ့ ေဒၚစုပံုေတြ မိမိအိမ္မွာ ထားရွိခ်ိတ္ဆြဲ ထားသလိုပါဘဲ။ တကယ့္ ဗုဒၶရဲ႕ အယူ၀ါဒအစစ္က ဗုဒၶအဆံုးအမအတိုင္း က်င့္ႀကံျခင္းသား အဓိကက်ပါတယ္။
ဒီလိုဆိုရင္ ဗုဒၶပံုေတာ္မ်ားကို ေနအိမ္မွာ ထားရွိျခင္း ၊ အေနကဇာတင္ျခင္းမ်ားဟာ အေရးမႀကီးဘူးလို႕ေတာ့ (လံုး၀) မဆိုလိုပါ။ အေရးႀကီး ပါတယ္။ အေရးပါ ပါတယ္။
ဗုဒၶဘာသာမွာ “သဒၶါ” ဆိုတာ အင္မတန္အေရးႀကီးပါတယ္။ ဗုဒၶပံုေတာ္/ရုပ္ထုမ်ားအား ေန႕စဥ္ရွိခိုးျခင္း ၊ ဆြမ္းကြမ္းကပ္လွဴျခင္းမ်ားဟာ “သဒၶါ” အားကို တိုးပြားေစပါတယ္။ “သဒၶါ” အားႀကီးမွ “ဘာ၀နာ” အားႀကီးပါမယ္“ပုဂၢိဳလ္ခင္မွ တရားမင္တယ္” ဆိုတဲ့ စကားလိုပါဘဲ။ “ဘုရား” အေပၚ ၾကည္ညိဳသဒၶါတရား အားနည္းေနခ်ိန္မွာ “တရား” ကိုလည္း စိတ္ပါလက္ပါ လုပ္ခ်င္စိတ္ မရွိတတ္ပါ။
ဒါေၾကာင့္ ႏွစ္စဥ္ ကဆုန္လျပည့္ေန႕ ေရာက္တိုင္း ဗုဒၶကို ေအာက္ေမ႔တသ သတိရတဲ့ အေနနဲ႕ “အေနကဇာ” တင္ေျမႇာက္ေပး တာဟာလည္း ကိုယ့္ရဲ႕ သဒၶါအားကို ျဖည့္ဆည္းေပးေနတာျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားကိုယ္တုိင္ဘုရားအျဖစ္ကို ေရာက္ေတာ္မူတဲ့ အခ်ိန္မွာ က်ဴးရင့္ခဲ့တဲ့ ဂါထာကို ျပန္လည္ ရြတ္ဆိုျခင္းျဖင့္ မိမိကိုယ္မွာ အတိုင္းမသိတဲ့ “ပီတိ” “ပႆတိ” နဲ႕ “သဒၶါ” တရားမ်ား တိုးပြားရင့္က်က္ေစႏုိင္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဘုရားကို မရွိခိုးရင္လည္း အရွင္းပါ။ ရွိခိုးၿပီ ဆိုရင္ေတာ့ “ၾသကာသ” နဲ႕ ရွိခိုးေလ့မရွိပါဘူး။
() အေနကဇာတိ သံသာရံ . . . အစခ်ီတဲ့ ဥဒါန္း ဂါထာ
() ‘‘အ၀ိဇၨာ ပစၥယာ သခၤါရာ’’စေသာ ပဋိစၥသမုပၸါဒ အျပန္အလွန္
() ‘‘ယထာ ဟေ၀ ပါတုဘ၀ႏၱိ’’ သုံးဂါထာ။
() ‘‘ေဟတုပစၥေယာ’’ စေသာ ပဌာန္း ၂၄ ပစၥည္း ဥေဒၵသ
() “ဘုရား ဂုဏ္ေတာ္ ()ပါး
() ‘‘ ဇယေႏၱာ ေဗာဓိယာ မူေလ’’ စေသာ ပုဗၺဏွသုတ္ အဆံုးသတ္နဲ႕ က်က်နန ရွိခိုးၿပီး သဒၶါတရား ပြားမ်ားၿပီး ရွိခိုးေလ့ရွိပါတယ္။ ေန႕တုိင္းေတာ့ မရွိခိုးျဖစ္ပါဘူး။
ဒါကေတာ့ ကဆုန္ကျပည့္ ဗုဒၶေန႕မွာ “အေနကဇာတင္ျခင္း” ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဗဟုသုတျဖစ္ဖြယ္ ေဆာင္းပါးေလးတစ္ခုပါ။
.
ေအာက္မွာ “တိပိဋက မင္းကြန္းဆရာေတာ္- ဦး၀ိစိတၱသာရာဘိ၀ံသ” ရဲ႕ ကဆုန္လျပည့္ ဗုဒၶေန႕ ရွင္းျပခ်က္ နဲ႕အေနကဇာတင္ ဂါထာ MP3 ကို တင္ေပးထားပါတယ္။ ေအာက္က Link အတိုင္း သြားၿပီး Download ယူႏုိင္ပါတယ္။ Down ၿပီး ဖြင့္ၾကည့္ နာၾကားၾကည့္ပါ။ အလြန္ က်က္သေရ မဂၤလာ ရွိေသာ ဆရာေတာ္ဦး၀ိစိတၱ” ရဲ႕ အသံေတာ္နဲ႕ နာၾကားရပါလိမ့္မယ္။ မိမိရဲ႕ အိမ္မွာ နံနက္တိုင္းဖြင့္ေပးရင္ အလြန္က်က္သေရ မဂၤလာႏွင့္ ျပည့္စံုပါလိမ့္မယ္။
ေကာ္နက္ရွင္ ေကာင္းရင္ေတာ့ ပထမ Link မွာ ေဒါင္းပါ။
ေကာ္နက္ရွင္ သိပ္မေကာင္းရင္ ဒုတိယ Link မွာ ေဒါင္းပါ။

ဗုဒၶဘာသာ၀င္ သူေတာ္စင္အေပါင္း တရားစစ္တရားမွန္ ေတြ႕ႏုိင္ၾကပါေစသတည္း။
.
ေဒါက္တာတင္ဗိုလ္ဗိုလ္ (ကြန္ပ်ဴ-ေဗဒသုခုမ)

No comments:

Post a Comment

Gold price estimated