ဗုေဗၺကတေဟတုဒိ႒ိ၀ါဒဆိုတာက ေလာကမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနသမွ် အရာအားလံု၊ ခံစားေနရသမွွ် ခ်မ္းသာဆင္းရဲအားလံုးဟာ အတိတ္ကံသက္သက္ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္တာလုိ႔ ယူဆတဲ့ အယူ၀ါဒပါ။
ကၠႆာရနိမၼာနဒိ႒ိ၀ါဒ ဆုိတာက ေလာကမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနသမွ် အရာအားလံုး၊ ခံစားေနရသမွ် ခ်မ္းသာဆင္းရဲ အားလံုးဟာ ဖန္ဆင္းရွင္ရဲ႕ ဖန္ဆင္းမူေၾကာင့္ ျဖစ္ရတာလုိ႔ ယူဆတဲ့အယူ၀ါဒပါ။
အေဟတုကဒိ႒ိ၀ါဒ ဆိုတာက ေလာကမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနသမွ် အရာအားလံုး၊ ခံစားေနရသမွ် ခ်မ္းသာဆင္းရဲအားလံုးဟာ ဘာအေၾကာင္းေၾကာင့္မွ ျဖစ္တာ မဟုတ္ဘူး၊ အေၾကာင္းမဲ့သက္သက္ သူျဖစ္ခ်င္သလို ျဖစ္ေနတာပဲလုိ႔ ယူဆတဲ့ အယူ၀ါဒပါ။
အဲဒီ အယူ၀ါဒသံုးပါးစလံုးဟာ ၾကာကို ညစ္ႏြမ္းေစႏုိင္တဲ့ ရႊံ႕ႏႊံအညစ္အေၾကးနဲ႔တူတဲ့ အယူမွားေတြပါပဲ။ အဲဒီအယူမွားေတြကို အေသးစိတ္ စိစစ္ရင္ေတာ့ အက်ယ္ခ်ဲ႕ျပီး ေျပာရမွာပဲ။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္အားျဖင့္ ေျပာရရင္ေတာ့…
ဗုေဗၺကတေဟတုဒိ႒ိ၀ါဒ အရာရာဟာ အတိတ္ကံ သက္သက္ေၾကာင့္ခ်ည္းပဲျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ အယူအဆ။ အဲဒီအယူအဆဟာလည္း မွားယြင္းတဲ့ အယူအဆပါပဲ။
အရာရာဟာ အတိတ္ကံသက္သက္ေၾကာင့္ခ်ည္းပဲ ျဖစ္တယ္လုိ႔ဆုိရင္ ဒီဘ၀မွာ သူ႔အသက္သတ္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ သူ႔ဥစၥာခိုးေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ ကာမဂုဏ္မွားယြင္းေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ လိမ္ညာေျပာဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ ကုန္းတုိက္တဲ့စကားေျပာဆုိေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ ၾကမ္းတမ္းတဲ့စကားေျပာဆုိေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ အက်ိဳးမရွိ သိမ္ဖ်င္းတဲ့စကားေျပာဆိုေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ သူတစ္ပါးရဲ႕ ပစၥည္းဥစၥာကို မတရား ၾကံစည္ေနတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ သူတစ္ပါးကို ေသေၾကာင္းၾကံစည္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ အယူမွားေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ အတိတ္ကံေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ေနတာဆုိတဲ့ အဓိပၸာယ္ သက္ေရာက္သြားပါတယ္။
သူ႔အသက္သတ္တာ သတ္ခ်င္လုိ႔သတ္တာ မဟုတ္ဘူး၊ အတိတ္ကံေၾကာင့္ သတ္ရတာ၊ သူ႔ပစၥည္းခိုးတာ ခိုးခ်င္လုိ႔ခိုးတာ မဟုတ္ဘူး၊ အတိတ္ကံကိုကပါလာလုိ႔ ခိုးတာပါ၊ အတိတ္ကံေၾကာင့္ ခိုးတာပါ၊ မေကာင္းမူဒုစရုိက္ေတြ ျပဳလုပ္ေနတာဟာ အတိတ္ကံေၾကာင့္ ျပဳလုပ္ေနတာပါဆုိတဲ့ အဓိပၸာယ္ပါပဲ။ အဲဒီလို မေကာင္းမူ ဒုစရုိက္ေတြ လုပ္ေနတာပါဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ပါပဲ။ အဲဒီလုိ မေကာင္းမူ ဒုစရုိက္ေတြက ေရွာင္ၾကဥ္တဲ့ ကုသိုလ္အမူေတြကလည္း အတိတ္ကံေၾကာင့္ ျဖစ္ရတာပဲဆုိတဲ့ အဓိပၸာယ္ သက္ေရာက္သြားပါတယ္။
တစ္နည္းေျပာရရင္ေတာ့ ေလာကမွာ သူယုတ္မာရယ္၊ သူေတာ္ေကာင္းရယ္လုိ႔ ပုဂၢိဳလ္ႏွစ္မ်ိဳးရွိၾကတယ္။ သူယုတ္မာေတြဟာလည္းပဲ အတိတ္ကံေၾကာင့္ သူယုတ္မာျဖစ္ေနၾကတာပဲ၊ သူေတာ္ေကာင္းေတြဟာလည္း အတိတ္ကံေၾကာင့္ သူေတာ္ေကာင္းျဖစ္ေနၾကတာပဲဆုိတဲ့ အဓိပၸာယ္ သက္ေရာက္သြားပါတယ္။ အမွန္ကေတာ့ အတိတ္ကံ သက္သက္ေၾကာင့္ သူယုတ္မာတစ္ေယာက္ျဖစ္မသြားႏုိင္သလုိ အတိတ္ကံသက္သက္ေၾကာင့္လည္း သူေတာ္ေကာင္း တစ္ေယာက္ ျဖစ္မလာႏုိင္ပါဘူး။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္လက္ထက္တုန္းက သာမာ၀တီမိဖုရားၾကီးကို ပန္းဆက္ရတဲ့ ခုဇၨဳတၱရာဆုိတဲ့ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ရွိတယ္။ သူဟာ ပန္းဖုိး၊ ရွစ္က်ပ္ထဲက ေလးက်ပ္ကို ကိုယ့္အတြက္ ခုိးယူထားျပီးေတာ့ ေလးက်ပ္ဖုိးပဲ ပန္း၀ယ္ျပီး သာမာ၀တီမိဖုရားၾကီးကို ဆက္သတယ္။ တစ္ေန႔မွာ မိမိပန္း၀ယ္တဲ့ သုမနဆုိတဲ့ ပန္းသည္ရဲ႕ အိမ္မွာ ျမတ္စြာဘုရားကို ဆြမ္းေကြ်းတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ေ၀ယ်ာ၀စၥေတြ ကူညီလုပ္ကိုင္ေပးရင္းနဲ႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ တရားကို နာၾကားျပီး တရားေတာ္ကညြန္ၾကားတဲ့အတုိင္း ၀ိပႆနာရူပြားလုိက္ေတာ့ ေသာတာပန္ ျဖစ္သြားပါတယ္။ အဲဒီ ေသာတာပန္ျဖစ္သြားတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ ပန္းဖုိးေလးက်ပ္ကို ခိုးယူမထားေတာ့ဘဲနဲ႔ ရွစ္က်ပ္ဖုိး အျပည့္အ၀ ပန္းေတြ၀ယ္ျပီးေတာ့ သာမာ၀တီမိဖုရားၾကီးကို ဆက္သပါတယ္။
ဒီေတာ့ ပန္းဖိုး ေလးက်ပ္ ခုိးခဲ့တဲ့အမူ၊ ပန္းဖိုး ေလးက်ပ္ မခိုးေတာ့ဘဲနဲ႔ ရွစ္က်ပ္ဖိုး အျပည့္အ၀ ၀ယ္လုိက္တဲ့အမူ၊ အဲဒီ အမူႏွစ္ခုစလံုးဟာ ဗုေဗၺကတေဟတုဒိ႒ိ၀ါဒသမားမ်ားရဲ႕ အလုိအရ ေျပာရရင္ ေရွးကံေၾကာင့္ ျဖစ္ရတာပါ။ ပန္းဖိုးခိုးတာလည္း ေရွးကံေၾကာင့္၊ ပန္းဖိုးမခိုးေတာ့ဘဲ အမွန္အတုိင္း သူေတာ္ေကာင္းျဖစ္သြားတာလည္း ေရွးကံေၾကာင့္ အဲဒီလုိ အဓိပၸာယ္သက္ေရာက္ေနပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ ပန္းဖိုး မခိုးေတာ့ဘဲနဲ႔ သူေတာ္ေကာင္း ျဖစ္သြားတာဟာ ေရွးကံအေၾကာင္း သက္သက္ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္သြားတာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို ျပဳစုလုပ္ေကြ်းျခင္း၊ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ထံ ခ်ဥ္းကပ္ျခင္း၊ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ တရားေတာ္ကို နာၾကားျခင္း၊ တရားေတာ္ကို သင့္တင့္မွန္ကန္စြာ ႏွလံုးသြင္းျခင္း၊ တရားေတာ္နဲ႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြးတဲ့ အက်င့္ကို က်င့္ျခင္းဆိုတဲ့ ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္းတရားေတြကို ျပဳက်င့္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ေသာတာပန္ သူေတာ္ေကာင္း အျဖစ္ကို ဆိုက္ေရာက္သြားရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေတာ့ သူေတာ္ေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္ဖုိ႔အတြက္ အတိတ္ကံသက္သက္နဲ႔မျဖစ္ႏုိင္ဘူး၊ ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္းတရားေတြပါမွ ျဖစ္ႏုိင္တယ္။ ဒါက ဘာသာေရးအျမင္ထဲကေန ေျပာတာပါ။ က်န္တဲ့ ေလာကေရးရာေတြမွာလည္း ထုိ႔အတူပါပဲ။ ေလာကေအာင္ျမင္မူ၊ ဆံုးရူံးမူ၊ ခ်မ္းသာမူ၊ ဆင္းရဲမူ၊ ျပည့္စံုမူ၊ မျပည့္စံုမူ၊ အစိုးရမူ၊ အစိုးမရမူ အစရွိတဲ့ အေရးကိစၥေတြမွာလည္း အတိတ္ကံသက္သက္နဲ႔ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး၊ ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္းတရား၊ ပစၥဳပၸန္ကံပါမွ ျဖစ္ႏုိင္တယ္။
ပစၥဳပၸန္ကံဆုိတာ ပစၥဳပၸန္မွာ ျပဳလုပ္အားထုတ္တဲ့ ဥာဏ္နဲ႔ ၀ီရိယကို ေျပာတာပါ။ ပစၥဳပၸန္ဥာဏ္နဲ႔ ၀ီရယကို ပစၥဳပၸန္ကံလုိ႔ ေခၚပါတယ္။ အဲဒီလုိအားျဖင့္ ပစၥဳပၸန္ကံကိုလံုး၀ထည့္သြင္း မစဥ္းစားဘဲ အတိတ္ကံသက္သက္ကိုပဲ ယံုၾကည္တဲ့ ဗုေဗၺကတေဟတုဒိ႒ိ၀ါဒသည္လည္းပဲ အယူမွားတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။
ေရႊပါရမီေတာရ ဆရာေတာ္အရွင္ဆႏၵာဓိက “ၾကာလုိလူ” စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏုတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။
No comments:
Post a Comment