၇- (က) ဗုဒၶဘာသာ၌ ဘုရားအစဥ္မရွိ၊ တရားကိုက်င့္မွ ျဖစ္သည္၊ ေနာက္ နိဗၺာန္၀င္၍ ပ်က္စီးျပန္သည္ဟု ဆို၏ ။
(ခ) ပဌမဗုဒၶ က်င့္ေသာတရားကို အဘယ္သူ ထားခဲ့သနည္း၊ က်င့္သည္အခါ ဘယ္ဘုရားထံ ဆုေတာင္းပါ သနည္းဟု-ေမးစရာရွိ၏၊ ပဌမဗုဒၶသည္ အဦးဆံုးျဖစ္၍ သူ႔အထက္ကေပါက္ေသာ ဗုဒၶမရွိေသးေသာေၾကာင့္ မေပါက္ဘဲ နိစၥထာ၀ရတည္ေနေသာ ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေတာ္ကို က်င့္သည္၊ ထိုဘုရားထံ ဆုေတာင္း သည္ ဟု သိသင့္၏၊ ထိုႏွင့္ေပါက္ရေသာ ဗုဒၶသည္ သမၼာသမၺဳ မဟုတ္၊ သုတဗုဒၶ သက္သက္ျဖစ္၏။
ဆရာေတာ္ရွင္းလင္းခ်က္
ဤစကားကိုလည္း ဦးေစာလွျဖဴသည္ ဗုဒၶဘာသာတရား က်မ္းဂန္ႏွင့္ အနားအနီးမွ် မသီဘူးေသာေၾကာင့္ စကားျဖစ္ရသည္ ဗုဒၶဘာသာတရားက်မ္းဂန္ႏွင့္ သီဘူးလွ်င္ စကားျဖစ္ဖြယ္မရွိ ။
အနမတေဂၢါယံ ဘိကၡေ၀ သံသာေရာ -ဟူေသာ ေဒသနာေတာ္ျမတ္ႏွင့္ အညီ သံသရာလည္း အစမရွိ ကမၻာလည္း အစမရွိ သတၱ၀ါလည္း အစမရွိ ဘုရားလည္း အစမရွိသည္ျဖစ္၍ အဘယ္မွာ “ ပဌမဗုဒၶ-အဦးဆံုးျဖစ္ေသာ ဘုရား ” ဟူ၍ ရွိပါအံ့နည္း ။
အဦးဆံုးျဖစ္ေသာ ဘုရားဟူ၍ မရွိခဲ့ေသာ္။ ။ ဘုရားျဖစ္ေအာင္ က်င့္ေသာ တရားလည္း ေလာက၌ အလ်ဥ္မျပတ္ ဆုေတာင္းရန္ ဘုရားလည္း အလ်ဥ္မျပတ္သည္ျဖစ္၍ ထာ၀ရဘုရား ၀င္စရာ အကြက္ပင္ မရွိ၊ ထာ၀ရဘုရားထံလည္း ဆုေတာင္းဖြယ္ မရွိ ။
ေရွးေရွးေသာ ဘုရားတို႔ထံ၌ ဆုေတာင္း၍ ျဖစ္ရေသာ ဘုရားပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း။ ေနာက္ဆံုးဘ၀၌မူကား ဆရာဟူ၍ မရွိဘဲ မိမိအလိုလို ကိုယ္တိုင္လည္းသိသည္ အၾကြင္းအက်န္မရွိလည္း သိသည္ျဖစ္၍ သမၼာသမၺဳဒၶသည္သာ ဧကန္စင္စစ္ျဖစ္၏၊ သုတဗုဒၶ မျဖစ္ေလ။
သတၱမေရႊခ်ိန္ခြင္ အဆိုရွင္းလင္းခ်က္ၿပီး၏။
ေရႊခ်ိန္ခြင္အဆို
၈-(က) ပဌမသတၱ၀ါႏွင့္ တိရစၧာန္တို႔ အဘယ္ကျဖစ္သနည္း ေမးလွ်င္ ကံေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟု ဗုဒၶဘာသာက ဆို၏ ။
(ခ) အထက္ကျဖစ္ေသာ ဘ၀မရွိေသးေသာေၾကာင့္ ကံကို မလုပ္ရေသး၍ ကံမရွိႏိုင္၊ ကံမရွိလွ်င္ ကံေၾကာင့္ျဖစ္သည္ဟုဆိုေသာ အယူူ၀ါဒမမွန္ဟု သိရ၏ ။
ဆရာေတာ္ရွင္းလင္းခ်က္
ေရွး၌ ဆိုခဲ့ၿပီးေသာအတိုင္း သံသရာလည္း အစမရွိ ကမၻာလည္း အစမရွိ တစ္ေယာက္တစ္ေယာက္ေသာ သတၱ၀ါလည္း အစမရွိ ကံလည္း အစမရွိသည္သာျဖစ္၍ ဦးေစာလွျဖဴစကား၌ “အထက္က ျဖစ္ဘူးေသာ ဘ၀မရွိေသး-ဟူေသာစကား ကံကိုမလုပ္ရေသး ဟူေသာ စကား ” မ်ားသည္ ရယ္ဖြယ္သာျဖစ္၏ ။
(အ႒မေရႊခ်ိန္ခြင္ အဆို ရွင္းလင္းခ်က္ၿပီး၏။)
ေရႊခ်ိန္ခြင္ အဆို
၉- (က) ထာ၀ရဘုရားမရွိလွ်င္ ကမၻာဦးသူမ်ားသည္ အလင္းကို အဘယ္သူ႔ထံ ေတာင့္တသနည္း ။
(ခ) ေတာင့္တသည့္အတိုင္း ေနကုိ အဘယ္သူ ေပးေတာ္မူပါသနည္း ။
(ဂ) ကမၻာဦးက ဘယ္သူမွ် မရွိေသးေသာေၾကာင့္ ထာ၀ရဘုရား ေပးေတာ္မူသည္ဟု သိသင့္၏ ။
ဆရာေတာ္ ရွင္းလင္းခ်က္
ေရွးေရွးေသာ ကမၻာအဆက္ဆက္တို႔ကျပဳခဲ့ေသာ ကံေတြမ်ားစြာ ရွိေသာ ကမၻာဦးသူတို႔အား စိတ္ႏွင့္ႏႈတ္ႏွင့္ တ-သ-လိုက္လွ်င္ပင္ အမ်ားတကာ ကံေတြေၾကာင့္ ေန လ နကၡတ္ တာရာတို႔သည္ ေပၚလာၿမဲဓမၼတာ ျဖစ္ေလရကား အလင္းကို အဘယ္သူ႔ထံ ခ-ခ-စားစားေတာင့္တရေတာ့အံ့နည္း၊ ထိုုသတၱ၀ါတို႔ ေရွးေရွးကမၻာ အဆက္ဆက္က ျပဳခဲ့ေသာ ကံတရား ထင္ရွားရွိေလၿပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကမၻာဦးအခါ၌ ထာ၀ရဘုရားကို အသံုးခ်ရန္ အကြက္မရွိၿပီ ။
( န၀မေရႊခ်ိန္ခြင္ အဆိုရွင္းလင္းခ်က္ၿပီး၏ ။)
ေရႊခ်န္ခြင္ အဆို
၁၀-(က) သိၾကား နတ္မ်ားရွိသည္ကို မျမင္ရဘဲႏွင့္ပင္ ယုံေသာေၾကာင့္ ဘုရားလည္း အ႐ူပျဖစ္ေတာ္မူ၍ မျမင္ႏိုင္ေသာ္လည္း ရွိသည္ကို ယံုသင့္၏ ။
ဆရာေတာ္ရွင္းလင္းခ်က္
ပကတိေသာလူတို႔၏ မ်က္စိႏွင့္ ျမင္ေကာင္းေသာ သတၱ၀ါတို႔ကား--
၁။ လူ႔ဘံုသား
၂။ တိရစၧာန္ဘံုသား
ဤႏွစ္ဘံုသားသာ ရွိသည္ ။
၃။ ငရဲဘံုသား
၄။ ၿပိတၱာဘံုသား
တို႔လည္း အေကာင္အထည္ ႀကီးမားၾကလ်က္ မျမင္ေကာင္းသည္သာ မ်ား၏ ။
လူ႔ဘံုမွ အထက္ တစ္ဆင့္ထက္-တစ္ဆင့္ အလြန္ႀကီးက်ယ္လွစြာေသာ ေကာင္းကင္ဘံုႀကီးေပါင္း ၂၆-ဆင့္ရွိ၏၊ ထိုေကာင္းကင္ဘံုႀကီးသားတို႔ကိုလည္း လူတို႔ပကတိမ်က္စိႏွင့္ မျမင္ႏိုင္၊ စ်ာန္ အဘိညာဏ္ အက်င့္ကို က်င့္ႏိုင္ေသာ သူတို႔သာ ျမင္ႏိုင္သည္၊ ေရာက္ေအာင္လည္း သြားႏိုင္သည္ ။
ထုိေကာင္းကင္ဘံုတုိ႔ကို ျမင္ႏိုင္ေသာ သူတို႔ကား။ ။ ကမၻာဦးအခါ၌လည္း ေပါမ်ား၏ ၊ ငါတို႔ဘုရားလက္ထက္ေတာ္၌ကား မဇၥ်ိမ ေဒသအရပ္တြင္ ကုေဋမကမ်ား၏၊ သီဟုိဠ္ကၽြန္း၌ သာသနာ သကၠရာဇ္ ခုႏွစ္ရာ ရွစ္ရာခန္႔တိုင္ေအာင္ ေပါမ်ား၏၊ ေနာက္မွ တေရြ႕ေရြ႕ ကြယ္ေပ်ာက္သည္၊ ထိုေကာင္းကင္ ဘံုႀကီး ၂၆-ဆင့္၌ ေနၾကကုန္ေသာနတ္ သိၾကား ျဗဟၼာတို႔သည္ ငါတို႔ဘုရား၏ တပည့္တပန္းလည္း မ်ား၏၊ အလြတ္လည္းမ်ား၏ ။
(ေကာင္းကင္ဘံု၌ မအုိ မေသ အၿမဲေနေသာ ေလာက၌ ရွိရွိသမွ်ကို ဖန္ဆင္းႏိုင္ေသာ ထာ၀ရဘုရားရွိ၏ ဟူေသာအယူသည္ ခရစ္ေတာ္ေပၚမွသာ ျဖစ္ေသာ အယူမဟုတ္၊ ကကုသန္ ေကာဏာဂုမ္ ကႆပ ေဂါတမ ဟူေသာဘုရား ၄-ဆူမပြင့္မီ ကမၻာဦးအခါကပင္ ျဖစ္၍ လာခဲ့ေသာ အယူတည္း ။)
သဗၺညဳျမတ္စြာဘုရားတို႔ပြင့္ေတာ္မူ၍ သာသနာေတာ္ျမတ္ ထြန္းကားတုန္းအခါ ထြန္းကားရာအရပ္တို႔၌သာ ထိုအယူကြယ္ပ၍ ေနသည္၊ သာသနာကြယ္ျပန္လွ်င္ ထိုအယူထြန္းကားၿမဲ ထြန္းကားျပန္၏၊ သာသနာ ကြယ္ေသာအခါမွာလည္း ဥာဏ္ပညာ ႀကီးလွေသာ မင္း ပုဏၰား ရေသ့ ရဟန္းတို႔ျဖစ္ထြန္းရာ ႏိုင္ငံႀကီးမ်ား၌ ထိုအယူ မထြန္းႏိုင္ရွိ၏ ။
( ဤအယူကို ဗုဒၶဘာသာက်မ္းဂန္၌ “ ဧကစၥသႆတ၀ါဒ ” ေခၚသည္၊ ျဗဟၼဇာလသုတ္တြင္ လာသည္ ။)
ထုိသုတ္၌ လာေသာျဗဟၼာႀကီးကိုပင္ ခရစ္ယာန္ဘာသာ ပသီဘာသာတို႔၌ “ ထာ၀ရ ဘုရား ” ေခၚသည္၊ ဟိႏၵဳပုဏၰား ဘာသာ၌ကား “ျဗဟၼာ” ဟူ၍ ေခၚသည္ ။
ထိုျဗဟၼာႀကီးသည္ နတ္ သိၾကားကဲ့သို႔ ထင္ရွား ရွိေပေသာေၾကာင့္ နတ္ သိၾကားရွိသည္ကို ယံုၾကည္အပ္ သကဲ့သို႔ ထာ၀ရဘုရား ရွိ၏ဟူသည္ကို ယံုၾကည္သင့္၏ဟု ဦးေစာလွျဖဴ ဆိုေပသည္ ။
ဒသမေရႊခ်ိန္ခြင္ အဆို ရွင္းလင္းခ်က္ၿပီး၏ ။
No comments:
Post a Comment